Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitää virka hommata jostain..
Niin oliko jo monta pankkia tsekattu?
Itselle aikoinaan Osuuspankissa sanottiin ettei mitään mahdollisuutta lainaan ilman takaajia, ja Sampossa taas sanottiin että tottakai onnistuu. Siihen lainaan tuli joku vakuutusyhtiön takaus, josta piti jonkun verran maksaa muttei mielestäni kohtuuttomasti. Vaihdoinkin Sampoon samantien.
Jos en aivan väärin muista, niin kolmisen vuotta sitten tuota vastaavaa oli myös Osuuspankissa tarjolla. Siis tuota maksu takausta.
Jos en aivan väärin muista, niin kolmisen vuotta sitten tuota vastaavaa oli myös Osuuspankissa tarjolla. Siis tuota maksu takausta.
Niin oliko jo monta pankkia tsekattu?
Itselle aikoinaan Osuuspankissa sanottiin ettei mitään mahdollisuutta lainaan ilman takaajia, ja Sampossa taas sanottiin että tottakai onnistuu. Siihen lainaan tuli joku vakuutusyhtiön takaus, josta piti jonkun verran maksaa muttei mielestäni kohtuuttomasti. Vaihdoinkin Sampoon samantien.
Meillä oli sama. Tai molemmista pankeista laina olisi myönnetty, mutta suurin mahdollinen lainasumma mikä OP:sta oltaisiin myönnetty oli 63 000€ pienempi kuin laina joka Samposta nostettiin.Itselle aikoinaan Osuuspankissa sanottiin ettei mitään mahdollisuutta lainaan ilman takaajia, ja Sampossa taas sanottiin että tottakai onnistuu. Siihen lainaan tuli joku vakuutusyhtiön takaus, josta piti jonkun verran maksaa muttei mielestäni kohtuuttomasti. Vaihdoinkin Sampoon samantien.
Mulla ei ole virkaa. Sehän se ongelma on.
0,58 tarjottu Samposta ja parista odotan vielä vastausta. Mietin lähinnä onko noita desimaaleja enää syytä yrittää tiputella pois, vaikka kaikkihan on kotiinpäin.
Moro!
Oon täs vähän funtsinu et mitä tekisin niin aattelin kysästä mitä ootte mieltä.
Eli tilanne on seuraava:
Mulla on vakituinen duunipaikka ja oon päättänyt ostaa asunnon. Avasin vähän reilu vuosi sitten ASP-tilin jonne rupesin laittamaan jokaisesta palkasta hieman sivuun. Alusta asti mulle oli kyl aika selvää että mä en tuu sitä 10% saamaan kasaan 2011 vuoden loppuun mennessä. Motivaationa tilin avaamiselle oli lähinnä se et sais edes jotain säästöön ku en oo mikään kovin säästäväinen luonne.
Nyt tilanne on se et mun tekis mieli ostaa kämppä heti, koska en tule saamaan tota 10% täyteen 2011 vuoden loppuun mennessä(en lähellekkään) ja maksan joka kuukausi 500€ vuokraa. Säästötahti on ollut olematonta, koska mulla on vähän muita velkoja (autolaina + visan lyhennykset) joita oon nyt joutunu lyhenteleen n. 300-400€/kuukaus. ASP- tilillä mulla on pari tonnia ja noita velkoja muutama satanen enemmän.
Loppukesästä 2010 kävin omassa pankissani kyselemäs ihan normaalia pankkilainaa. Marginaaliksi ilmoittivat mielestäni kohtalaisen kovan 1,1%. No toki tiedän et se johtuu siitä että on tosiaan noita muita luottoja eikä yhtään säästöjä.
Nyt siis kysynkin, että kantsiskohan lopettaa toi ASP- tili ja maksaa velat pois? Sitten uusi reissu pankkiin ja lainan kilpailutus käyntiin niin vois tuo marginaali tippua vähän, vai luuletteko että se on mahdollista?
Ja vielä vinkkinä voin teille kertoo että visalaskua ei kannata unohtaa maksaa jos aikoo ostaa valtion/pankin takauksen lainalleen. Itsehän nimittäin unohdin ja tästä johtuen heillä oli merkintä siellä pankin järjestelmässä. Näin ollen minulle ei myönnetä pankin/valtion takausta asuntolainalle. Luulen et tääkin osaltaan selittää tota korkeeta marginaalia, pankin luottoriskiähän se kattaa ja kai visalaskun unohtelijat on keskimäärästä riskialttiimpia. Merkintä kuulemma vanhenee, mutta virkailija ei osannut sanoa että millä aikataululla. Onneks mun vanhemmat lupas taata sen 30% minkä ne pankissa vaatii.
Älä osta nyt asuntoa, odota helvetissä vaalien yli ni moni asia selviintyy. Inflaatio on nyt korkealla ja alkaa säästötoimet Suomessa vaalien jälkeen. En usko että hinnat tulee asuntojen kohdalla rommaamaan mutta veikkaan että vähän kupla tyhjenee, eli joku 20% voi lähteä vuoden sisällä pois, riippuu tietenkin kohteesta paljon.