Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Stora Enson viimeisimmän uutisen jälkeen Varkaudesta varmaan saa kohta koko rivitalon hintaan 200k€.No jos haluaa ytimestä jugend-talosta kuten itse, niin 200k saa ehkä 35m2. En pidä euroihin nähden kohtuullisena. Muualta tuolla saisi oman mukavan omakotitalon.
Lisätään vielä se, että opiskeluaikana olisin ajatellut ihmisen olevan järjiltään, jos ottaa tuollaiset lainta. Voi olla, että olin silloin oikeassaStora Enson viimeisimmän uutisen jälkeen Varkaudesta varmaan saa kohta koko rivitalon hintaan 200k€.
Itse olen lähdössä alkuviikosta kyselemään pankista lainaa 160k€ asuntoa varten. Ei vakuuksia eikä takaajia. Jottei tehtävä olisi liian helppoa, niin alla on vielä tämän hetkisen yksiöni lainasta melkein 50k€, ja ajattelin jättää tämän vuokralle. Jos olisi markka-aika, niin varmaan oksentaisin, kun ajattelisin noita summia!:urjo:
Stora Enson viimeisimmän uutisen jälkeen Varkaudesta varmaan saa kohta koko rivitalon hintaan 200k€.
Itse olen lähdössä alkuviikosta kyselemään pankista lainaa 160k€ asuntoa varten. Ei vakuuksia eikä takaajia. Jottei tehtävä olisi liian helppoa, niin alla on vielä tämän hetkisen yksiöni lainasta melkein 50k€, ja ajattelin jättää tämän vuokralle. Jos olisi markka-aika, niin varmaan oksentaisin, kun ajattelisin noita summia!:urjo:
Menee, mutta koska se on yksiö Hervannasta, niin tuskin on pitkään tyhjillään.No meneekö miten tiukille jos vuokrakämppä seisoo tyhjillään?
Ja toivottavasti vuokralainen maksaa vuokrat ajallaan.Menee, mutta koska se on yksiö Hervannasta, niin tuskin on pitkään tyhjillään.
Ei se edullinen vuokra-asunto ole huono diili kahdeltakaan. Saapahan asumistukea jos menee elämä vituiksi.
Hyvä jos ne realiteetit nyt jotenkin selkeni.
Jotain epäselvää niissä realiteeteissa tuntuu edelleen olevan..
Vastoin yleistä luuloa asumistukea saa myös omistuskämpän yhtiövastikkeeseen ja asuntolainan korkoihin. Sen lisäksi ne korot on vielä vähennyskelpoisia verotuksessa.
Lainan lyhennykset täytyy sentään maksaa omasta pussista, mutta nykyisin pankki antaa aivan mielellään vuosiakin lyhennysvapaata.
Joskus opiskelujen alussa laskeskelin tuota yhtälöä ja tuli selväksi, että verrattaessa esim. 500 euron vuokraa ja 500 euron vastiketta+korkoja, niin omassa asumiseen irtosi enemmän yhteiskunnan tukia kuin vuokrakämppään.
Saako toimeentulotukea tai muuten tukea sosiaalitoimistosta jos asuu omistuskämpässä?
eiks toi 100% oo vielä kohtuullinen...
... kun nettovelkaisuusaste ylitti 100%. Niin ne vaan mielipiteet muuttuu tuonkin asian suhteen.
Eiks toi 100% oo vielä kohtuullinen...
eli ei puhuttu lainan korosta.
Ja eikös se perinteisesti lasketa vuoden nettotuloista?Onhan sitä itselläkin lainaa aika tasan 200% bruttotuloista tällä hetkellä.