Kyllä minä olen vahvasti Ossipenan puolella tässä keskustelussa.
Itse jankkaat historiaa, mutta oletko mahdollisesti tujottanut graaffeja ja hintakehitystä viimeisten 100 vuoden aikana?
..joten elät kyllä valheessa jos uskot kämppien hintojen kehittyvät tulevaisuudessa samaan malliin kuin viimeisten 15 vuoden aikana. :lol2:
:piis:
Olen tuijottanut graafeja. Enkä toki usko kämppien hintojen kehittyvän samaan malliin. Nythän tässä tulee todennäköisesti pitkään olemaan hiljaiseloa tai jopa laskua.
Toki on selvää että parempiakin sijoituskohteita on, mutta tässä ketjussa ei ole minun mielestäni kyse parhaista sijoituskohteista vaan tässä on keskusteltu tavalliselle pulliaiselle helposta ja varmasta sijoittamista. Tai puhutaan vaikka säästämisestä sitten.
Sitäpaitsi mietin noita esimerkkejä ja 750 euron vuokralla ei kyllä vielä saa samaa asuntoa kuin 190t eurolla. Itellä menee tällä hetkellä suhteet näin. 960/155000, 595/95000. Joten lukuja oli pikkaisen kaunisteltu tai sitten oletetaan että molemmat ovat tyytyväisiä asumaan siinä mihin rahat riittäää, eli omistusasuja leveämmin.
Mä voisin heittää tähän semmosen provon että yleensä nää asunnon ostamista vastaan olevat (ja muuta sijoittamista puolustavat) ovat niitä jotka eivät ole koskaan sitä asuntoa ostaneet. Useimmiten myös niitä joilla ei tosiaankaan ole eikä ole tulossa sitä omaan asuntoon verrattavissa olevaa sijoitusomaisuutta. Harvoin täällä asuntovelalliset on valittaneet et olipa tyhmä ratkaisu. Oon mäkin välillä kokeillu muuta sijoittamista mut palannu sit takas asuntoon, se on niin helppoa ja varmaa tuloa joka kuukausi.