Mutta kun ei ole rakentanut pikkulafka. Toki isotkin firmat ovi mennä nurin. Riski on kuitenkin aika paljon pienempi kuin ostaessa 50 vuotta vanhaa puutaloa.Onhan se noinkin, mutta ei tuokaan täysin varmaa ole.
Mitäs jos se talosi rakentanut pieni rakennusliike tai sivutoiminen grynderi on konkurssissa? Siinä ei paljoa vastuu paina ja sinä vastaat talosi ongelmista 100 %:sti itse.
Tuo on saivartelua. Puhehan oli rintamamiestaloista.Tuokin on suhteellista, asun itse 1908 valmistuneessa kerrostalossa ja tämä ikivanhuus on vain plussaa. Ei ole näkyvissä mitään syytä, miksi näin vanha talo kärsisi vuosien karttumisesta.
Ja ihan yleisesti vielä tätä offtopicia jatkaakseni sanon saman kuin joku muukin. Moni saa paljon irti siitä, kun saa itse tehdä ja rempata taloa eikä se todellakaan minua haittaa, jos joku tykkää asua vaikka luolassa, jos viihtyy.
Itseä ei edes seinän maalaaminen kiinnosta paskan vertaa, ja senkin teen vastahakoisesti, ja uudessa asuminen on varmasti kalliimpaa kuin vanhan samanlaisen ostaminen, mutta minä nyt satun olemaan tällä tavoin paljon onnellisempi.
Tämähän lähti liikkeelle siitä, kun kommentoin alkuperäistä viestiä, koska se oli mielestäni aika yksisilmäinen oletuksineen, että kaikki olisivat onnellisia vanhassa rintamamiestalossa, mutta eivät vain tajua sitä.