Asunnon osto sijoitusmielessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joskus tossa takuuvuokrassa on ollut yksityiseltä vuokrattaessa käytäntönä, että takuuvuokrasummalle avataan oma erillinen tili, jonka sitten vuokralainen saa nostaa, kun vuokrasopimus päättyy. Lieneekö nykyään vielä tapana?

Pistän vuokrasopimukseen pykälän että takuuvuokra palautetaan kun seuraava vuokralainen maksaa takuuvuokran, sijoitan tuon takuuvuokra summankin kasvamaan korkoa :)

vakuus on palautettava, kun vuokranantajalla ei ole enää saatavia, joiden vakuudeksi vakuus on annettu. Vakuuden palauttamiselle ei ole laissa säädettyä määräaikaa. Rahamääräisen vakuuden palauttaminen on vaadittaessa maksettava velka.

Luulen, että tuo on pakottavaa sääntelyä, joten et voi sitä sopimuksella muutella. Joudut maksamaan korkoa jos et pyydettäessä palauta takuuvuokraa.

Päivityksiä täältä Willimiehenrannasta, ei mene enää edes keskustan yksiöt kunnolla kaupaksi ja kaikkien asuntojen myyntiajat vain venyy ja venyy ja jopa "sijoitus"yksiöille ei löydy enää vuokralaisia vaikka vuokraa lasketaan.

Onko kukaan hakenut OY:lle lainaa lähiaikoina? Itselläni on firmalla jo yksi tilipäätös ja oli reilusti plussalla ja hain pankista lainaa että olisin ostanut kämpän firmalleni toimistoksi/työmiehille hetkelliseksi asunnoksi niin pankki eväsi lainan, vetosi siihen että ala jolla firma työskentelee on riskiala ja uusi firma niin sen takia ei saa lainaa. Eli rakennusala kyseessä ja liikevaihto alle miljoonaa vuodessa. Joutuisin säästämään yli puolen vuoden tuotot jos haluaisin ostaa sen kämpän ja minusta se olisi tyhmä idea koska lainaraha on halpaa ja tarvitsen sen asunnon heti. Nyt joudun vuokramaan kiskurihintaan asunnon, kyllä vituttaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huonosti taitaa yritykset saada lainaa pankeista. Tai ainakin lainarahan hinta on kallis. Monessa kohtaa törmännyt tähän ja varmaan siksi juuri kasvufirmat hakee rahoituksen muualta kuin pankeista. Isot noteeratut tottakai saa hyvät lainat.

Jännä homma että jos yritykset eivät saa lainaa niin yritykset eivät voi kasvaa ja palkata lisää työntekijöitä. Jos olisin timpurina palkkatöissä ja palkka olisi kuusi tai seitsemän kertaa pienempi kuin firman tulos ja maksuaika olisi 15-20 kertaa pidempi niin laina tulisi parissa päivässä kun täyttäisi nettihakemuksen. Olen miettinyt firman myyntiä monta kertaa, firmalla on jonkin verran omaisuutta ja tekee hyvää tulosta, loppuisi ainakin stressi kertaheitolla.

Jep EU tasolla poliitikot lopettivat pankeilta yrityslainoituksen.

Minkälainen kohde SilverHawk? Pääsetkö yli 5% tuottoon? Mitä itse seuraan aika aktiivisesti markkinoita niin helvetin vaikea löytää pääkaupunkiseudulta kohteita julkisesta myynnistä. Itse tein juuri tarjouksen tontista jokunen kymmenen kilometriä Helsingistä, jos menee läpi niin rakennan talon.

Ensimmäinen lapseni syntyi neljä vuotta sitten, siintä lähtien hänelle on tehty lahjoituksia eri henkilöiltä alle 5te/3v niin olen miettinyt että lapseni ostaa 4 vuotiaana ekan sijoitusasunnon. Olen käynyt maistraatissa ja he antoivat sellaisen vihkosen missä oli asiaa siintä, onko kellään kokemusta tästä että lapsi omistaa asunnon? Tekisi helvetin ison rahan jos laskisi vaikka remonttien jälkeen 250-300e kuukaudessa miinus pääomavero.

aika sekava posti
siis talletat lapsellesi 5000/3 vuotta? Eli sillon ku lapsi on 4 v hänelle on 5000e + risat? :D

vai eri henkilöt lahjoittaneet kaikki 5000e/3v ja hänellä on siis jotain >50 000e asuntoon?
Toi on kyllä hyvä idea antaa kaikki mitä pystyy verottomana, lapsen ei sitten tarvitse maksaa perinnöstä veroa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom