Asunnon osto sijoitusmielessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse en ostaisi tota asuntoa, syyt: vuokratontti, uusi soppari pitää tehdä 2020 ja esim Helsingissä joissain kohteissa tämä on nostanut yhtiövastiketta yli euron per neliö. Toi julkisivu tulee olemaan kalliimpi ellei ne pelkästään kalkitse sitä, jos joudutaan piikkaa alas koko paska ni se on jo 700-800em2 ku tehdään parvekkeet ja ikkunat ja ovet mukaan. Alin kerros, paskin asua koko kerrostalossa, kuuluu eniten ääniä.

Myynnissä - Kerrostalo, Vallila, Helsinki: 1h+k - Hämeentie 97-99, 00550 Helsinki - Kiinteistömaailma, Arabian Asunnot Oy | Oikotie tossa on vuokratontti, kannattaa lukea toi ilmoitus huolella jos meinaa Helsingistä ostaa kämpän mikä sijaitsee vuokratontilla ja on vuokra-aika loppumassa. Aivan järjettömiä vuokrahintoja. Pitkässä juoksussa toi hoitovastike vähentää tuottoa aivan helvetisti, sitten lvis ja muut päälle ni vuokra onkin melkein taputeltu ennen kuin on maksettu edes korkoa tai marginaalia, puhumattakaan lainanlyhennyksestä.

Tuollainen osui silmään: Kerrostalo 2h+k+p+vh - Peltolammi, Tampere | Jokakoti.fi

Mutta varsinainen kysymys onkin: kannattaako maksaa velaton hinta vai koko hinta + velka pois? Koitin laskea, että jos 500e ottaa vuokaa (mielestäni alakanttiin) niin vuosituotto nettona velattomalla hinnalla olisi 3,17% tai 2650€ mukaanlukien pääomavero. Jos taas maksaa pelkän myyntihinnan, niin vastaavat luvut olisivat ehkä 2,30% ja 1630€. Meneekö laskut oikein? Tuotto on pienempi, mutta niin toisaalta verotkin sillä rahoitusvastike vähennetään vuokratuotosta (?) ja oston jälkeen tilille jää vielä 12400€ enemmän ryypättäväksi ja huorattavaksi.

Eihän tuo nyt ole mikään pakkiksen megalahtarin rahantekokone. Mutta ajattelin itse työasua siinä heti alkuun määrittelemättömän ajan. Joten diggaan parvekkeesta, kulkuyhteyksistä töihin jne ;)

Olen kiinnittänyt huomiota, että moni tarjouskauppakohde ei saa enää ainuttakaan tarjousta. Lähdöt ihan älyttömiä. Olen muutamalle välittäjälle soittanut ja tarjonnut lähdön alle, kun ei mitään tapahdu. Ovat luvanneet viedä tarjouksen eteenpäin.

Tää ketju on niin hiljainen, että kohta on hyvä aika ostaa...

Saman havainnon olen tehnyt kuin Keitto, pyynneissä ei ole mitään järkeä. Pitäisi jaksaa tehdä tarjouksia kohteisiin, mihin on tulossa isommat remontit. Nämä kohteet eivät ole oikein kenenkään suosiossa.

Omistajat ei suostu myymään, monella on täysin epärealistinen taloudenkuva tällä hetkellä. Olen tehnyt tarjouksia noista mihin on tulossa raskasta julkisivua ja/tai LVIS ni jokunen välittäjä on jopa todennut kun olen tehnyt tarjouksen että ei vaikuta remonttien tulo hintaan koska ne on tulevaisuutta, remontit alkaa vasta ensivuonna, vittu että olen aina nauranut tälläisille kesäpojille ja tytöille. Jopa yksiöitten näytöt on tyhjiä, vaikka niillä on ollut yleisesti ottaen kovin menekki. Täällä Lappeenrannassa jotkut yrittää pyytää täysin paskoista vanhoista yksiöistä 90te.

Olen laskenut Kouvolassa, että muutama yksiö olisi remppojen jälkeen samaa hintaluokkaa kuin uudiskohteet, mitkä ovat parhailla paikoilla. Melko helppoa olisi päättää kumman ostaa.

Joo, etenkin kun vanhoissa taloissa on muutakin remppaa kuin julkkarit ja putket, ei lopu rempat kesken. Täällä ei kannata vain ostaa uutta yksiötä ja laittaa vuokralle koska neliöhinnat on jotain 4-4,5te ja vuokraa saa jotain 500-580e kämpästä. Kävin muuten tekemässä viime viikolla tarjouksen kaksiosta, olisin rempannut sen ja laittanut edullisesti myyntiin, ei mennyt tarjous läpi. Kysyin sitten siltä välittäjältä että luuletteko että menee tolla hinnalla, vastasi suoraan että ei varmasti mene mutta omistaja vaati tämän hinnan vaikka ehdottelimme alhaisempaa hintaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saa lisää kohteita, täällä oli vähän aikaa sitten yksi ketju ja niillä oli vain kaksi asuntoa myynnissä tästä kaupungista, loppuosa ikkunoista ja nettisivuilta oli täytetty Turkin asunnoilla ja muitten kaupunkien ja kylien mökeillä. Maanantaina menen huumorilla katsomaan yhtä kaksiota, putket tehty ja viemärit paitsi vessan viemärit. En ole ennen törmännyt tollaiseen että viemärit tehdään osissa.

Tollasessa kohteessa kannattaa tsekata taloyhtiön talous aika tarkasti. Vaikuttais siltä, ettei yhtiö ole saanut pankista enempää lainaa?

Osa on tehty vissii 90 luvulla ja osa 2000 luvun alussa ja nyt viimeinen osa tehtäisiin parin vuoden sisällä. Kerron alkuviikosta sitten lisää kun tiedän.

Osa on tehty vissii 90 luvulla ja osa 2000 luvun alussa ja nyt viimeinen osa tehtäisiin parin vuoden sisällä. Kerron alkuviikosta sitten lisää kun tiedän.

Äkkisiltään vois kuvitella, että tulee aika arvokkaaksi tehdä osissa? Ja tosiaan, eikö lainaa oo tullu vai onko sielä vanhoja jyyriä jotka ei oo suostunu ottamaan kerralla...

Myynnissä - Kerrostalo, Iso-Heikkilä, Turku: 2h,kk - Iltatähdentie 7, 20200 Turku - Kiinteistömaailma, Kotitie Oy LKV, Luostarinkatu | Oikotie

Tässä esimerkki tarjouskaupasta ja hinnoittelusta Turussa.

Samasta talosta viime vuonna meni kaverin tarjous läpi 51 m2 kämpästä hintaan 82.000 euroa, ei yhtiövelkaa myyjä 85-v mamma maksanut kaikki pois heti. Siinäkään vuokratuotto ei ole hääppöinen mutta koittakaapa laskea tuosta kämpästä. 500 euroa saat vuokraa hoitovastike 150 euroa, velaton ostohinta vaikka myyjän kuvitelma 95.000 € + tuleva julkkarikulu.

No ehkä toi on niin hieno, että joku nuoripari ostaa sen ensiasunnoksi ja maksaa ylihintaa roimasti. Mun tarjous olisi tuosta max 80.000€ mutta viime kädessä liian fiini vuokrakämpäksi ko. alueelle, joten ei kiinnosta.

Tosta puutalosta ei työ lopu kesken, itse en sijoittaisi senttiäkään. Veikkaan että ton kaksion "hinta" perustuu siihen ku ylin kerros ja sisältä rempattu ihan kivan näköiseksi. Myyjä odottelee että joku nuoripariskunta tai joku vanhempi nainen tulee ja ostaa silmillä asunnon, ei järjellä.

- - - Updated - - -

Ai sinulla luki toi sama asia, nuoripari ja hieno.

Kävin katomassa ton kaksion, huhuh mikä läävä, ei ollut edes suihkua, esittelijä ehdotti että ois voinut pikkuiseen koppiin/komi pieroon rakentaa suihkun, sanoin että maksaa 10-15te ihan suoralta heittämällä. 60cm*100cm koppi ja olisi pitänyt vetää sähköt ja viemärit ja putket ja rakentaa koko kostea tila siihen. Toinen vaihtoehto olisi ollut vessan rakentaa suihku mutta sekin oli niin ahdas että olisi joutunut käymään suihkussa vessanpytyn päällä osittain ja perse olisi ollut melkein lavuaarissa.

- - - Updated - - -

toi komi piero sana on komero, perkeleen käsi ku osuu tohon hiireen vai mikä toi touchpad nyt onkaan.

Hämmentävää muuten nähdä kämppiä, missä ei ole suihkuja ollenkaan. Tampereellakin yllättävän useassa vanhemmassa kämpässä on neliöitä 20 ja ilmoituksessa lukee "vuokralainen saa käyttä kellarin pesutiloja". Vessat ovat sellaisia, että jos paskalle menee niin ovi pitää jättää auki. Muuten ei jalat mahdu. Kuka sellaiseen menee vuokralle tai ostaa omaksi?

Me ei vielä olla löydetty kämppää. Alan kallistumaan 40-50 luvun puutaloon ja kaksioon. Ei kai ne hirveitä pommeja voi olla, kun niitä älyttömästi myydään ja vuokraillaankin. Moni kämppä ainakin kuvissa paremman näköinen mitä 70-luvun hervantakuutio, missä arabimatot seinästä seinään ja kalustuksena 20" putkitelkkari sekä muovinen puutarhatuoli. Vesipiippu keskellä lattiaa.

Hämmentävää muuten nähdä kämppiä, missä ei ole suihkuja ollenkaan. Tampereellakin yllättävän useassa vanhemmassa kämpässä on neliöitä 20 ja ilmoituksessa lukee "vuokralainen saa käyttä kellarin pesutiloja". Vessat ovat sellaisia, että jos paskalle menee niin ovi pitää jättää auki. Muuten ei jalat mahdu. Kuka sellaiseen menee vuokralle tai ostaa omaksi?

Me ei vielä olla löydetty kämppää. Alan kallistumaan 40-50 luvun puutaloon ja kaksioon. Ei kai ne hirveitä pommeja voi olla, kun niitä älyttömästi myydään ja vuokraillaankin. Moni kämppä ainakin kuvissa paremman näköinen mitä 70-luvun hervantakuutio, missä arabimatot seinästä seinään ja kalustuksena 20" putkitelkkari sekä muovinen puutarhatuoli. Vesipiippu keskellä lattiaa.

Mä asuin tollaisessa viikot muutama vuotta sitten yhden kesän ajan kun olin ns. reissuhommissa. Suihkua ei ollut mutta munan pystyi huuhtelemaan lavuaarissa. Oli ainut minkä sai riittävän nopealla varoitusajalla huokeaan hintaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom