Asunnon osto sijoitusmielessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikka off-topicia onkin, niin yksi juttu noilta www-sivuilta puuttuu: nimet. Nyt siellä on vain kaksi puhelinnumeroa (joista toinen Fonectan mukaan kuuluu pokefirmalle). Eli ehdottomasti pitäisi olla sliipatut naamakuvat, nimet ja ehkä joku kuvaus siitä, mitkä on kavereiden taustat.

Ehkä myös joku lista, mitä osakkeita ko. firma hallinnoi?

Kiitos.

Nämä asiat ovat tiedossa ja niihin tullaan kiinnittämään huomiota. Pahoittelut myös omalta osaltani off-topicista.

Ainut asia joka oman sliipatun naamakuvani kohdalla hirvittää on kun en sen jälkeen saa hetken rauhaa 20-40 vuotiailta menestyneiltä ja varakkailta naishenkilöiltä.

Oletko tutustunut Forenomin tyyliin vuokrata asuntoja lyhyeksi aikaa? Mikä siinä on alv ? Vai tuleeko siihen alv? Jos sinulla on sijoitus oy ni voitko ostaa sille oy:lle "huoltoauton"? Meneekö se verottajalle läpi?

Sehän riippuu siitä onko toiminnasta arvolisäverovelvollinen.

Näihin sijoitustoimintoihin sovelletaan ihan normaalisti osakeyhtiölakia (jos kyseessä oy). Ajoneuvojen omistaminen käsitellään myös samalla tavalla kuin minkä tahansa yhtiön alla. Ei ole olemassa mitään erillistä "sijoitus Oy:ta"

Oletko tutustunut Forenomin tyyliin vuokrata asuntoja lyhyeksi aikaa?

Tästä tuli mieleen eräs ystäväni hieno onnistuminen lyhytaikaisvuokrauksessa. Hän osti kunnalta lähes purkukuntoisen kerrostalon juuri ennen Olkiluoto 3:n rakennustyömaan aloitusta työmaan lähistöltä. Vuokrasi kerrostalon huoneisto kerrallaan yrityksille ja kerrostalo on maksanut itsensä takaisin yli 10- kertaisesti viimeisen 8 vuoden aikana. Nyt kun Olkiluoto tyhjenee, menee talokin puskutraktorin alle. Toiset on hereillä oikeaan aikaan. Tässä oli toki satumaista tuuriakin matkassa, kukaan ei olisi ennustanut projektin venyvän niin pitkäksi.

Mukava että laitoit ton, kävin tutustumassa tohon sivuun, mutta oletko edelleen itse ikinä tehnyt rakennusalan hommia? En sano tätä vittuilessaan vaan se auttaa hahmottamaan mitä esim remontteihin kuuluu ja miten ne etenee Suomessa ja miten talot valmistuu Suomessa. Sellainen ihminen mikä vain menee shekki kädessä ja guccin kengät jalassa ja sanoo että rakentakaa tähän tälläinen ja tälläinen ja tällä saa tälläisen ja tälläisen tuoton ni ei tule toimimaan pitkässä juoksussa. Tossa on että etsit tonttia Joensuusta, onko se sinulle tuttua aluetta?

Sinulla on kyllä melko erikoiset jutut, ei voi muuta sanoa. Aikaisemmin väittt, että autotallin rakentamiskustannukset ovat hyvin pienet verrattuna asuinneliöihin. Ja tässä viestissä kyselet muilta rakennuskokemuksia. Montako taloa ja autotallia itse olet rakentanut/rakennuttanut?

Elä usko kaikkea mitä siellä Taloussanomien kommenttikentissä lukee.

Olen ollut tarpeeksi monessa projektissa eri vaiheissa mukana. Eli jos kyselen muilta ja kartutan lisää omaa tieto/taito osaamistani ni se on sinun mielestäsi "erikoista" ? Ne on puolta pienemmät noin raaka matikalla! Taitaa kaverilla olla jotkuut kestokuukautiset ku inisee joka asiasta, käyhän poika ostamassa itse lähemmäs parikymmentä asuntoa ja myy niitä ja tule sitten neuvomaan!

- - - Updated - - -

Kysyin tosta Joensuusta vain sen takia kun on tuttuja siellä ja tutun tuttuja.

Olen ollut tarpeeksi monessa projektissa eri vaiheissa mukana. Eli jos kyselen muilta ja kartutan lisää omaa tieto/taito osaamistani ni se on sinun mielestäsi "erikoista" ? Ne on puolta pienemmät noin raaka matikalla! Taitaa kaverilla olla jotkuut kestokuukautiset ku inisee joka asiasta, käyhän poika ostamassa itse lähemmäs parikymmentä asuntoa ja myy niitä ja tule sitten neuvomaan!

- - - Updated - - -

Kysyin tosta Joensuusta vain sen takia kun on tuttuja siellä ja tutun tuttuja.

No kerropas asiantuntijana mistä tulee puolta pienemmät kustannukset auotallissa? Olettaen, että kummassakin on sama lämmitysmuoto, vesipiste ja ne on tehty hyvää rakennustapaa noudattaen.

Välillä ollaan autotalleissa, välillä ollaan varastoissa ja välillä ollaan kellareissa. En jaksa keskustella sinun kanssa näistä asioista, jotenkin turhaa. Sitten kun sinä ostat aikuisten oikeasti ensimmäisen sijoitusasunnon ni tule sitten tänne kertomaan.

Välillä ollaan autotalleissa, välillä ollaan varastoissa ja välillä ollaan kellareissa. En jaksa keskustella sinun kanssa näistä asioista, jotenkin turhaa. Sitten kun sinä ostat aikuisten oikeasti ensimmäisen sijoitusasunnon ni tule sitten tänne kertomaan.

Sinä esiinnyt täällä asiantuntijana ja dissaat muiden kysymyksiä ilman kunnon perusteluita. Sekä mielipiteesi ja arviosi asuntojen hinnoista, kustannusarvioista, talouselämän romahtamisesta yms. ei edes perustu mihinkään todelliseen vaan on ihan täyttä paskaa. Joten jos sinulla ei ole oikeasti tietoa asioista, niin ei varmaan kannata esittää noita arvioita.

Ja edelleen: elä usko kaikkea mitä siellä Taloussanomien kommenttikentissä lukee.

Vaikka off-topicia onkin, niin yksi juttu noilta www-sivuilta puuttuu: nimet. Nyt siellä on vain kaksi puhelinnumeroa (joista toinen Fonectan mukaan kuuluu pokefirmalle). Eli ehdottomasti pitäisi olla sliipatut naamakuvat, nimet ja ehkä joku kuvaus siitä, mitkä on kavereiden taustat.

Ehkä myös joku lista, mitä osakkeita ko. firma hallinnoi?

Ja perusjutuista perusjutuin. Y-tunnus esille heti. Kun ei Y-tunnusta löydy eikä Finder anna yritysten helposti löydettävillä nimillä mitään tietoja, menee firma välittömästi ei kiinnostavien roskakoppaan.

Lisäksi kannattaa testata sivut eri selaimilla. En tiedä muista mutta ainakin Safarilla on ongelmia.

Kerrohan rehellisesti pjk10 montako sijoitusasuntoa olet ostanut? Mikä on sinun antisi ollut tähän threadiin? Itse olen vuosien ajan linkkailut omia asuntoja tänne ja kertoilut hinnoista ja paljonko olen tinkinyt ja paljonko olen saanut, taidan olla tasan ainut täällä kuka jakaa tossa määrin tietoa. Älä enää esitä minulle kysymyksiä, pysy mielummin poissa tästä threadista jos et pysty antamaan mitään. Taloussanomilla on tämän asian kanssa saman verran tekemistä kuin Jallulla tai Kallella. Talous on monimutkainen juttu, velaksi eläminen loppuu Suomessa jossain vaiheessa ja silloin tulee "romahdus".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
on-topic: en muista onko tästä vielä juttu, mutta kysyn silti. Jos/kun ostan kerrostaloosakkeen, niin mitä papereita pitää tsekata ja onko muita mahdollisia ongelmakohtia?

Onko välittäjällä oltava isännöitsijältä dokumentit ja suunnitelmat, vai pitääkö niitä itse mestästellä?

Eniten tietenkin kiinnostavat tulevat ja menneet remontit sekä muut asunnon arvoon mahdollisesti vaikuttavat seikat. Nyt oli Tampereelta kaupan ok paikalta 29 neliöinen yksiö 75k€ hintaan. Ilmoituksen mukaan kaikki putki-/sähkörempat tehty ja kuvissa kämppä näytti pinnoiltaan uudelta. -63 vuoden talo muuten. Hinta ei halvin, mutta toisaalta jos kaikki on tehty niin riski pienenee. Tavoitteena ei kuitenkaan ole absoluuttinen max tuotto, vaan varma sijoitus.

Myyjä hankkii dokumentit, käytännössä kerrostalossa ne oleelliset on isännöitsijäntodistus, taloyhtiön tilinpäätös ja yhtiöjärjestys. Edellisen omistajan remonteista pyytäisin tarkemman selvityksen myös.

Siitä, onko 50 vuotta vanha kerrostalo varma sijoitus, voi olla montaa mieltä.

Kerrohan rehellisesti pjk10 montako sijoitusasuntoa olet ostanut? Mikä on sinun antisi ollut tähän threadiin? Itse olen vuosien ajan linkkailut omia asuntoja tänne ja kertoilut hinnoista ja paljonko olen tinkinyt ja paljonko olen saanut, taidan olla tasan ainut täällä kuka jakaa tossa määrin tietoa. Älä enää esitä minulle kysymyksiä, pysy mielummin poissa tästä threadista jos et pysty antamaan mitään. Taloussanomilla on tämän asian kanssa saman verran tekemistä kuin Jallulla tai Kallella. Talous on monimutkainen juttu, velaksi eläminen loppuu Suomessa jossain vaiheessa ja silloin tulee "romahdus".

En ole omistanut yhtään sijoitusasuntoa enkä varmaan tule omistamaankaan. Miten se tähän liittyy? Olen rakentanut sekä rakennuttanut taloja ja sitä tulen tekemään myös jatkossa.

Kerro sinä puolestasi, että monenko sijoitusasunnon jälkeen sitä luulee olevansa asiantuntija ja voi jakaa "tietoa" esim. rakennuskustannuksista ja uskoa itsekin niihin?

Jatka vaan linkittämistä ja asuntojen hintojen seuraamista. Mutta ei kannata esittää asiantuntijaa asioissa mistä ei ole mitään käryä.

Rakennuskustannukset on monen eri tekijän summa, siinä on monta eri muuttujaa ja oma ammattitaito ja suhteet ratkaisee helvetisti siinä. Toinen maksaa rempasta esim 30te ja toinen voi saada saman rempan 10te, toi oli nyt räikeä esimerkki. Olen ollut rakennusalalla muurarin apulaisesta toimitusjohtajaan, kaikkea siltä väliltä kolmessa eri maassa, riittääkö tämä kokemus sinulle?

Rakennuskustannukset on monen eri tekijän summa, siinä on monta eri muuttujaa ja oma ammattitaito ja suhteet ratkaisee helvetisti siinä. Toinen maksaa rempasta esim 30te ja toinen voi saada saman rempan 10te, toi oli nyt räikeä esimerkki. Olen ollut rakennusalalla muurarin apulaisesta toimitusjohtajaan, kaikkea siltä väliltä kolmessa eri maassa, riittääkö tämä kokemus sinulle?

Diipadaapaa.

Edelleen: ei kannata esiintyä asiantuntijana asioissa mistä ei ole mitään käryä.

Tämä siis osui silmään. Sijainti ok ja rempat tehty.

Kerrostalo 1h + kk - Rantaperkiö, Tampere | Jokakoti.fi

Julkisivuremppa tekemättä (ikkunat,ovet,parvekkeet,lisälämmöneristys ja talon ulkopinnat).

Tuo remppa maksoi omaan 34m2 sijoitusyksiööni muistaakseni noin 13-14 tonnia, eli ei putkiremontin hintainen, mutta sellainen mikä kannattaa huomioida.

EDIT: olihan se mainittukin tuolla: Julkisivu- ja parvekekunnostus 2017-2018

Julkisivuremppa tekemättä (ikkunat,ovet,parvekkeet,lisälämmöneristys ja talon ulkopinnat).
Tuo remppa maksoi omaan 34m2 sijoitusyksiööni muistaakseni noin 13-14 tonnia, eli ei putkiremontin hintainen, mutta sellainen mikä kannattaa huomioida.

Välittäjä jo vastasikin emailiin ihan saatanan huonolla kielellä ja täynnä typoja. Kuulemma hinta on kohdillaan ja tarjousta on jo sisällä. Katsotaan pari päivää ja tarjotaan 72k€. Tuo on kuitenkin keskihintaa paljon korkeampi, vaikka onkin rempattu.

En tiedä, jos kämpän saisikin paljon edukkaammin ennen mitään remppoja. "Peruskuntoisen" asunnon kysyntä on kuitenkin heikompaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom