Ja eikös SirMaxilla ollut kokemusta, että sijoitusasunnoissa vieläkin vähemmän
Danskessa OLI 80% pari vuotta sitten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja eikös SirMaxilla ollut kokemusta, että sijoitusasunnoissa vieläkin vähemmän
80% aika korkea, oliko ydinkeskustan yksiö? Onko toi Myllypuro kokonaan "saastutettu"?
Jos otan omaan talooni vuokralaiset ja menen itse vuokralle toiseen taloon, niin vaikuttaako maksamani vuokra mitenkään helpottavasti veroon jonka joudun maksamaan taloni vuokratuloista? Ei vaikuta
Voisimpa kysyä vähän laajemminkin neuvoa josko joku tietävä haluaisi kommentoida: Olen ostamassa osakeyhtiölleni (päätoimi muu kuin sijoittaminen) taloa sijoitusmielessä. Omistan lisäksi itse yhden talon (jossa asun). Minua saattaisi kiinnostaa muuttaa itse tuohon firman taloon ja laittaa oma vuokralle. Jos kuvitellaan, että talot on saman arvoisia ja niistä saa saman vuokratulon, niin onko minun ja firman kokonaistalouden kannalta merkitystä kummassa talossa asun? Voiko harrastaa jonkinlaista verosuunnittelua esim lohkaisemalla yrityksen talosta toimitilaa yritykselle ja näin maksaa itse vähemmän vuokraa omista rahoista?
Paljonko asuntojen myyntihinnan eroaa keskimäärin pyyntihinnoista? Toki riippuu varmasti kohteesta ja sijainnista..
Tampereelta pitäisi sijoitusasunto löytää. Onko mielipiteitä yksiö-kolmiosta? Yksiö halvin hankkia, mutta ehkä kaksiossa tai kolmiossa on pidempiaikainen vuokralainen?
Koitin excel-jumpata ja vuokrataso tuntuisi olevan 13,5-15€ per neliö. Niissä kämpissä mitä katselen ei ole saunaa, joten olettaisin sen tiputtavan vuokraa alemmalle tasolle (ja tietty kun asunnot eivät ole uusia muutenkaan.
Paras voisi ehkä olla joku tällainen: Kerrostalo 2h, kk, s, ph/wc, las. parveke - Hervanta, Tampere | Jokakoti.fi joka ainakin kuvissa on siisti, saunallinen ja lasitetulla parvekkeella oleva (tosin lasitukset ei taloyhtiön). Itse laskin, että jos ottaa vaikka 14€ per neliö vuokraa niin tuotto olisi 420€. Eli vuokra - vastike. Lainaa ei tarvita, joten korkokuluja ei ole. Mutta laskenko oikein?
Ei viitsisi alkaa yli 10k€ sijoituksilla perseilemään.
Tampereelta pitäisi sijoitusasunto löytää. Onko mielipiteitä yksiö-kolmiosta? Yksiö halvin hankkia, mutta ehkä kaksiossa tai kolmiossa on pidempiaikainen vuokralainen?
Koitin excel-jumpata ja vuokrataso tuntuisi olevan 13,5-15€ per neliö. Niissä kämpissä mitä katselen ei ole saunaa, joten olettaisin sen tiputtavan vuokraa alemmalle tasolle (ja tietty kun asunnot eivät ole uusia muutenkaan.
Paras voisi ehkä olla joku tällainen: Kerrostalo 2h, kk, s, ph/wc, las. parveke - Hervanta, Tampere | Jokakoti.fi joka ainakin kuvissa on siisti, saunallinen ja lasitetulla parvekkeella oleva (tosin lasitukset ei taloyhtiön). Itse laskin, että jos ottaa vaikka 14€ per neliö vuokraa niin tuotto olisi 420€. Eli vuokra - vastike. Lainaa ei tarvita, joten korkokuluja ei ole. Mutta laskenko oikein?
Ei viitsisi alkaa yli 10k€ sijoituksilla perseilemään.