Asunnon osto sijoitusmielessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen keiton kanssa vähän samoilla linjoilla, esim. Willimiehenrannasta sai yksiöitä 90luvun lopussa reilulla 200tmk ja niistä sai vuokraa 2-2,4t mk, nyt samat asunnot maksaa 80-90te ja vuokraa saa 500e-530e. Asuntojen hinta on kehittynyt huomattavasti enemmän kuin vuokrat, esim Helsingissä voi kaksio maksaa 350-400te paremmalta alueelta ja vuokraa saa 1200e-1500e riippuen asunnon koosta ja kunnosta, eli eihän tolla nyt vittu maksa edes yhtiövastiketta ja marginaalia kunnolla, sitten vielä korko ja lainanlyhennys siihen päälle, ja mahdolliset silloin tällöin jääkaapit tai muut bonukset.

Vuokraajien kipuraja tulee tosi nopeasti vastaan, toisin kuin ostajilla, joille pankit on syytäny jatkuvasti enemmän lainarahaa.
Kyllä siinä myyntihinnat nousee toki.

Myytävät Asunnot, kerrostalo, Kaksio, Tykki-Kiviharju, Lappeenranta, Etelä-Karjala, 9973477 - Etuovi.com kuinkahan halvalla ton kämpän saisi? Pitää vissii heittää rohkea tarjous ku viemärit tulee tulevaisuudessa.

Toi näyttää ihan asialliselta, putkirempan kanssa kun pistää pesutilat jne. kuntoon niin tuosta voi pyytää sen 110-120. Hinta on sen verran edullinen jo nyt, että tuskin lähtee kovin montaa tuhatta - max. 5 veikkaisin.
Jos vuokralle, niin sitten yksiö. Jää ne putkirempatkin paljon halvemmaks ja tuotto on 50-100e pienempi.

Hoitovastike 102,40€/kk. Aika halvalla meinaat vuokrata, jos ei tuota kata, heh. Rakennusvuosi 2013, rantatontilla ja keskustaan 1,5 km, ei mielestäni kyllä mitenkään järkyttävän ylihinnoiteltu...

On siinä vähän liikaa, 4200+ per neliö. 3500-3800 olis vielä ok. Prosentuaalinen tuotto jää todella surkeeksi, 550-700 tuosta saa vuokraa.

Onko täällä Joensuussa sijoitusasunto(j)a pitäviä? Millaisia vuosituottoja olette saaneet? Lähinnä nyt kyselen sen takia että kannattaako sieltäpäin vakavissaan alkaa katseleen sijoitusasuntoa joskus (lähi)tulevaisuudessa? Kaupunkina Joensuu on sellainen että siellä käyn muutenkin joka vuosi niin sieltä voisin ajatella sijoitusasunnon hankkivani kun tunnen suht hyvin kaupungin ja saisin sieltä myös tarvittaessa apujakin mahdollisissa pulmatilanteissa ilman että tarvitsisi itse aina lähteä sinne.

Silloin kun itse siellä vielä asuin niin paljon oli niitä irtosanomisia ja työttömyyttä alueella lisääntyny. Asuntojen hinnoissa tuo on varmasti näkyny ja varmaan jomuuttunutkin niistä ajoista. Lisäksi kaupunki tuntuu kuitenkin satsaavan kokoajan keskustan uudistamiseen yms että sillä nyt haluaisin myös siihen suuntaan haistella.

Mitä tässä on seuraillu tätä nykyistä kaupunkiani Tamperetta niin täällä tuottoja saa tuonne 3-4% väliin suht normisti mitä on katsellu ja laskeskellu. Mutta jos katsoo esim Porin suuntaan niin siellä voi saada jo 5+% ihan samalla työllä (tunnen yhden sijoitusomistajan joka omistaa asunnon sieltä), mutta siellä ei itselle olisi minkäänlaisia apuja saatavilla vaan joutuisin itse mahdollisesti matkustaan ja hoitamaan jokaisen pikkuasiankin itse. Tampere on ehkä liian kallis kaupunki minulle lähtä ensimmäistä sijoituskämppää katsomaan niin sieltä ajatus alkoi sitten karkailemaan muualle.

Anteeksi, yhtiövastike, ei hoitovastike. 522e kuukaudessa, maksaako joku 570e kk tosta? Aika kova vuokra ku keskustasta saa 770e kattohuoneisto kaksioita, suhtkoht uusia vuokralle.

- - - Updated - - -

Porista voi saada paljon enemmän kuin 5% tuottoa, yksiöitä löytyy 20te ja niihin sossupotilas ja vuokra tappiin, onko se 450e tai jotain Porissa, riippuu mihin alueeseen se kuuluu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Porista voi saada paljon enemmän kuin 5% tuottoa, yksiöitä löytyy 20te ja niihin sossupotilas ja vuokra tappiin, onko se 450e tai jotain Porissa, riippuu mihin alueeseen se kuuluu.

Laitoinkin 5+% tuohon, eli enemmäkin kuin se viis :)

Ja nuo sossupotilaat nyt on sellainen kohderyhmä jonka itse ainakin yritän välttää ensalkuun sitten kun sijoitusasuntoa laitan. Ja saman on tehnyt myös tuo porilainenkin jonka tunnen, keskustasta asunnon ottanu.

Anteeksi, yhtiövastike, ei hoitovastike. 522e kuukaudessa, maksaako joku 570e kk tosta? Aika kova vuokra ku keskustasta saa 770e kattohuoneisto kaksioita, suhtkoht uusia vuokralle.

Kyllä LPR saa ihan hyvät vuokrat (koska yli opisto ja ammatti korkea koulu), miun 30m2 lähes peruskuntoinen 50-luvun betonikuutio on 500+, etäisyys keskustasta samaa luokkaa ja saimaanäkymistä voi vaan haaveilla :D

Totta, ja yksiöt menee varmasti vuokralle. Itekki laskeskellu et porissa hyvä tuotto. Mutta noita 20te yksiöitä löytyy pihlavan kaupunginosasta, missä saat käydä pesemäs ruumiinjäljet kylppäristä aina asukkaan vaihtues :D

Totta, ja yksiöt menee varmasti vuokralle. Itekki laskeskellu et porissa hyvä tuotto. Mutta noita 20te yksiöitä löytyy pihlavan kaupunginosasta, missä saat käydä pesemäs ruumiinjäljet kylppäristä aina asukkaan vaihtues :D

Juuri näin, pihlava/mäntyluoto on naurettavan halpoja alueita, mutta erittäin huonomaineisia ja kaupungin keskustaan 15 kilsaa matkaakin, joten noihin ei vuokralaisilla ole tunkua... porin yleinen hintataso kuitenkin kaukana isompien kaupunkien hinnoista, joten sieltä voi löytää jonkun hyvän ihan ytimestäkin. (Poikkeuksena tietty uudiskohteet, ne maksaa mansikoita joka paikassa, jopa porissa).

Jos nyt olisin porista sijoituskämppää katsomassa, voisin jopa pienellä riskillä miettiä pormestarinluotoa, sillä on aikaisemmin ollut vähän kyseenalainen maine, mutta nyt huomattavasti parantunut ja sijaintihan on hyvä (kirjurinluoto joen toisella puolella, yliopistokeskus ihan naapurissa ja viereen valmistumassa satakunnan alueen isoin liikekeskus).

Piti ihan tämän viestiketjun takia rekisteröityä :) Itse olen myös Lappeenrantalainen asuntosijoittaja ja kiva huomata että täältä löytyy myös tietämystä Lappeenrannan alueelta. Oma asiantuntemus painottuu Lappeenrannan länsialueelle. Tuohon gaf:in viestiin liittyen mainittakoon että alkaa olla Skinnarilan/Sammonlahden yksiöiden vuokrat 400-450e/kk järjestäen.

Kun puhutte vuokratuotosta (esim. yli 5%), millaisella kaavalla laskette sen?

Esimerkkinä vaikkapa 70 000 euroa maksava 30 neliön yksiö jossa vastike 100 euroa ja vuokra 450 euroa kuussa. Putkiremontti tulossa 2017. Paljonko tuon vuokratuotto on teidän kaavoilla?

Viimeksi muokattu:
Piti ihan tämän viestiketjun takia rekisteröityä :) Itse olen myös Lappeenrantalainen asuntosijoittaja ja kiva huomata että täältä löytyy myös tietämystä Lappeenrannan alueelta. Oma asiantuntemus painottuu Lappeenrannan länsialueelle. Tuohon gaf:in viestiin liittyen mainittakoon että alkaa olla Skinnarilan/Sammonlahden yksiöiden vuokrat 400-450e/kk järjestäen.

Tuolta suunnalta olen miettinyt myös jotain ok-kuntoista yksiötä, vuokralle menee 100% varmuudella ja sopiva kiltti maalaistyttö vuokralaiseksi, niin pysyy seinätkin ehjinä :D
Siulla on ilmeisesti tuolta suunnalta useampikin asunto?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom