Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noilla tiedoilla ei oikein voi kommentoida. Miten asunnon sijainti ja taloyhtiön kunto? Normaalilla vastikkeella tuotto on hyvä.
Kokeile kepillä jäätä Natu! Jos pyynti on 55te ni rohkeasti vain 48,5te, jostain pitää aloittaa "kädenvääntö". Itse olen hilkulla tehdä tarjouksen yhdestä yksiöstä, pelkästään sen takia että on hyvä taloyhtiö, sijainti on itärajalla lauritsalan kauppalassa eli se ei ole kummoinen mutta hyvä taloyhtiö ja ok yhtiövastike ja rempat tehty ja ok näköinen yksiö sisältä ni voi olla että teen tunnin päästä tarjouksen.
Kävin jättämässä tarjouksen. Ensin tarjosin 48.000, jolle muori irvisti rumasti. Sanoi vihoviimeiseksi hinnaksi 55.000 (alkuperäinen pyynti siis 61.000). Eli ensimmäisellä tinkauksella hinta putosi tuohon etukäteen haarukoimaani lukemaan. Jätin pöydälle tarjouksen tasan 50 kEUR ja myyjä jäi sitä pohtimaan. Odottelen rauhassa loppuviikon ja annan muorin kypsyä ajatukseen. :-D Jos joku maksaa paljon tuosta yli, niin saa minun puolestani mennä. Onhan noita muitakin kohteita...
Pankissa sanoivat, että tällaisiin sijoituksiin he lähtevät innokkaasti mukaan. Lainasumma on oikein mitoitettu maksukykyyn nähden ja tuottonäkymät ovat oikein hyvät ajankohta huomioiden.
Toivottavasti saat kaupat kotiin! Mulla jäissä koko asuntosijoittaminen kun tuo Sampo-Pankki veti jälleen maton alta ja sanoi että osakkeita voikkaan käyttää lainan vakuutena. Ensin voi ja sitten ei voi.
Nooh, eipä tuolla kiire. Pörssistä saa lappuja halvalla. ;)
Jep, aika varpaillaan on nykyään nuo rahoituslaitokset jos rahan vakuutena on velkalappuja tai osakkeita. Itsekin olen kovasti punninnut että mihin sitä rahaa oikein sijoittaisi. Osakesalkkuakin varten rahaa kuulemma olisin saanut, hinta toki hiukan tyyriimpi. Mutta osakkeissa hirvittää se fakta, että halvatkin osakkeet voivat romahtaa vielä sen 100%. Jos kämpällä saa tuottoa 7-10%, niin ainakin meikäläistä houkuttelee tällä hetkellä enemmän. Riskiä kun siedän huonosti (ja siksi pysyn aina köyhänä).
Pori on vissii aika halpa ja "kuoleva" paikka, siellä voi tehdä tiliä jos saa halvalla asuntoja ja laittaa "apinoita" asumaan ja maksimivuokrat sossulta. Jännä että eilen tein lopullisen tarjouksen 40te siintä yksiöstä ja tarjous on voimassa tähän päivään 17.00 asti ja soitin eilen illalla välittäjälle ni ei vastannut ja ei soittanut takaisin ja kävin tänään toimistolla ni oli ovet kiinni, ja se myyjä tietää että 40te on lopullinen hinta ja tarjous umpeutuu tänään. Paskaa toimintaa välittäjältä jos ei soita ennen viittä, kukakohan hullu noitakin palkkaa, sit vielä firma on Willimiehenrannan parhaalla paikalla.
Miten toi sossun kautta vuokraus käytännössä toimii? Otat yhteyttä sossuun ja tarjoot sinne kämppää vuokralle itselle sopivaan hintaan ja sossu takaa vuokralaisen?
Hhhmmmm, ensimmäinen viesti ja tämmöinen kysymys? Lopulta neljä vuorokautta myöhässä kiinteistövälittäjä otti yhteyttä ja sanoi että jäi uupumaan parista tonnista tarjous.
Paljonko tarvii sijoitusasuntoa ostaessa olla omaa valuuttaa? Muistan jossain pankin haastattelussa olleen joskus, että he eivät rahoita sijoitusasuntoa, jos siihen ei ole pistää min. 40% alle.
Muistankohan ihan puppua?