Asunnon osto sijoitusmielessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Löytyykö jostain tilastoa mistä voisi verrata ns. oman pääomantuottoa eli ostohinta versus vuokrahintataso? Tuntuu, että pk-seudulla ostetaan sijoitusasuntoja vain samalta suunnalta, mutta mitä olen tuttavien kanssa kesksutellut niin monissa muissa kaupungeissa tuntuisi vuokrataso olevan ostohintaan nähden korkeampi.

Vinkiksi vuokra-asunnoista ilmoitteleville. Nettiasunto.comin löytää nykyisin todella moni. Itsekin aiemmin ilmoitin lehdessä ja Oikotiellä. Oikotie maksaa 80e, mutta Nettiasunto on ilmainen. Lehden kautta löytää tietysti mummoja yms, mitkä eivät nettiä käytä.

Nonii elikkä päivitystä vähän tänne. Eli se "gootti" kämppä mikä oli myynnissä ni ei mennyt 2kk kaupaksi ni laitoin sen vuokralle 4kk ja sen jälkeen tarkastin hintaa vähän alaspäin ja se meni heti kaupaksi. Sen jälkeen oon yrittänyt neuvotella kokonaista rivitalo asunto oy, mutta ei päästy hinnasta sopimukseen. Nyt oon tinkinyt sitten keskustan liepeiltä rivitalo yksiötä ja tänään sain nimen soppariin. Sain tingittyä noin 15% hinnasta mikä omasta mielestä oli helvetin hyvä suoritus koska oli hyvä kohde. Tarkempaa faktaa tosta rivari yksiöstä lisää kun on pankkiin saatu aika ja kaupat tehty, jos jotain kiinnostaa.

Ei riitä rahkeet Helsinkiin, pitäis päästä suoraan isojen poikien leikkiin jos meinaa tehdä rahaa eli ostella kerrostaloja. Itärajalla Willimiehenranta:)

Veli muutti aikoinaan Kallioon asuntoon, joka oli suunnilleen tuossa kunnossa. Siinä oli asunut hippipari, jolla oli ollut paljon elämiä, ruokaa laiteltu niin, että roiskuu kaikkialle, pari kertaa ilmeisesti rasvakin leimahtanut palamaan, eläimet ulostaneet lattialle, kynttilät kaatuilleet ja sulattaneet muovimattoa....

Sanokaa vaan ahdasmieliseksi, mutta vuokraan mieluummin teekkarille kuin humanistihipille.

Putkiremontin toteutus ja hinta sekä kylppärin kunto tuolla kiinnostaa. Pintaremontti nyt ei maksa oikein mitään jos itse tekee.
Mullakin oli kämpässä keittiö muuten melkein samassa kunnossa mut kun lattian ja seinät laittaa (tai edes putsaa kunnolla...) korjaa, hioo ja maalaa kalusteet niin ilme muuttuu aivan helvetisti.

Yleensäkän en ymmärrä miks joku myy noita vastaavia tuossa kunnossa...

Putkiremontin toteutus ja hinta sekä kylppärin kunto tuolla kiinnostaa. Pintaremontti nyt ei maksa oikein mitään jos itse tekee.
Mullakin oli kämpässä keittiö muuten melkein samassa kunnossa mut kun lattian ja seinät laittaa (tai edes putsaa kunnolla...) korjaa, hioo ja maalaa kalusteet niin ilme muuttuu aivan helvetisti.

Yleensäkän en ymmärrä miks joku myy noita vastaavia tuossa kunnossa...
Mä maksoin kaverin rakennusfirmalle 2800€, niin vaihtoivat lattiaan hyvän näköista laminaattia ja pinnoittivat seinät, niin asunto muuttui aivan eri näköiseksi. Kaapinovet putsasin itse. Helpotti myyntiä huomattavasti 46 neliön asunnossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä maksoin kaverin rakennusfirmalle 2800€, niin vaihtoivat lattiaan hyvän näköista laminaattia ja pinnoittivat seinät, niin asunto muuttui aivan eri näköiseksi. Kaapinovet putsasin itse. Helpotti myyntiä huomattavasti 46 neliön asunnossa.

Kyllähän tällainen kannattaa tehä jos kämppä no kovin nuhjuinen. Taasen mitään kovin erikoista ja heinoa on turha laittaa, koska seuraavas asukas saattaa repiä ne uudet pinnat kuikkaan ja tehdä taas uudet mieleisensä. Tämä ei tietenkään mene näin jos sijoittaja myy asunnon sijoittajalle, silloinhan se tuunattu asunto on suoraan valmis vuokrattavaksi.

Jos jotain erikoista koittaa niin pitäis olla todella hyvää silmää. Välillä näkee kyllä sellasia Kiasmasta karanneita tehosteseiniä yms. :D Kyllähän ne onnistuessaan voi rahaakin tuottaa vaikka järjellä ajatellen niiden pintojen arvo on aika mitätön koko asunnon arvoon verrattuna. :)

Ei normaali ostajat tajua onko 100e m2 parkettia vai 7,9e m2 laminaattia kunhan on kivan värinen, ihquu. Ihmiset ostaa silmillä ei järjellä asuntoja. Ei oo paljon väliä onko kiinalaista sisustuskiveä mikä menettää värinsä jos aurinko paistaa vai suomalaista kiveä. Oon oppinut sen että mahdollisemman halvalla tekee kaiken kunhan näyttää ihan ok.

Paljonkohan maksaa 50m2 kämppään pätkäistä joku halpa/hyvä (onko sellaista edes :D) laminaatti asennuksineen? Tai onko kokemusta laitosta? Pitäis vetästä kämppään uutta pintaa talonyhtiön saneerauksen yhteyessä.

Paljonkohan maksaa 50m2 kämppään pätkäistä joku halpa/hyvä (onko sellaista edes :D) laminaatti asennuksineen? Tai onko kokemusta laitosta? Pitäis vetästä kämppään uutta pintaa talonyhtiön saneerauksen yhteyessä.
Mulla oli 46 neliötä ja maksoi 2800 asennuksineen remonttifirman kautta. Tosin laminaatti oli aika hinnakasta, koska halusin kestävää, jonka ei ota osumaa kosteudesta tai hiekasta. Otin sitten samaa tasoa mitä on Stockan lattiassa :D

Nakkaa ilmoke tuonne www.p-arkki.fi ja kato minkälaista hintaa saat. Ei maksa tuo mitään, eikä sido sinua kuin ottamaan vastaan tarjouksia.

Tosta hommasta selviää jokainen. Kysyt pari kaveria avuksi, niin se on päivän homma. Joku kaveripiiristä on varmasti laittanut aikaisemminkin laminaattia.

Tosta hommasta selviää jokainen. Kysyt pari kaveria avuksi, niin se on päivän homma. Joku kaveripiiristä on varmasti laittanut aikaisemminkin laminaattia.

Jees. Onhan noita kirvesmiehiä ym lähipiirissä. On nuita renoveerauksia tullu tehtyä jonkin verran mutta laminaatista ei oo kokemusta. Kiitti vinkeistä!

Suositut

Back
Ylös Bottom