Ei kait noille vajaille kyykyille ole muuta käyttöä, kuin oikeasti polvivammaisten jumppa ja egoilu![]()
Tai akilesjännejäykkien jumppa... Itse en pääse syväkyykkyyn edes ilman painoja

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kait noille vajaille kyykyille ole muuta käyttöä, kuin oikeasti polvivammaisten jumppa ja egoilu![]()
Maalaisjärjellä ajatellen, niinhän se kyllä on että vajaaksi jätetyssä kyykyssä voidaan käyttää isompia painoja -> enemmän rasitusta polvelle kuin pohjaan tehdyssä jossa vähemmän painoa. Jos kroppa on tottunu menemään syvälle niin yllättävä painonlisäys voi olla paha juttu vaikka kyykky jääkin reilusti vajaaksi...
Toisaalta taas juuri lumpion ja reisiluun välisen nivelen paine on varmasti vähintäänkin kova, kun mennään ihan pohjaan asti, kun etureisi kiskoo sitä lumpiota vasten reisiluuta.
no mä en kyllä tekis pohjakyykkyjä (tarkoittaa mun kirjoissa siis kyykkyä, joka ei mene enää alemmas, vaikka päästettäs lihat löysiksi. useilla kun se "kuviteltu pohjakyykky" jää jopa voimanoston mittasyvyydestä hieman polvien eteen-alaspainumisen takia.), ellei laji ole painonnosto. kevyet/kohtuulliset jumppailut ei pahaa tee, mutta muutoin en nää tarvetta pohjiin pamautella. voimailijoilla tossa tarkotetaan kyllä aika laajalla skaalalla kaikenlaisia harrastelijoista koviin nostajiin. laaja liikerata ei ole mitenkään perusteltua lihaksen tai voimantuoton kannalta. usein on jopa helpompaa pompauttaa se sieltä pohjasta kuin mittasyvyydestä. hack- tai etukyykyssä tää vielä korostuu, kun pakarat auttaa sieltä pohjasta hieman enemmän.