Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heh heh... Mikään fakta ei puolla tuota kommenttia. Aspartaamia saa vetää aivan uskomattomia määriä ja silti haittoja ei ole havaittu. Ja aspartaamia on tutkittu todella paljon. Se ei todellakaan keräänny elimistöön, vaan hajoaa aineiksi, joita on vastaavia ja suurempia määriä ihan normaalissa ravinnossa.TheLORD sanoi:Search ja aspartamiini
Myrkkyä tuo on suurissa määrissä nautittuna suorastaan TAPPAVAA!
venus sanoi:
Kyllä stevia on suomeksikin stevia. EU-maissa stevia on kielletty elintarvikkeena. Jos siis haluat tilata steviaa, etsi netistä jokin yhtiö, joka myy steviaa esim.jalkahoitoon. Stevia on kielletty siitä syystä, että sen pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta. Näin siis sanoo sokerintuottajat. Tosiasia kuitenkin on, että Aasian maissa stevian käytöllä makeutteena pitkät perinteet, eikä ongelmia ole esiintynyt. Muutamaan otteeseen olen steviaa maistanut, ihan hyvää se oli. Esim. hermesetaksen pesee 6-0. Kohtapuoliin varmaan tilailen steviaa, nykyinen makeutusaineeni, intiaanisokeri kun alkaa pikkuhiljaa loppua. Ainiin, ensi keväänä lisään ryytimaalleni myös steviaa. Eli itse alan sitä kasvattelemaan.Naene sanoi:Kysymys liittyen makeuttajiin; olen lukenut Stevia-nimisesta tuotteesta/aineesta, jota pitaisi loytya luontaistuotekaupoista, ainakin joistain maista... joka olisi luonnonmukaisempi kaloriton makeutusaine.
Onko kukaan kayttanyt? miten toimii? mista loytyi?
Voi olla etta Suomeksi ei ole "stevia" mutta eipa ole tietoa suomenkielisesta nimesta. Jos tasta on jo ollut puhetta niin deletoikaa tama ja antakaa linkki ;)
Critter sanoi:Kyllä stevia on suomeksikin stevia. EU-maissa stevia on kielletty elintarvikkeena. Jos siis haluat tilata steviaa, etsi netistä jokin yhtiö, joka myy steviaa esim.jalkahoitoon. Stevia on kielletty siitä syystä, että sen pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta. Näin siis sanoo sokerintuottajat. Tosiasia kuitenkin on, että Aasian maissa stevian käytöllä makeutteena pitkät perinteet, eikä ongelmia ole esiintynyt. Muutamaan otteeseen olen steviaa maistanut, ihan hyvää se oli. Esim. hermesetaksen pesee 6-0. Kohtapuoliin varmaan tilailen steviaa, nykyinen makeutusaineeni, intiaanisokeri kun alkaa pikkuhiljaa loppua. Ainiin, ensi keväänä lisään ryytimaalleni myös steviaa. Eli itse alan sitä kasvattelemaan.
Juu juu, siis se jalkahoito tms. kelpaa syötäväksi. Tällä vain toteutetaan sitä lakipykälää, ettei steviaa saa myydä elintarvikkeena. Ja kyllä stevia kasvaa Suomessa ainakin kasvihuoneessa ja aion kyllä kokeilla sen kasvatusta myös ulkoilmassa.Naene sanoi:Jalkahoitoon tarkoitettu stevia on siis ihan syotavaa vastaavaa?
Vai niin, sokeriyhtiot ottaa hernetta nenaan kun tallainen kaloriton makeuttajayrtti olisi tarjolla. Onko tama ryytimaa siis ihan ulkoilmoissa, kasvaako tuo kasvi Suomen ilmastossa?
Myythan sitten meillekin jos onnistuu ;)
Critter sanoi:Tossa vielä linkkiä mistä ainakin voi steviaa tilata. http://www.stevia-de.com/ Tuo on kyllä kuulemani mukaan ihan luotettava kauppa, tuote tulee viikossa perille hyvälaatuisena. Niinkuin tuollakin sanotaan: "Within the EU, Stevia has proven to be useful as a raw material for dental care.
Stevia is not a food within the EU!"