No eipä minusta mitkään univormuiset näytä kovin ystävällisiltä ja ehkä niitä sitten vähän pelkään kaikkia, vaikkakin ilmeisesti turhaan, mutta eipä palomiehillä ainakaan ole kyynelkaasua, pamppua ynnä muuta kivaa. Eikä palomiehet voi pitää sinua 3 päivää putkassa ihan vaan vittuillaksesi. Ei ne tarvi mitään ihmeellistä syytä siihen, mutta menee jo ihan
ja poliisien vastaiseksi propagandaksi joten eipä nyt vedetä mitään palomiehiä ja tavallisen poliisin yleistystä kun kyse oli vaan mellakkapoliiseista.
Mutta mellakkapoliisit etenkin näyttävät kaikki todella pelottavilta yhdistettynä edelleen tilanteen luomaan paineeseen ja adrenaliiniin ym. niin kyllä se on pelottava yhdistelmä omasta mielestäni. Kuinka usein sitä saa/joutuu mellakkavarustukset pukemaan päälle ja ihan tositilanteeseen. Tilanne on niin stressaava että helposti tekee jotain mitä ei muuten tekisi. Esim. jos tuo Paavon video on totta ja mitään ei huudettu tai käskyjä annettu niin siinähän se tuli.. ja jos ne ravintolaan jonottavia asiakkaita piiritti niin eiköhän siinä taas lisää.. Paineen alaisena ei aina välttämättä kauheasti mieti ja ihmisiähän tässä kaikki ollaan. Samat kemikaalit ja sähkö meidän käyttäytymistä ohjaa
Oletko tästä tragediasta ja poiisivaltion uhriksi joutumisesta toipuessasi kerinnyt aatellut asiaa siltä kannalta, että poliisi joutuu työkseen menemään tuollaiseen tilanteeseen, jossa päälle voi sataa pulloja, kiviä, iskuja, potkuja ja ituhippejä?
Tällöin moiseen sateeseen on syytä varautua.
Jos alkaa sataa vettä, siltä kerkiää suojautumaan nopeasti deploijaamalla sateenvarjon tai sadetakin. Ehkä jopa sadeviitan.
Mutta jos alkaa sataa pulloja ja ituhippejä, silloin ei ehdi enää hilpaista nurkan taakse vaihtamaan tukevampaa päälle.
Joten sheriffillä on kaksi vaihtoehtoa:
a) pukeutua ituhippejä rentouttaviin kuteisiin ja toivoa että hipit eivät hermostu
ja
b) laittaa valmiiksi sellaiset kledjut päälle, että jos ituhippisade yllättää, niin siltä on mahdollisimman hyvin suojassa.
Miten vitussa joku poliisin mellakkakypärän päälle vetäminen provosoi nuorta sankaria?
Nyt ollaan Suomessa, ja sen pitäis prekaarinkin tajuta, että pollari ei vedä kypärää päähänsä samalla idealla kuin solttu laittaa pistimen rynsesteriin, eli että kohta mennään, vaan kunhan suojaa itseään.
Ja minusta on vitun hyvä että suojaa itsensä senkin uhalla, että suojavarusteiden muotokieli ei puhuttele paikalle osunutta ituhippiä.
Vähän sama kuin minä hilluisin kirveen kanssa prekaarien päivätansseissa, paikalle hälytettäisiin poliiseja, jotka kirveestäni huolestuneena ottaisivat aseensa esille komentaen minua pudottamaan kirveen.
Minä sitten loihen uhittelemaan poliisille, että anna tulla, luuletko etten kestä.
Ja poliisi ei halua ottaa riskiä eikä kirvestä, vaan ampuu minua käteen tai jalkaan.
No, siinä vaiheessa viimeistään hamppu ja mäyris häviävät aivoista sen verran, että tajuan antautua.
Mutta hetimiten alan itkeä, kunhan joku tavja minua tulee sairaalaan haastattelemaan, että en minä sitä kirvestä olisi käyttänyt, se oli mukana kuntoilun vuoksi.
Ja olisin ihan justiinsa laittanut sen Fjällrävenin maiharin alle, mutta sitten poliisi täysin aiheetta alkoi minua provota, osoittaen Glockiaan minun suuntaani, niin totta kai minä pidin oikeuksistani ja kirveestäni kiinni, ja poliisi ylireagoi, ja sorti kirvesmiehenoikeuksiani.
Ja valotkin niillä vilkkui kun tulivat paikalle, ja pillien ääni kävi mulle korviin.