- Ikä
- 39
NoPain sanoi:Mitäs jos ei olis noita mellakkakamoja päällä, kun sieltä "rauhanomaisesta" mielenosoituksesta lentää pulloja päin? Miten voi olla mahdollista, että varusteet, jotka noilla poliiseilla on päällä voi aiheuttaa jotain provosoitumista? On päässä jotain vikaa, jos noin käy. Ei mene normaalin ihmisen päähän tuommoinen, että valitetaan, että poliisit oli provosoivasti varustautuneet.
Hyvähän se vaan että poliiseilla on mellakkakamat kun ainakin ovat silloin jollain tasolla turvassa, mutta myös se viestii sitä että aika rajuin konstein on liikkeellä ja ei se ainakaan itselleni kauheasti turvallisuuden tunnetta luo. Se vaan näyttää että ne on valmiita rajumpaan menoon. Olisi varmasti rauhallisemminkin voinut tilanteen hoitaa kun että suoraan heti full combat gear päälle ja uhkaavan olosena pamppuja kolistelemaan. Eikö se muka provoa?
NoPain sanoi:Jos olet vain kävelemässä ohi, niin tuskin noi poliisit sua alkaa pamputtamaan, jos käyttäydyt rauhallisesti. Jos alat riehumaan ja heität vaikka kapinallisena vähän pullolla, niin olet ansainnut vähän pamppua ja putkaa.
Ja jos mellakka on jo käynnissä ja itse pöllähtää paikalle kulman takaa, niin se tilanne tulee varmasti poliisisedälle yllärinä ja tuskin se paljon ehtii katsomaan onko se uhka vai ei, helpompi raudottaa. Adrenaliinikiksit ja käsien tärinä ja jännitys kameroiden läsnäollessa ja pakko suorittaa ja kun viereinen kaveri pamputtaa niin vastuu on jaettu ja niin edelleen. Sosiaalipsykologiaan tai käyttäytymistieteeseen tai johonkin semmoiseen liittyi tuo.
NoPain sanoi:Siis häh? Onko sulla tapana säikähdellessäsi lyödä lähellä olevia? Miksi säikähdät, jos olet vain "kävelemässä ohi"? Vai lyöt vaan silloin, kun poliisit pamputtaa viatonta?
Ja ei se että säikähtäisi ja läpsisi jotain, vaan se, että jos selkä on käännettynä ja joku ottaa kiinni ja on viemässä maahan. Siinä ehkä hieman säikähtää eikä tiedä kuka siellä selässä on ja mitä se tahtoo, joten siinä kun huitaset ja se onkin poliisi niin putkapahoinpitelyiden urbaanilegendoista joutuu ottamaan itse selvää.
NoPain sanoi:"Vittu minuahan ei kukaan komentele" -asenne paistaa.
Eipä minulla mitään auktoriteettejä vastaan ole :piis: