Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Poliisivaltio rokkaa, skoude joka nurkalle niin kaikki on hyvin. Mua ei haittais tippaakaan jos tossa olis vaikka armeija duunimatkalla talojen nurkalla tykit ojossa. Enemmän mua harmittais jos jotain hippejä hajoittais paikkoja kun on paha olla.Ainakin tehokasta toimintaa poliisilta. Saattaa kyllä tulevaisuudessa kostautua tää ehkä hieman ylimitotettu vastaus. Tulee mieleen jonkin sortin poliisivaltio. :jahas:
Eipä kyllä mullakaan ole pahaa sanottavaa tuosta ylivarovaisuudesta tai miksi sitä nyt haluaakin kutsua. Homma on hanskassa ja ihmisillä turvallinen olo. Esim. Egyptissä oli eräässä lomakohteessa näitä sotilaita viiden miehen vahvuisissa porukoissa puolen kilsan välein check pointeissaan m60 suunnattuna kadulle ja klassisen musta jenkkimaasturi vierellään. Yhtään rättipäätä ei itseään räjäyttänyt eikä hippejäkään oikeastaan näkyny arabimaiden sovinismia vastustamassa. :thumbs:Poliisivaltio rokkaa, skoude joka nurkalle niin kaikki on hyvin. Mua ei haittais tippaakaan jos tossa olis vaikka armeija duunimatkalla talojen nurkalla tykit ojossa. Enemmän mua harmittais jos jotain hippejä hajoittais paikkoja kun on paha olla.
Meinaat siis että valtion poliisin resurssit eivät matsaa näiden aivokääpiöiden taktiikoille? Kyllä se kuules taitaa olla niin, että nämä kapinoivat teinit eivät kykene organisoimaan itseään edes työelämään, saati järjestämään mellakkaa.Ikävä kyllä tämä kyttien massiivinen reaktio sattaa kääntyä itseään vastaan. Seuraavalla kerralla anarkistilauma saattaa olla varautunut paremmin ja taktikoimaan mielenosoitukset (mahdolliset mellakat)laajemmin, jolloin kytillä ei riitä voimavaroja mihinkään.
Poliisivaltio rokkaa, skoude joka nurkalle niin kaikki on hyvin. Mua ei haittais tippaakaan jos tossa olis vaikka armeija duunimatkalla talojen nurkalla tykit ojossa. Enemmän mua harmittais jos jotain hippejä hajoittais paikkoja kun on paha olla.
tuskin rokkais ihan tosielämässä...
Jos anarkistilauma pystyy mielinmäärin hillumaan hiemankin toimintaansa suunnittelemalla kertoo se yksinkertaisesti siitä että poliisilla ei ole läheskään tarpeeksi resursseja. Kaikki joille tämänkaltainen kommentti aiheuttaa saman reaktion kuin kaktus sulkijalihaksen sisäpuolella voivat kitistä minkä jaksavat, mutta tilastollinen fakta on se että olemme kaukana perässä esimerkiksi euroopan keskiarvoon nähden. EU:n alueella poliiseja on keskimäärin 1 per 300 asukasta, suomessa vain 1/650. Esimerkiksi Italiassa asukkeja on vähemmän kuin 200 per poliisi. Pohjoismaita kun usein verrokkina käytetään vaikka missä niin niidenkin keskiarvolle "hävitään" noin sadalla asukkaalla per poliisi. Ja Suomen lukuhan on vaikuttamassa tuohon keskiarvoon joten todellinen ero maa-maata vastaan vertailussa on vielä suurempi.Seuraavalla kerralla anarkistilauma saattaa olla varautunut paremmin ja taktikoimaan mielenosoitukset (mahdolliset mellakat)laajemmin, jolloin kytillä ei riitä voimavaroja mihinkään.
Kyllä rokkais jos vaihtoehtona olisi hipit riehumassa kadunkulmissa, kuten aikaisemminkin todettiin...
Kyllä rokkais jos vaihtoehtona olisi hipit riehumassa kadunkulmissa, kuten aikaisemminkin todettiin...
Riehumisen tuolla kys. mielenosoituksessakin suorittivat 'normaalit' humalaiset ketkä eivät taida täyttää 'hipin' määritelmää. Humalaisten riehuminen ei taida ketään haitata...?
Kyllähän se haittaa, ei ollenkaan olis pahitteeksi että olisi viranomaisilla sen verran resursseja että voisivat hoitaa sammuneet ja riehujat putkaan, oli se riehuja sitten normi-suomalainen känniläinen, hippi, ulkomaalainen, alieni yms.
Kyllä poliisi pelas kaikkien jouha-sääntöjen mukaan mitä katselin tossa videossa. Oli se hienosti johdettu.
Iltasanomat 10.9.2006 sanoi:- Oltiin kavereiden kanssa katsomassa Kiasman edessä mitä tapahtuu ja mulla oli ystävien kehotuksesta huivi kasvojen edessä ja aurinkolasit. Sitten kun huomattiin tilanne hankalaksi niin ruvettiin etsimään paikka, miten päästään ulos sieltä, kertoi Elina.
Elina vakuutteli, ettei mitään olisi tapahtunut, jos poliisi ei olisi tullut paikalle siten kuin tuli ja saartanut paikalla olleita. Elinan mukaan pääosa ihmisistä, jotka olivat poliisirenkaan saartamana, oli rauhallisia.
- Mä kuljin parin metrin päästä poliisiringistä. Yksi kytistä huutaa, että tyttö kiinni ja mut otettiin kiinni ja yritin riuhtoa itteeni irti ja ne pistivät mut rautoihin. Kun huusin niille, että mitään en ole tehnyt ja että minkä takia otitte mut kiinni niin ne sano, että tiesitkö sitä, että naamioituminen julkisella paikalla on laissa kielletty. En tiennyt ja sitten mut vietiin bussiin, kuvasi Elina pidätykseen johtaneita tapahtumia.
Koko juttu http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1232541
No voihan v:curs:tt:wall:Minustakin olisi hienoa jos Suomi olisi hiukan vankemmin vahvan hallinnon maa sen sijaan että olisi kaikenlaisia yksilönvapaushömpötyksiä joita mm. kokoomuskin toitottaa.
Kyllähän virkavallan kantsii asian hoitaa, eli pitää turhat röttelöitsijät järjestyksessä, mutta tuli tässä mieleen että tälläinen skenaario, että kun kyseessä on ASEM miittingi, niin suomihan rinnastetaan kommunistiseenpoliisivaltioon kuin Kiina, Myanmar ja ne on varmaan ihan mielississään, että samanlaiset keinot on miellä käytössä kuin sielläpäin, eli tankilla yli vaan. Nuoleskellaan sitten tätä järjestystä kapitalismin nimessä! En edes halua ajatelle mitä lähinaapureissamme ajatellaan.
No voihan v:curs:tt:wall:
Kyllähän sitä saa mieltään osoittaa, muttei vahingoittaa toisia tai toisen omaisuutta. Ton homman sai puhaltaa heti poikki, kun ekat mielenosoituskutsut ilmestyivät nettiin. Mielenosoituksiakin koskevat selvät pelisäännöt, löytynee kokouslaista.
Saisivat kyllä poliisitkin käydä pätkimässä tollasia turpaan ihan vaan yksilönvapauden ja itsensä toteuttamisen nimissä.
Mitäh?