Arvoituksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nick_
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä on ehkä jo ollut, mutta laitan nyt kuitenkin:

"Isä ja hänen poikansa ajoivat autokolarin, jossa isä kuoli. Poika loukkaantui vakavasti ja hänet kuljetettiin läheiseen sairaalaan. Sairaalassa poika joutui leikkaukseen ja paikalle kutsuttiin kirurgi. Kirurgi saapui leikkaussaliin ja sanoi: "En voi leikata tätä potilasta, koska hän on minun poikani.""

Miten tämä on mahdollista?
Kirurgi on pojan äiti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan kirurgin homma varsin miesvoittoista, mutta eiköhän niitä naisiakin sieltä löydy.

Mies löydetään hirtettynä keskeltä autiomaata bunkkerista, jonka ovi on lukittu sisältäpäin. Bunkkerissa on hiekkapohja, mutta seinät ovat niin syvällä maassa, että seinän ali ei voi mennä. Bunkkerissa on siis vain hirtetty mies jalat ilmassa. Bunkkerin ulkopuolella on auto, jolla mies on tullut bunkkerille. Kuinka tämä on mahdollista?

Kuinka muuten käytetään spoileria?
toi autossaan mukanaan jääkuution

^oikein
Mies ajaa autoa, hän käy vankilassa, josta hän jatkaa matkaa pankkiin, josta hän jatkaa taas matkaa joutuen vankilaan.
Mistä on kyse?

^oikein
Mies ajaa autoa, hän käy vankilassa, josta hän jatkaa matkaa pankkiin, josta hän jatkaa taas matkaa joutuen vankilaan.
Mistä on kyse?

monopolista?

Sulla on kilon kurkku, josta 99% on vettä. Jätät sen päiväksi pöydälle, jonka jälkeen siitä on vettä enää 98%. Kuinka paljon kurkku painaa nyt?

1.Arnold Shwarzeneggerillä se on pitkä, Esko Aholla lyhyt. Madonnalla sitä ei ole. Paavilla on, muttei hän käytä sitä ja Bill Clinton käyttää koko ajan.

Mikä on kyseessä?

2.Korissa on viisi omenaa ja ne pitäisi jakaa viidelle henkilölle niin että koriin jää yksi omena. Ja omenoita ei saa puolittaa tai leikellä tai mitää muuta sellaista!

3.Yöllä tuoretta lihaa täysi, päivällä tyhjä? Mikä toi on?

4. Iso intiaani ja pieni intiaani istuivat kannon päällä. Pieni intiaani oli ison intiaanin poika, mutta iso intiaani ei ollut pienen intiaanin isä. Kuinka tämä on mahdollista?

2. Laitetaan kori laskutoimituksen ajaksi jonkin omenan ympärille. Sen jälkeen otetaan kori pois ettei tule sanomista.
3. Yötyötä tekevän horon vagina.
4. Kanto oli sen verran suuri että sille mahtui kaksi. Iso intiaani oli lisäksi naaraspuolinen.

1.Arnold Shwarzeneggerillä se on pitkä, Esko Aholla lyhyt. Madonnalla sitä ei ole. Paavilla on, muttei hän käytä sitä ja Bill Clinton käyttää koko ajan.

Mikä on kyseessä?

2.Korissa on viisi omenaa ja ne pitäisi jakaa viidelle henkilölle niin että koriin jää yksi omena. Ja omenoita ei saa puolittaa tai leikellä tai mitää muuta sellaista!

3.Yöllä tuoretta lihaa täysi, päivällä tyhjä? Mikä toi on?

4. Iso intiaani ja pieni intiaani istuivat kannon päällä. Pieni intiaani oli ison intiaanin poika, mutta iso intiaani ei ollut pienen intiaanin isä. Kuinka tämä on mahdollista?

Pistä vastaukset spoilerina niin saa yövuorossa ällyyttää työkavereita!

Mikä on kyseessä?

lerssi, temmari elikkäs siitin tulee varmasti kaikille ensimmäisenä mieleen, mutta toinen asia on onko se oikea vastaus

Iso intiaani on nainen, eli pienen äiti.

Laitetaas tälläinen itseä pitkään arvoituttanut arvoitus tänne purtavaksi :)

Kaikki alkoi kun sain sähkeen professori Berneriltä. Tulkaa heti olen tehnyt uskomattoman löydön. Se tulee mullistamaan koko tieteellisen maailmankuvamme. Theodorin kanssa lähdettiin heti matkaan. Finnairin suoralento ensin Manamaan, sieltä kamelilla parikymmentä kilometriä etelään. Pari päivää kuluikin tutkiessamme Bernerin löytämää kolmivarvashyppyrotan leukaluuta. Intomme kuitenkin laantui nopeasti, emmekä osanneet arvostaa löytöä samalla tavalla kuin Berner, joka on todellinen tiedemies.

Lähdimme Bernerin varoituksista huolimatta tutkimaan erämaata. Istuimme kahden dyynin välissä kahvia keittämässä, kun joukko miekoin aseistautuneita beduiineja piiritti ja vangitsi meidät. Jouduimme Emiiri Ahmed Ahnedin kuulusteltavaksi. Hän epäili meidän vakoilevan palatsin kalleuksia. Vakuutimme yhteen ääneen olevamme viattomia, ja ettemme edes tienneet mitään mistään palatsin aarrekammioista. Emiiri määräsi meille kuitenkin rangaistuksen. Minulla on useita jyhkeitä pitkiä graniittipylväitä palatsini lähialueella. Itäisestä vankisellistä näkee osan palatsin graniittipylväistä, loput näkee läntisestä vankisellistä. Ainutkaan graniittipylväs ei näy molemmista selleistä, jokainen graniittipylväs näkyy jommastakummasta sellistä. Sellit ovat niin kaukana toisistaan, ettei teidän kannata yrittää neuvonpitoa eikä tiedonvaihtoa keskenänne. Yrityskin rangaistaan mitä kovimman mukaan. Toinen toiseen ja toinen toiseen vankiselliin.

Huomenna tulee uskollinen palvelijani Abun el Ahned ja tuo vettä ja taateleita tuolle laihalle tyypille ja kysyy häneltä montako graniittipylvästä minulla on, jos vastaus on oikea vapautetaan teidät molemmat, jos vastaus on väärä on päivänne luetut. Ellei hän vastaa lainkaan kysyy palvelijani seuraavana päivänä samaa asiaa tuolta toiselta muukalaiselta . Emiiri osoitti minua sormellaan. ”Näin vuorotellaan kunnes toinen vastaa. Minä olen kuitenkin oikeauskoinen ja armelias mies, joten annan tyttärieni, joista toinen puhuu aina totta ja toinenkin joskus, auttaa teitä."

Samassa neitokaiset tulivatkin, toinen heti paljastamaan.”Isukilla on kaksitoista graniittipylvästä”.”Ei sillä ole kuin kahdeksan graniittipylvästä” vähättelee toinen. Emiiri hymyilee ovelan näköisenä. Palvelija hivelee kauhean näköistä sapeliaan. Theodor vaikuttaa lähinnä huvittuneelta. Minä alan huolestua. On maanantai, meidät talutetaan vankiselleihin. Viikko on alkanut kurjasti. Emiiri kuitenkin piti lupauksensa, ja niin meille lopulta koitti sellioloista vapaus ja me kiiruhdimme Bernerin leiriin.

-----

Berner ei ole edes huomannut poissaoloamme. Hän on löytänyt kolmivarvashyppyrotan täydellisen pääkallon, jonka hän uskoo mullistavan koko tieteellisen maailmankuvamme.

-----

Illalla virisi teltassa keskustelu.

Berner: Montako niitä graniittipylväitä kaikkiaan oli?

Theodor: En tiedä.

Berner: Eihän se niin kummallista ole, minä en edes tiedä mikä viikonpäivä nyt on.

Montako graniittipylvästä Theodor näki omasta sellistään?

Minä viikonpäivänä heidät vapautettiin?

Sellissä vietettyjen päivien lukumäärä?

Mikä on kyseessä?

sukunimi?

Laitetaas nyt pari helpohkoa:

- Minulla on 4 jalkaa, sen jälkeen 2 ja lopuksi 3. Mikä olen?

Ihminen

- Mies saapui pellolle ja kuoli heti. Mitä hänellä oli repussa?

Laskuvarjo

Vähän kinkkisempi:

- Mies oli tullut kotiin lomamatkalta viikko sitten ja sai kotiinsa paketin, jossa oli verinen ihmisen jalka. Miksi hänelle oli lähetetty jalka?

Mies oli ollut risteilyllä ja laiva haaksirikkoutui. Vain tämä mies ja hänen ystävä pelastui autiolle saarelle. Saarella ei ollut ruokaa, jotenka he päättivät syödä vuorotellen omia ruumiinosia silmä silmästä tyyliin, kunnes pelastajat saapuisivat. Tämä kyseinen mies leikkasi vasemman jalkansa ja he söivät sen. Ennen kuin miehen ystävä joutui leikkaamaan oman jalkansa pelastajat saapuivat. Hyvänä ystävänä miehen kaveri leikkasi kotonaan vasemman jalkansa irti ja lähetti sen postissa tälle miehelle.

Laitetaas nyt pari helpohkoa:

- Minulla on 4 jalkaa, sen jälkeen 2 ja lopuksi 3. Mikä olen?

Ihminen

- Mies saapui pellolle ja kuoli heti. Mitä hänellä oli repussa?

Laskuvarjo

Vähän kinkkisempi:

- Mies oli tullut kotiin lomamatkalta viikko sitten ja sai kotiinsa paketin, jossa oli verinen ihmisen jalka. Miksi hänelle oli lähetetty jalka?

Mies oli ollut risteilyllä ja laiva haaksirikkoutui. Vain tämä mies ja hänen ystävä pelastui autiolle saarelle. Saarella ei ollut ruokaa, jotenka he päättivät syödä vuorotellen omia ruumiinosia silmä silmästä tyyliin, kunnes pelastajat saapuisivat. Tämä kyseinen mies leikkasi vasemman jalkansa ja he söivät sen. Ennen kuin miehen ystävä joutui leikkaamaan oman jalkansa pelastajat saapuivat. Hyvänä ystävänä miehen kaveri leikkasi kotonaan vasemman jalkansa irti ja lähetti sen postissa tälle miehelle.

Kannattaa varmaan noi spoilerit poistaa, ei tossa arvaamisessa ole muuten mitään järkeä.

Ongelma on klassinen ja se sisältää viihdematematiikan parhaimmat puolet. Pulman ratkaiseminen edellyttää pohtimista, keskittymistä, luovuutta ja huomion kiinnittämistä pienimpiinkin yksityiskohtiin. Pidä hauskaa!

Kaksi venäläistä matemaatikkoa tapaa lentokoneessa.

Ivan: Jos muistan oikein sinulla on kolme poikaa. Minkäsikäisiä he ovat tätä nykyä?
Igor: Heidän ikiensä tulo kolmekymmentäkuusi ja heidän ikiensä summa on täsmälleen sama kuin päivämäärä tänään.
Ivan: Olen pahoillani, mutta tuo ei kerro minulle poikiesi ikiä.
Igor: Anteeksi, minä unohdin mainita, että nuorimmalla pojallani on punaiset hiukset.
Ivan: Hyvä. Nyt kaikki on selvää. Nyt tiedän tarkalleen, miten vanhoja kolme poikaasi ovat.

Miten Ivan päätteli poikien iät? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom