Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Ootko Pardun koittanut niskantakaapunnerrusta edes että luonnistuuko se? Jos tuntuu siltä että sitä pystyy tekemään, niin tee ehdottomasti juuri sillä. Aloitat vaan vaikka kokeilemalla ensin pelkällä tangolla, niin kyllä se siitä :)

Oon kokeillu kyl joskus, ei se tuntunu yhtään pahalta, mut jotenkin mulla on vaan niin huono fiilis koko tuosta liikkeestä, mut kaipas sitä vois kokeilla että miten se lähtee!:)

Miten usein kannattaa tässä ohjelmassa pitää kevyitä viikkoja?

No, mun mielestä ei kannata noudattaa mitään kaavaa orjallisesti että pitää joka neljäs tai viides viikko kevyen. Vaan kannattaa kuunnella kehoaan et oisko nyt hyvä himmata. Ittellä on kultanen kuusikko käytössä ja oon pitäny kevyet viikot silleen et en oo pudotellu sarjapainoja vaan oon reenannu vain kaksi kertaa viikossa ja kerran oon pitäny totaalilepoviikon (Bulgarian reissun ajan). Kyllä mä oon huomannu jo kyykyssä että nyt ei kulje ja niskat meni jumiin tossa hiljakkoin, jolloin päätin et nyt chillaillaa. Tällä viikollakaan ei tuu varmaan ku kaks treeniä, mut ehkä ens viikolla uskaltais jo kokeilla kolme kertaa.

juu näimpä kehoaan kandee kuunnella ettei käy niinkuin mulle eli menee joku paikka rikki itsehän aikoinaan olen olkapääni hajoittanut liika treenillä ja täältäkin olen siihen treenivinkkejä hakenut ja löytänytkin :D

Mikä olis paras liike korvaamaan leuanvedon?? Jos käytössä ei ole tankoa, eikä ylätaljaa? Olisko se sitten se kulmasoutu?

Mitä sanotte kumpi on parempi kun leuat leveällä myötäotteella ei onnistu. Hartijoiden leveydellä vastaote vai kulmasoutu?

Mitä sanotte kumpi on parempi kun leuat leveällä myötäotteella ei onnistu. Hartijoiden leveydellä vastaote vai kulmasoutu?

Leuat, mutta sitten kandee heivata hauiskääntö vittuun, ottavat ihan tarpeeksi osumaa vastaoteleuoista. Ylirasittuvat jos teet vielä erikseen. Miksi muuten leveä myötäote ei onnistu?

Pardum: vedä sitten siinä :)

Vähän sama kuin korvaisi penkin pystärillä. Kai niitä leukoja jossain tapissa voi vedellä?

Ite en kyllä ihan näin rankkaa vertausta käyttäis. Kyllä tuo kulmasoutu on kuitenkin tosi hyvä selkäliike vaikka leuat voivat vähän parempi liike ollakin.

elokuun alussa aloitan, mutta onko järkeä aloittaa ihan todella pienillä painoilla kun esim oma penkki max on 75kg ja kyykky 100kg tällä hetkellä niin aattelin aloittaa seuraavasti:

penkki 3x10/50kg
kyykky 4x10/60kg
leuat 3x5
hauiskääntö 3x10/20kg
niskan takaa punnerrus 3x10/20kg
istumaan nousu 3x20/5kg

Eli onko järkeä aloittaa näinkin pienillä painoilla ? Ajattelin meinaan tehdä alusta asti niin puhtaasti kaikki kun vaan voi ja pyrkiä jokaviikko sitten lisäämään sen 2,5kg.

E: Niin ja ajattelin myös että kun ei ole tullut lepoviikkoja pidettyä herran aikoihin nyt kun oon 2 jakoisella treenannut, niin tulisi sitä lepoakin sitten tuossa ohjelman alkutaipaleella jos noin pienillä painoilla aloitan.

Vähän sama kuin korvaisi penkin pystärillä. Kai niitä leukoja jossain tapissa voi vedellä?
Ite en kyllä ihan näin rankkaa vertausta käyttäis. Kyllä tuo kulmasoutu on kuitenkin tosi hyvä selkäliike vaikka leuat voivat vähän parempi liike ollakin.
Kulmasouduilla ja maastavedoilla rakennetaan bodarin selkä, ei leuoilla, vaikka erinomainen liike onkin. Leukoja kannattaa sitten tehdä muista syistä kylläkin.

Kulmasouduilla ja maastavedoilla rakennetaan bodarin selkä, ei leuoilla, vaikka erinomainen liike onkin. Leukoja kannattaa sitten tehdä muista syistä kylläkin.

Höpö höpö. Kyllä leuanvetokin kasvattaa selkää. :worship:

Höpö höpö. Kyllä leuanvetokin kasvattaa selkää. :worship:

Joo niinhän minä väitinkin, ettei kasvata...kannattaa nyt lukea uudelleen. Aivan varmasti kasvattaa, mutta nyt oli kyse bodarin selästä, jota ei kyllä suurella todennäköisyydellä kasvateta leukoja vetelemällä. Suurin osa isoista bodareista kun eivät edes ole kovin kovia leukojen vetäjiä...

Suurin osa isoista bodareista kun eivät edes ole kovin kovia leukojen vetäjiä...
No pitääkö kova olla jos niitä leukoja haluaa tehdä? Tuntuma kai se tärkein seikka on.
Ja leuanveto kyllä tietääkseni leveyttä kehittää siinä missä ylätaljakin.

Joo niinhän minä väitinkin, ettei kasvata...kannattaa nyt lukea uudelleen. Aivan varmasti kasvattaa, mutta nyt oli kyse bodarin selästä, jota ei kyllä suurella todennäköisyydellä kasvateta leukoja vetelemällä. Suurin osa isoista bodareista kun eivät edes ole kovin kovia leukojen vetäjiä...

Ei se tarkoitus olekaan vetää mitään kahtakymmentä leukaa. Et sä kinttujakaan kasvata maratonia juoksemalla. Itse isken sopivan käsipainon reisien väliin ja teen 4x6. Saa kyllä pirun hyvän tuntuman selkään.

Back
Ylös Bottom