Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miksi tuota pitäsi muuttaa? Kokeileppa huvikseen kolmisen kuukautta ihan sellaisenaan. Itse olen vääntänyt tätä kuukauden verran ja hyvin menee, tulokset nousee kuten paino myös pikkuhiljaa.

Ensinnäkään ohjelmassa ei ole mitään treeniä pohkeille. Lisäksi itse saan leukoja niin vähän vedettyä, ja ainoa, millä saan leuat tuntumaan selälle, on ns. neutraalilla otteella, ja tälläistä tankoa ei salilta löydy, joten ylätalja saattaisi olla yläselälle parempi ratkaisu. Sen lisäksi olen tottunut vatsoja treenaamaan lähinnä tuolla vatsaprässillä. Ja 20+ vatsalihasliikkeen tekeminen tuntuu kummalta kun muiden sarjojen toistot ovat siellä kymmenen tuntumassa.

Onko muut tätä ohjelmaa vetäneet ollu ihan hajalla? Tänään kun tulin salilta kotiin niin nukuin saman tien tunnin, ja näin kävi myös viime viikolla. Onko mies vaan niin huonossa kunnossa? :wall: Mut eiköhän tää tästä kun kroppa tottuu 1-jakoseen sen kolmijakosen sijasta...

Onko muut tätä ohjelmaa vetäneet ollu ihan hajalla? Tänään kun tulin salilta kotiin niin nukuin saman tien tunnin, ja näin kävi myös viime viikolla. Onko mies vaan niin huonossa kunnossa? :wall: Mut eiköhän tää tästä kun kroppa tottuu 1-jakoseen sen kolmijakosen sijasta...

Etkai ole heti ohjelman aloittaessa aloittanut vetämään raskaita sarjoja joka liikkeessä?

Tiputin kaikkia sarjapainoja 10kg näin alkuun :D Niskan takaa punnerrustakin alotin jopa tyhjällä tangolla ottamaan ja nyt viimeks oli sit 22,5kg... Penkissäkin otin 50kg alkuun, haukkaa tyhjällä tangolla jne. Kyykky nyt tietysti on aika raskas, varsinkin kun nyt vähän kevyemmällä painolla oon keskittyny tekniikkaan ja menny melkosen syvälle. Tänään jalat vähän jumissa, mut muuten tunnun olevan ihan kondiksessa. Helteetkin voi toki liittyä. Kattellaan nyt vähän vielä et miten menee...

No niin ens viikolla alkaa tämä ja tää viikko ollu nyt kevyt viikko ku en oo semmosta pitäny pitkään aikaan kun oon nyt 2 jakoisella treenannut ja kyykyn sarjapainot on laskenu helvetisti.. tein tuossa kuukaus takaperin 3x8/90kg ja nyt teki 8 toiston sarjat jo tiukkaa 70kilolla eli jtn ylirasitusta havaittavissa. Penkkiä tein viimeksi 5x5/70kg.. eli oisko mitään järkeä aloittaa ns."pohjista" tätä ohjelmaa, eli lasken radikaalisti liikkeiden painoja eli teen kyykyn vaikka 55kilolla alkuun ja penkin 50kilolla ja lähen sitten pikkuhiljaa nosteleen painoja, vaikka 2,5kg per viikko?

Tiputin kaikkia sarjapainoja 10kg näin alkuun :D Niskan takaa punnerrustakin alotin jopa tyhjällä tangolla ottamaan ja nyt viimeks oli sit 22,5kg... Penkissäkin otin 50kg alkuun, haukkaa tyhjällä tangolla jne. Kyykky nyt tietysti on aika raskas, varsinkin kun nyt vähän kevyemmällä painolla oon keskittyny tekniikkaan ja menny melkosen syvälle. Tänään jalat vähän jumissa, mut muuten tunnun olevan ihan kondiksessa. Helteetkin voi toki liittyä. Kattellaan nyt vähän vielä et miten menee...

Noista helteistä: ootko lisännyt suolan käyttöä vai pitänyt sen nyt ennallaan (eli samalla tasolla kuin kylmemmillä säillä)? Tämmösillä helteillä, kun hikoilee paljon, niin kehon pitäisi saada suolaa normaalia käyttöä enemmän. Esim. vaikka hieman ennen salitreeniä noin 0,5-1 tl suolaa ja sitten juo riittävästi vettä heti perään (ja vaikka samanlainen satsi aamulla tai sitten esim. treenin jälkeen). Vaikuttaa kummasti jaksamiseen.

Mites välipäivien syklitys? Ite kun G6 treenasin, huomasin, että välillä tarvitsin 2 lepopäivää ja sitten taas jaksoi kunnolla. Ja kevyitä viikkoja pidin 2 tuon 3kk aikana.

No niin ens viikolla alkaa tämä ja tää viikko ollu nyt kevyt viikko ku en oo semmosta pitäny pitkään aikaan kun oon nyt 2 jakoisella treenannut ja kyykyn sarjapainot on laskenu helvetisti.. tein tuossa kuukaus takaperin 3x8/90kg ja nyt teki 8 toiston sarjat jo tiukkaa 70kilolla eli jtn ylirasitusta havaittavissa. Penkkiä tein viimeksi 5x5/70kg.. eli oisko mitään järkeä aloittaa ns."pohjista" tätä ohjelmaa, eli lasken radikaalisti liikkeiden painoja eli teen kyykyn vaikka 55kilolla alkuun ja penkin 50kilolla ja lähen sitten pikkuhiljaa nosteleen painoja, vaikka 2,5kg per viikko?

Mielummin noin, kuin että latoo alkuun liikaa romua tankoon. Jos on hieman kevyttä, niin äkkiä ne sarjapainot siitä nousee jos joka kerta laittaa 2,5kg lisää kun tulee 3x10 (tai 4x10). Jos alotat penkin 50kg ja kokoajan painot tulee kevyesti, niin viikon jälkeen voit laittaa jo 57,5kg. Ja taas pari treeniä eteenpäin ja edelleen kulkee, niin onkin jo yli 60kg. Noin helpolta se kuulostaa. :) Parempi valaa hyvä pohja, kuin rojahtaa alas 1kk jälkeen ja aloittaa alusta.

Noista helteistä: ootko lisännyt suolan käyttöä vai pitänyt sen nyt ennallaan (eli samalla tasolla kuin kylmemmillä säillä)? Tämmösillä helteillä, kun hikoilee paljon, niin kehon pitäisi saada suolaa normaalia käyttöä enemmän. Esim. vaikka hieman ennen salitreeniä noin 0,5-1 tl suolaa ja sitten juo riittävästi vettä heti perään (ja vaikka samanlainen satsi aamulla tai sitten esim. treenin jälkeen). Vaikuttaa kummasti jaksamiseen.

Onko tollasen määrän nauttimen kerrallaan ihan terveelistä touhua, ja noin monesti päivässä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mielummin noin, kuin että latoo alkuun liikaa romua tankoon. Jos on hieman kevyttä, niin äkkiä ne sarjapainot siitä nousee jos joka kerta laittaa 2,5kg lisää kun tulee 3x10 (tai 4x10). Jos alotat penkin 50kg ja kokoajan painot tulee kevyesti, niin viikon jälkeen voit laittaa jo 57,5kg. Ja taas pari treeniä eteenpäin ja edelleen kulkee, niin onkin jo yli 60kg. Noin helpolta se kuulostaa. :) Parempi valaa hyvä pohja, kuin rojahtaa alas 1kk jälkeen ja aloittaa alusta.

Jep ja kun ajattelin painaa tällä vielä tonne jouluun asti mikäli tuntuu toimivalta :)

Niin no, suomalaiset saa muutenki ihan liikaa suolaa ruuasta, joten extrasuolan vetäminen naamaan ei oo kovinkaan järkevää. Ihan näppärähän tommonen itsetehty kivennäisvesi on, mutta tuo puol teelusikkaa on varmaanki jo maximi! Silti, kannattais eka kattoo se ihan normi vedensaanti (ja muukin ruokavalio) kuntoon ennen kuin lähtee nestevajausta suolalla korjaamaan. Yleensä lisäsuolan käyttöä suositellaan PITKÄKESTOISEN aerobisen kuntoilun aiheuttaman vajeen korjaamisen, mutta silloin on kyse useiden tuntien yhtäjaksoisesta suoritteesta, ei tunnin puntteilusta. Siksipä sitä käyttää esim. pitkänmatkanjuoksijat (>30km). Sitä paitsi suola turvottaa! Mieluummin banaani naamaan ja habaa vääntään :)

Niin no, suomalaiset saa muutenki ihan liikaa suolaa ruuasta, joten extrasuolan vetäminen naamaan ei oo kovinkaan järkevää. Ihan näppärähän tommonen itsetehty kivennäisvesi on, mutta tuo puol teelusikkaa on varmaanki jo maximi! Silti, kannattais eka kattoo se ihan normi vedensaanti (ja muukin ruokavalio) kuntoon ennen kuin lähtee nestevajausta suolalla korjaamaan. Yleensä lisäsuolan käyttöä suositellaan PITKÄKESTOISEN aerobisen kuntoilun aiheuttaman vajeen korjaamisen, mutta silloin on kyse useiden tuntien yhtäjaksoisesta suoritteesta, ei tunnin puntteilusta. Siksipä sitä käyttää esim. pitkänmatkanjuoksijat (>30km). Sitä paitsi suola turvottaa! Mieluummin banaani naamaan ja habaa vääntään :)
Eikös tossa suolatasapainossa oo aika hyvä indikaattori se että jos juot vaikka treenin aikana sen 2litraa vettä ja käyt kusella pari kertaa niin läpihän se menee. Ei siitä veden litkimisestä hyötyä ole jos se kulkee suoraan läpi.

Tietysti toi riippuu ihan ihmisestä, että kuinka paljon kukakin tarvitsee extrasuolaa. Joillekin riittää pelkkä ruoasta saatu suola, toisille ei. Kun annoin neuvon, oletin, että ruokavalio sun muut ovat kunnossa - tietysti nämä ovat tärkeämmät asiat ja näin ollen tulevat tärkeysjärjestyksessä ensin. Mun mielestä aika moni taas tuntuu "pelkäävän" ylimääräistä suolan käyttöä. Itse taas koen, että ennemmin pientä turvotusta, kuin helvetin väsynyt ja paha olo (joka ainakin mulle tulee, jos en lisäsuolaa ollenkaan käyttäisi). Tottakai helteillä pitää juoda nestettäkin, mutta suolan saanti on yhtä tärkeätä, koska hikoillessa suolaa lähtee kehosta ymmärtääkseni melko paljon (korostuen varsinkin tällaisilla helteillä, mitä nyt on ollut). Ja tunnin salitreeni on jo ihan riittävän korkea fyysinen suoritus, jota varten on ihan järkevää ottaa pientä suolatankkausta (ainakin tällaisilla kesäilmoilla, kun on kuuma ja hikoilee normaalia enemmän).

Itse väitän, että aika monella pieni väsymyksen/ uupumuksen tunne näin kesäkuumalla johtuu liian vähäisestä suolan (ja varmaan myös nesteenkin) saannista. Mulla ainakin on tuo suolan hillitty lisääminen auttanut myös kummasti yleiseen jaksamiseen (väsymyksen ehkäisyyn) mm. kesällä. Ennen kun menen ottamaan aurinkoa otan hieman suolaa, eikä mulle silloin tuu sellasta "töttöröö" väsymysoloa rannalta lähtiessä, mikä mulle on tullut aina silloin kun en ole ottanut extrasuola-annosta. Mutta voihan tuon henkilön, jota alunperin neuvoin, olo johtua toki jostain ihan muustakin kuin suolan puutteesta. Tämä nyt oli vain yksi ehdotus muiden joukossa.

Kiitos vinkistä, vedän nyt ison lasin vettä ja ½ tl suolaa siihen ja vaikka treenin jälkeen samanmoinen ja jos auttaa niin raportoin. Leikkasin vähän nurmikkoakin tänään ja hikoilin siinäkin kuin sika niin lisäsuola ja neste ei kyllä varmasti haittaakaan tee!:)

E: Yäääh hyi helvetti jäi kyl suuri osa suolasta vetämättä, ei oikein uppoa noin pelkkään veteen sekotettuna :D

Niin ja sitähän mä tässä hain takaa että jos alotan noin pienillä painoilla, niin häviääkö mulla sitten lihasmassaa tuon alun aikana?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom