Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

No nuo painot on vielä sitä luokkaa ettei paikat pitäs hajota (esim. etukyykkyä pusken 50kg:lla). Ainakin vahvistuu keskikroppa. Mut täytynee pudottaa tuo mave vaan kertaan viikko, kun muutenkin ajattelin vaihtaa ohjelmaa.

No ei hajota , mutta riski sille että alaselkä ja jalat ei palaudu on erittäin suuri.

Tee itse? Ei voi olla totta... et voi treenata yksijakoisella koska et löydä netistä valmista ohjelmaa jossa on tasapainoinen jalkatreeni?
No hei, sen ajan kun on toinen ohjelma kesken, niin voi ihan hyvin rauhassa etsiä jo valmista sopivaa ohjelmaa. Miksi lähtisi kokeilemaan omia viritelmiä, jos löytää valmiiksi hyväksi todetun ohjelman. Kyllähän sen täällä näkee millaisia ohjelmia syntyy kun porukka lähtee itse virittelemään...

Ajattelin taas palata Arnoldin viitoittamalle polulle, mutta ongelmana on että koulussa on hyppytunteja kolmena perättäisenä päivänä TI KE TO(jolloin yleensä käyn salilla), ja olen juuri ruvennut maastavetoa harrastamaan, että onko mahdoton idea jos MA KE PE tekee arskan, ja jättäis siitä vaikka vatsat pois, ja TI TO tekis maastavedon?

Ajattelin taas palata Arnoldin viitoittamalle polulle, mutta ongelmana on että koulussa on hyppytunteja kolmena perättäisenä päivänä TI KE TO(jolloin yleensä käyn salilla), ja olen juuri ruvennut maastavetoa harrastamaan, että onko mahdoton idea jos MA KE PE tekee arskan, ja jättäis siitä vaikka vatsat pois, ja TI TO tekis maastavedon?

Ite tekisin mielummin niin, että kyykkäisin 2 kertaa viikossa ja kerran viikossa tekisin maastavetoo. Tulee muuten keskivartalolle niin paljon treeniä, että menee varmaa paikat vaa jumii.

G6 Treeniä takana nyt tasan kuukausi ja ensimmäinen saliohjelma menossa. Tuloksia tullut ja motivaatio vaan nousee, flunssa iski tosin heti toisella viikolla aloituksesta ja rytmi meni totaalisen sekaisin.
Penan maximia en ole testaillut, mutta 67,5 / 70kg junnannut jo 3 viikkoa sarjapainoissa.. en tiedä mikä auttaisi..

Kyykky 4x10 65kg ----> 97,5kg
Pena 3x10 60kg ----> 70kg
Vatsat 3x40 ----> 3x20 +14kg
Haukat 3x10 20kg ----> 27kg / 2x14kg
Pystyp.4x10 2x12,5kg ----> 27kg+

paino 73kg ----> 76kg

G6 Treeniä takana nyt tasan kuukausi ja ensimmäinen saliohjelma menossa. Tuloksia tullut ja motivaatio vaan nousee, flunssa iski tosin heti toisella viikolla aloituksesta ja rytmi meni totaalisen sekaisin.
Penan maximia en ole testaillut, mutta 67,5 / 70kg junnannut jo 3 viikkoa sarjapainoissa.. en tiedä mikä auttaisi..

Kyykky 4x10 65kg ----> 97,5kg
Pena 3x10 60kg ----> 70kg
Vatsat 3x40 ----> 3x20 +14kg
Haukat 3x10 20kg ----> 27kg / 2x14kg
Pystyp.4x10 2x12,5kg ----> 27kg+

paino 73kg ----> 76kg

Hyvin näyttää toimivan sullakin. Itellä tohon junnaamisee autto ainaki vähän se, että tekee yhen viikon vähän kevyemmillä painoilla. Tiputat ne sarjapainot vaikka siihen 62,5kg ja alat siitä nousee siihen 70 kiloo.

Jooh, suunnitelma on alottaa G6 tammikuun alussa mutta kokeilin tänään sitä ekan kerran tein kaikki paitsi jalkakyykyn (polvi pitää odottaa että se paranee, muljahti koulun liikuntatunnilla mutta ei pahasti. paranemaan päin :) ). Ja kyllä tuntu hyvältä rasitusta tuli sopivasti joka puolelle olkapäihin ehkä vähän enemmän leuanveto on ainut missä on vähän ongelmia koska se on aika raskas liike minusta sain toistoja vain 10, 6 ja 4 :(mut kyllähän sekin menee tossa. Hyvä ohjelma :)

Miltä kuulostaa, jos teen G6 ma, ke, pe ja korvaan kyykyn mavella. Sitten tiistaina ja torstaina vetäisin jalkoja rasittavan treenin?

Sitä piti vielä kysyä, että kannattaako tohon lisät vino penkki vai vuorottelenko sitä penan kanssa?

Ensi vuoden puolella varmaan itsekin tarvii ottaa G6 kokeiluun. Tuo Counterfeithin versio näyttää aika passelilta, eli tuon tapaisen muokkauksen otan testiin. Kattoo miten jätkän käy :rock:

Kultainen kuusikkohan on puhtaasti lihasmassan lisäykseen tarkotettu ohjelma ja ei se toimi jos et jaksa tehdä noita kuutta liikettä hyvin ja lisäät jotain vipareita ja pohkeita perään. Kantsii vaikka jaksottaa sitten, että hankkii massaa isoihin lihaksiin ja sitten paikkailee jonkun aikaa tai jtn tuommoist..

Kultainen kuusikkohan on puhtaasti lihasmassan lisäykseen tarkotettu ohjelma ja ei se toimi jos et jaksa tehdä noita kuutta liikettä hyvin ja lisäät jotain vipareita ja pohkeita perään. Kantsii vaikka jaksottaa sitten, että hankkii massaa isoihin lihaksiin ja sitten paikkailee jonkun aikaa tai jtn tuommoist..
Kyllä ihan hyvin voi sillon tällön tehä samassa treenissä pohkeita yms. Ei se treeni siitä kärsi.

onkos sillä mitään merkitystä ku muuten teen kuutosta oikeaoppisesti mutta oon vaihtanu kyykyn 3x8 ja olkapäille teen 3x10. mä en vaan viiti tehä neljää sarjaa, liian ykstoikkosta puuhaa ja tappaa kiinnostuksen..

Otan kuusikon kokeiluun ensivuoden alussa täsmälleen niin kuin Arnold sen on tarkoittanut.

Kysymys kuuluu onko ohjelmassa leuanveto tarkoitettu vasta vai myötäotteella tehtäväksi? Itse suosisin vastaotetta ainakin alkuun, koska myötäotteella toistomäärät jää ehkä 4-5 ja hallitsen vastaotteen tekniikan paremmin.

Eli aloittelijasta on kyse, mutta tarkoitus tehdä 3kk, vähintään 3 krt viikossa ei peräkkäisinä päivinä täsmälleen niin kuin Arnold sanoo. Ohjelma on sen verran yksinkertainen että tarkoitus on keskittyä puhtaisiin suorituksiin ja ruokavalioon.

Keväällä sitten joku voima-ohjelma tähäään päälle..

Kysymys kuuluu onko ohjelmassa leuanveto tarkoitettu vasta vai myötäotteella tehtäväksi? Itse suosisin vastaotetta ainakin alkuun, koska myötäotteella toistomäärät jää ehkä 4-5 ja hallitsen vastaotteen tekniikan paremmin.
Nyt vaan harjoittelemaan myötäotteen "tekniikkaa", eli ei muuta kuin kiskomaan, 4-5 on ihan hyvä lähtökohta. Itse en ollut koskaan aikaisemmin vetänyt myötäotteella ja ehkä sen vuoksi tuloksia alkoi näkymään peilissä melko nopeasti. Käsittääkseni vastaotteella saa enemmän tuntumaa hauikseen, mitä kuritetaan ihan riittävästi muutenkin tässä ohjelmassa.

Nyt vaan harjoittelemaan myötäotteen "tekniikkaa", eli ei muuta kuin kiskomaan, 4-5 on ihan hyvä lähtökohta. Itse en ollut koskaan aikaisemmin vetänyt myötäotteella ja ehkä sen vuoksi tuloksia alkoi näkymään peilissä melko nopeasti. Käsittääkseni vastaotteella saa enemmän tuntumaa hauikseen, mitä kuritetaan ihan riittävästi muutenkin tässä ohjelmassa.
Jep ei tosiaan huono lähtökohta jos saa 4-5 myötäotteella. Itse en saanut alussa myötäotteella kuin ehkä juuri ja juuri yhden. No siihen päälle aloin sitten tekemään myös ylätaljaa. Vähitellen tulokset paranivat ja Arskan kutosen lopussa noita menikin jo sitten keskimäärin jokaisella 8. Eli ei sitä kannata laistaa siksi, jos ei alussa mene tarpeeksi. Ottaa siihen vaikka sitten päälle vielä ylätaljan niin hyvä tulee. - ja jätät sen pois sitten kun noita toistoja menee tarpeeksi.

Vähän vaikee on leveetä vastaotetta ottaa kiinni suorasta tangosta, saatika että vielä pitäis leukoja siinä vetää. Tosin ei se vaikka vetäisit niitä leukoja kapeella vastaotteella, varmaan sen huonompikaan ole.

Näitä ohjelmiaha voi oikeesti iha hyvi muokata haluamaksee - itekki aattelin jättää kyykyn pois. :D Ja siis niin teenkin

Kyllä sen leveen vastaotteenkin voi ottaa, tottumus-kysymys :)

Samaa mieltä, aivan se ja sama kummalla otteella leuat vetää. Kyllä se vastaotekin selkään pirun hyvin ottaa.

Juu, elikkä ajattelin avautua nyt näin myöhään ja kirjotella vähän teidän iloksi. :D

Oon nyt treenaillut tasan vuoden kaikennäkösillä ja karvaisilla ohjelmilla, tulostakin on tullut.
Kuitenkin mua kiinnostaisi ottaa tämä G6 treeniohjelmaksi, kun tällänen vinkuheinä haluaisi sitä massaa, niinkuin iso Ahnuldkin halusi silloin muinoin.
onko tässä vaaraa vetää itsensä ylikuntoon, vai käykö tämä ohjelma pidempään treenanneelle? En nyt sano että vuosi on paljon, mutta on se kuitenkin sen verran kehittänyt kroppaa, että vetäisikö tälläisellä ohjelmalla itsensä ylikuntoon? Olen miettinyt että jos tekisin tätä ohjelmaa niin jaksottaisin sen niin että joka 4 viikko olisi kevennetty.
Voisinko minä tehdä tätä joka toinenpäivä, kunnon painoilla ja loppuun asti vedetyilla sarjoilla, ilman että ylikunto vaanisi?

Olen 15-vuotias kloppi, 165cm pitkä ja aamupaino on 61kg.

Kertokaas mitä olette mieltä?

E. olen myös miettinyt tuota 5x5 ohjelmaa koska siinä olisi tätä "perussettiä" mikä olisi raskasta ja kehittävää, mutta se on vähän enemmän vissiinkin voimapuolta kehittävä kuin massaa tuova ohjelma!?

Olen vähän :david:

Anteeksi. :worship:

Back
Ylös Bottom