Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Eipä kestä, hyvä että homma toimii.
Kannattaa välillä tehdä tätä ohjelmaa kyykyn osalta"ylläpitomoodissa", niin ei tarvi kokoajan puristaa sata lasissa. Tee vaikka 15 toistoa painolla jolla menee failure sarjassa 20 toistoa, tämä pitää hyvin yllä tarvittavaa kuntoa kovempiin treenijaksoihin. Toinen optio on tehdä 30 toiston sarja kevyemmällä painolla (rest/pause mahdollisimman lyhyt toistojen välillä) ja rakentaa siihen kunnon raudat.

Taannoin kesällä 2003 kun pystyin kuukauden ajaksi laittamaan kaikki kohdalleen levon ja ravinnon osalta, käytin ohjelmaa jossa kyykkäsin 3 kertaa viikossa. 2 viikkoa käytin vakiopainoa jolla rakensin toistot 20->30 kuudessa treenissä. Sitten lisäsin painoa 20% ja seuraavassa 6 treenissä puskin toistot 15->20. Maastavedon korokkeelta aloitin eka treenissä pelkällä tangolla ja lisäsin painoja sen verran joka treenissä että 12. treenissä kyykyssä ja vedossa oli samat painot.

Ohjelmana oli pystypunnerrus 1*12-15, jalkakyykky 1*15-30 ja maastaveto korokkeelta 1*15. Tuloksina sain tehtyä omat ennätykset sekä 30 että 20 toiston sarjoissa. Maitoa meni 2-4 litraa päivässä ja unta >10h. Paino nousi kuukaudessa 5 kiloa. Niska, rintakehä ja kädet kasvoivat mittaa, tekemättä mitään käsiliikkeitä... kyykky oli ainut liike jonka tein "täysillä" failureen saakka. MOT=tämä ei ole mitään rakettitiedettä.

Nelisen vuotta oli tuohon aikaan säännöllistä treeniä takana, samantyylisillä 1-jakoisilla ohjelmilla mutta lyhyemmillä ja useammilla sarjoilla. Paino oli hieman satasen yläpuolella joten bulkkikunnon päälle bulkattiin vielä lisää... 120kg*30 & 150kg*20 oli nuo kyykyn ennätyssarjapainot/toistot,
150kg*15 oli entinen ennätys.

Menee vähän aiheen vierestä, mutta kysympä kuitenkin: kyykyn tapauksessa tämä on pikaisen selaamisen perusteella toiminut hyvin että vedetään 1 kova sarja per treeni, mutta mites maven tapauksessa? HIT-tyyppistä ohjelmaa olen harkinnut, haluaisin että mavetuloskin lähtisi nousuun, onnistuukohan se tuolla tavalla että vetää vaan yhden kovan sarjan? Ja mavea tekisin luultavasti vain kerran viikossa..

Hauikset

No en kyllä löytänyt mistään enää, voi olla että sekoitin hauiskääntöön tolta osin. Pointti oli kuitenkin se, että totta kai palautusaikoja pidentämällä saa enemmän toistoja, mutta mikä sitten on ohjelman kannalta järkevää on eri asia. Kukaan ei varmaan voi absoluuttista totuutta tässäkään kohdin esittää.

Kyllä, 90 sekuntia hauiksien sarjojen välinen lepoaika, jos sitä tarkotitte. Lukee ensimmäisellä sivulla.

Hups, ei mitään sittenkää, sori. Luin väärin.

Noissa leuanvedoissa ainankin ois itte tarkotus sitten jäädä tekemään 3 x 10 sitten kun se menee, ja ottaa lisäpainoja messiin pikkuhiljaa. 2 min palautumiset niin jaksaa.

Kyykyssä tuntuu ettei ne sarjapainot kasva ollenkaan, mutta kaiketi se on niin että tuossa tulee pikkuhiljaa vaan liike hallitummaks ja tulee mentyä syvemmälle, eli kaitpa se niin on parempi?

Kyykyssä tuntuu ettei ne sarjapainot kasva ollenkaan, mutta kaiketi se on niin että tuossa tulee pikkuhiljaa vaan liike hallitummaks ja tulee mentyä syvemmälle, eli kaitpa se niin on parempi?
Olen kans mennyt kyykyssä alusta pitäen ihan "alas asti", mutta silti tuntuu, että välillä mennään aina vain alemmas ja alemmas.

Leukoihinhan tulee sarjapainoa itsestään painonnousun myötä, joten älä ylläty jos et niitä pääsekään lisäilemään :) Mulla nousi ohjelman aikana paino jopa 7-8 kiloa, mikä on jo tuollaisessa 10-sarjassa kohtuu kova "lisäpaino".

Vedäppä itses kyykyssä piippuun 3 kertaa viikossa niin ei sitä kehitystä kovin kauan jatku.

Tästähän on täällä puhutttu aivan järjettömän monta kertaa. Tossa tulee kyykyssä tasan 3 KOVAA SARJAA viikossa. (Vertaa HST... Pohdi päälle miten teet 2- tai useampijakoisella itse?)

3 kovaa:
  1. tiheä frekvenssi
  2. progressiivinen kuormitus
  3. ei failurea

En ole koko keskustelua seurannut, mutta ootko Counterfeith itte kokeillu G6:sta? :) Millaset oli kokemukset?

ps. Kroppa palautuu yllättävistäkin asioista varsin nopeasti kun sitä hiukan totuttaa! :evil:

pps. Suosittelen kuuntelemaan silti kroppaa ja ottamaan kevyitä viikkoja tarpeen mukaan.

Tästähän on täällä puhutttu aivan järjettömän monta kertaa. Tossa tulee kyykyssä tasan 3 KOVAA SARJAA viikossa. (Vertaa HST... Pohdi päälle miten teet 2- tai useampijakoisella itse?)

3 kovaa:
  1. tiheä frekvenssi
  2. progressiivinen kuormitus
  3. ei failurea

En ole koko keskustelua seurannut, mutta ootko Counterfeith itte kokeillu G6:sta? :) Millaset oli kokemukset?

ps. Kroppa palautuu yllättävistäkin asioista varsin nopeasti kun sitä hiukan totuttaa! :evil:

pps. Suosittelen kuuntelemaan silti kroppaa ja ottamaan kevyitä viikkoja tarpeen mukaan.

Vedän itse vähän samantapaisella ohjelmalla.

Kyykky 3x 4-6
Penkki 3x 4-6
Ylätalja 3x 8-10
Pystypunnerrus 3x4-6
Hauiskääntö scott 3x6-8
Ojentajapunnerrus taljassa (tämän skippaan joskus kun ojentajissa on kokoa jo ihan riittämiin)

Sarjat aina tiukkoja, ja loppuun asti. Kevyt viikko on tuntematon käsite.

e: ja ikinä ei oo tuntia mennyt tätä ohjelmaa tehdessä.

Vedän itse vähän samantapaisella ohjelmalla.

Kyykky 3x 4-6
Penkki 3x 4-6
Ylätalja 3x 8-10
Pystypunnerrus 3x4-6
Hauiskääntö scott 3x6-8
Ojentajapunnerrus taljassa (tämän skippaan joskus kun ojentajissa on kokoa jo ihan riittämiin)

Sarjat aina tiukkoja, ja loppuun asti. Kevyt viikko on tuntematon käsite.

e: ja ikinä ei oo tuntia mennyt tätä ohjelmaa tehdessä.

Pitääkin pistää toi kokeiluun sitten kun sattuu sellanen sopiva paikka... Pieni mies vielä olen, mutta ehkä tolla saatais kasvua aikaseks! :D

Palatakseni G6:een taas, niin pakko todeta, että se vituttaa enemmän kuin viime vuonna. Saattaa johtua loukkaantumisista sun muista, joiden seurauksena ei oo sarjapainot ihan siellä mitä niiden pitäis olla. Pieniä ongelmia hermoston kanssa ilmesesti myös tällä hetkellä. Viime vuonna samoihin aikoihin sain kuitenkin Kultasesta kuusikosta irti aika paljonkin!

Mut mut... Saadaan ensin luut kasvamaan takasin kasaan niin ehkä sitten talvikausi käynnistyy kunnolla ja lähtee G6 kulkemaan! :)

Itse otan nykyään mavessa vaan yhden tiukan vitosen viikossa ja tällä saanut pitkään paikallaan junnanneet sarjapainot nousuun. Tässä sitten vissiinkin vaikuttaa miten usein kyykkäilee ja rivettää tuon maven lisäksi.

mä olen nykyisin vedellyt kerran tai kaks viikkoon tuon kyykyn ja kerran viikossa mavea 15 toiston sarjan. oikeastaan ihan mukavalta tuntutut rykiä vähän pidempää sarjaa ilman vyötä, eikä ole mitään älyttömiä jumejakaan tullut vaikka voisi luulla.

Sori nyt tämmönen kysymys, mut ku oon itekki varmaan alottelemassa tolla ohjelmalla ni mikä tuo hauiskääntö on? Oon varmaa tehny mut nimest ku en oo varma. :)

Back
Ylös Bottom