Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Aloitin ohjelman ja salilla käynnin viikko sitten tiistaina ja otin arskan kultaisen kuusikon taas ohjelmaksi, keväällä tuntu toimivan joka osa-alueella.
Vatsalihakset pyrin tekemään takakyykyn/penkin jälkeen riippuen onko vatsalihas spotti vapaana.
Tuleepahan ainakin tehtyä,kun keväällä ei millään jaksanut viimeisenä liikkeennä alkaa vetämään, tulee tuota nestettäkin imettyä 0.5l treenin aikana, joten kivempi tyhjällä mahalla pumpata vattaa. :puntti:
Näin täälläpäin.

No saa kai niitä muuttaa silleen miten itestä tuntuu. Tosin penkin muuttamista 2x6:seen en ymmärrä. Eikös tuo ole enemmän penkkituloksen nostamiseen tarkoitettu, ja voiman hankkimiseen kuin lihaksen?

Aleksei: Voi nyyhky, saa kai sitä muutella miten ite hyväksi näkee ja ei kai silloin tarvitse ohjelmaa vaihtaa?

Onko moni ottanut tähän lisäksi pohkeet? Ite aattelin ruveta prässissä tekemään pohkeet, onko järkeä?

saako ojentajat tarpeeksi rasitusta penkki- sekä pystypunnerruksista ?

Kyllä todellakin saa. 4x10 pystypunnerrus(tai niskantakaapunnerrus kuten alkuperäisessä ohjelmassa) on jo paljon ja kun perään tehdään vielä kolme sarjaa penkkiä niin ojentajat kiljuu tuskissaan. Jos tekee liikkeet samassa järjestyksessä kuin minä, eli aloittaa pystypunnerruksella ja siirtyy leukojen kautta penkkiin, on todennäköistä etteivät ojentajat meinaa jaksaa penkkiä tehdessä.

Void: Joskus tulee tehtyä pohkeita ja epäkkäitä vielä varsinaisten pääliikkeiden jälkeen, jos tuntuu että puhtia vielä on ja jotain olisi kiva tehdä. 1-2 kertaa viikkoon on mielestäni ihan kiva tehdä pohkeet, jos haluaa niidenkin kasvavan.

I don´t fucking get it.

Mikään penkkiohjelmahan tää ei ole joten ei sitä penkkitulosta kannata niin tuijottaa. Ite en vaihtaisi 30 toistoa 12 toistoon (vaikka sarjapainot toki kasvaisivatkin). Volyymi ratkaisee tässä. Sitäpaitsi mulla on ainakin parissa kuukaudessa tullut ~15kg penkin sarjapainoihin lisää, kyllä toimii pirun hyvin.

Joo siis kyllä sen tiedän, kunhan ajattelin kysyä vaan vähän mielipiteitä JOS joku on yrittäny muuta yms. Eiköhän toi penkkikin ala kehittyy kunhan jaksaa panostaa ja keskittyä siihen

No saa kai niitä muuttaa silleen miten itestä tuntuu. Tosin penkin muuttamista 2x6:seen en ymmärrä. Eikös tuo ole enemmän penkkituloksen nostamiseen tarkoitettu, ja voiman hankkimiseen kuin lihaksen?

Aleksei: Voi nyyhky, saa kai sitä muutella miten ite hyväksi näkee ja ei kai silloin tarvitse ohjelmaa vaihtaa?

Onko moni ottanut tähän lisäksi pohkeet? Ite aattelin ruveta prässissä tekemään pohkeet, onko järkeä?

Itse teen joka kerta pohkeet kultaisen kuusikon lisäksi, hyvin huutaa jalat seuraavana aamuna leipää :thumbs: :kuola:

Joo on se hyvä tehä ne pohkeet, mut miten porukka ne tekee? Varpaille nousu tangon kanssa, istualtaan, prässissä? :D

Itsellä on kotisalilla 2erinlaista pohjeprässiä, vähän tulee vaihdeltua viikottain kun ottavat eripaikkoihin.
3-4sarjat/10-14toistoilla.

Moro. Eli kuinka kauan tätä kultasta kuusikkoa kannattaa tahkoa ennenkuin vaihtaa ohjelmaa eli kun ite tein tätä n. 2kk ja nyt on ollu 2kk. taukoa lapsen syntymän takia (Ei yksinkertasesti oo jaksanu käydä salilla) niin jatkanko vaan niin kauan kun toi kehitys lakkaa ja vaihdan sitten ohjelmaa. Eli olen ihan alottelija salilla 20v. 179cm 79kg. Hyvin on nyt paikat kipeenä kun eilen olin vääntämässä salilla ton parin kuukauden tauon jälkeen :)

niin jatkanko vaan niin kauan kun toi kehitys lakkaa ja vaihdan sitten ohjelmaa
En minä ainakaan lähtisi vaihtamaan jos kehitystä tulee ja samaa ohjelmaa jaksaa tehdä. Kolme kuukauttahan tässä oli Arskan "suositus". Jos oot 2 kk tehny ja 2 kk taukoa, niin toiset 2 kk voi tuoda vielä hyvinkin tulosta.

Toimiiko tämä golden six vähän kokeneemmalla salikävijällä kun haluaisin kokeilla 1-jakoista ohjelmaa? Huolestuttaa varsinkin tuon penkin osalta nyk. tulos (105kg) että tuottaako nuin korkeat toistomäärät enään kehitystä sarjapainojen osalta tai onko se todella hidasta sitten? Meneekö koko ohjelma pilalle jos vaikka vaihtaisi nuo penkkisarjat 2x6 tai vaikka 3x8?

Toimiiko tämä golden six vähän kokeneemmalla salikävijällä kun haluaisin kokeilla 1-jakoista ohjelmaa? Huolestuttaa varsinkin tuon penkin osalta nyk. tulos (105kg) että tuottaako nuin korkeat toistomäärät enään kehitystä sarjapainojen osalta tai onko se todella hidasta sitten? Meneekö koko ohjelma pilalle jos vaikka vaihtaisi nuo penkkisarjat 2x6 tai vaikka 3x8?

Toimii ihan hyvin vähän kauemminkin reenanneelle

Juu taijan sitte aloittaa tämän. Mutta vielä että mitä mieltä olette tuosta minun ehdottamasta 2x6 tai 3x8 muutoksesta penkkiin? Muuten tekisin kyllä tämän ohjelman ihan tuollaisenaan.

Juu taijan sitte aloittaa tämän. Mutta vielä että mitä mieltä olette tuosta minun ehdottamasta 2x6 tai 3x8 muutoksesta penkkiin? Muuten tekisin kyllä tämän ohjelman ihan tuollaisenaan.

No mitähän mieltä tosta pitäisi olla? Ensinnäkin varmaan 70% tän thredin kysymyksistä koskee noita muutoksia, joten eikun selaamaan. Toiseksikin, sähän voit tehdä tolle ohjelmalle ihan mitä haluat. Toi 2x6 tuo varmaan paremmin voimaa, mutta lyön kivekseni vetoa, että massaa kasvatat paremmin kun vedät ohjelman mukaan, ja niin, massaohjelmahan tää varmaan pääosin on, vaikka tietysti voimaakin tarttuu.

No mitähän mieltä tosta pitäisi olla? Ensinnäkin varmaan 70% tän thredin kysymyksistä koskee noita muutoksia, joten eikun selaamaan. Toiseksikin, sähän voit tehdä tolle ohjelmalle ihan mitä haluat. Toi 2x6 tuo varmaan paremmin voimaa, mutta lyön kivekseni vetoa, että massaa kasvatat paremmin kun vedät ohjelman mukaan, ja niin, massaohjelmahan tää varmaan pääosin on, vaikka tietysti voimaakin tarttuu.

Ja lisäksi muutos 3x10:stä 3x8:aan ei merkitse käytännössä mitään. Toki 3x10 on lihaskasvulle vieläkin optimaalisempi vaihtoehto.

Voisko tän penkin tehä tässä kuitenkin 2x6 systeemillä, koska oon tehny jo aika pitkän ajan 3x10 penkissä ennen tätä.. Ja pitäskö se 2x6 sitten kanssa tehdä joka salipäivä (ma ke pe)?

Back
Ylös Bottom