Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enpä koskaan edes huomannut, että tarkoitus olisi lisätä painoja joku tietty määrä viikossa. Itse lisään vain, jos saan aikaisemmilla painoilla puhtaasti 3x10(tai 4x10). Aloitin tosin kaikki liikkeet hieman pienemmillä painoilla ja ensimmäiset 2 viikkoa taisin nostaa sarjapainoja jokaisella treenikerralla.
Tällä hetkellä hieman jumittaa, kun pystypunnerruksessa menen aika maksimi painoilla, penkissä menee 3x10 tämänhetkisillä painoilla, mutta 2kg lisää ei meinaa mennä edes ensimmäistä sarjaa...mutta toisaalta menen ylläpito kaloreilla tai vähän alle, joten eipä sitä kehitystä paljoa kannata odottaakaan :(
Venytteletkö ollenkaan? Itse venyttelen lyhyesti sarjojen välissä ja sitten ~4h treenin jälkeen kaikki lihakset, venyttelyoppaasta löytyy lisätietoa. Treenaan myös ma ke pe, eikä ole ollut ongelmia palautumisen kanssa.Miten "täydellisesti" kerkeette palautua kun teette tätä ohjelmaa? Ite pidän ohjelmasta mut palautuminen epäilyttää, esim. jos treeni ma niin kyllä ke vielä selkeesti tuntee rinnassa/etuolkapäissä venyttäessä käsiä taaksepäin penkkipunnerrusasentoon, että jotain on tullu tehtyä. Sama jos nousee kyykystä ylös, niin jaloissa tuntee vielä maanantaisen treenin. Ei nuo nyt samalla tavalla kipeenä ole kuin jos jaetulla ohjelmalla antais useemman liikkeen voimin runtua, mut kuitenkin.
Eli kuuluuko tuo tavallaan tähän ohjelmaan vai enkö vaan kerkiä palautua tarpeeksi?
Vähän samoilla linjoilla itsekin, eli en tuijota sokeasti toistoja vaan myös fiiliksen mukaan. Kyllä liikkeitä hetken tahkottuaan oppii arvoimaan koska sitä painoa kannattaa lisätä.3x10 kun "runnoo" pari vikaa toistoo ja ensi kerralla lisää 2,5kg niin luulis sen tangon painavan pirusti....
Venytteletkö ollenkaan? Itse venyttelen lyhyesti sarjojen välissä ja sitten ~4h treenin jälkeen kaikki lihakset, venyttelyoppaasta löytyy lisätietoa. Treenaan myös ma ke pe, eikä ole ollut ongelmia palautumisen kanssa.
Pitääkö noi liikkeet tehdä juuri tässä järjestyksessä:
1. Takakyykky.
2. Penkkipunnerrus
3. Leuanveto leveällä otteella
4. Niskan takaa punnerrus
5. Hauiskääntö tangolla
6. Istumaannousu?
Itse teen aina näin:
Hauiskääntö tangolla
Penkkipunnerrus
Takakyykky (saa kädet vähän lepoa)
Niskan takaa punnerrus
Istumaannousut (saa kädet vähän lepoa leuanvedon rasitukseen)
Leuanvedot.
Kysymys kuuluu: Teenkö liikkeet niin kuin aloituspostissa vai omassa järjestyksessä?