Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Ja muistakaa, että tarkotushan ei ole aina siinä viimeisessä sarjassa runnoa pakolla se 12 toistoa että sais lisättyä ens kerralla painoa. Suosittelen ettei ikinä tekis yli 10 toistoa missään sarjassa vaikka tuntuis kuinka helpolta. Sitten vaan ens kerralla se 2,5kg lisää...

Itehä teen tuota sillä periaatteella, että vaikka tuntuski kevyeltä ja saattas mennäkki se 12 ni en runno sitä vaan lyön seuraavalla kerralla 2,5 kiloa lisää rautaa messiin.

Ei tietenkään, mutta ite ainakin oon ymmärtäny että se ois se tarkoitus. Pittää kato alottaa nii kevyillä painoilla että voi sitte lyödä joka viikko lisää rautaa tankoon. Onhan se silti hyvä pitää homma nousujohteisena, että säilyy mielenkiinto.

Tulipa sangen ristiriitanen teksti. :rolleyes:

Enpä koskaan edes huomannut, että tarkoitus olisi lisätä painoja joku tietty määrä viikossa. Itse lisään vain, jos saan aikaisemmilla painoilla puhtaasti 3x10(tai 4x10). Aloitin tosin kaikki liikkeet hieman pienemmillä painoilla ja ensimmäiset 2 viikkoa taisin nostaa sarjapainoja jokaisella treenikerralla.

Tällä hetkellä hieman jumittaa, kun pystypunnerruksessa menen aika maksimi painoilla, penkissä menee 3x10 tämänhetkisillä painoilla, mutta 2kg lisää ei meinaa mennä edes ensimmäistä sarjaa...mutta toisaalta menen ylläpito kaloreilla tai vähän alle, joten eipä sitä kehitystä paljoa kannata odottaakaan :(

Enpä koskaan edes huomannut, että tarkoitus olisi lisätä painoja joku tietty määrä viikossa. Itse lisään vain, jos saan aikaisemmilla painoilla puhtaasti 3x10(tai 4x10). Aloitin tosin kaikki liikkeet hieman pienemmillä painoilla ja ensimmäiset 2 viikkoa taisin nostaa sarjapainoja jokaisella treenikerralla.

Tällä hetkellä hieman jumittaa, kun pystypunnerruksessa menen aika maksimi painoilla, penkissä menee 3x10 tämänhetkisillä painoilla, mutta 2kg lisää ei meinaa mennä edes ensimmäistä sarjaa...mutta toisaalta menen ylläpito kaloreilla tai vähän alle, joten eipä sitä kehitystä paljoa kannata odottaakaan :(

Jos et oo turhan tarkka seuraamaan Arskan pyhiä ohjeita aivan pilkulleen niin voit helpottaa painojen lisäystä vähä kerrallaan pienentämällä porrastusta kilon korotuksiksi jos salilta löytyy sellaiset cd-levyn kokoiset hifilevyt.

Joo, ei tuo kultanen kuusikko ole minkään diettaavan salihemmon unelmaohjelma, siinä polttaa ittensä loppuun parissa viikossa jo niillä ylläpitokaloreilla. No on tää ohjelma ainaki pakottanu mut syömään kunnolla varmaan vuoteen. :kuola:

No itsehän en kyykkyä tee kun alaselkä tykkää huonoa siitä niin eipä se G6 kovinkaan rankalta tunnu. Tuohon kun lisää pienoisen motivaation puutteen, väsymyksen ja työt, jotka vähentävät salikerrat kahteen treeniin viikossa niin hyvä että treeni riittää pitämään kaikki 2 grammaa lihasta kropassa :p

Heleppoha sitä on äiskän hoivassa asuvana, hajanisesti opiskelevana nulikkana panostaa tuohon ja kyllä itellä vartalo kastuu, tosin se kastuu jo ku kävelee yläkerrasta alakertaan. :(

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse oon tehnyt 3x10:ä aina siten, että kun samalla painolla menee 12,12,12 tai vähintään 10,10,12 niin lisään painoja.

3x10 kun "runnoo" pari vikaa toistoo ja ensi kerralla lisää 2,5kg niin luulis sen tangon painavan pirusti....

Mut toi onkin vaan mun tyyli :)

Miten "täydellisesti" kerkeette palautua kun teette tätä ohjelmaa? Ite pidän ohjelmasta mut palautuminen epäilyttää, esim. jos treeni ma niin kyllä ke vielä selkeesti tuntee rinnassa/etuolkapäissä venyttäessä käsiä taaksepäin penkkipunnerrusasentoon, että jotain on tullu tehtyä. Sama jos nousee kyykystä ylös, niin jaloissa tuntee vielä maanantaisen treenin. Ei nuo nyt samalla tavalla kipeenä ole kuin jos jaetulla ohjelmalla antais useemman liikkeen voimin runtua, mut kuitenkin.

Eli kuuluuko tuo tavallaan tähän ohjelmaan vai enkö vaan kerkiä palautua tarpeeksi?
Venytteletkö ollenkaan? Itse venyttelen lyhyesti sarjojen välissä ja sitten ~4h treenin jälkeen kaikki lihakset, venyttelyoppaasta löytyy lisätietoa. Treenaan myös ma ke pe, eikä ole ollut ongelmia palautumisen kanssa.

3x10 kun "runnoo" pari vikaa toistoo ja ensi kerralla lisää 2,5kg niin luulis sen tangon painavan pirusti....
Vähän samoilla linjoilla itsekin, eli en tuijota sokeasti toistoja vaan myös fiiliksen mukaan. Kyllä liikkeitä hetken tahkottuaan oppii arvoimaan koska sitä painoa kannattaa lisätä.

Missä järjestyksessä teen liikkeet?

Pitääkö noi liikkeet tehdä juuri tässä järjestyksessä:
1. Takakyykky.
2. Penkkipunnerrus
3. Leuanveto leveällä otteella
4. Niskan takaa punnerrus
5. Hauiskääntö tangolla
6. Istumaannousu?

Itse teen aina näin:

Hauiskääntö tangolla
Penkkipunnerrus
Takakyykky (saa kädet vähän lepoa)
Niskan takaa punnerrus
Istumaannousut (saa kädet vähän lepoa leuanvedon rasitukseen)
Leuanvedot.

Kysymys kuuluu: Teenkö liikkeet niin kuin aloituspostissa vai omassa järjestyksessä?

Nonniin eilen aloitin tämän treeni ohjelman. Kyllä tolla saa ittestä aikas hienosti mehut pois;). Tänään ollut paikat aikas hellänä... Vanha treeni ohjelma oli 2-jakonen. Mitäs luulette että jos tota treeniä vetäs 3x viikkoon + yhtenä kertana tekis vielä jotakin eristäviä liikkeitä kuten pohkeita yms.?

Pitääkö noi liikkeet tehdä juuri tässä järjestyksessä:
1. Takakyykky.
2. Penkkipunnerrus
5. Hauiskääntö tangolla
6. Istumaannousu?

Itse teen aina näin:

Hauiskääntö tangolla
Penkkipunnerrus
Takakyykky (saa kädet vähän lepoa)
Niskan takaa punnerrus
Istumaannousut (saa kädet vähän lepoa leuanvedon rasitukseen)
Leuanvedot.

Kysymys kuuluu: Teenkö liikkeet niin kuin aloituspostissa vai omassa järjestyksessä?

2. Penkkipunnerrus
1. Takakyykky
6. Istumaannousu
5. Hauiskääntö tangolla

Tee vaikka näin. Raskaat liikkeet olis hyvä tehdä aina ensin, mutta jos nyt välttämättä tarvitsee lepoa käsille niin noin tekisin itse. Leuanveto ei voi todellakaan olla viimeisenä liikkeenä.

Mutta eihän käsittääkseni tarvitse käsien saada lepoa penkkipunnerruksen ja leukojenvedon välillä, sillä kyseessähän on eri lihakset jotka työskentelee, ja leukojenvetohan tapahtuu pääasiassa selällä.

Käsiä niissä molemmissa kuitenkin edes jonkin verran käytetään, enkä mä ainakaan saa itestäni kovin paljoa irti jos mä leukoja ja penkkiä vetäisin ihan peräkkäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom