Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

No niin, tänään tulee ohjelma aloitettua seuraavilla lähtöpainoilla:

Takakyykky 82,5kg
Penkki 75kg
Leuanveto 5,4,4
Niskantakaa punnerrus 40kg
Hauiskääntö tangolla 33kg
Vatsarutistus 24,15,15

Tosin teen ylätaljaa rinnalle leukojen jälkeen muutaman sarjan, kun noin vähäisiä määriä saan vielä, mutta tulevaisuudessa jos lähelle kymmentä saan niin otan ylätaljan pois.
Katsotaas onko tästä mihinkään ja mitä sanoo tulokset 3 kuukauden päästä. :D

Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän. <- - - - tarkottaako toi että vikassa sarjassa menee 10 sijaan vaikka 12 niin lisätään painoa joku 2,5- 5 kg ?

Ite en kyllä lähtisi silti repimään aina viimeistä sarjaa täysillä yrittäen puristaa sitä 12 toistoa. Ennemmin lisää painoa aina kun se viiminen kymppi tulee silleen et viel löytyis paukkuja parille-kolmelle toistolle, eli niitä ylimääräisiä toistoja ei tehdä.

Toivottavasti joku ymmärsi :D

Ite en kyllä lähtisi silti repimään aina viimeistä sarjaa täysillä yrittäen puristaa sitä 12 toistoa. Ennemmin lisää painoa aina kun se viiminen kymppi tulee silleen et viel löytyis paukkuja parille-kolmelle toistolle, eli niitä ylimääräisiä toistoja ei tehdä.

Toivottavasti joku ymmärsi :D
Minä tein...:jahas:

Onkohan tässä ohjelmassa hauparin teko tangolla kuinka oleellista? Itsellä ainakin tanko (varsinkin suora) ottaa etuolkapäistä enemmän irti kuin mitä hauiksista lähtisi. Käsipainoilla saisi kohdistettua paremmin. Onko huono idea?

Onkohan tässä ohjelmassa hauparin teko tangolla kuinka oleellista? Itsellä ainakin tanko (varsinkin suora) ottaa etuolkapäistä enemmän irti kuin mitä hauiksista lähtisi. Käsipainoilla saisi kohdistettua paremmin. Onko huono idea?
No voihan sitä varmasti käsipainoillakin käännellä, mutta suosittelisin opettelemaan kunnollisen tekniikan kyllä sillä tangollakin. Älä päästä kyynerpäitä liikaa nousemaan niin ei pitäisi niin paljoa ottaa etuolkapäihin.

Onkohan tässä ohjelmassa hauparin teko tangolla kuinka oleellista? Itsellä ainakin tanko (varsinkin suora) ottaa etuolkapäistä enemmän irti kuin mitä hauiksista lähtisi.
Treenaa vaa se tekniikka kuntoon.
Mulla ei meinannu millään tuntua hanska tangolla, mutta sitä tekniikkaa ja käsien leveyttä, asentoa jne. hiomalla alko homma luonnistuun.

IMO 50% tai jopa enemmän näistä tapauksista missä joku liike ei tunnu tai onnistu johtuu tekniikasta/ sen puutteesta.

Just tulin salilta missä oli ekaa kertaa kokeilussa tämä Arskan kultainen kuusikko.
Lähtötilanne:
-Penkki 60kg
-Istumaannousu 4x25
-Kyykky 75kg
-Leuat 11,7,6
-Niskan takaa punnerrus 45kg
-Hauis 30kg

Hyvin tuntui etenkin kyykky ja niskan takaa punnerrus.

Just tulin salilta missä oli ekaa kertaa kokeilussa tämä Arskan kultainen kuusikko.
Lähtötilanne:
-Penkki 60kg
-Istumaannousu 4x25
-Kyykky 75kg
-Leuat 11,7,6
-Niskan takaa punnerrus 45kg
-Hauis 30kg

Hyvin tuntui etenkin kyykky ja niskan takaa punnerrus.
Mä oon kans pari kertaa nyt tota kokeillu. Mulla on vastaavasti lähtötilanteena
Kyykky 75
Leuat 5,5,4
Penkki 60
Hauis 25
Niskan takaa punnerrus 25
Istumaannousuja oon tehnyt kaltevalla tasolla n. 3x20.

Todella pienillä painoilla on pitänyt tehdä etenkin noi niskan takaa punnerrukset ja habat, kun oon aikasemmin tottunut lyhyempiin sarjoihin. Leukojakin menee näin aluksi aika säälittävän vähän, vaikka en edes ole mitenkään erityisen läski (185cm/80kg).

Mites muut jotka tätä on tehneet, onko lähtenyt painot nopeasti kasvamaan alussa? Varsinkin jos on aikaisemmin tehnyt lyhyempiä sarjoja pääasiassa?

Tänään oli ensimmäinen reeni takana ja kyykyn jälkeen meinas usko loppua kun oli pitkään tehnyt lyhyiden toistojen sarjoja. Viiminen sarja muutenkin kyykyssä oli kyllä yhtää tuskaa vaikka tuntui että laittoi niin vähän painoja että jaksaa vetää samalla painolla neljä sarjaa.

Penkissä sain kerrankin kunnolla tuntumaa rintalihaksiin kun toisto määrä oli suurempi mitä viime ohjelmassa.

Hauiksille tuntuu tulevan paljon rasitusta varsinkin kun töissä jo saa esirasituksen mutta voi tehdä hyvää koska viime ohjelmassa kuului vain 3 sarjaa viikkon hauksia.

Jos tätä pari kolme kuukautta tekisi ja palaisin sitten taas pieniin toisto määrin ja katsoisi miten on kehittynyt

Täytyykö painojen olla vakio joka sarjassa, vai saako ottaa pois, jos näyttää siltä ettei tuu toista/kolmatta kymppiä samalla painolla?

Itse lykkisin samalla painolla ja ensi kerralla ne kympit täyteen. Ellei korotusta nyt ole ammuttu niin pahasti yli, että tulee joku kutonen jo tokalla sarjalla.

Vähän ihmetyttää että joka threadissa kaikkien ohjelmissa vatsoja tehdään se 3 sarjaa väsyneenä lopputreenistä. Tässäkin ohjelmassa 3x istumaannousu. Itse näkisin että vatsa ja alaselkälihakset on kaiken urheilun perusta ja niitä pitäisi treenata reilusti.

Joskus tein itsekkin hetken aikaa lähes samanlaisella ohjelmalla kuin arskan ohjelma, mutta vatsoja väänsin 6 sarjaa per treeni ja vielä viikonloppuisin yksi vatsareeni kotona. En tiedä muiden mielipiteistä mikä on kenellekkin riittävästi, mutta itse tekisin 2 vatsaliikettä / treeni ja myös alaselkä mukaan ohjelmaan.

Vähän ihmetyttää että joka threadissa kaikkien ohjelmissa vatsoja tehdään se 3 sarjaa väsyneenä lopputreenistä. Tässäkin ohjelmassa 3x istumaannousu. Itse näkisin että vatsa ja alaselkälihakset on kaiken urheilun perusta ja niitä pitäisi treenata reilusti.

Joskus tein itsekkin hetken aikaa lähes samanlaisella ohjelmalla kuin arskan ohjelma, mutta vatsoja väänsin 6 sarjaa per treeni ja vielä viikonloppuisin yksi vatsareeni kotona. En tiedä muiden mielipiteistä mikä on kenellekkin riittävästi, mutta itse tekisin 2 vatsaliikettä / treeni ja myös alaselkä mukaan ohjelmaan.

Esimerkiksi tämä G6 on hyvin pelkistetty yksijakoinen ohjelma, eikä siihen yksinkertaisesti mahdu erikseen useita vatsa- ja alaselkäliikkeitä. Toki niitä voi joku siihen fiiliksen mukaan lisäillä, mutta se sitten vie aikaa ja tehoja muilta, kokonaisvaltaisemmilta ja raskaammilta, liikkeiltä.

Alaselkähän saa ohjelmassa varsin kovaa rasitusta takakyykystä (vielä kolmesti viikossa 4 sarjaa), ja meneehän tuo kyykky käsittääkseni myös syviin vatsoihin.

Back
Ylös Bottom