Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Vaikken ite "geekutosta" vedäkään niin teen tarkotuksella ma-ke-pe pelkästään että voi sitten perjantaina vetää vähän kovempaa ;)

Itse olen viitisen vuotta nostellut painoja ja enkä kyllä siltikään pystyisi vetämään joka toinen päivä. Keskivartalo on niin kovilla kyllä tässä ohjelmassa että on hyvä pitää ne kaksi päivää huilia ja silloin harrastaa palauttavaa liikuntaa. Tietenkin jos tekee todella pienellä volyymilla harjoitukset niin ehkä sitä jaksaisi mutta itse en pystyi niin kevyesti tekemään.

Tänään lähti mulla kokeiluun Arnoldi. Painot oli

Kyykky 85kg
Penkki 65kg
Leuat 3x5
Niskantakaa punnerrus 25kg
hauiskääntö 25kg

Kun mietin ennen treeniä noita painoja, niin ajattelin että nää olis semmoset, millä menee kaikki sarjat aivan helposti, ja seuraavassa treenissä vois sitten laittaa kaikkiin liikkeisiin lisää painoa. Vaan eipähän ollut näin. Ei ois paljoo isommilla painoilla mennyt edes kaikki toistot. Oon tottunut tekeen lyhyempiä sarjoja pidemmillä palautuksilla, ja en osannut arvata että painoja joutuu tiputtaan näin paljon. Mut eiköhän tää tästä lähe, kun kroppa tottuu vähän erilaiseen treeniin.

Niskantakaa punnerruksessa ja hauiskäännössä todella pienet painot verrattuna kyykkyyn ja penkkiin.(ainaki mun mielestä )Itsellä olis penkissä sarjapainot 60kg, niskantakaa punnerruksessa 45kg ja haukkarissa 30kg.

Niskantakaa punnerruksessa ja hauiskäännössä todella pienet painot verrattuna kyykkyyn ja penkkiin.(ainaki mun mielestä )Itsellä olis penkissä sarjapainot 60kg, niskantakaa punnerruksessa 45kg ja haukkarissa 30kg.
Näin on. Niskantakaa punnerruksen pienet painot selittyy osin sillä, että en ole ennen kyseistä liikettä tehnyt, vaan lähinnä pystypunnerrusta käsipainoilla. Nyt laskin tangon ihan alas niskaan asti, ja koko homma oli aika hakemista. Lisäksi tossa kun on penkki jo alla, niin ojentajat ja olkapäätkin on ottanut jo jonkun verran hitiä. Plus en ole tottunut vetämään näin kovalla sykkeellä treenejä, niin tehot laski ihan yleisestikin lopputreeniä kohti.
Hauiksissa mulla nyt vaan ei oo voimaa eikä kokoa.:D

Kovaa hifistelyä täällä aina: "Onko tämä liian raskas ohjelma? Tulehtuuko hauis?"
Tämä on treenaamisen perusohjelma.
Treenaa tarpeeksi mutta älä liikaa. Ei ole kiellettyä pitää taukopäivä välillä jos tuntuu että ei ole palautunut. Itselläni ainakin on tämänkaltainen ohjelma ollut jo kauan. Treenaan 1-4 kertaa viikossa, pääasiassa 2-3 kertaa, mutta ei se ole niin vakavaa jos taukopäiviä tulee matkan varrelle. Lyhyt ytimekäs tehokas ohjelmani:

1. Rinnalleveto 3-5 sarjaa
2. Kyykky tai maastaveto 3-5 sarjaa
3. Penkki 3-5 sarjaa
4. Leuanveto 2-3 sarjaa
5. Vipunostot sivulta 1-2 sarjaa
6. Hauiskääntö about 2 sarjaa
7. Vatsaliike fiiliksen mukaan

aika hyvinhän toi nousee niskantakaa, ite penkkaan sarjat 60-70-80 ja niskantakaa toi 45-55. Ei tuolta niskantakaa pysty samoja nostamaankaan kuin penkistä.

Mä en laske niskantakaa punnerruksessa tankoa pohjille asti, toisin kun tässä tapauksessa oli tehty.(?)
En saisi pohjilta ylös mun romuilla varmaan kertaakaan :rolleyes:

Mitä muuten pidätte parhaana tapana tehdä tota niskantakaa punnerrusta. Kannattaako tanko laskea ihan alas asti? Ja onko se parempi tehä seisaaltaan vai istualtaan?

Mitä muuten pidätte parhaana tapana tehdä tota niskantakaa punnerrusta. Kannattaako tanko laskea ihan alas asti? Ja onko se parempi tehä seisaaltaan vai istualtaan?

Tärkeintä siinä touhussa on olla varovainen olkapäiden kanssa ja tehdä se aina hallitusti ja rauhassa.

Omalla salilla on erikseen sellanen penkki missä on selkätuki 90 asteen kulmassa ja sen edessä peili (peilistä näkee tekniikan) ja telineet josta ottaa tanko käsille. Todella hyvä aparaatti. Ite lasken sen tangon korvien tasolle, ehkä hitusen alemmas. En laskis ihan alas sitä tankoa.

Jos sen tekee seisaaltaan niin tukilihaksetkin joutuu sillon töihin joten se on "tavallaan" hyödyllisempää seisten, mutta itse en sitä ainakaan tässä liikkeessä hae. Mielestäni todella kurko liike olkapäille ja ojentajille kaikenkaikkiaan, kunhan ei telo itseään. Hyvä apuliike myös penkkituloksen nostoon.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ei kannata kyllä laskea sitä tankoa ihan pohjille, lisää romua vaan ni alkaa tuntumaan pienemmälläkin liikeradalla :puntti:

Mitä laajempi liikerata, sitä enemmän lihas saa kasvuärsykettä.
Mielestäni reisien tulee kyykätessä olla vähintään samassa tasossa lattian kanssa. Rautaa lisää tankoon pikkuhiljaa sitten kun tekniikka ja liikeradan laajuus ovat kohdallaan.

No ei todellakaan. Tekee olkapäihin todella kipeää jos yhtään enemmän rautaa on ja laskee ihan pohjaan asti.

no höpö höpö. Tuokin on niin yksilöllistä. Itse laskin aina ihan alas asti ja lähes maksimi painoilla eikä yhtään tuntunu kipua. Kunhan ton liikkeen tekee rauhallisesti ja tekniikkaan keskittyen niin kyllä sen tangon voi laskee aika alas.

Kuinka tärkeää on pitää nuo sarjatauot siinä kahdessa minuutissa? Musta tuntuu, että 2,5-3 minuutin tauoilla sais enemmän rautaa liikkeelle. Eli siis kumpi olis yleisesti ottaen tehokkaampi tapa treenata (vaikkapa lihasten kasvun kannalta), vähän pitemmät tauot ja enemmän painoja, vai 2 min. tauot ja vähän vähemmän painoja?

Kuinka tärkeää on pitää nuo sarjatauot siinä kahdessa minuutissa? Musta tuntuu, että 2,5-3 minuutin tauoilla sais enemmän rautaa liikkeelle. Eli siis kumpi olis yleisesti ottaen tehokkaampi tapa treenata (vaikkapa lihasten kasvun kannalta), vähän pitemmät tauot ja enemmän painoja, vai 2 min. tauot ja vähän vähemmän painoja?

Tee molemmin tavoin, sillä lihasten kasvatuksessa vaihtelevuus on tärkeää u know. Teet esim. kaks viikkoo lyhyemmillä palautuksilla ja kaks viikkoa pidemmillä, siis esimerkiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom