Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Ainakin ihan ohjeiden mukaan kaikki liikkeet tehdään tangolla

luultavasti kaverisi tarkoitti vapaitapainoja?

joo, ohjeessa tarkotetaan tankoa ja sillä nuo on hyvä tehdä. se mihin tämä "kaveri" oli viitannut näillä käsipainojen kanssa heilumisella on juurikin se, että käsipainot on parempia massan kasvatuksessa ja tukilihasten vahvistamisessa. ristiriitaista kyllä, mutta kiteytetään sen verran että aloittelijalle tämä kaikki on sitä paljon puhuttua hifistelyä johon voi perehtyä vaikka sitten kun kuusikolla ei enää tulosta tunnu syntyvän ja/tai haluaa uutta potkua / vaihtelua treeniin.

niin käsipainot kuin levytankokin ovat vapaita painoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs porukka on mieltä noista vatsatoistojen määrästä? Itse olen tehnyt vatsat laitteessa niin, että painoja sen verran jotta menee 10 toistoa. Näin täällä foorumillakin on kehoitettu tekemään. Sitten itse kysymykseen :D Elikkäs, tänään näytin tätä goldensix ohjelmaani eräälle hyvin pitkän uran tehneelle urheiluvalmentajalle jolta crediittejä todellakin löytyy. Hän kommentoi sen verran tuota vatsatoistojen määrää, että pitäisi tehdä väh 20 toistoa jos haluaa keskivartaloon saada kehitystä. Mitäs mieltä olette te tästä? En rohjennut hänen tietämystään asiasta kiistämään, jotta siinähä ne on lihakset mitkä muutki.. :D

...pitkän uran tehneelle urheiluvalmentajalle jolta crediittejä todellakin löytyy. Hän kommentoi sen verran tuota vatsatoistojen määrää, että pitäisi tehdä väh 20 toistoa jos haluaa keskivartaloon saada kehitystä. Mitäs mieltä olette te tästä? En rohjennut hänen tietämystään asiasta kiistämään, jotta siinähä ne on lihakset mitkä muutki.. :D

No oman kokemukseni perusteella itse panostaisin vatsalihasliikkeen toistomäärän sijasta laatuun siinä vaiheessa kun normi vatsoja saa nylpyttää useita kymmeniä (jos siis ymmärsin pointtisi oikein), esim. koita tehdä keppi niskan takana mahd. puhtaita toistoja. Ei pitäis yhtä kevyeltä tuntua se 20 toistoa.

Ja vatsalihasten samankaltasuudesta muihin lihaksiin, muistelisin biologianopettajani kertoneen että ihmisen vatsalihakset ovat perusrakenteeltaan hieman erilaisia kuin muut esim. hauis. (lihasten juovaisuushommeli, en muista tarkemmin...) En usko tämän vaikuttavan kuitenkaan siihen kasvupuoleen merkittävästi.

Thui thui :D nyt on vähän päälle kuukaus takana tätä ohjelmaa ja jalat lievässä ylikunnossa :/ pariin viikkoon ei nyt jalkoja treenata ja senki jälkeen taidan jättää kyykyn 2xviikkoon tai sitten 3 kevyemmin :)

Mitäs porukka on mieltä noista vatsatoistojen määrästä? Itse olen tehnyt vatsat laitteessa niin, että painoja sen verran jotta menee 10 toistoa. Näin täällä foorumillakin on kehoitettu tekemään. Sitten itse kysymykseen :D Elikkäs, tänään näytin tätä goldensix ohjelmaani eräälle hyvin pitkän uran tehneelle urheiluvalmentajalle jolta crediittejä todellakin löytyy. Hän kommentoi sen verran tuota vatsatoistojen määrää, että pitäisi tehdä väh 20 toistoa jos haluaa keskivartaloon saada kehitystä. Mitäs mieltä olette te tästä? En rohjennut hänen tietämystään asiasta kiistämään, jotta siinähä ne on lihakset mitkä muutki.. :D

minkähän lajin urheiluvalmentaja kyseinen herra on? ei varmaankaan voimailun. ja huom voimailussa ja salilla käymisessä on vissi ero. sikspäkin saa kyllä näkyviin useilla kymmenillä toistoilla suoria, vinoja ja poikittaisia vatsalihoja vai mitä ne oli.. mutta se mitä tarvitaan esim kovissa kyykyissä ja vedoissa on voima, jota taas saadaan harjoittamalla mahaa siinä missä muitakin lihasryhmiä.

kyseinen valmentaja on varmasti asiantunteva ja perehtyneempi asiaan kuin minä, mutta näillä yli 20 toiston sarjoilla saa lähinnä lihaskestävyyttä ja timmin näköisen vatsan, mikä ei ole tarkoituksenmukaista voimalajeissa. ei toki tee kellekkään pahaa sillon tällön tehdä esim niin monta vatsaa kuin sielu sietää.

Thui thui :D nyt on vähän päälle kuukaus takana tätä ohjelmaa ja jalat lievässä ylikunnossa :/ pariin viikkoon ei nyt jalkoja treenata ja senki jälkeen taidan jättää kyykyn 2xviikkoon tai sitten 3 kevyemmin :)

xD Meikulla reijet paukkaa ku mitkähi. Ei oo enää sellasta pullamössöä vaan alkanu kunnolla kovettumaan ja varsinkin näin iltasella telkkarin valon varjo näyttää jalkoja vasten että kyllä on alkanu pinnalle muodostuu kunnon kovaa arskalihasta. :dance2: Vähäsehän noi on jumissa kun kovassa rasituksessa olleet, mutta se nyt on pienin ongelma ja tuskalla mennään ja tulosta tulee!

Ja painoa tullut 3:ssa viikossa 2.4 kiloa. :) Nesteitä mahtaa olla aika paljon krean takia, mutta yleesä aamupainoki pysyy samoissa lukemissa elikkä 61.4kg tällä hetkellä (ennen ohjelman alotusta uudestaan oli painoa se 58-59 tasasesti).

Lopuksi vielä, että lisättyäni Maven ja pulloverin vielä muiden liikkeiden joukkoon niin olen ollut paljon tyytyväisempi tekemään tätä ohjelmaa. Suosittelen kyllä perjantaiks lisätä nämä jos haluaa samalla kehittää selkää. ;) Vaikka ei enää olekkaan Golden6.

Nyt on taas kuukaus arskaa takana.
Kaikki muut tulokset noussu paitsi leuat leveellä myötäotteella tuntuu menevän vaan huonommaks.
Melkein koko kuukauden 7,6,5 paitsi nyt tällä viikolla 7,5,4.
Tiiä sit josko vaihtais vastaotteeseen kohta.

Nyt on taas kuukaus arskaa takana.
Kaikki muut tulokset noussu paitsi leuat leveellä myötäotteella tuntuu menevän vaan huonommaks.
Melkein koko kuukauden 7,6,5 paitsi nyt tällä viikolla 7,5,4.
Tiiä sit josko vaihtais vastaotteeseen kohta.

Varmaan jos nostat kyykyssä ja penkissä sarjapainoja niin leuanveto kärsii kun ne tehdään heti noiden raskaiden liikkeiden jälkeen. Koitappa jotenkin priorisoida sitä tehoa myös siihen leuanvetoon.. myös ylätaljalla kannattaa kokeilla hakea voimaa yläselkään.

Vastaoteleuat luultavasti vain vahvistaisi hauiksia.

Jos keskittyy liikkeeseen ja tekee homman huolellisesti lapoja rutistaen, niin kapeallakin vastaotteella saa erinomaisen poltteen selkään.
Jep. Mulla itseasiassa kapeella vastaotteella tuntuu selkä kasvavan paremmin kun pystyn käyttämään reilusti isompaa kuormaa. Kovempi venytyshän tossa myös tulee.

Tuleeko liian rankka jos tekee ton penkin 2x6 systeemillä?

Mieki oon tehny nyt tolla 2x6 systeemillä penkkii kun itestä tuntunu se sopivammalta.
Kevyemmältä se on kyllä tuntunu kun tuo 3x10 mutta leuanvedot ym onnistuu sitten parammen kun tuolla 2x6 systeemillä oon tehny.

Itse kun 5v sitten sain leuanveto tangon niin kuukauden ajan joka päivä joka kerta tangon ohi kävellessä vedin hartianlevyisellä vastaotteella maksimin, ja selkä räjähti kasvuun. Kuukauden jälkeen puolet t-paidoistani kävi liian pieneksi selän kohdalta. Tietenkin silloin murrosikä oli pahimmillaan niin voi sekin vaikuttaa... Ens treeniin vastaotteella!

Onkos kyykyllä mitään tekemistä kasvamisen kanssa, siis tarkoitan että haittaako se pituuskasvua. Kun oon viä sen verra nuori niin kasvan viä, nytte pituus 174cm, ennuste 185 cm. Kaveri vaan sano että painaa rankaa jotenki se tanko niin että estäis kasvun, tyhmä kysymys ehkä mutta haluun tietääs.

Onkos kyykyllä mitään tekemistä kasvamisen kanssa, siis tarkoitan että haittaako se pituuskasvua. Kun oon viä sen verra nuori niin kasvan viä, nytte pituus 174cm, ennuste 185 cm. Kaveri vaan sano että painaa rankaa jotenki se tanko niin että estäis kasvun, tyhmä kysymys ehkä mutta haluun tietääs.
Tekniikka oikein niin ei hätää. Suosittelen että menet vaikka jonnekkin voimannostajien salille ja pyydät sieltä vähän isompaa äijää opettamaan sulle tekniikan.

Asun niin pienellä paikkakunnalla ettei täällä ole kuin yksi sali ja suurin osa siellä treenaavista on näitä jotka keskittyy yläkroppaan, jalat jää useimmilta treenaamatta. Ja kyykky paikka on erillisessä tilassa muuhun saliin. Tekniikkani on ainakin sinne päin ellei oikein, vai onko jos pidän jalat vähän ulospäin siis sillain että kyykkään niitten väliin, selkä pysyy melko pystyssä, ettei se ajaudu tuonne eteen. Ja painoista vielä etten niitä kauheasti lisää ettei paikat riku jos tekniikka onkin väärä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom