Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksiköhän kaikki tuntuvat tekevän penkin 2x6 tai jollain vastaavalla tavalla? Miksi sitten kyykät sun muut kympeillä? Miksi yleensäkään sitten G6 käytössä? Miksei joku muu 1-jakonen? Mikä tekee tuosta tuosta 3x10:stä huonon valinnan penkissä? Mielipiteitä & tuntemuksia. Valaiskaa minua.

Voisin laittaa itsekin hieman mietteitä G6:sta kun sain ensimmäisen kuukauden päätökseen, elikkäs

-sarjapainot nousseet erittäin paljon kuukaudessa, tosin veikkaisin hermotuksen parantumista kun en ole esim. leukoja leveällä myötäotteella ennen vedellyt, kehitys tässä 10-8-7 setistä 5kg lisäpunnuksella 10-10-10. Penkissä sama homma, aloittaessa 60kg:llä sai vietyä sarjat loppuun ja viime treenissä 72,5kg paukahti, tosin viimeinen toisto oli jo aivan rajoilla eli voisi palata takaisin 70kg vielä viikoksi ainakin.

-Aamupaino noussut 4kg. Luultavasti siksi että aloitin ensimmäistä kertaa syömään kunnolla proteiinia ja kaloreita yleensäkkin tämän ohjelman alussa.

-Olkapää kusee, kuten näyttäisi monella muullakin. Tosin kipu ei ole mitään sairaalloista, niskantakaa punnertaessa sarjan lopuksi pientä vihlontaa, ja lepopäivinä jos nostaa käden laajassa ympyräkaaressa ylös kyljen kautta vihlaisee. En tiedä liekkö tuo tullut penkistä vai tuosta niskantakaa punnerruksesta, mutta rasittava vaiva ja haluttaisi saada korjattua. Keppijumppaa harrastelen iltaisin.

-Unen laatu on parantunut, kait tämä treeni vaan imee mehut niin hyvin että se uni maittaa paremmin. Yölliset heräilyt varsinkin treenipäivän jälkeen ovat historiaa, nukun kuin tukki aamuun asti.

-Harmittaa vain se kun sali jossa käyn on pieni ja laitteet varattuja. 1 penkki koko salilla, siihen kun eksyy joku mopojengi tsekkailemaan toistensa penkkimaksimit se on helposti 45min varattuna eikä sitä penkkiä haluaisi jättää viimeiseksikkään kun se tuskin enää lopuksi niin hyvin kulkee. Pitäisi kai yrittää käydä parempana ajankohtana.

Kyllä tätä settiä jatkan sen 2kk ainakin, tai siihen asti kun tulokset lakkaavat nousemasta. Hyvä ohjelma ja todellakin tunne että jotain on tehty, ainut vitutus siitä että ensimmäistä kertaa hajosi joku paikka salitreenin vuoksi.

Itse penkkaan ihan niin kun Ahnuld neuvookin eli 3x10, ja kiinnostais tosiaan tietää miks jengi mielummin vaihtais sen 2x6? 3x10 toimii loistavasti mulla.

Miksiköhän kaikki tuntuvat tekevän penkin 2x6 tai jollain vastaavalla tavalla? Miksi sitten kyykät sun muut kympeillä? Miksi yleensäkään sitten G6 käytössä? Miksei joku muu 1-jakonen? Mikä tekee tuosta tuosta 3x10:stä huonon valinnan penkissä? Mielipiteitä & tuntemuksia. Valaiskaa minua.

Nimenomaan itselläni juuri tuo, että pitkät sarjat tuntuu enemmän olkapäissä kuin rinnassa, joka lienee kuitenkin se kohde. Ei kai sitä alk.per. ohjelmaa äärimmäisen orjallisesti tarvitse noudattaa, kun jokainen on kuitenkin yksilö ja jos toistomäärä ei rasita niin kuin on tarkoitettu.

En toki kuitenkaan ihan muuten vaan lähtisi korvailemaan liikkeitä tai keventämään treeniä ilman oikeasti painavaa syytä.

..mietteitä G6:sta kun sain ensimmäisen kuukauden päätökseen..
Helvetin kovaa kehitystä! Kilo per viikko ja kymmenen kiloa liikkeisiin kuussa on kova.
Tohon penkkijuttuun semmonen vihje, että kai siellä sun salilla löytyy jotain irtopenkkejä? Viet semmosen kyykkytelineen alle ja avot. Tai paras vaihtoehto on, että nappaat mopopojat niska-perse-otteella ulos salista. :whip:

Toivon, että pistät lisää infoa silloin kun jaksat. Itellä tarkoitus aloittaa tää ohjelma vaikkapa puoleksi vuodeksi heti tossa dieetin loputtua. Kiinnostaisi kovasti, kun on niin kivat liikkeet ja muutenkin todella hyvän tuntuinen ohjelma.

Nimenomaan itselläni juuri tuo, että pitkät sarjat tuntuu enemmän olkapäissä kuin rinnassa, joka lienee kuitenkin se kohde. Ei kai sitä alk.per. ohjelmaa äärimmäisen orjallisesti tarvitse noudattaa, kun jokainen on kuitenkin yksilö ja jos toistomäärä ei rasita niin kuin on tarkoitettu.

Ei, ei sitä tarvitse tietenkään äärimmäisen orjallisesti noudattaa. Kaikissa ohjelmissa pitäis aina olla hieman säätövaraa. Ihmettelempä vaan. Ittellä toiminu hyvin tuo 3x10 ja taas tänään iskettiin enemmän rautaa tankoon ku ennen :)

Toivon, että pistät lisää infoa silloin kun jaksat. Itellä tarkoitus aloittaa tää ohjelma vaikkapa puoleksi vuodeksi heti tossa dieetin loputtua. Kiinnostaisi kovasti, kun on niin kivat liikkeet ja muutenkin todella hyvän tuntuinen ohjelma.

Puoli vuotta? Jos olet alottelemassa vasta treenaamista, niin voi toimia, mutta sillonhan toimii kaikki. Muuten pitäisin tuota puolta vuotta selkeesti liian pitkänä...

-sarjapainot nousseet erittäin paljon kuukaudessa, tosin veikkaisin hermotuksen parantumista

Osa sitä, osa tekniikan parantumista ja osa ihan tottumisesta :) Loistavaa työtä joka tapauksessa!

Tohon penkkijuttuun semmonen vihje, että kai siellä sun salilla löytyy jotain irtopenkkejä? Viet semmosen kyykkytelineen alle ja avot.

Pyydän. ÄLÄ! Toinen mikä tuonne "Mikä salilla käynnissä vituttaa" -threadiin kuuluis on se kun ihmiset tekee hauiskääntöä rackissä ku joku haluais kyykätä :D Odota vaan, että ne mopopojat lopettelee ja käy vähän pistämässä niihin vauhtia.

Puoli vuotta? Jos olet alottelemassa vasta treenaamista, niin voi toimia, mutta sillonhan toimii kaikki. Muuten pitäisin tuota puolta vuotta selkeesti liian pitkänä...

Pyydän. ÄLÄ! Toinen mikä tuonne "Mikä salilla käynnissä vituttaa" -threadiin kuuluis on se kun ihmiset tekee hauiskääntöä rackissä ku joku haluais kyykätä :D Odota vaan, että ne mopopojat lopettelee ja käy vähän pistämässä niihin vauhtia.

No en mä kyllä itsekkään usko, että siitä mitään puolen vuoden rupeamaa tulee. Ei tässä nyt ihan vastikään aloitettu ole. Tässä on ollut taas joku mielikuvajuttu, samoin kuin dietillä alkaa jo ajattelemaan tulevia massakauden sapuskoita. :)

Ja näinhän se kieltämättä on, kyykkyteline on kyykkyä varten. Ite teen vaan hirmu usein näin, koska sali on täynnä "bench press only" -ohjelmaa noudattavia tyyppejä, ja hyvin harva tekee kyykkyä sinä aikana kun minä salilla käyn. Eli annan nyt sitten hieman esimerkillisemmän neuvon tähän: Oikein kiireessä voi sen penkin tehdä nyt vaikkapa käsipainoilla, muina päivinä hätistät mopopojat sitten hiiteen siitä.

kaks viikkoa nyt takana ja vähän on ristiriitaset tuntemukset. toisaalta kyykky, leuat ja hauiskäännöt tuntuvat menevän kokoajan paremmin ja muutaman kilon on saanut painojakin lisäiltyä, mutta penkki ja niskantakaapunnerrus tuntuu ihan yhtä vaikealta kuin aloittaessa. Ja kummassakin liikkeessä tuntuu olevan todella lelu painot ja silti ojentajat hyytyvät. Jännä sinänsä, kun tässä ei edes ole suoranaisia ojentajaliikkeitä ollenkaan.

en tiä oonko unessa vai mitä mutta miten tämä niinkö käytännössä toteutetaan?
"Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän"

siis vedänkö ekan sarjan ja yritän heti saaha seuraavaan lisää painoa ja siitä seuraavaan vai tä?

ja miten kauan tätä ohjelmaa kannattaa tehdä. olen nyt noin 3 kuukautta tehny 2-jakoisella ma,ti,to,pe ja tekis mieli testata tätä mutta kannattaako mun vaihtaa tähän ku tekisin vaan ma,ke,pe tällä eli vähenis yks sali päivä viikosta vai onko sen verran raskas että saa hyvää tulosta?

nykyinen 2-jakonen on:

MA ja TI toistot MAX 6x, ja TO,PE MIN 12x

MAANANTAI

Kyykky 6x
Penkkipunnerrus tanko 4x
Pystypunnerrus kp 4x
Ranskalainen punnerrus 3x
Vatsarutistus 3x

TIISTAI

SJMV 5x
Leuanveto 3x
Kulmasoutu kp 3x
Hauis kp 3x
Dippi 2 x
Pohkeet seisten 4x

TORSTAI

Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopenkki kp 4x
Viparit sivulle 4x
ojentajat talja 3x
Jalannostot 3x

PERJANTAI

Reiden koukistus 5x
Alatalja 3x
Ylätalja 3x
Hauis tanko 3x
Dippi 2 x
Pohkeet istuen 4x

Kumpi teidän mielstänne on toimivampi ohjelma? nykyisellä ohjelmalla tullu painoa lisää noin 4 kiloa joten taitaa ruokailu toimia mutta tulokset ei niinkään ole hirmuisesti noussu eikä peilistäkään kovin hyvin huomaa.

en tiä oonko unessa vai mitä mutta miten tämä niinkö käytännössä toteutetaan?
"Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän"

siis vedänkö ekan sarjan ja yritän heti saaha seuraavaan lisää painoa ja siitä seuraavaan vai tä?

Itse ymmärtäisin tämän siten että jos joka sarjan jälkeen jää ruutia tehdä pari kolme toistoa extraa, etenkin viimeisessä, on aika lisätä painoja. Tai itse olen ainakin tuolla periaattella lisännyt ja hyvin toimii.

Itse ymmärtäisin tämän siten että jos joka sarjan jälkeen jää ruutia tehdä pari kolme toistoa extraa, etenkin viimeisessä, on aika lisätä painoja. Tai itse olen ainakin tuolla periaattella lisännyt ja hyvin toimii.

Kun vedät 3/4x10, niin kun tossa vimpassa kympin sarjassa saatkin 10 sijaan 12+ niin seuraavaan treeniin sitten alusta alkaen lisää painoa.

Tottakai noihin 2/3 ekaan sarjaan pitääkin jäädä tilaa vielä muutamalle toistolle, ethän sä muuten tossa vimpassa saa ees tota kymmentä täyteen.

ja miten kauan tätä ohjelmaa kannattaa tehdä. olen nyt noin 3 kuukautta tehny 2-jakoisella ma,ti,to,pe ja tekis mieli testata tätä mutta kannattaako mun vaihtaa tähän ku tekisin vaan ma,ke,pe tällä eli vähenis yks sali päivä viikosta vai onko sen verran raskas että saa hyvää tulosta?

Ei se nyt siitä ole kiinni, tuleeko yksi päivä vähemmän. Useamminhan sinä tässä tulisit jokaista lihasryhmää rasittamaan?

Ja älkää lukeko liikaa tuosta, olen edelleenkin sitä mieltä, että 2-jakonen toimii keskivertopunttimiehellä parhaiten :) Tämä 1-jakonen vaan antaa itselle ainakin hyvää vaihtelua.
(tiheämpi frekvenssi = yleensä matalampi intensiteetti / lihasryhmä / treeni)

EDIT:
En jaksaa seittemää mitenkään. kolmas menee juuri ja juuri. Onko pakko olla noin levee ote ja kädet noinpäin? Mites tuo kun mulla menee vain kolme?

Pakko ei oo kuin lopulta kuolla. Tärkeempäähän se on että saisit fiilistä tonne selkään, ja nosto lähtis sieltä eikä niinkään käsistä.

EDIT2:
Ois vissiin pitäny myöskin lukea tuo Grapplerin tän hetkinen ohjelma, sitä en tehnyt :D

http://www.youtube.com/watch?v=M0CV6EYMDbE

En jaksaa seittemää mitenkään. kolmas menee juuri ja juuri. Onko pakko olla noin levee ote ja kädet noinpäin? Mites tuo kun mulla menee vain kolme?

tee se kolme, sit 2 ja sit yks... sit pikkuhiljaa lisäilet niitä (tää menee kyl arskan ohjelman ohi, mut tollee teen itte ja nykyää menee 7,7,8. torstain olis tarkotus mennä 8,8,8...

Nyt on 4 kertaa tullu kuusikkoa kokeiltua ja tuloksia on tullut kaikissa osa-alueissa paitsi leuoissa, 3x10 pysynyt leuat :/ . Painoa ei nyt näin lyhyessä ajassa ole paljoa kertynyt lisää.

sitä ihmettelen että mikä idea tässä on tehä samoja liikkeitä kolmekin kuukautta? tiedän että kunnon massaliikkeitä mutta eikö lihas totu niin pirusti tohon? saako noilla kuudella kokonais valtasesti reenattua?

Keväällä testasin tätä dietin aikana. Toimi vidu hyvin. Jopa liian hyvin, kun ylikunnon puolelle meni. Treenasin kylläkin yli 3kk tuolla + otin vielä ojentajaliikkeeksi ranskikset.
Ens viikolla lähtee uudestaan, mutta tällä kertaa massakaudella. Saas nähä mitä tapahtuu tällä kertaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom