Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Aloittelen bodailua, tavoitteena lihasmassaa niin vitusti. Olen hoikka tapaus, painoindeksi alle 19, ei ole läskiä ei ja lihaksiakaan ei ole liikaa... koska rinta on säälittävän ohut paska, pohkeet ehkäpä lempilihakseni, olkapäissä on kipuongelmia ja välineet ovat puutteelliset, olen muuttanut tätä ohjelmaa seuraavanlaiseksi:

Yhden jalan kyykyt: 4x10
Etunojapunnerrukset leveällä otteella 4x12 (tarvittaessa painorepulla)
Leuanveto 4xmaksimi (käytännössä n. 6, 5, 4, 3)
Pystypunnerrus kp 4x12 (tuo 12 tuntuu jotenkin toimivammalta, menee paremmin perille)
Hauiskääntö kp 3x10
Vatsalihasrutistukset lisäpainoin 4x12
Pohjenousut yhdellä jalalla seisten 3x10

Miltä kuullostaa? Onko liikaa muutettu, meneekö Kultaisen kuusikon hyöty perseeseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hohhoijaa seppo...
Toi ei taida enää arnoldin kultainen kuusikko olla..tossa ekalla sivulla se kultainen kuusikko on ja sitä pitää noudattaa...
t.16v joka on saanut lihasmassaa vitusti ;)

Onha noi punnerrukset ja yhden jalan kyykyt hyvii liikkeitä, mut ei niillä välttämät hirveitä massoja kasvatella. Kyl niilläki saa lihasta mut paremmin onnistuis varmaa salilla isoilla perusliikkeillä ja suurilla painoilla. Jos salille ei jostai syystä pääse nii on toi ihan hyvä kotitreeni.

Onha noi punnerrukset ja yhden jalan kyykyt hyvii liikkeitä, mut ei niillä välttämät hirveitä massoja kasvatella. Kyl niilläki saa lihasta mut paremmin onnistuis varmaa salilla isoilla perusliikkeillä ja suurilla painoilla. Jos salille ei jostai syystä pääse nii on toi ihan hyvä kotitreeni.

Näin olen tuumaillut. Salille en edes viitsi lähteä, meikä reenaa kotona ja sillä sipuli. Kysymys kuuluukin, että kun Kultaista kuusikkoa kehutaan kovasti, niin menettääkö se sen mahtavan tehonsa jos sitä muuttaa VÄHÄN? Eli pikkuisen viilaa sarjamääriä ja vaihtaa liikkeitä hyvin samankaltaisiin.

Näin olen tuumaillut. Salille en edes viitsi lähteä, meikä reenaa kotona ja sillä sipuli. Kysymys kuuluukin, että kun Kultaista kuusikkoa kehutaan kovasti, niin menettääkö se sen mahtavan tehonsa jos sitä muuttaa VÄHÄN? Eli pikkuisen viilaa sarjamääriä ja vaihtaa liikkeitä hyvin samankaltaisiin.

Salilla pääset riehumaan isojen painojen kanssa ja fakta on että isot sarjapainot on yhtä kuin isot lihakset. Jos sä jäät kotiin ernuilemaan pienellä omapainollasi jota voit kasvattaa ehkä jollain repulla joka luisuu kokoajan sivuille kun yrität punnertaa niin haluun nähä miten sä kasvatat niitä sun sarjapainojas.

Sanoisin että kultainen kuusikko (joka tosiaan ei enää ole kultainen kuusikko) menettää kaiken tehonsa menetelmilläsi, ja että sun pitäis ihan oikeasti mennä sinne salille. Ja sieltä salilta etsit jonkun konkarin ja pyydät sitä näyttämään sulle suoritustekniikat. Suostuu varmaan mielellään ja sitten treenaat hurjasti ja pyrit kasvattamaan niitä sarjapainojas ja syöt runsaasti proteiinia kalorit hivenen plussalla ja nukut niin kasvat niin vitusti ku vaan pääs antaa periksi! :whip:

Älä mieti tommosia.
Ohjelmasi on hyvä kotitreeni. Kuusikko on hyvä salitreeni. Kuusikossa ei ole mitään taikaa, ei missään ohjelmassa ole. Tulokset syntyy sillä että jaksaa treenata säännöllisesti ja syödä hyvin piste.

Älä mieti liikaa sitä onko ohjelma kuusikko, 3x10, hst, 1xsaab, 5x5, abc, 2x6, vai 47xpesukarhu, vaan treenaa.

Mielestäni 15-vuotiaalle ihan näppärä ohjelma. Muutenkin ton ikäsenä varmaan tuollanen kuntopiiri kaikin puolin passeli. Siitä sitten myöhemmin salille kun innostus lisääntyy.

Täällä vaan tuntuu ihmiset ottavan tän homman turhan vakavasti ja kaikki jotka ei optimoi elämäänsä lihaskasvun suhteen ovat jollain asteella vinksahtaneita tai ainakin täysin väärässä.;)

Näin olen tuumaillut. Salille en edes viitsi lähteä, meikä reenaa kotona ja sillä sipuli.

Osta anttilasta tai jostain sellainen punnerruspenkki jossa voi myös kyykätä.
Alkaa homma toimimaan jo huomattavasti paremmin, kun voi oikeasti penkata ja kyykätä.
Ja sillä tangollahan voi jo itsessään tehdä vaikka mitä liikkeitä, esim kulmasoutu, pystis, ranskis, hauiskääntö jne.

Kiitos vastauksista. Ensinnäkään en ymmärrä, miksi en voisi nostaa painomääriä kotikonstein. Olen havainnut painorepun erinomaiseksi, ei se mihinkään luisu kun kiristää remmit kunnolla. Leukoja saan niin vähän että lisäpainoja ei kaivata pitkään aikaan. Käsipainoista riittää painoa kyykylle koska yhdellä jalalla ei suuria määriä nostella, ja samoin käsipainoliikkeissä en todellakaan jaksa vielä nostaa niin suuriä määriä kuin mitä minulla olisi laittaa painoksi.

En olekaan uskonut mihinkään kuusikon taianomaisuuteen, vaikka moni niin väittää. Siksi pidänkin tätä omaa muokattua ohjelmaani (jossa perusasiat kuitenkin samat) hyvänä. Sali on varmasti hyvä paikka treenata, ja kyllähän sinne varmaan jossain elämänvaiheessa tulee vääntäydyttyä, mutta en näe syytä miksi koti ei riittäisi nyt. Penkki/kyykkyteline olisivat varmaan hyviä juttuja, mutta en taida vielä katsella sellaisia, kun tuntuu oma kroppa riittävän vastukseksi vielä ihan hyvin. Pidän kuitenkin nuo mielessä.

En olekaan uskonut mihinkään kuusikon taianomaisuuteen, vaikka moni niin väittää.

Eipä tuossa mitään taianomaista olekaan... Ihan normi 1-jakonen ohjelma, siinä se. Mutta kyllä ihan tyytyväinen itse olen tähän mennessä tapahtuneeseen kehitykseen. Pieni mieshän minäkin, mutta on se kiva kun saa sarjapainoja suht tasasin väliajoin lisätä :)

...ja samoin käsipainoliikkeissä en todellakaan jaksa vielä nostaa niin suuriä määriä kuin mitä minulla olisi laittaa painoksi.

Koitappa tehdä sitten penkki vaikkapa käsipainoilla, koskapa sulla sellaiset kaikesta päätellen on. ;)
Tulee rintaankin hieman lisää lihaa.

Kyllä on mietityssä järjestyksessä. Eli kyykky pitäis tehä ekana, se on kuitenkin "tärkein", keskittyminen ja kaikki tahdonvoima siihen vaan. Syke ylös ja sitten niskan takaa punnertaettaessa oksennetaan jo ;)
Hmm, no ehkä sen kuitenkin siirrän. En halua, että muut liikkeet kärsivät kyykyn kustannuksella. Ei niillä reisillä ole varaa muutenkaan paljoa kasvaa, tai joudun alkaa käyttämään micmacceja.

Hmm, no ehkä sen kuitenkin siirrän. En halua, että muut liikkeet kärsivät kyykyn kustannuksella. Ei niillä reisillä ole varaa muutenkaan paljoa kasvaa, tai joudun alkaa käyttämään micmacceja.

Paskapuhetta. Raskaimmat liikkeet pitäisi tehdä aina ensimmäisenä ja TÄYSILLÄ jos oikeasti haluat kasvaa. Isot liikkeet vapauttavat kasvuhormoneja jotka kasvattaa kaikkia lihaksia, ei pelkästään reiskoja. Eikä ne liikkeet mitään kärsi kyykyn kustannuksella. Don't panic, tee isoja liikkeitä ja kasvat eikä sun tartte enää ikinä koskea niihin pillihousuihisi. Mutta omapahan on asiasi ja teet miten tykkäät.

Vatsat voi tehä ennen kyykkyä. Toimii hyvänä lämmittelynä. Ite tein usein voimapyörää alkuun. Sai rintaankin vähää lämpöjä.

No mä en tekis näin, koska varmasti kova vatsatreeni vie kyykkytreenistä tehoa pois. Kyykky on kuitenkin raskas keskivartalolle ja jos keskivartalo on jo väsytetty, niin ei saa jalat niin kovaa runtua.

No mä en tekis näin, koska varmasti kova vatsatreeni vie kyykkytreenistä tehoa pois. Kyykky on kuitenkin raskas keskivartalolle ja jos keskivartalo on jo väsytetty, niin ei saa jalat niin kovaa runtua.

Totta tämäkin mutta mikä vatta reeni tappaa sun niin täysin että kyykkääminen häiriintyy?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom