Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Täältä ilmoittaudutaan kokeilemaan tätä, juuri aikaisemmin tällä viikolla päätin ruveta ensi viikolla kasvattamaan lisää massaa kun on tullut ylimääräiset kilot kulutettua. Nyt on painoa 78-80 mutta katellaan sitten 3kk päästä miten nousee (toivottavasti).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic:
Auttaako tuollane paljokii leukoja? En kyllä oo ostamassa mut iha vaan mielenkinnosta kyselen.
:offtopic:

Vaikea antaa mitään yleispätevää vastausta. Riippuu aika paljon omasta painosta ja pituudesta sekä kumin vahvuudesta. Itse saan noin tuplamäärän toistoja compactin vihreellä kumilla.

Pakko lisätä että aika humoristinen näky :D
Repeis kyl jos salilla joku käyttäis tota. :wanha:

Välillä tulee kyllä semmonen mitä vittua oon tekemässä-olo ku testailee uusia kumivirityksiä. :D

Niin. Mä teen tota pystäriä niskantakaa sillä meiningillä, että otan se telineestä samalle kohtaan kuin kyykyssä ja alan siitä tekemään. Joka toiston jälkeen mä lasken sen taas siihen niin. Missään ei tunnu pahalta, rauta nousee jne. Mutta onko tää jotenkin huono/väärin etten pidä kokoaikaa painetta lihaksessa?

Niin. Mä teen tota pystäriä niskantakaa sillä meiningillä, että otan se telineestä samalle kohtaan kuin kyykyssä ja alan siitä tekemään. Joka toiston jälkeen mä lasken sen taas siihen niin. Missään ei tunnu pahalta, rauta nousee jne. Mutta onko tää jotenkin huono/väärin etten pidä kokoaikaa painetta lihaksessa?

Ite teen ton nostamalla penkin ylös selkätueks ja sitten etupuolelta nostan, kun toi niskantakaa punnertaminen kuulemma on huonompi vaihtoehto ja kipeyttää paikat ja vanhemmalla iällä ei tee hyvää. Itehän en näistä muniani pantiks ota, mutta luotan sen verran että näin turvallisempi. :)

Ja tosiaan kun punnertaa edestä niin jättää tangon aina suurinpiirtein nenän kohdalle ja nostaa ylös. Eli puoleen väliin niin todellakin pysyy paineet lihaksissa että jo ekan sarjan jälkeen pitkästä aikaa rupes paukkumaan hyvin. ;)

jeps elikkä mäkin alotin tämän "kultaisen kuusikon" TÄnään. Itse saliharjoittelun aloitin periaatteessa kuukausi sitten mutta se nyt oli aikamoista paskomista, eli nyt olis sitten tarkotus ihan kunnon reeniä alkaa vetää ja tavoitteitakin pitäs asetella. Tavoitteet tämän kuusikon avulla on oikeastaan koko kropan vahvistuminen ja massan kasvatus jotta myöhemmin olisi parempi siirtyä maksimiharjoitteisiin..

haluaisin siis tietää että onko järkevää tehdä nuo kyykyt niin että jokaisen tai jokatoisen kyykyn päätteeksi nostan päkiöille jotta pohkeetkin saavat samalla treeniä? JA missä on selkäliikkeet? olisiko järkevää tehdä joka toisella harjoituskerralla vatsat ja joka toisella selät (mavea)? ja jos alan tekemään selkiä niin milainen sarjoitus olisi hyvä tuohon reeniohjelmaan?

ja vielä noista vatsoista.. oon harrastanu kuitenkin karatea/hiihtoa/jalkapalloa koko elämän (18v) ajan lähes, joten nuo 20 perus istumaannousua ei tunnu siis missään vaikka niitä tekee koko illan.. tänään tein 25 suoraa 20 kääntyen puolelta toiselle 15kg lätkän kanssa, ja nuo molemmat sitten toisen kerran eikä nekään oikeen tuntuneet kovin pahalta joten oisko hyvä jotenkin tehdä vatsalihasliikkeistä rankemmat? esim suorat vatsat 10kg lätkän kanssa jne? :david:

nuo 20 perus istumaannousua ei tunnu siis missään vaikka niitä tekee koko illan.. tänään tein 25 suoraa 20 kääntyen puolelta toiselle 15kg lätkän kanssa, ja nuo molemmat sitten toisen kerran eikä nekään oikeen tuntuneet kovin pahalta joten oisko hyvä jotenkin tehdä vatsalihasliikkeistä rankemmat? esim suorat vatsat 10kg lätkän kanssa jne? :david:

Ota voimapyörä ja oikea tekniikka niin jo huudat tuskaa. ;)

=) kyllä sitä oon kokeillu kerran. suorilta jaloilta ei aivan onnistu mutta polviltaan menee varmaan jotain 10 x 3 (kai)
muttakun en oikeastaan tiedä saliharjoittelusta mitään niin tarkotus oli kysyä sitä että voiko tuota vatsalihas harjoittelua soveltaa vai onko se se 20 x 4 vaikka menis 1000 vatsaa perkule!?

selvä =) mutta mitäs mieltä olette noista selkäliikkeistä? jos teen 3kk tätä ohjelmaa ilman selkäliikkeitä niin eikö se jää aika pahasti jälkeen?.. kohta samat sarjapainot penkissä kun mavessa:david:

Leukoja vaan.. Eikä tätäkään ohjelmaa kannata ottaa liian orjallisesti. Ohjelmassa pitäis kuitenkin olla varaa muuttujille. Eli omien tarpeiden mukaan muokkaa vaan sitä.
Tämä ei tarkoita sitä että tuplataan penkkisarjat koska se on jäljessä :rolleyes:

Millähän tuon leuanvedon voisi korvata kun oikea olkapää ei salli k.o. liikettä. Tulee vain jumalatonta kipua. Selän leveys on tähtäimessä. Kotosalla treenaan, ei siis mitään taljoja.

jeps elikkä mäkin alotin tämän "kultaisen kuusikon" TÄnään. Itse saliharjoittelun aloitin periaatteessa kuukausi sitten mutta se nyt oli aikamoista paskomista, eli nyt olis sitten tarkotus ihan kunnon reeniä alkaa vetää ja tavoitteitakin pitäs asetella. Tavoitteet tämän kuusikon avulla on oikeastaan koko kropan vahvistuminen ja massan kasvatus jotta myöhemmin olisi parempi siirtyä maksimiharjoitteisiin..

haluaisin siis tietää että onko järkevää tehdä nuo kyykyt niin että jokaisen tai jokatoisen kyykyn päätteeksi nostan päkiöille jotta pohkeetkin saavat samalla treeniä? JA missä on selkäliikkeet? olisiko järkevää tehdä joka toisella harjoituskerralla vatsat ja joka toisella selät (mavea)? ja jos alan tekemään selkiä niin milainen sarjoitus olisi hyvä tuohon reeniohjelmaan?

ja vielä noista vatsoista.. oon harrastanu kuitenkin karatea/hiihtoa/jalkapalloa koko elämän (18v) ajan lähes, joten nuo 20 perus istumaannousua ei tunnu siis missään vaikka niitä tekee koko illan.. tänään tein 25 suoraa 20 kääntyen puolelta toiselle 15kg lätkän kanssa, ja nuo molemmat sitten toisen kerran eikä nekään oikeen tuntuneet kovin pahalta joten oisko hyvä jotenkin tehdä vatsalihasliikkeistä rankemmat? esim suorat vatsat 10kg lätkän kanssa jne? :david:
Tuetko sää jalat jonkun alle?

Millähän tuon leuanvedon voisi korvata kun oikea olkapää ei salli k.o. liikettä. Tulee vain jumalatonta kipua. Selän leveys on tähtäimessä. Kotosalla treenaan, ei siis mitään taljoja.
Luulisin että rinnalleveto ja mave.

Kulmasoudulla saa paksuutta mutta ei sitä leveyttä.

Onkohan tuossa nyt sitten ideana rasittaa niitä syviä vatsoja vai onko tuo ihan pinnallisille lihaksille?

Kyllä mielestäni noi liikkeet suurilta osin pinnallisille vatsalihaksille menee (+kyljet) ja syviin vatsalihaksiin ottavat selkärangalta ja keskivartalolta ylipäätään tukea vaativat liikkeet, kuten mave ja kyykky ja miksei pystypunnerruskin.

Suositut

Back
Ylös Bottom