Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mielestäni noi liikkeet suurilta osin pinnallisille vatsalihaksille menee (+kyljet) ja syviin vatsalihaksiin ottavat selkärangalta ja keskivartalolta ylipäätään tukea vaativat liikkeet, kuten mave ja kyykky ja miksei pystypunnerruskin.

Juu, kyllä hyviä syvien vatsalihasten liikkeitä ovat just noi sun mainitsemat mave, kyykky, pystäri seisaalteen ja sitten lisäksi se ihmeen liike missä pidetään keskivartalo tiukkana samalla kun ollaan varpaat ja kyynärvarret maassa.

Noniin, löytyhän se esimerkki Youtubesta vaikka kauan kestikin löytää. Tarkoitin lähinnä tuota missä katsotaan lattiaan, mutta voihan noita muitakin tehdä. Ite pysyn tossa noin 3-4 minuuttia maksimissaan, mutta kun on sitä ennen treenannut kyykyt, maastavedot ja vatsat ihan suoraan niin kyllä toi on aika hyvä siihen loppuun.

http://www.youtube.com/watch?v=qq8vu6Cg8n0

olen nyt viikon tehnyt kultaista kuusikkoa ja huomaan JO NYT tuloksia :o!
pieni asia vain mietityttää että miten tuo niskantakaa punnerrus olisi oikeaoppisesti tehty?
istualtaan selkäsuorana ja korvien alapuolelta ylös asti tanko? vai seisaaltaan?:arvi:

Ite oon tehnyt niskantakaa punnerruksen aina seisaaltaan ja vienyt tangon aivan alas asti. Ei ole koskaan ollut minkaanlaista ongelmaa olkapäiden kanssa. Aloitettava todella kevyistä kuormista

Seisaaltaan ottaa myös hyvin keskivartaloon. Tuosta korvien korkeudelle laskemisesta en tiedä, koska lasken tangon aina sinne, minne laitan tangon kyykätessä.

Viimeksi muokattu:
Kyykkytangolla on hyvä aloitella tekemään tuota niskan takaa punnerrusta. Seisaaltaan, ja tanko lasketaan ihan niskaan saakka. Näin olen itse tehnyt, ja ihan toimivaksi havainnu.

varmaan ihan ensimmäisellä kerralla kannattais tehä se niskantakaapunnerrus pelkällä tangolla ja tunnustella sitä liikerataa, että tuntuuko että paikat kestää. Sittenkään ei vielä kannata laittaa painoja joilla uskoo että pystyy tekemään vaan vielä reilusti vähemmän. Ite alotan kuusikon viikon päästä ja vaikken niskantakaapunnerrusta ole ennen tehnytkään niin tahdon kuitenkin vetää ohjelman niinkuin ohjeissa sanotaan enkä vaihtaa mihinkään korvaavaan liikkeeseen.

Kyykkytangolla on hyvä aloitella tekemään tuota niskan takaa punnerrusta. Seisaaltaan, ja tanko lasketaan ihan niskaan saakka. Näin olen itse tehnyt, ja ihan toimivaksi havainnu.

No tästähän oli taas jossain tutkimuksia, halukkaat googlatkoon itte, en minä jaksa :D Vanhaks ku alkaa tulemaan. Mutta mutta... Toiset sanoo että kaikilla olkapäät kärsii tosta, toiset sanoo että ei. Kuitenkin tutkimuksissa todettu, että nimenomaan toisilla kärsii ja toisilla ei. Noniin, ilmaisimpa asian selkeästi.

To sum it up: Niskantakaapunnerrus yksi parhaiksi havaituista massaliikkeistä. Eli palikkaa tankoon ja punnertamaan. Jos kipeytyy paikat (ja ei puhuta mistään DOMSista vaan kunnon ongelmista) ni ei sitten tiputeta sitä tankoa ihan niin alas vaan jätetään jonnekkin ~korvatason alapuolelle. Jos kivut jatkuu niin korvataan liike muulla...

koska lasken tangon aina sinne, minne laitan tangon kyykätessä.
- Nonih, no tästäkin taas, että kukin pitää missäkin sitä tankoa kyykätessä. Toisilla aika tavalla niskassa, toisilla enemmän lapojen päällä. Kyykkytekniikasta tämäkin kiinni :D Henk.koht kyllä punnerrus onnistuu hyvin jos vie tangon niskaan mutta ei sitä helvata tuonne lapoihin millään saa...

PS. Liikkuvuudesta kun pitää huolen ni kaikki ok...

Mikä ihmeen kyykkytanko? Levytankoa kai tarkoitat. Kai sä sillä muutakin liikkeitä teet kuin kyykkäät.
eiköhän kaikki tajua mistä on kyse

- Nonih, no tästäkin taas, että kukin pitää missäkin sitä tankoa kyykätessä. Toisilla aika tavalla niskassa, toisilla enemmän lapojen päällä. Kyykkytekniikasta tämäkin kiinni :D Henk.koht kyllä punnerrus onnistuu hyvin jos vie tangon niskaan mutta ei sitä helvata tuonne lapoihin millään saa...

No näinhän se asia on. Anteeksi epätarkka ilmaisu. Kyykätessä pidän tangon lapojen päällä.

Multa onnistuu ihan lavoista asti eikä mikään paikka edes rutise tai satu. Tää on kyllä niin henkilökohtaista, että eiköhän jokaisen kannata ottaa tanko niskantaakse ja koetella, mikä tyyli parhaiten sopii. Lavoista saa kyllä mukavan laajan liikkeen IMO.

EDIT: Eiköhän sun "HC-mies" kannata rajoittaa noita typeriä kommentteja. En mäkään kyllä mitenkään hyvin ilmaissut hämmästystäni asiasta, mutta kuitenkin.

Ei sillä niin väliä ole. Itse tein sen seisaaltaan, siinä saa kai keskikroppakin hieman rasitusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom