Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuntuu kuusikko toimivan yli odotusten.

Yli puoli vuotta (huhti-marras) olen nyt tehnyt kuusikkoa ja sarjapainot ovat kasvaneet todella kivasti. Kädet ja rinta ovat myös paksuuntuneet. Koska harjoittelussa on ollut mahdollista nousujohteisuuteen ja kaikki on toiminut niin hyvin, niin ei ole ollut edes haluja vaihtaa ohjelmaa. Ekan puolen vuoden jälkeen olen tosin välillä vaihdellut sarjapainoja ja sarjojen pituuksia saadakseni vaihtelevaa ärsytystä paikoille.

Olen yhdistänyt ohjelman ja VHH-ruokavalion ja on todella hyvin toiminut ilman ylimääräistä hiilaritankkausta. Positiivista on sekin, että kaikki vähäinenkin läski on lähtenyt.

Tässä siis testattu ja toimiva resepti jossa yhdistyy läskin lähtö ja lihaksen kasvu. Eli miten saa puolessa vuodessa näkyviä tuloksia:

- Arskan kultainen kuusikko makepe, (itse tosin joudun soveltamaan ohjelmaa hiukan ja tekemään sotilaspenkkiä säästääkseni selkää)

- Titola - vähän aerobista 2-3 kertaa viikossa, esim lyhyt korkeatempoinen lenkki tai rivakka kävely.

- VHH-ruokavalio, jossa hiilarit otetaan kasviksista ja vihanneksista, sekä nautitaan todella paljon rasvoja ja proteiinia. Mättöpäivä kahden viikon välein, lomalla ei pihistellä.

- Paljon lepoa

Noudata ylläolevaa settiä ja ylläty iloisesti. Tämä on itse testattu menetelmä eikä teorioihin perustuvaa mutua.

Arska rocks!

:kuvia: tai jotain esimerkkiä sarjapainojen / kehon koostumuksen muutoksista? Ihan mielenkiinnolla kuulisin millasta kehitystä on porukat saanu aikaan. Ittellä nimittäin ekaa kertaa Golden Six tosissaan käytössä :)

:kuvia: tai jotain esimerkkiä sarjapainojen / kehon koostumuksen muutoksista? Ihan mielenkiinnolla kuulisin millasta kehitystä on porukat saanu aikaan. Ittellä nimittäin ekaa kertaa Golden Six tosissaan käytössä :)

Juu, olisi kiva saada jotain kuvia, meinaan itsekin aloittelen Kuusikon tahkoamista.

Ensimmäinen treeni takana ja aivan naatti. Alko tosiaan leuanvetojen kohdalla tuntua siltä, että nyt alkais riittää, mutta ei kun ei.

Pystypunnerrus enkka 3x10 70kg, mutta nyt eka kymppi 50kg ja kun ei tajunnu vähentää painoa niin toisella kerralla enää 5 toistoa ja turvallisuus jo vähän nii ja näi. Sen verran oli jo jätkällä paukut lopussa. Vedin ohjelman läpi, mutta kyllä olikin sen jälkeen rääkätty olo.

Vaikea kuvitella, etteikö tällä kehittyisi hyvin, jos vaan jaksaa vääntää ja varoo ylikuntoa. Itselle ohjelma sopii niin kuin nyrkki silmään siinä mielessä, että en ehdi käymään salilla säännöllisesti ja yleensä salikerrat jää kahteen viikossa. Saa riittävästi rasitusta harvemmalla salikäyntifrekvenssillä ja ei tarvii pelätä, että jotain jäi tekemättä.

Heipä hei, tein nyt sen kolme kuukautta tätä. Ja aion jatkaa kyllä.

Treenit on kulkenut, välillä paremmin ja välilä joutunut pitämään taukoja (siis viikon mittasia, joskus taas vain 1 puntti/vko)..mutta mutta asiaan, eli niihin painoihin mitä liikutellaan nyt ja mitä ennen.

kyykky 90->120-130kg
penkki 90->105kg
leuat 8kpl x 3
punnerrus 45->55kg
hauis 30->40-45kg
vatsat 20 x 3

Jos salilla käyminen olisi se mitä tekisin pääpainoisesti, niin tulokset olisivat paremmat, mutta on elämässä muutakin. Ja kyykyt on melko pitkälle henk.koht se tärkein, kun jääkiekkoa pelaan vielä. Sitten kun kiekon lopetan, alotan punttihommat kunnolla.

elopaino nousi sen 2kiloa tässä 3kk aikana. ihan ookoo siis.

Pitää tietysti muistaa, että noi aloituspainot oli noin "matalat", kun sarjat on noinkin pitkiä. leuat kehittyneet 5kpl->8kpl, se unohtui tuosta edellä olleesta.

siis onko nuo jukoliste sarjapainoja? vai maksimit :E
itellä sarjapainot 4 harjotuksen jälkeen:
kyykky 40 --> 47.5kg
penkki 45 --> 50kg
leuat x3 = 20 --> x3 = 31+
punnerrus 17--> 22kg
hauis 19--> 22kg
vatsoja nyt on aina mennyt paljon ja menee vieläkin..

maksimeita en ole mistään kokeillut.:david:

Itse en mitään ruokavaliota noudata,syön mitä haluan mutta silti tulokset nousevat :)
joku 7kg painoa tullut lisää ohjelman aloittamisesta...enkä kyllä huomaa että rasvaa olisi lisää kehoon tullut ;)

vatsoja nyt on aina mennyt paljon ja menee vieläkin..:david:
Kannattaa ottaa lisäpaino rinnalle jos toistoja menee reilusti yli 20. Täältä jostain sain selville että palikoihin saa kokoa samalla tavalla miten muihinkin lihaksiin, eli 5-20 toistoa. Itsekin sen huomasin jo viikossa kun arskaa tein, kun otin 20kg levyn rinnalle ja tein 3x10 toistoa. Kyllä muuten tuntuikin siltä että kehitystä on tullut.

Itse huomasin epäkohdan arskan ohjelmassa... kun peilistä itseään katsoo. Pohkeet ovat tajuttoman pienet! Laittaa farkut jalkaan, niin reidet ovat sopusuhtaset yläkehoon, mutta pohkeet ovat kuin tikut!
Jos olisin tajunnut katsoa itseäni aikaisemmin peilistä, olisin ottanut treenin loppuun vielä pohjeprässin tms mukaan. No, nyt kun 2-jakoista aloittelen on siinä pohkeet mukana ettei mitään hätää...

Teettekö te ton pystypunnerruksen istualteen smith-laitteessa vai seisaalteen vapaal tangolla vai millai? Itsellä on tästä ohjelmasta kokemusta 3vk ja sarjatulokset nousivat jonkun verran

kyykky 60--> 80kg 4x10
penkki 52.5--> 57.5kg 3x10
pystyp. 22,5-->30kg 4x10
leuat 3x6-7--> 3x8-10
hauis 20--> 25kg 3x10

Syy miksi lopetin, oli kun piti joka kerta lisätä painoa liikkeisiin ja tätä ei sitten pää eikä voimataso kestäneet. Koska porukka on kuitenkin saanut tuloksia tällä, niin otan tämän uudestaan käyttöön, tosin matalammalla harjoitusprofiililla.

Puupekka: ei niit painoi joka kerta lisäillä! Vaan sillon ku se 3/4x10 menee ja muutamia toistoja jää jo varastoonkii.

Puupekka: Kun saat tehtyä 3/4X12 niin lisäät ruokaa lautaselle. Sitten vasta sarjapainoja jos siltä tuntuu. Tuon ikäinen kaveri ja tälläinen ohjelma => tähtitieteellinen energian kulutus

Kiitti vinkeistä. Nyt otan maltillisemmin ton painon lisäilyn ja koitan tehdä sen vaadittavat 3kk tätä.

Tänään alottelin tän ohjelman, aiempana treeni taustana oli 3 jakosta kolmise kuukautta, vähä yli. Täytyy sanoo että mukavan tuntune ohjelma, joka todella kyllä ottaa ojentajiin ettei mitään eristävää liikettä siihen tarvi. Tai sitten mulla on tosi huonot ojentajat. pistän painojen kehittymistä 1 kk päästä. siihen asti:whip:

sulla on kyllä kyykky aika mukavasti meikäläistä edellä :P
joo itekkin luulin että ainakun vikalla sarjalla menee 12 tai 13 niin heti lisätään painoa.. ehkä se pitäs vähän rauhallisemmin jatkossa tehdä =)

Ton pystypunnerruksen olen tehnyt edestäpäin aina. Jatkossa voisi ihan "etiketin" mukaan vääntää. Paljos sulla on kyykys sarjapainot peakz?

47.5 kilolla oon tehny nyt pari kertaa sen 4x10 ja vikalla menee 13. se kyllä tuntuu todella raskaalta ja tollaset 80 kilon painot kuulostaa järkyttäviltä :o
miten pitkä oot? teetkö ihan syväkyykkyä vai 90astetta? teekkö smithissä vai vapailla?

ite oon 181 pitkä ja käyn reilusti syväkyykyssä ja teen vapailla painoilla.

Enpäs osaa tarkalleen sanoa, jotain väliltä 183-185cm. Kyykyssä käyn 90 asteessa ja vapaat painot ofc. Mulla on kyykky kehittynyt ihan mielettömästi omasta mielestä. Kun alotin kyykkäämään about 2kk sitten, sain hikiseen 10 toistoa 60kglla. Toissa päivänä tein suht kevyesti 2x8 @95kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom