Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Riibond sanoi:
mulla toi ohjelma toimi vajaat kaks kuukautta aika hyvin. sarjapianot nous ihan kivasti, mut sit jostain syystä penkki tyssäs yhes vaihees. hinkkasin varmaan kolme viikkoa samoilla painoilla, mut ei tullu yhtään toistoa lisää siihen vikaan sarjaan, päin vastoin, alko toistot vähenemään. samalla alko tökkii niskantakaapunnerrus. siinä joutui jopa vähentämään painoja, kun töksähti yhtäkkiä. eli ei näköjään ojentajatille riittäny toi palautumisaika, vaikka aika usein pidin kaks lepopäivää treenien välissä.
Voi myös olla että olkapäät eivät ole palautuneet, eli kevennä työntäviä joksikin aikaa ja kokeile sit uudelleen, todennäköisesti tulokset taas nousevat palautumisen myötä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään lähtee arnoldin kultainen kuusikko kokeiluun. Mennään plussa kaloreilla ainakin toukokuun alkuun asti. Laitan tänne tietoja miten projekti edistyy. Miten muilla toiminut tämä ohjelma?

Jotenkin sellainen jännä tunne, että jos tällaista ohjelmaa haluaa vetää menestyksellä niin pitäisi olla jotain palauttavia aineita... Koska muuten intensiteettiä ei oikein pysty pitämään yllä ja treenin jälkeen olin ainakin itse melko mehut pihalla.

On tullut tätä treeniä vedettyä jo reilu 3kk...hyvin toimii. Tosin niskantakaa punnerruksen vaihdoin pystypunnerrukseen, kun tuntui olkapäissä ikävälle.

Onhan nuo tulokset nousseet omasta mielestäni ihan hyvin, penkki nousi reiluun kolmeen kuukauteen 18 kilolla, massaa on tullut sellainen 6kg (hyvin maistuu ruoka tuon treenin jälkeen). Ensimmäiset 2 viikkoa olivat kovia...aina treenin jälkeen piti mennä nukkumaan että jaksaa :D. Nyt tuntuu ainakin erittäin hyvälle, tulen jatkamaan tätä samaa treeniä. Suosittelen että jos kyseistä treeniä meinaa kokeilla niin niskantakaa punnerrus kannattaisi vaihtaa johonkin toiseen liikkeeseen. Ja pohkeille jokin liike vielä olisi hyvä.

Suosittelen että jos kyseistä treeniä meinaa kokeilla niin niskantakaa punnerrus kannattaisi vaihtaa johonkin toiseen liikkeeseen

onko tuohon jokin muu syy kuin se että niskantakaapunnerrus voi rasittaa olkaniveliä liikaa? Tein eilen ensimmäisen treenin ja oli melko raskasta (vain positiivinen asia:whip: ). ootkos J-M pitänyt kevyitä viikkoja ja jos niin millaisin väliajoin? itse ajattelin tehdä 4vk, jonka jälkeen 1vk kevyemmin. leuanvedon ajattelin myös jossakin vaiheessa (kahden kierron jälkeen) vaihtaa leuat kulmasoutuun. Ja pohkeita teen lauantaisin.

No itse tein tuota niskantakaa punnerrusta sen pari kuukautta, sitten rupesi ilmenemään kipua olkapäissä joten vaihdoin liikkeen pystypunnerrukseen (useat ovat hajoittaneet olkapäänsä niskantakaa punnerruksella). Kyllä olen pitänyt kaksi kevyttä viikkoa tässä 3kk aikana. Kevyinä viikkoina olen tehnyt jokaista liikettä kaksi sarjaa kevyemmillä painoilla mitä normaalisti.

Mitenkäs tällänen reeni sopis sitte kasvavalle nuorelle? Meinaan vaan et tullu kommenttia että raskasta ois..Eli käyköhän liian raskaaksi 178 senttiselle 70kiloiselle pojalle joka venähtää vielä sen pari kolme senttiä ainakin..Joo ja tiedän ett pitää syödä PALJON.

En nää muuta ongelmaa miksei voisi tehdä jos ruokapuoli kunnossa kuin sen että raskaat kyykyt voivat haitata pituuskasvua. Mutta mutta toiset sanoo ettei kannata tehdä kyykkyä jos vielä kasvua luvassa joidenkin mielestä voi tehdä. Minun mielestäni voit tehdä hyvin tällä ohjelmalla. Alussa vaan maltillisilla painoilla liikkeelle.

toinen treeni takana tänään ja oli aika tappoa mutta ainakin ruoka ja uni maistuvat tuon treenin jälkeen. painoja nostelen tässä vaiheessa suht varovasti eli 5kg kyykyssä muissa 2,5kg ainakun viimeisellä sarjalla tulee vähintään 12toistoa. pienen modauksen aion alkuperäiseen tehdä eli kulmasoutua otan leuanvedon jälkeen 2x10 ja samalla hauiksilta 1sarja pois.

Tuloksia?

Noniin, mitenkäs on tämän ohjelman kokeilijat saanu tuloksia? Onko jollakin jo tuo 3kk pulkassa ja onko purrut hyvin? Onko jätetty ohjelma kesken ja todettu huonoksi? :) Itsellä toinen viikko pulkassa ja potkii näin alkuun kyykyssä ja penkissä todella hyvin. Molempii saanut 10kg lisää alotuspainoista. Muissa edetäänkin sitten vähän varovaisemmin painonlisäyksissä.

Pistäkääpä kommenttia tämän ohjelman käyttäjät kun näyttää tämä threadi jo vähän kuolleelta. :whip:

Larzan sanoi:
Jep, tuli sama mieleen. Kyllähän nämä usein tehtävät perusliikkeistä koostuvat ohjelmat on todettu monta kertaa varsin toimiviksi.

Jos ymmärsti oikein tuossahan tulee jokaisessa treenissä yksi tiukka sarja per liike paitsi leuanvedossa, jossa aina tehdään niin monta toistoa kuin menee. Tuossa voi kyllä siinä mielessä alkaa tulemaan palautumisen kanssa ongelmia, jos se viimeinen sarja liikkeessä aina on todellakin aivan loppuun asti viety eli esim. kyykyssä ei saisi neljänteen sarjaan toistoakaan enempää.

Hyvä idea joka tapauksessa ja varmasti toimiva - jos ei sellaisenaan, niin ainakin hiukan modattuna.
Tehdäänkö siis eka sarja aina samoilla painoilla kuin seuraavat, vai vedetäänkö ekakin jo loppuun ja sit pienennetään painoja?

Kettu sanoi:
Noniin, mitenkäs on tämän ohjelman kokeilijat saanu tuloksia? Onko jollakin jo tuo 3kk pulkassa ja onko purrut hyvin? Onko jätetty ohjelma kesken ja todettu huonoksi? :) Itsellä toinen viikko pulkassa ja potkii näin alkuun kyykyssä ja penkissä todella hyvin.
Mulla ainakin lähti alkuun hyvin, kyykky on parantunut pysyvästi. Penkki lähti hyvin nousuun, putos normaaliin ja nyt on alle aloituspainon. Toimii siis ihan ok mun mielestä, mutta ei välttämättä ihan 3kk. Variaatioilla tuntu paremmalta kun vaihto vähän toisenlaisia liikkeitä joka toisiin treeneihin. Kokeilun arvoinen joka tapaukses, kunhan sen tajuaa lopettaa ajoissa ja antaa keholle vaihtelua. Ens viikosta alkaa taas jaettu ohjelma. Pointti oli: arska, kiitos reisistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom