Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten niin jää siis etureidet jälkeen jos ne ei saa sen enempää hittiä kuin etukyykyssä. Itse kun harrastan futista ja nyt säbä kausi alkaa niin etureidet saa olla hyvässä kunnossa. Tätä kun sanoin paikalla oleville kehonrakentajille ne sanoivat että kannattaa kyllä etukyykkyä tehdä, koska se on paljon etureisi valtaisempi ja soveltuu juuri jalkapallon pelaajille. Valaise tyhmää ?:david:
Millähän luulet juoksevas?:hyvä:

Vielä kerran, ei kannata korvata takakyykkyä etukyykyllä tässä ohjelmassa, sanoivat muut "kehonrakentajat" mitä vaan. Toiseksi, en missään kohtaa ole väittänyt, että kummallakaan liikevalinnalla jäisi ETUREIDET jälkeen vai oliko tämä joku sun oma päätelmä? Teksti oli siitä kohtaa hieman epäselvä. Jos tiedät itse paremmin mikä soveltuu juuri sinun lajiasi varten, niin miksi kysyt täällä neuvoa? Kannattaa varmaan muutenkin kysellä siltä omalta valmentajalta jos haluat jotain omaa lajiasi tukevaa treeniä tehdä. Täällä kun harvoin on mitään säbän tai futiksen asiantuntijoita. Tämäkin threadi käsittelee kehonrakennusta.

En minäkään tarkoittanut sitä, että molemmilla jäisi etureidet tekemättä, vaan takakyykyssä etureidet eivät saa kunnolla hittiä mitä etukyykyssä siitä saa enemmän irti,sitä tarkoitin.:hyvä:

jos teet etukyykkyä niin miten käy takareisien?
kyllä ne pikajuoksijatkin takareisiä treenaa eli tee sitä takakyykkyä vaan.

muistan joskus katsoneeni jonkun dokkarin ihmisten ja eläinten liikkumisesta, (tiedän...kuullostaa tylsältä:D)
jossa kerrottiin, että ennen juoksijat ei paljoa treenannut takareisiä, mutta nykypäivänä niiden merkitys juoksemisen kannalta on huomattu(oisko ollu tyyliin 70 luvulla) ja niitä treenataan.

ja sit ne oli tietokonemallilla kehittänyt vähiten energiaa vievän liikkumis tyylin ihmiselle ja se oli semmosta ihme hyppimistä

joo ampus vähän yli taas :offtopic:

millaisia painoja nois esim. 4.-6. kohdis tarvis käyttää? sellaisia että saisit sarjat tehtyä helposti, kunnolla pusertamalla vai väkisin?? o.0

millaisia painoja nois esim. 4.-6. kohdis tarvis käyttää? sellaisia että saisit sarjat tehtyä helposti, kunnolla pusertamalla vai väkisin?? o.0
Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän.

Mitäköhän tuossa lukee? Eli semmosia painoja, että oikeesti joutuu pusertamaan. Ei tässä mitään 2kg pinkkejä käsipainoja tarvita.

Kiitos tästä hyvin paljon :D Juu ei mulla mitään kiirettä ole . Mutta riittääkö mulle jos syön aina treenin jälkeen ruikkaria juustoa 4palaa jogurttia hedelmiä ja maitoa? ja sit tietty aamupalal puuro ja illalla varmaan leipää =)

^ Koita vähentää leivän syömistä, ja korvata sitä proteiinipitoisilla safkoilla esim. raejuusto, maitorahka, tonnikala että niille lihaksille saadaan vähän rakennus-aineita, oot vielä kasvu-iässä niin syö kotona safkaa monipuolisesti mitä on tarjolla, kyllä se siitä lähtee. =)

Öitä! ja se kannattaa muistaa että lepo on myös avainsana näissä hommissa! :)

Reenin kannalta täysin kyrvähtäneen kesän jälkeen taas saanut tässä vähän hyvääkin reeniä alle. Jatkoin siitä mihin jäin, eli Golden Sixin veivaamiseen. Nyt ehkä maistuis pieni vaihtelu jo, mutta mietin, että kiireisellä aikataululla mentäessä 1-jakoinen ohjelma sopii oikeestaan kaikkein parhaiten.

Kelailin, että kuulostaako aivan järkyttävän typerältä, jos ohjelman pohjana on Golden Six, ja tekisi seuraavasti:
- Treeni 1: Golden Six perusmuodossaan
- Treeni 2: Golden Six, mutta enemmän sarjoja ja vähemmän toistoja, ikäänkuin voimatyylisesti
- Treeni 3: Kaikki lihasryhmät läpi, mutta muilla liikkeillä 3x8

Ei tässä nyt sinänsä kai mitään ihmeellistä ole, lähinnä vaihtelun vuoksi huvittaisi tehdä noin, mutta kysymys kuuluu, että onko tässä ideassa jotain ylitsepääsemättömän typerää palautumisen tms kannalta? Kolmosreeniin ajattelin kyykyn vaihtaa vain maveen, eli ei sinänsä suoranaisesti korvaisi jalkaosastoa, muttamutta..?

Mä kuulin jostain, että tota progressiota kannattaa tehdä pidemmällä aikavälillä. Esim. treeni ykköstä kuukausi, kakkosta kuukausi, omaa sälää kuukausi.

Menikö pieleen? Vertauskuvallisesti sanottuna tilannehan on sama, kuin poika opettaisi isäänsä naimaan.

Mä kuulin jostain, että tota progressiota kannattaa tehdä pidemmällä aikavälillä. Esim. treeni ykköstä kuukausi, kakkosta kuukausi, omaa sälää kuukausi.

Hyvä sikäli että huomautit, tiedän toki tuon, mutta oikeastaan vaan sen viikon sisällä tapahtuvan vaihtelun vuoksi tätä psyykkailen. Lähinnä mukavuudenhaluisuutta tai jotain :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom