Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Tuli testattua tätä arskan ohjelmaa pari kuukautta, mutta ylikunto/ponnistuspäänsärky iski. Suurin syy varmaan se et duunis tulee jonkinverran olkapäille rasitusta ja ton takia meni olkapäät/niska niin perusteellisen jumiin. ei auttanut vaikka kerran viikkoon piti 2pv vapaata (treeni ma,ke,pe) ja kerran kuussa kevyen viikon

Muuten toi tuntui erittäin asialliselta ohjelmalta. 1-jakoiset on yleensäkin sopineet mulle parhaiten, mutta tässä vaan tuli liikaa rasitusta yläkropalle ja varsinkin olkapäille... nyt sit taas pari viikkoa menny uutta kierrosta SF:ää ja hyvältä tuntuu :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käykö toi enää about 7kk säännöllisesti reenanneelle? Aluks tullut huiskittua jollain 2-3-4 jakosilla ja nyt startin strength meneillään. Ajattalin sen jälkeen kokeilla tätä, mutta maven ja suoran ojentajaliikkeen puute huolestuttaa. Voiko ton 6. liikkeen korvata esim ranskalaisella tai kapeel penal?

Pointtina vaan että eikös tämä ole tarkoitettu niille saliharrastuksen ensikertalaisille? Vaikka omakehu haisee niin ohan tota pihvii tullu jonkin verran jo. Ja en nyt sano olevani mikään kokenut karpaasi, päin vastoin aloitteleva kynis. Ei ole kiva tehä 3kk työtä turhaan.

Käykö toi enää about 7kk säännöllisesti reenanneelle? Aluks tullut huiskittua jollain 2-3-4 jakosilla ja nyt startin strength meneillään. Ajattalin sen jälkeen kokeilla tätä, mutta maven ja suoran ojentajaliikkeen puute huolestuttaa. Voiko ton 6. liikkeen korvata esim ranskalaisella tai kapeel penal?

Pointtina vaan että eikös tämä ole tarkoitettu niille saliharrastuksen ensikertalaisille? Vaikka omakehu haisee niin ohan tota pihvii tullu jonkin verran jo. Ja en nyt sano olevani mikään kokenut karpaasi, päin vastoin aloitteleva kynis. Ei ole kiva tehä 3kk työtä turhaan.

Mulki o joku vähä päälle vuos kunno treenii takana ja kuitenki saanu tuloksii täll ohjelmal. Sitä paitsi meiän iäs tulee viel pihvii iha sairaan helposti :P

böhse onkel, voisitko heittää vähän jotain päivän/parin ruokailu esimerkkiä? itseäkin kiinnostaa VHH. Kiitos jos jaksat vaivautua.

Melko normaali safkapäivä on tämmöinen:

-AP: Paljon teetä Valio profeel jogurttia, ehkä munia ja pekonia, juustoa, kinkkua tms. Kuitenkin aina melko pieni AP

-Välipalaksi aamupäivällä proteiini palkkaria, jossa ei hiilareita (tai hyvin vähän)

- Lounaaksi jotain lihaa, juustoa, salaattia. Joskus saatan olla hiilarihimossa ja vetää yhden tai puolikkaan reissumiehen jonka päälle koko purkillinen tonnikalaa rasvoineen ja juustoa.

- Iltapäivällä protskupalkkaria treenin jälkeen

- Illalliseksi esim salaattia tai muuta vihannesta ja reilusti lihaa, kalaa tai kanaa

- Jos jaksaa niin aina välillä tai iltapalaksi voi vetää kohtuudella pähkinöitä. Bissenä vedän Koff liteä (- puoltoista g hiilaria / puolen litran tötsä!)

Ruoka-annoksiin käytän reiiiilusti oliiviöljyä.

^ oli jo aiemmin juttua et kannattaako alottaa jos on jo treenaillu enemmänki, ni tietysti,, Aina on kehuttu kuinka perusliikkeillä se 'kehon' voima nousee ja suht tasapainoisesti.. Ei tää oo kuitenkaan mitään ensikertalaisen haukkari & pena treeniä :P sanoisin niinkuin monet muutkin että massakausille ihan mahtava ohjelma treenaamaan just niitä perusliikkeitä pitkillä sarjoilla et lihaa tulee.. varmasti muutenkin hyvä ohjelma mut ajattelisin et mielekkäämpää on kyl vetää plussa kaloreilla tätä ku mnillään dietillä, mut eihän sitä kukaan estä.

Lähtee Golden Six päällensä tossa 3 viikon kuluttua, ku saadaan tämän hetkinen ohjelma loppuun ja pienet levot siihen päälle... \,,/ O.o \,,/

Aikasempaa kokemusta ohjelmasta on jostain 3 vuoden takaa, sillon oli poika vielä kovin nuori ja ymmärtämätön, nyt toivottavasti eri meininki!

Toivottakaa onnea yritykselle! :D

Onnea vaan yritykselle!

Ite olen todennu ohjelman todella hyväksi aloittelijalle ja tulokset ovat nousseet ihan hyvin ainakin omasta mielestä:

Kyykkyn sarjapainot nousi vaatimattomasta(en ennen ole kyykännyt) 30kg-->87,5kg
Penkissä ei suurta nousua ole tapahtunut mutta jotain kuitenkin, sarjapainot 55kg-->62,5kg
Leuat 7-->12 leukaan
Niskantakaapunnerrus, sarjapainot 20kg-->30kg
Hauiksen sarjapainot tangolla 20kg-->32,5kg
Ja vatsoja menee reilusti enemmän ja hieman näkyykin jo.

Ja siis olen 15 v ja tehnyt tolla ohjelmalla nyt joku 3,5 kk ja aion jatkaa koska nousee kokoajan.

Olen kuukauden verran tehnyt tätä kultaista kuusikkoa, ihan hyvin olen saanut painoja lisättyä, mutta tuo hauiskääntö tuntuu jumittavan paikallaan.

Kun olen lukenut tätä ketjua niin tuntuu että porukka on saanut siihen selvästi enemmän kehitystä, eli mikä voi olla vikana?

Nyt pari viikkoo takana ison a:n kultakutosta ja hyvältä tuntuu..Aattelin et miten mahtais toimia jos joka toisen treenin vääntäis 5x5 systeemillä ja kerran viikossa korvais kyykyn mavella. Joku varmasti on tätäki kokeillu eli onko moisessa järkeä?

Nyt pari viikkoo takana ison a:n kultakutosta ja hyvältä tuntuu..Aattelin et miten mahtais toimia jos joka toisen treenin vääntäis 5x5 systeemillä ja kerran viikossa korvais kyykyn mavella. Joku varmasti on tätäki kokeillu eli onko moisessa järkeä?

Voihan siinä järkeä olla ja itteä ainakin jurppii jo valmiiksi tuo MaVen puuttuminen, mutta eipä oo sitten Golden Six vaan jotain ihan muuta.

Itte kyllä pidän kultakutoset ja 5x5:et erillään... Otetaan tuo 5x5 sitten vähän myöhemmin :D

No eihän se sit kyl kutonen enää ookka..mut tuntuu vaan et meikeläiselle sopis jalkoihinki toi 5x5 paremmin ja kroppa sais aiski erillaista ärsykettä viikolla..

Tällä tullut tehtyä nyt kunnolla joku puolitoista kuukautta. Hyvin on lihaa tullut, ja sarjapainotkin nousseet muutamia kiloja. Huomasin viikko sitten että mullahan on ihan paska alaselkä, eikä tässä reenissä sitä oikein missään treenata. Meinasin jo että täytyy ottaa sillekin joku liike, mutta pitää nyt vetää ihan Arnoldin oppien mukaan ja tehdä oma ohjelma sitten kun tää on vedetty.

Tällä tullut tehtyä nyt kunnolla joku puolitoista kuukautta. Hyvin on lihaa tullut, ja sarjapainotkin nousseet muutamia kiloja. Huomasin viikko sitten että mullahan on ihan paska alaselkä, eikä tässä reenissä sitä oikein missään treenata. Meinasin jo että täytyy ottaa sillekin joku liike, mutta pitää nyt vetää ihan Arnoldin oppien mukaan ja tehdä oma ohjelma sitten kun tää on vedetty.

Alaselkä saa tarpeeksi kyykyssä.

Joo, kyllä mulla ainakin ottaa kyykyt alaselkään, teenkö sitten paskalla tekniikalla, mene ja tiedä, mutta ainakin peilistä näyttää ihan hyvältä :hyper:

Olen kuukauden verran tehnyt tätä kultaista kuusikkoa, ihan hyvin olen saanut painoja lisättyä, mutta tuo hauiskääntö tuntuu jumittavan paikallaan.

Kun olen lukenut tätä ketjua niin tuntuu että porukka on saanut siihen selvästi enemmän kehitystä, eli mikä voi olla vikana?

Kokeile pitää vähän taukoa vaikka viikko, aloita tauon jälkeen vähän pienemmillä painoilla kuin mihin jäit. Yleensä toimii aika hyvin tohon painon lisäykseen.

Jos olet tehnyt vasta noin kuukauden verran ohjelmaa, ota huomioon ettet vedä ihan loppuun asti sarjoja (ei liian suurilla painoilla), niin saat paremmin kehitystä sarjapainoihin.

Edit: ainiin, tolla taukoviikolla voi tehdä vaikka yhtenä päivänä ns. "enkkapäivän", jolloin voi kokeilla vähän kuinka isoja painoja ykkösillä nousee. Siten ymmärtääkseni lihakset hermottuu myös isoihin painoihin

Alaselkä saa tarpeeksi kyykyssä.
Mulla ei ota yhtään alaselkään tuo kyykky. Joko mulla on paska tekniikka tai teen liian pienillä painoilla... Tosin painoja en voi yhtään enempää lisätä kun polvi ottaa muuten hittiä.

E: Tällä ohjelmalla saa kyllä melkosen helposti palautukset poskelleen, niin kuin joku tuossa aika alussa totesikin. Viimeviikolla (~1kk treeniä) alkoi ilmaantua väsymystä, kyykyn jälkeen alkaa ramaseen oikein kunnolla. Tuntuu ettei jaksaisi enää tehdä mitään, mutta sisulla vedetty loppuun asti. Täytyy ensiviikko pyhittää kokonaan levolle... tai maanantaina kokeilla maksimit ja sitten loppu viikko vapaata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom