Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Nyt tullu tehtyy tätä ohjelmaa melkee kuukaus ja nyt sit ilmeni polves jotai häikkää ku tullu kyykättyy nii paljo. Eli pitäiskö se sit yrittää korvata mavella jos polvi vaa kestää vai onks muit ehdotuksii?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tekniikka kyl o kunnos ja oon lämmitelly ja venytelly kans kunnol. Ei tämmöne ainakaa enne oo vaivannu kyykätes et kai siin vois harkita jotai polvitukee jos se auttais.

Onkos kellään kokemuksia tämän ohjelman sopivuudesta jos ei ole treenaillut yläkroppaa pahemmin pohjille?
Eli kannattaako vetää ensin pari viikkoo jotai yleispätevää settiä selälle, rinnalle ja käsille vai voiko alkaa Ahnyyldiä repii suoraa?
Tästä on hyvä alottaa. Tää on just nimenomaan sitä yleispätevää settiä.

Tekniikka kyl o kunnos ja oon lämmitelly ja venytelly kans kunnol. Ei tämmöne ainakaa enne oo vaivannu kyykätes et kai siin vois harkita jotai polvitukee jos se auttais.
mul on ollu sama ongelma toisessa polvessa kans, jos tykkäät käydä lenkeillä paljon ni kannattaa pitää välipäivä, mulla tuli toinen polvi kipeeks ihan sen takia et lenkkeilin joka päivä.

^luulis et toi polvivamma johtuu vaa just siitä ylirasituksesta.. pitää välipäivän siinä kovassa lenkissä ennen treenipäivää ni jaksaa? tai jotain koklatkaa.

" Originally Posted by pläski View Post
Onkos kellään kokemuksia tämän ohjelman sopivuudesta jos ei ole treenaillut yläkroppaa pahemmin pohjille?
Eli kannattaako vetää ensin pari viikkoo jotai yleispätevää settiä selälle, rinnalle ja käsille vai voiko alkaa Ahnyyldiä repii suoraa?"

Niinkun jo todettiin ni tä ahnold ohjelma on just se yleispätevä millä perusvoimaa ja lihasta pitäs tulla hyvin.

Kyllä tää vaan tuntuu tosi hyvältä :) jo kyykyn ja penkin jälkeen alkaa olla jo suht poikki, mutta sisulla sitten treenit loppuun. Toistaseks ei ole ollut palautumisen kanssa ongelmia, tosin en mä tätä kovin kauan ole vielä ehtinyt tehdäkkään...kauan porukat muuten on sitten tehnyt tätä? Jos tossa sanottiin vähintään 3kk niin onko jotkut jatkanut pidempääkin? :david:

mul on ollu sama ongelma toisessa polvessa kans, jos tykkäät käydä lenkeillä paljon ni kannattaa pitää välipäivä, mulla tuli toinen polvi kipeeks ihan sen takia et lenkkeilin joka päivä.

Se o just se jännä juttu et mä en käy melkee koskaa lenkillä :D Yhtäkkii alko vaa viiltää polveen ku kyykkäsin.. Nyt koitan sit polvisiteen kanssa mite sujuis toi kyykkäämine ku lähen salille.

^ sittenhän tossa voi olla sekin että jos et lenkillä käy etkä muutakaan aerobista liikuntaako? ni jonkillainen shokkirasitus polvelle yhtäkkiä ku kuitenkin aika kovia noi kyykkysarjat tossa ohjelmassa on 4x10.. eli sitten varmaan kannattaa jotain pientä hälkkää tai vaikka stepperiä kuntosalilla yms.. kunnon lämmöt polveen ja koko jaloille.

Tai sitten kyykkytekniikka on paska. Liian kapea stanssi, jolloin polvet työntyy jalkaterien yli ja niihin kohdistuu suurempi rasitus. Kannattaa se tekniikka aluksi katsoa kuntoon. Mitä pystymmässä sääriluu on, sen parempi se on polvelle. Jalkojen asentoa leveentämällä onnistuu.

Onks mitään väliä jos kyykyn tekis viimosena? Meinaan se vetää kaikki mehut alkuusa ainaki itellä omasta kropasta. Pitää muutenkin miettiä, onko tää ohjelma sittenkään ihan omaan mieleen...

Onks mitään väliä jos kyykyn tekis viimosena? Meinaan se vetää kaikki mehut alkuusa ainaki itellä omasta kropasta. Pitää muutenkin miettiä, onko tää ohjelma sittenkään ihan omaan mieleen...

No jos siitä menee kaikki mehut niin sitten sitä ei oo tehty oikein.
Koska tässä ohjelmassa ei ole tarkoitus vetää sarjoja (kehoa) loppuun.
Ja en kyllä lähtisi viimeisenä tekemään.

Tai sitten kyykkytekniikka on paska. Liian kapea stanssi, jolloin polvet työntyy jalkaterien yli ja niihin kohdistuu suurempi rasitus. Kannattaa se tekniikka aluksi katsoa kuntoon. Mitä pystymmässä sääriluu on, sen parempi se on polvelle. Jalkojen asentoa leveentämällä onnistuu.

Tekniikka o kuulema iha kunnossa kyl mitä ny o tullu noilt isoilt pojilt kysyttyy tuol salil :P Pitääny kuitenki kokeilla viel sit eri leveydel.

^ sittenhän tossa voi olla sekin että jos et lenkillä käy etkä muutakaan aerobista liikuntaako? ni jonkillainen shokkirasitus polvelle yhtäkkiä ku kuitenkin aika kovia noi kyykkysarjat tossa ohjelmassa on 4x10.. eli sitten varmaan kannattaa jotain pientä hälkkää tai vaikka stepperiä kuntosalilla yms.. kunnon lämmöt polveen ja koko jaloille.

Voise tietenki olla joku shokkirasitus kans mut ku tein täs yhes vaihees tota 5x5 ohjelmaa mis oli kans kyykkyy joka treenis nii ei se siin rasittunu samal taval.. Vois nyt kyl alkaa vetää jotai pient cardioo tai jotai jos auttais..

Kun kuukauden tätä teki nii huomasin kyllä paljon huonommaksi kun oman 3-jakosen millä ite treenasin.. Tuntuu vaan niin tylsältä vetää ihan kokoajan samaa settiä. Ei oikein mun makuun..

Nyt on 3kk ohjelmaa tehty ja ihan toimiva ohjelmahan tämä oli. Massaa tuli muutama kilo ja sarjapainot nousi ihan mukavasti. Penkki +15kg, kyykky +15kg, niskantakaa punnerrus +10kg. Nyt ois tarkoitus tehdä suurinpiirtein samoilla liikkeillä mutta voimanhakuisemmin pari kuukautta. Pienemmät toistot ja suuremmat painot. Ajattelin tehdä 3 sarjaa ja 5 toistoa. Onko järkevää?

Ihan hyvin lähtenyt tää ohjelma tosiaan käyntiin...se on tosiaan aika jännää että kaikissa muissa liikkeissä paitsi leuoissa on tullut kehitystä...ei vaan millään nouse noi mun maksimit:wtf: No, jatkan nyt päättäväisesti treeniä niin eiköhän se tästä. Mites muilla on leukojen tulokset noussu?

Terve, oon nyt melkein tuon kuukauden tehnyt tätä... jajaja leuat on kehittyneet sarjatasolla 5->7-8. Eli vähän riippuen päivästä.
Ihan kivasti omasta mielestä tämä kehitys ja se tuntuma oikeisiin lihaksiin on kyllä parantunut.
Pakko kyllä myöntää, että noi leuat ei ollut mun suosikkeja aiemmin (oli niiiiiiin raskasta), mutta nyt niitä tekee jo mielellään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom