Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Tunnustaudun ohjelman käyttäjäksi.

Ohjelmahan kyllä toimii, vasta kyllä lyhyt aika takana tätä. Rauta tottelee, vaikka enpä kyllä pysty joka kerta nostamaan painomääriä, kun jo nyt ne on niin hirvittävät :hyper:.

Jaloille tulee kyllä kova rääkki, kun tuota kiekkoakin pitää 3-4 kertaa viikossa pyörittää. Noh, mutta mikäpäs siinä. Sitten kun tuntuu pahalta, jätetään kyykyt pois....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voimaa - mave vai kyykky?

Oon tässä muutamaa threadia lukenut ja niissä keskustellaan (=kinastellaan), että kumpi on parempi liike, mave vai kyykky. Itse treenaan Arnoldin kultaisella kuusikolla, ja tarkoituksena on saada sekä massaa että voimaa, (lähinnä massaa yläkroppaan) mutta jaloissa voima on tärkeämpää, koska pelaan jalkapalloa ja jääkiekkoa a-nuorissa, ja tarvitsen sekä lihasvoimaa että lihaskestävyyttä. Niin kumpi nyt sitten toimii tuohon tarkoitukseen paremmin?

Yleinen mielipide taitaa olla, että kyykky ottaa etureisille ja mave takareisille, mutta onko näin?
Kun eikö joku slogan sano että "Etureidet all show, not go!" eli että etureidet tuo kokoa ja näköä mutta voima tulee takareisistä. Mene ja tiedä - minä kysyn viisaammiltani.

Kuinka tiuhaan jalkoja?

Nojoo en viitsinyt aloitella uutta treadia niin pistänpä tänne.
Elikkä tuossa jo puhuttiinkin golden-six:n jalkojen rasituksesta, mutta kuinka usein arvoisat Pakkiksen mörssärit tekevät / ovat tehneet jalkoja menemättä kuitenkaan ihan älyttömästi ylitreenin puolelle?
Olisi vaan kiva tietää kuinka paljon voi viikkoon tehdä jalkoja, kun tällä hetkellä treenit on käytännössä prässi, etu- ja takareidet + keskivartalo. Normaalisti en näin yksipuoleisesti vetele, mutta kun käsi on kipsissä niin rajoittaa aikaslailla.
Minä kiitän ja kumarran jo etukäteen. Tack och adjö

Niin siis tuon kyykyn tarkoitus on -jalkojen kasvatuksen lisäksi- ikäänkuin pistää hormonit kiertämään. Kyykkyhän on raskaampi liike kuin mave, tai näin luulen.

Mutta taitaa mave aktivoida suuremman osan kokonaislihasmassasta.. jos aletaan tota vertailemaan niin veikkaisin että mave on anabolisempi liike kuin kyykky

Joo ja kyykky on enemmän etureisille (toki ottaa koko alavartaloon ja keskivartaloonkin) mut mave on enemmän se takapuolen liike (takareidet, pakarat, alaselkä)

Hmm...mitäs sanoisitte tästä:

1. Jalkaprässi
2.Penkkipunnerrus
3.Maastaveto
4.Leuanveto lisäpainoilla
5.Pystypunnerrus
6.Haukkarit

Mitäs sanotte?:P

1. Jalkaprässi
2.Penkkipunnerrus
3.Maastaveto
5.Pystypunnerrus
6.Haukkarit

Muuten näyttää ihan mukavalta, ainakin omaan silmään, mutta aihe ei ole oikea. Tuo kun ei enää ole kultainen kuusikko :hyvä: ...

1. Jalkaprässi
2.Penkkipunnerrus
3.Maastaveto
5.Pystypunnerrus
6.Haukkarit

3 kertaa viikossa mave. Voi alaselkä tykätä huono. Todella kevyesti ainakin kannattaa tehä mave

Leuat - loppuun asti alas vai ei?

Tässä nyt kun mietiskelen noita leukoja, tällä hetkellä menee 5,3,2, kun teen ne fuskaamatta eli ihan ylös ja sitten alhaalla kädet rentona, niin olisi kysymys...

Mietin, kun noita muita threadeja luin, että kannattaako siinä päästää ihan alas asti? Kun eihän ylätaljassakaan käsiä päästetä kokonaan rennoiksi jokaisen toiston välissä. Onko se pois treenin tehosta, jos päästää lopussa kädet rennoiksi ja sitten taas aloittaa "alusta"?

Kumpi siis ottaa selkään paremmin, 5+3+2 puhdasta toistoa, vai 10+6+3 melkein puhdasta toistoa, mutta ei ihan alas asti päästämällä?

Missä vaiheessa teillä on alkanut tulokset näkymään selvästi tämän treenin kohdalla? :) Ite tein sellasen kuukauden tätä treeniä pelkästään ja on se vaikuttanut ainakin minulla! Sit pidin melkeen kuukauden taukoa tästä treenistä ja tein ihan vapaamuotoista ohjelmaa ja nyt ajattelin alottaa uudestaan tämän. Kertokaas tuloksianne. ;)

Niin tehdäänkö leuat myötä vai vastaotteella?
Ja kuinka alas tanko lasketaan niskantakaa punnerruksessa

Arskan kuusikkoon kuuluu pystypunnerrus. Mutta niskantakaa kandee kattella ihan oman liikkuvuuden kannalta paras pituus. Itte oon sitä tehny (sillo ku tein) ni ihan sillee et osu niskaan. (oma liikkuvuus salli sen ilman kipuja) . Ja Arskan kultasessa leuat tehään vastaotteella.

Arskan kuusikkoon kuuluu pystypunnerrus. Mutta niskantakaa kandee kattella ihan oman liikkuvuuden kannalta paras pituus. Itte oon sitä tehny (sillo ku tein) ni ihan sillee et osu niskaan. (oma liikkuvuus salli sen ilman kipuja) . Ja Arskan kultasessa leuat tehään vastaotteella.
Voi hitto oon tehny myötäotteella. Vois laittaa toho alotusviestii et kummi päi. :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom