Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

hei zabs. ei tietenkään oo turha haaveilla lihaksesta. huh oonpa ollu eilen vihasella päällä. se paino tulee vaan hitaampaa tai sit sun pitää vaan syödä enemmän kun kulutat. mikä on varmaan aika paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jalkaprässi (ei kyykkytelinettä tämän päivän treeni paikassa ;s) 3x10 +12 100kg+kelkka
Penkki 2x10 +12 75kg
Leuat 9 7 6
Niskan takaa 4x10 50kg (_tuskaa_!)
Hauiskääntö 2x10 +12 28kg

Oli kyllä tuska treeni ekalla kerralla, loving it <3

Katotaan miten lähtee edistyyn, päivittelen sitten joskus :)

Alotan huomenna tämän ohjelman ja tarkoitus olis vetää tätä läpi talven vaikka salibandy kausi painaakin päälle. (totta tämä on massaohjelma, eikä välttämättä sovi salibändärille)
Motivaatioksi vissiin otan aloituskuvia ja joka viikolta/kuukaudelta kuvia , että näkee sitten miten kehittyy, ja ohan se sitte kiva näyttää vaikka galleriassa miten pojasta tuli mies :)

Mitähän te luulisitte, kannattaako tätä punttia tehdä ennen harjoituksia vai jopa jälkeen? Aattelin sillo ku kausi alkaa niin aamusin mennä toho kellariin.

Alotan huomenna tämän ohjelman ja tarkoitus olis vetää tätä läpi talven vaikka salibandy kausi painaakin päälle. (totta tämä on massaohjelma, eikä välttämättä sovi salibändärille)
Motivaatioksi vissiin otan aloituskuvia ja joka viikolta/kuukaudelta kuvia , että näkee sitten miten kehittyy, ja ohan se sitte kiva näyttää vaikka galleriassa miten pojasta tuli mies :)

Mitähän te luulisitte, kannattaako tätä punttia tehdä ennen harjoituksia vai jopa jälkeen? Aattelin sillo ku kausi alkaa niin aamusin mennä toho kellariin.
Jos sulla on päälajina toi salibandy ni tee tää punttitreeni vasta lajitreenien/pelien jälkeen. Mieluiten tietenkin ihan eri päivänä jos mahdollista.

Aloitan kultaisen kuusikon ensi maanantaina, jolloin lähinnä saan aloituspainot tietoon. Varsinainen treeni seuraakin sitten keskiviikkona. Ainoa ongelma minulla tulee olemaan ruokailu, olen hirveän nirso ruuan suhteen joten täytynee kehitellä jotain idioottivarmaa maanantaiksi jota mättäisi sen kolme kuukautta.
Millainen ero kehitykseen tulee jos tekee eräät liikkeet käsipainoilla käyttäen vain yhtä painoa, eli yksi käsi kerrallaan sen sijaan että tekisi kummatkin kädet samanaikaisesti tangolla ?

Jos treenin tekee kolmesti viikossa, niin väliinhän jäisi pakostakin kaksi vapaata päivää joka toisella viikolla. Onko tämä hyvä asia, vai pitäisikö rakentaa treenipäivät seuraavasti:

1. Viikko - MA -> KE -> PE -> SU (kevyempi treeni)
2. Viikko - TI -> TO -> LA -> MA -> ja kierros alusta

Aikaa minulla on suorittaa treeni ja panostaa siihen 100%, joten täytyy ensin hioa nämä perusjutut kuntoon. Tämän jälkeen treenaamaan ja innolla seuraamaan kehitystä. :david:

Aloitan kultaisen kuusikon ensi maanantaina, jolloin lähinnä saan aloituspainot tietoon. Varsinainen treeni seuraakin sitten keskiviikkona. Ainoa ongelma minulla tulee olemaan ruokailu, olen hirveän nirso ruuan suhteen joten täytynee kehitellä jotain idioottivarmaa maanantaiksi jota mättäisi sen kolme kuukautta.
Millainen ero kehitykseen tulee jos tekee eräät liikkeet käsipainoilla käyttäen vain yhtä painoa, eli yksi käsi kerrallaan sen sijaan että tekisi kummatkin kädet samanaikaisesti tangolla ?

Jos treenin tekee kolmesti viikossa, niin väliinhän jäisi pakostakin kaksi vapaata päivää joka toisella viikolla. Onko tämä hyvä asia, vai pitäisikö rakentaa treenipäivät seuraavasti:

Aikaa minulla on suorittaa treeni ja panostaa siihen 100%, joten täytyy ensin hioa nämä perusjutut kuntoon. Tämän jälkeen treenaamaan ja innolla seuraamaan kehitystä. :david:

Oletkos yksjakosella koskaan ennen tehnyt? Jos et niin huomaat kyllä että se 3 kertaa viikkoon riittää ihan vallan mainiosti :thumbs:

No ei tod. kannata tehdä tätä golden sixiä enempää kuin 3 kertaa viikossa. Muista että lihas kasvaa levossa, ei siellä salilla.

Jos sulla on päälajina toi salibandy ni tee tää punttitreeni vasta lajitreenien/pelien jälkeen. Mieluiten tietenkin ihan eri päivänä jos mahdollista.

Joo teen tätä ohjelmaa suurimmaks osaks kotona niin voi tehä melkeepä mihin kellon aikaan tahansa.

Mitä neuvoja olis, että ku takakyykkyä alkaa tekee ja ei oo mitää telinettä, että miten ne painot sinne niskan päälle laittais? Ohan tossa 4 autonrengasta ja pari laatikkoa mistä sais "telineen", mutta tarviinko tällästä?

Mitä te ootte vetäny noita proteiineja/muita aineita, tän ohjelman aikana? Treenipäivinä tai lepo.

Palautuminen on mulla aika nopeaa tai niin luulisin. Varmasti osittain tähän asti tekemäni 2-jakoisen ohjelman ansiosta. Nyt siirryin tekemään tätä arskan kutosta ihan varianssin nimissä. Pari treeniä on alla. Ihmettelen vaan, kun tuntuu treenin jälkeisenä päivänä, että pumppi on lähes tiessään. Lihaksissa tuntuu toki arkuutta, mutta silti jotenki laimea fiilis verrattuna tuon kaksijakosen jälkeen. En todellakaan ole tehnyt liian kevyesti treenisuorituksiakaan.

Nojoo voi olla, että menee vielä pari treeniä totutellessa tähän uuteen ohjelmaan.

Joo tosta tullut mitään tossa kellarissa. Takakyykky oli mahoton tehä ku saanu niitä painoja sinne niskaan edes :) Penkissä olin jo iha uuvuksissa tosta säheltämisesessä mut onnistuin tekemään kumminkin. Leuat... koskaan ollut hyvä niissä yleensä joku viisi kappaletta saan tehtyä, tänään 2 kpl x 5 . Niskan takaa punnerrus oli aika hyvä, mutta olin jo ihan uupunu siitä säheltämisestä että horjuin ku mikäki ja päätin viheltää pelin poikki.

Elikkä huomenna sit vaa salille.

Joo teen tätä ohjelmaa suurimmaks osaks kotona niin voi tehä melkeepä mihin kellon aikaan tahansa.

Mitä neuvoja olis, että ku takakyykkyä alkaa tekee ja ei oo mitää telinettä, että miten ne painot sinne niskan päälle laittais? Ohan tossa 4 autonrengasta ja pari laatikkoa mistä sais "telineen", mutta tarviinko tällästä?

Mitä te ootte vetäny noita proteiineja/muita aineita, tän ohjelman aikana? Treenipäivinä tai lepo.

Proteiinia pitää syödä paljon, noin 2g/painokilo(läskitön?).
Proteiinijuomia/patukoita/jne ei kannata ostaa ellei niille ole tarvetta.
Eli tarkkaileppa viikon ajan syömisiäsi, kirjoitappa että paljon syöt proteiinia ja paljonko kaloreita kertyy päivässä. Hyvä palautusjuoma kannattaa kuitenkin tehdä.
Itsellä on halpis palautusjuoma, UFS WHEY(1dl)+UFS MALTO(1dl). Halpaa ja hyvää. Kaakaojauheella maustettua :D maksaa alta 20e(~30 annosta).

Onko tässä treeniohjelmassa "tulos"- takuuta :) Eli jos teen tätä kunnolla ja tunnollisesti, syön oikein ja lepään, onko väärin odottaa jotain näkyvää tulosta?
En viittaa aloitusviestissä luvattuihin "monta uutta kiloa lihasta".

Eli kysyn sitä kelle soitan, kun 3-6 kuukauden päästä tulosta ei ole tullut?

koko kropan treenillä? Youll bet..
sadat treenarit on saanu tuloksia treenamalla koko kropan kerrallaan. Pointtia on myös siinä että osaat muokata ohjelman liikkeitä ja sarjapituuksia ittelles sopivaks.

Jos muutaman kuukauden treenaat ja syöt niin kuin pitää, niin uskaltaisin jopa luvata tuon "monta kiloa uutta ja vaikuttavaa lihasta" ;)

Näin siis siinä tapauksessa jos olet aloittelija, niin kuin olen ymmärtänyt.

edit: ja tuohon Fuhrerin tekstiin lisäisin, ettei kannata heti alkaa muuttamaan tota ohjelmaa mitenkään "itselleen sopivammaksi", vedä eka 3kk sellaisenaan ja katsele sitten hommaa eteenpäin.

alotin kevyillä painoilla, mutta huh huh kylla uuvutti. Vatsat vedin niin että jalat oli toisen ja kolmannen puolapuun välissä. Makasin ku mursu siellä lattialla:zzzz:

Joo jos tolla ei tuu tuloksia niin oon Erkki :hyper:

Suosittelen lämpimästi vaikka vasta yhden kerran olen tehnyt :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom