Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terve!

Elikkä olen tämmönen 15 vuotias 167 senttimetrinen punttailua aloitteleva nuori, ja ajattelin aloitella uraani tällä Kultaisella Kuusikolla, kun kotoa tuo penkki ja tanko ja painoja löytyy. Kysyilin että olisiko vielä mitään mitä pitäisi muistaa, jota ei aloitusviestistä löydy? Ja sopiiko ohjelma kaltaiselleni aloittelijalle? Kiitos vastaajille jo etukäteen.

Terve!

Elikkä olen tämmönen 15 vuotias 167 senttimetrinen punttailua aloitteleva nuori, ja ajattelin aloitella uraani tällä Kultaisella Kuusikolla, kun kotoa tuo penkki ja tanko ja painoja löytyy. Kysyilin että olisiko vielä mitään mitä pitäisi muistaa, jota ei aloitusviestistä löydy? Ja sopiiko ohjelma kaltaiselleni aloittelijalle? Kiitos vastaajille jo etukäteen.
Sopii ihan hyvin aloittelijalle ja muista syödä paljon!

Sopii ihan hyvin aloittelijalle ja muista syödä paljon!
Kiitos! Tuli muuten mieleen että teenkö tuota takakyykkyä pienemmillä painoilla ettei pituuskasvu loppuisi, tai siis kun siitä on ollut jotain juttua että kyykky liian isoilla painoilla voisi vaikuttaa pituuskasvuun... Tästäkin kyllä varmaan löytyy monia eri mielipiteitä.... Ja ruokaa alan lappaamaan ihan tosissani :whip:

Kiitos! Tuli muuten mieleen että teenkö tuota takakyykkyä pienemmillä painoilla ettei pituuskasvu loppuisi, tai siis kun siitä on ollut jotain juttua että kyykky liian isoilla painoilla voisi vaikuttaa pituuskasvuun... Tästäkin kyllä varmaan löytyy monia eri mielipiteitä.... Ja ruokaa alan lappaamaan ihan tosissani :whip:

tee vaan ihan huoletta niitä 10 toiston sarjoja niin isoilla painoilla kun puhtaasti menee

Terve!

Voit tottakai, mut munmielestä kannattas ainakin alkuun ottaa vähän rauhallisemmin jos et oo ennen treenannut pidemmän aikaa kovaa. Voi tulla ikäviä lihaskipuja tai vammoja.. Ite sanoisin et ainakin ensimmäisen viikon ottasit kevyemmin ja sit tokalla viikolla alat kunnolla vääntään :) Alussa tulee muutenkin tuloksia helposti niin et siinä mitään menetä :D

Eipä sitä nyt kai enää 15 vuotiaana mitenkään merkittävästi kasva, joten painavilla painoilla vaan ihan kunnolla...

Eipä sitä nyt kai enää 15 vuotiaana mitenkään merkittävästi kasva, joten painavilla painoilla vaan ihan kunnolla...

Kasvaahan miehet vielä intissäkin.

Mutta vaikuttaako toi painojen nostelu sitten pituus kasvuun? Jaa-a.

Itse aloitin puntillä käynnin 15-vuotiana, en muista kuinka pitkä olin, mutta nyt olen 190cm.

Ei puntin nostaminen mun mielestä ku hidasta pituuskasvua, ainakin ite oon kasvanu semmoset 10 senttiä 2 vuoden aikana kun oon nostellu

Menee nyt kyllä vähän offtopiciks :D

Senkus teet vaa tätä ohjelmaa, vaikka luulet että kasvaisit vielä. Ei tarvii vaan kyykkyä tehä ihan verenmaku suussa. Vaan tee kyykky raskaasti, mutta ei liian raskaasti :)

Nyt on ensimmäinen kerta tätä ohjelmaa takana, enkä ottanut vielä ees kaikkea irti ja hyvä jos mitään jaksaa tehdä. Saa nähä kuinka jumissa on paikat huomenna :)

Tätä ohjelmaa olis tarkotus rupee tekee, mutta poikkeuksena tekisin semmosen että vetäisin miken systeemil penkin, 2x6. Haluisin erityisesti saada penkki tulosta nousemaan, eli siis vaihdanko penkin 2x6 vai säilytänkö 3x10?

Tiedätköhän ihan tarkkaan, Wiggum, että mikä tuo Miken 2x6 penkkisysteemi on? Itse 2x6 sarjamäärässä ei ole mitään mystistä, niinkuin ei ole 3x10:kään. Miken systeemiin kuuluu se, että penkki tehdään kerran viikossa ja päälle otetaan joitain apuja. Arnoldin ohjelmassa sama treeni tehdään kolmesti viikossa, eli oletko ajatellut, että mitä otat noilla muilla kerroilla penkin sijasta?

Jos haluat penkkiykköstä nostaa, niin lyhyemmät sarjat todennäköisesti tuovat paremmin tulosta, joten siinä mielessä sopisi ehkä paremmin nuo kuuden toiston sarjat. Jos kuitenkin olet aloittelija, ei mielestäni tuota lyhyempiin sarjoihin kannata mennä. Progressio toimii aika samalla tavalla Miken ja Arnoldin systeemeissä, joten sen puolesta ei niin väliä.

Voihan siihen soveltaa weiderin 2x6:sta.
Ekalla kerralla,eka sarja paino jolla saa 6 toistoo,toinen sarja jää vähä vajaaks(4-5) .
Toisella kerralla kaks kutosta.
Kolmannella kerralla lisätään 2.5-5kg ja alotetaan alusta.

ja tämä oli tarkotus tehä 3x viikko.
Kannattaa kuitenkin ensin kokeilla ohjelmaa niinkuin se etusivulla on ja vasta sitten kun on kokemusta muokata.

Tulisko tuolla 2x6 kolme kertaa viikossa enemmän voimaa kuin 3 kertaa viikossa 3x10?
Entä onko sivuseikka jos tekee 2x6 sijasta 3x6?

Riippuu mitä tarkoitat voimalla. Jos tarkoitat sitä, että ykkösmaksimi kasvaa, niin kuuden toiston sarjat on parempia kuin, kuin kympit. Loppupeleissä yks ja sama, että teetkö 3x6 vai 2x6. Ite suosittelen kuitenkin vaihtelevaa reeniä niin, että välillä teet enemmän sarjoja hiukan kevyemmillä painoilla ja joskus junttaat yhen tai kaks sarjaa ihan tappiin. sarjat välillä 1-5 ja toistot välillä 5-10, niin siitä on aloittelijan oikein hyvä lähteä. :)

Tää nyt kuitenkin on yksjakonen ohjelma, et jos miken 2*6 systeemillä ajattelit kolme kertaa viikkoon tehdä penkin niin en kyllä suosittele, kun joka kerta kuitenkin siinä tehdään ihan tappiin asti ne sarjat.

En mä ainakaan rupeis tekeen 2x6 3 kertaa viikossa. Ite pyrin seuraan tätä ohjelmaa ihan sellasenaan kun tää on ja katon miten tuloksia tulee, alan sit myöhemmin vasta muokkaileen jos nään jossain kohdassa puutetta.

Suositut

Back
Ylös Bottom