Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Aloitin golden sixillä monen vuoden salitauon jälkeen treenit reilu viikko sitten. Muuten tuntuu hyvältä ja monipuoliselta mutta leuanveto tökkii, menee vain 4-2-2. Mietinkin, että mikä olisi paras liike tukea tuota leuanvetoa niin, että saisi sen nopeasti nousuun (toki teen edelleen myös leuanvetoa). Pari vuotta sit meni vielä 12 leukaa eli kait se nouseekin ...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tuolla muuten mitään väliä, että tekeekö hauiskäännöt mutka- vai suorallatangolla?

Mulla paukkuu ranteet tosi ilosesti suoralla tangolla tehdessä joten teen mutkatangolla. Hauisten kannalta ei isoa eroa ole kuten tuossa jo todettiinkin.

Ohhoh. Tiistaina tein ensimmäistä kertaa tuon ohjelman ilman mitään kikkailuja ja olipas rankka :eek: 4 sarjaa kyykkyä heti alkuun imaisi mehut näpsäkästi pois ja ukko tärisi penkkiä tehdessä jo aika mallikkaasti :D Leukoja meni leveällä myötäotteella 4,3,3 ; onkohan tuo liian vähän, eli pitäisikö vaihtaa ylätaljaan? Latsit ovat kylläkin jo toista päivää kipeinä, eli ainakin treeni meni perille. Mistä tuo muuten johtuu, että kaikkia muita liikkeitä tehdään viikossa 3 kovaa sarjaa, mutta leukoja vedellään viikossa 9 kovaa sarjaa? Kannattaisiko minun (kun leukoja menee noin vähän) tehdä leukoja kaksi ekaa sarjaa vähän löysemmin ja tehdä viimeinen leukasarja loppuun asti? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Leukoja meni leveällä myötäotteella 4,3,3 ; onkohan tuo liian vähän, eli pitäisikö vaihtaa ylätaljaan?

Ei välttämättä, oletko ennen tehny niitä leukoja? Luultavasti jaksat enemmän ensi keralla.

Mistä tuo muuten johtuu, että kaikkia muita liikkeitä tehdään viikossa 3 kovaa sarjaa, mutta leukoja vedellään viikossa 9 kovaa sarjaa? Kannattaisiko minun (kun leukoja menee noin vähän) tehdä leukoja kaksi ekaa sarjaa vähän löysemmin ja tehdä viimeinen leukasarja loppuun asti? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Jos tekisit niin, niin tulisi leukoja ekassa sarjassa 2, toisessa 2 ja viimeisessä ehkä 4, joten sanoisin että jatkat samalla tavalla ja yrität nostella itteäsi ylös vaikka ei jaksais :) Sitten kuin saat ehkä noin 10, 10, 10 niin voit sitten lisäämään painoja.

Enpä noita leukoja hirveemmin ole aikasemmin tehnyt. Ja olihan tuo tosiaan vasta eka kerta. Voisi pari viikkoa vedellä noita leukoja väkisin ja katsoa, jos vaikka toistomäärät kasvaisivat.

Golden six lähtee täälläki nyt käyttöön, kun sydänlihaksen tulehdus alkaa olla takanapäin. Jos vetäs tota kuukauden pari ja siirtys sit kolmijakoseen.

"Jos teet näitä perusharjoitteita vähintään kolme kuukautta..." Arska käskee. :)

On muuten yllättävän rankka vetää läpi, kyykyt pisti puuskuttamaan ihan tosissaan.

Tein neljä kuukautta hyvin tuli lihaa ja voimaa. Muuten hyvä ohjelma, mutta takareidet, epäkkäät, sivu- ja takaolkapäät jää jälkeen. Tollasenaan en tekis edes 2kk, jos bulkkaa saamaan aikaa kunnolla, mulla rupes jäämään jälkeen jo selvästi 4 kuukaudessa. Mun mielestä Kannattaa lisätä maastaveto, viparit ja olankohautukset vielä.

Tänään tuli tasan 3kk täyteen. Ohjelmaan olin erittäin tyytyväinen, tosin penkki olisi saanut kehittyä enemmänkin, mutta eipä sekään mitään kun erityisesti kyykky kehittyi omasta mielestä huikeasti. Painoa tuli itselle lisää 5kg. Ja sarjapainot lisäänty seuraavasti:
1.25kg
2.5kg
3.10,5,5 ---> 9,9,8
4.17,5kg
5.11kg

Että sillain omasta mielestä ihan hyvä kehitys 3kk. Tästä jatketaankin sitten kolmijakosella.

Meikäläinen on nyt tässä huhtikuun alusta painanut Golden Sixillä.
Vaihdoin 2-jakoisesta ohjelmasta kesän ajaksi, kun duunit puskee päälle sen verran, että toi kolme kertaa viikkoon tuntuu juuri sopivalta määrältä. No alussa oli toki pientä hienosäätöä painojen kanssa, mutta sain ne kondikseen, ja ekat pari viikkoa kulki näpäkästi.

Sen jälkeen aloin huomaamaan muutamissa liikkeissä sellasta, että nostot alko tuntumaan pirusti raskaammalta. Pistin väsymyksen piikkiin, ja aattelin, että kyllä se siitä. Tätä jatkui sitten tämän kuun alkuun, jonka jälkeen iski angiinan takia parin viikon reenitauon. Ajattelin, että tuo sulkisi pois mahdollisen "ylikunnon" vaaran, johon en tosin uskonut, koska on ollut sen verran kiirettä, että reenikerrat on ollut välistä vain sen kaksikin kertaa viikossa.

No, sitten tauon jälkeen takasin salille, ja kappas, yhä on naftin tuntusta. Lähinnä penkki ja pystypunnerrus (jonka siis otin niskantakaapunneruksen tilalle) on ollut näitä murheenkryynejä. Muut liikkeet menee ihan hyvin, ja toki tuo taukokin jonkin verran vaikuttanee, mutta silti kyrsii, kun toistot ei meinaa millään kiivetä sinne kymppiin. Eli painoja pitäisi sitten laskea, mutta silti nostaminen tuntuu ikävältä, eikä sillon kyllä mielestäni mennä kovin hyvään suuntaan jos painot laskee.

Olisko viisaammilla siis tähän ideoita?

Onko sapuskat, whaatti, kunnossa?
Itse varmaan vaihtaisin pariksi viikoksi penkin vinopenkkiin ja pystypunnerruksen tangosta käsipainoihin tai toisinpäin, vaikka periaatteessa sen ei pitäisi auttaa mitenkään. Mutta vaihtelu virkistää.
Ja vaikka on kiireitä, niin ei pitäisi ottaa liikaa stressiä. Stressi sairastuttaa ja pilaa kaiken.

Kannattaa kattoo että kalorit on plussalla. Ite kokeilin tätä ohjelmaa dieetillä ja tuli aivan samanlaisia "oireita". eli muutaman viikon päästä alko tietyissä liikkeissä painot laskemaa, mm. penkki :D
Bulkilla tää ohjelma toimii ku todella hyvin.

Kevyeen viikkoon asti en ikinä kerennyt, kun iski tuo tauti, joten kirjasin sen sitten ikäänkun kevyeks viikoks. Safkapuolen pitäis olla kunnossa, tai ainakaan en oikeen millään koe, että pystysin syömään enempää. Tosin niinhän se vissiin on, että aina luulee, että syö tarpeeks.. (Tosin viimeks kun koulussa käskettiin pitää ruokapäiväkirjaa pari päivää olin ainakin selkeesti plussalla niinkun pitikin.)
Pitää nyt seurata tätä ja muistaa :whip:

Tänään koitin vedellä sarjat silleen näissä jumiliikkeissä, että nostin painoja aina joka sarjaan ja alotin vähän pienemmillä. Tuntuma oli parempi, joten rupesin miettimään voisko johtua liian vähäisestä lämmittelystä? Minkälaisia lämpöjä ootte ottanut tässä ohjelmassa?

Lämmittelen vetämällä useita liikeitä kevyeillä painolla, sekä tangolla että käsipainoilla. Venyttelen myös vähän. Niin että tuntuu hyvältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom