Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on 3 treenikertaa golden sixiä takana. Ekalle kerralle pistin ilmeisesti hieman liian isot painot ja olin tosiaan aivan loppu treenin jälkeen. Kaksi seuraavaa päivää taukoa ja sitten uudestaan. Tietenkin yliarvioin itseni ja laitoin penkkiin 2,5kg lisää painoa ja _todella_ tiukkaa teki, että tuli 3*10 ylös. Nyt kolmannelle kerralle otin 7,5kg penkistä sarjapainoa pois (muissa pidin painot samoissa kuin ensimmäisellä kerralla) ja tein kevyesti 10,10,15. Tästä alan nyt pikkuhiljaa hilaamaan painoja ylöspäin; hiljaa hyvä tulee.

Olen huomannut itselleni hyväksi jaoksi, että treenipäivien välillä on aina 2 välipäivää, kun tuolla töissäkin saa juosta aina koko päivän niin jalat ei kyllä kerkeisi palautua kunnolla yhdessä päivässä. Leukoja kun en ole ennen vedellyt, niin kehitys on ollut niissä mielestäni aika huimaa: 4,3,3 -> 5,4,3 -> 6,5,4. Noin kun jatkuu, niin tässähän saa ottaa lisäpainot käyttöön parin viikon kuluttua :D

Ainoa juttu mikä on nyt alkanut mietityttämään on tuo niskan takaa punnerrus. Ensimmäinen sarja menee vielä ihan nätisti, eikä ole mitään ongelmia. Toisesta sarjasta eteenpäin alkaa oikeassa olkapäässä tuntua kipua. Aivan kuin olkapään sisällä olisi pieni suonenveto. Semmoinen aivan tukkoinen olo ja ärsyttävä säteilevä kipu. Liikeen teen niin, että lasken tangon noin korvien tasalle tai ehkä jopa hieman yläpuolelle, ettei tule liikaa rasitusta nivelille, mutta silti oikeaan olkapäähän tulee tuommoinen kipu. Mistäköhän mahtaa johtua? Ja tosiaan tuo kipu ei tunnu liikkeen aikana, vaan vasta silloin kun olen lopetan sarjan ja lasken tangon niskaan ja siitä sitten telineisiin (aivan kuin lopettaisin kyykkysarjan). Toivottavasti joku nyt tajusi mitä haen takaa :rolleyes:

Nyt on 3 treenikertaa golden sixiä takana. Ekalle kerralle pistin ilmeisesti hieman liian isot painot ja olin tosiaan aivan loppu treenin jälkeen. Kaksi seuraavaa päivää taukoa ja sitten uudestaan. Tietenkin yliarvioin itseni ja laitoin penkkiin 2,5kg lisää painoa ja _todella_ tiukkaa teki, että tuli 3*10 ylös. Nyt kolmannelle kerralle otin 7,5kg penkistä sarjapainoa pois (muissa pidin painot samoissa kuin ensimmäisellä kerralla) ja tein kevyesti 10,10,15. Tästä alan nyt pikkuhiljaa hilaamaan painoja ylöspäin; hiljaa hyvä tulee.

Olen huomannut itselleni hyväksi jaoksi, että treenipäivien välillä on aina 2 välipäivää, kun tuolla töissäkin saa juosta aina koko päivän niin jalat ei kyllä kerkeisi palautua kunnolla yhdessä päivässä. Leukoja kun en ole ennen vedellyt, niin kehitys on ollut niissä mielestäni aika huimaa: 4,3,3 -> 5,4,3 -> 6,5,4. Noin kun jatkuu, niin tässähän saa ottaa lisäpainot käyttöön parin viikon kuluttua :D

Ainoa juttu mikä on nyt alkanut mietityttämään on tuo niskan takaa punnerrus. Ensimmäinen sarja menee vielä ihan nätisti, eikä ole mitään ongelmia. Toisesta sarjasta eteenpäin alkaa oikeassa olkapäässä tuntua kipua. Aivan kuin olkapään sisällä olisi pieni suonenveto. Semmoinen aivan tukkoinen olo ja ärsyttävä säteilevä kipu. Liikeen teen niin, että lasken tangon noin korvien tasalle tai ehkä jopa hieman yläpuolelle, ettei tule liikaa rasitusta nivelille, mutta silti oikeaan olkapäähän tulee tuommoinen kipu. Mistäköhän mahtaa johtua? Ja tosiaan tuo kipu ei tunnu liikkeen aikana, vaan vasta silloin kun olen lopetan sarjan ja lasken tangon niskaan ja siitä sitten telineisiin (aivan kuin lopettaisin kyykkysarjan). Toivottavasti joku nyt tajusi mitä haen takaa :rolleyes:

oikeesti tätä forumia kannattaa selailla ettei joka asiassa ole samaa juttua.. miljoonat on sanonu jo tämän ja minäki oon sanonu miljoona kertaa että älä reenaa jos sattuu. ota joku muu liike käyttöön, turhaa rikot itsesi ja kohta makaat sängynpohjalla olkapäät paskana ja kuntoutus on helvetin mukava jos ne oikein kivasti osaa poksahtaa.. reenaa viisaasti ja kuuntele mitä ne lihakset sanoo. ei mitään järkeä reenata jos lihakset huutaa vastaan. suosittelen että teet jotain muita olkapääliikkeitä ku tämän niskantakaa punnerruksen jos se sattuu. ole niin viisas.

Sen takia kysyinkin, että jos tuohon olisi joku muukin syy kuin se, että olkapää on menossa rikki. Kun kuitenkaan liikeen aikana ei ole minkäänlaista kipua, ainoastaan loppuvaiheessa kun lasken tangon "niskaan" ja olkapää venyy. Liikkuvuudessa ei ole puutteita ja kaikki toimii niinkuin pitääkin. Mutta kun olkapää on pumpissa niin tuntuu, että se on aivan jumissa. Elättelenkin toiveita, että tuon kivun voisi laittaa venyvyyden piikkiin. Aloitan kiertäjäkalvosinten treenaamisen välipäivinä, lisään venyttelyä ja pidän kevyet painot niskan takaa punnerruksessa. Jos ei viikossa tule muutosta niin lähtee liike vaihtoon.

Toivoisin silti, että jos jollain muulla on samantyylistä vaivaa ollut, niin voisivat kertoa miten tuosta pääsi eroon. Oliko liikeen unohtaminen ainoa keino.

edittiä. Käytin söörtsiä ja lueskelen olkapäävaivoista yleisesti, jos niistä löytyisi apua. Mutta jos joku nyt tännekin kerkeää vastaamaan niin olisin kiitollinen.

Laihalohtu: jos se kipu tuntuu vain viimeisessä toistossa kun lasket tangon hartioille, niin kokeile ottaa tanko etupuolelle niinkuin pystypunnerruksessa,ja nostat siitä ylös,teet sarjan niskan takana korvien tasolle ja lasket viimeisellä toistolla tangon taas etupuolelle ja siitä telineisiin.
Jos ei tästäkään apua vaihda liike,niinkuin ylempänäkin kehotettiin,väkisin ei kannata runnoa jos kipuilee.
Mutta jos mahdollista käytä liikettä joka rasittaa ojentajiakin, ettei ne jää vain penkin varaan.

treeniä tehty nyt juuri se 1kk tahdilla kaksi kertaa viikossa. tuloskehitys on ollut aika makoisa joissain liikkeissä, kun toiset taas junnaavat melko alkutekijöissään. tällä hetkellä alussa löytämiini painohin verrattuna mennään seuraavasti:

kyykky >10kg
penkki NOLONOLLA:david:
leuat lievä kehitys
olkapäät <10kg
hauis <2,5kg

joista koen parhaana myllytyksenä kyykyn (syvyys lähes lattiantaso), josta seuraavassa tekemiseni:

120kg.......10X10X10X6 18.4.2008 :urjo:
110kg.......10X10X10X14
112,5kg....10X10X10X10
112,5kg....10X10X10X13
115kg.......10X10X10X13
117,5kg....10X10X10X12
117,5kg....10X10X10X13
120kg.......10X10X10X13 20.5.2008 :dance2:

olkapäätkin niskan takaa sujuvat melko mallikkaasti, niin että alhaalla niska koskettaa ensimmäisiä selkärangan nikamia, jotka tuntee selvästi, eli jotakuin hieman alla hiusrajan:

30kg.......10X10X10X10
30kg.......10X10X10X13
32,5kg....10X10X10X9
32,5kg....10X10X10X12
35kg.......10X10X10X10
37,5kg....10X10X10X9
37,5kg....10X10X10X13
40kg.......10X10X10X7

eli ohjelmassa on onnistumisia ja sit pettymyksiä, kuten tuo penkki, joka ei ota sujuakseen ei sitten millään, mut taistelu jatkuu :)

3 Viikkoa takana, sarjapainot noussu
penkki +2,5kg,
kyykky +15kg
leuat +2,
hauiskääntö +7,5kg,
niskantakaapunnerrus +5kg

Eli ainakin just kurinalaisen saliharjoittelun aloittaneelle toi tuntuu hyvältä. Kokeilin aluksi -kaloreilla, mutta oli pakko vaihtaa ylläpitokaloreihin/hieman yli. Ei olisi tehot riittänyt muuten vetää parin viikon jälkeen enää kovaa.

Selkeä ja motivoiva ohjelma:rock:

Tuli nyt vasta mieleen että tämä Istumaanousu, tarkoittaako tämä Ab crunchesia missä nostetaan vain noin 10cm maasta, rutistaen vatsalihaksia,
vai Sit upsia, missä nostetaan kehoa paljon pidemälle?

Eihän kahdellakymmenellä rutistuksella saa mitään aikaan. :D Kyllä tuo tarkoittaa ihan istumaannousuja. Joku voi vielä varmentaa, mutta olen 90% varma siitä että tarkoitetaan istumaannousuja.

Voiskos noi leuat ja istumaannousun korvata jollain muilla liikkeillä?

Nykyinen "salini" on sen verran matala autotalli ettei kunnon vetotankoa sinne saa,siitä johtuen olen itse tehnyt leuanvedon tilalla kulmasoutua levytangolla.
Eronahan tuossa on alaselälle tuleva rasitus,mutta kun en treenaa kuin 2x viikko,ei o ollu ongelmia.
Mun treeni ei kumminkaan ole varsinaisesti Golden Six,vaikka liikkeet on samat,teen eri sarjoilla ja toistoilla.

Kaippa sitä välillä voi muitakin vatsalihasliikkeitä tehdä kuin istumaannousua,toi varmaan Arskan ohjelmassa kun perusliike ja toteutettavissa ilman apuvälineitä.

Eihän kahdellakymmenellä rutistuksella saa mitään aikaan. :D Kyllä tuo tarkoittaa ihan istumaannousuja. Joku voi vielä varmentaa, mutta olen 90% varma siitä että tarkoitetaan istumaannousuja.

katoppa googlella englanniks toi ohjelma, niin kaikissa niissä on rutistus. Jos itse pitäs valita rutistuksen ja istumaannousun välillä niin ehdottomasti rutistus.

Miten jos modaisi tota kuusikkoa siten että painotan ylävartaloa niin että eka teen penkin, sitten leuat myötäotteella,sit pystypunnerruksen rinnalta,haukkarit ja mahat...ja haluaisin vielä lisätä narunkiipeämisen tohon settiin ja koska teen ma,ke ja pe niin mihin väliin olisi paras sijoittaa se?Kiitoksia

Löyty 3 linkkiä googlella josta kaksi suomalaista ja yks jenkki. Jenkkifoorumilla oli rutistus mutta molemmilla suomalaisilla istumaannousu.

Eli ei oo täyttä selvyyttä asiasta omasta mielestäni vieläkään.

Miten jos modaisi tota kuusikkoa siten että painotan ylävartaloa niin että eka teen penkin, sitten leuat myötäotteella,sit pystypunnerruksen rinnalta,haukkarit ja mahat...ja haluaisin vielä lisätä narunkiipeämisen tohon settiin ja koska teen ma,ke ja pe niin mihin väliin olisi paras sijoittaa se?Kiitoksia

Siis toisin sanoen jätät jalat kokonaan tekemättä? Mikä on pystypunnerrus rinnalta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom