Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

no onko toi 1jakonen sitten parempi ku että teen kaikkia niinkun kerran viikossa kunnolla?:david: ja oisko parempi jos jossain vaiheessa vaihtais aina jotain liikettä vähän vaikka hauiskäännöt tekis scotissa tai käsipainoilla? ja noita muitaki ettei aina samaa tekis

Voi liikkeet tehä kunnolla vaikka tekiskin 1-jakoisella. Voihan noita tankoja/käsipainoja vaihdella varmasti jos haluaa, tuskin siitä mitään haittaa on. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon myös epäsuora rasitus. Eli esim jos teet, penkin sijaan rintalihakset vaikka ristitaljassa ja pystypunnerruksen sijaan vipareita, pitää huomioida, etteivät ojentajat saa lainkaan epäsuoraa rasitusta. Eli ei ihan hirveästi kannata lähteä soveltamaan suin päin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no onko toi 1jakonen sitten parempi ku että teen kaikkia niinkun kerran viikossa kunnolla?:david:

Tästä nyt on montaa eri mielipidettä, mutta oma ainakin on, että 1-jakonen on parempi kuin monijakoset(=kroppa kerran viikossa ''kunnolla''(mikä sitten onkaan mittarina tuossa).

ja oisko parempi jos jossain vaiheessa vaihtais aina jotain liikettä vähän vaikka hauiskäännöt tekis scotissa tai käsipainoilla? ja noita muitaki ettei aina samaa tekis

Vaihtelu toki virkistää, mutta kannattaa ainakin aluks tehä niin kun ''arska käskee''.

Onko kellään samoja vikoja kun mulla, eli leuanveto ja niskantakaa punnerrus pitäisi korvata jollain muulla. Olkapää meni jokunen kuukausi sitten paikaltaan ja aristelee vielä satunnaisesti. Ei kestä roikkua tangossa eikä kestä oikein taakse taivuttaa. Eli leuanveto menis varmaan ylätaljalla ja punnerrus jossain laitteessa. Onko millasta kehitystä jos joku on näin tehnyt, niin tullut noissa laitteissa?

no leuanveto kannattaa niiden korvata kellä ei mee yli 5 leukaa koska muuten menee se selkä treeni hukkaan. sitte treenin lopussa vaikka vetää niitä leukoja ja sitten kun menee omasta mielestä hyvin leukoja ni alkaa sitten tekeemään sitä selkä treenissä ?
Niskantakaa punnerrusta ei kannata korvata koska se käy myös takaolkapäihin ja tekee sitten niillä painoilla että pystyy juuri tekemään kaikki sarjat loppuun asti.:rolleyes:

Mutta muistakaa että tää on kultainen kuusikko:D

Tee pystypunnerrus edestä tangolla tai käsipainoilla. Ei rasita niveliä yhtä paljon ja tukilihakset kehittyy.. Ylätaljaa leukojen tilalla. Kun paikat kestää, niin hiljalleen leuat takaisin ohjelmaan.

Onko kellään samoja vikoja kun mulla, eli leuanveto ja niskantakaa punnerrus pitäisi korvata jollain muulla. Olkapää meni jokunen kuukausi sitten paikaltaan ja aristelee vielä satunnaisesti. Ei kestä roikkua tangossa eikä kestä oikein taakse taivuttaa. Eli leuanveto menis varmaan ylätaljalla ja punnerrus jossain laitteessa. Onko millasta kehitystä jos joku on näin tehnyt, niin tullut noissa laitteissa?

Tee leukojen sijasta taljalla ja takapunnerruksen tilalla voit tehdä vaikka pelkän ojentaja liikkeen esim.ranskalaisen punnerruksen ja jos antaa olka periksi vaikka kevyitä vipunostoja lisäksi.
Kun kestää taivuttaa käden taakse,siirry pikkuhiljaa kevyisiin niskantakaa punnerruksiin ja leukoihin.

Ajattelin nyt alkavasta viikosta lähtien alkaa tällä tekemään ainakin sen 3kk ajan. Liikkeisiin sen verran muutoksia, että niskan takaa punnerrus muuttuu pystypunnerrukseksi ja takakyykyn sijasta teen normaalia jalkakyykkyä, koska tuo kyykky on vielä aika uusi liike minulle... joten parempi varmaan harjoitella perus jalkakyykky tekniikkaa vielä.

:D Mitvitt??

Ajattelin nyt alkavasta viikosta lähtien alkaa tällä tekemään ainakin sen 3kk ajan. Liikkeisiin sen verran muutoksia, että niskan takaa punnerrus muuttuu pystypunnerrukseksi ja takakyykyn sijasta teen normaalia jalkakyykkyä, koska tuo kyykky on vielä aika uusi liike minulle... joten parempi varmaan harjoitella perus jalkakyykky tekniikkaa vielä.

Jalkakyykky ja takakyykky on sama asia.

Heh, menin sitten ajattelemaan että niillä olisi jotain pientä eroa, aloittelin vasta kyykkyä tekemään, joten olen vielä vieras noiden nimikkeiden suhteen ja kun täältä olen lukenut takakyykystä elikkä siis jalkakyykystä:rolleyes: , etukyykystä sekä hack kyykystä, vähän vieraita ovat nuo liikkeet vielä.

Niin ja ohjelman aloitin oikeastaan jo viime viikon puolella ja hyvältä on tuntunut.

No niin, tänään tuli tasan 2kk täyteen tätä ohjelmaa. Kehitys on ollut "huimaa" :D
Sarjapainot on noussu:
1.20kg
2.5kg :(
3.10,5,5 ---> 8,8,8
4.10kg
5.10kg

Ite oon tyytyväinen tuloksiin, ainoo että penkki ei oo kehittyny juuri nimeksikään. Todennäkösesti penkki menis 7,5kg isommalla painolla kun alottaessa mutta noi oli viime reenin tulokset. Kevyen viikon oon ottanu joka neljäs ja tätä on tullu tehtyä 3 kertaa viikossa, eikä peräkkäisinä päivinä. Ja kaks kertaa viikkoon oon käyny juoksemassa. Kaikenkaikkiaan melko tyytyväinen.

No niin, tänään tuli tasan 2kk täyteen tätä ohjelmaa. Kehitys on ollut "huimaa" :D
Sarjapainot on noussu:
1.20kg
3.10,5,5 ---> 8,8,8
4.10kg
5.10kg

Ite oon tyytyväinen tuloksiin, ainoo että penkki ei oo kehittyny juuri nimeksikään. Todennäkösesti penkki menis 7,5kg isommalla painolla kun alottaessa mutta noi oli viime reenin tulokset. Kevyen viikon oon ottanu joka neljäs ja tätä on tullu tehtyä 3 kertaa viikossa, eikä peräkkäisinä päivinä. Ja kaks kertaa viikkoon oon käyny juoksemassa. Kaikenkaikkiaan melko tyytyväinen.

Miten leuoissa ensinmäinen sarja on tippunut? Onko massaa tullut paljon lisää, vai laiskottaako;)

Ihan hyvin näyttää kuitenkin tulleen lisää rautaa. Mulla vasta 3 viikkoa mennyt, joten laitan omia tuloksia myöhemmin.

Sarjapainot on noussu:
1.20kg
3.10,5,5 ---> 8,8,8
4.10kg
5.10kg

Ite oon tyytyväinen tuloksiin, ainoo että penkki ei oo kehittyny juuri nimeksikään.

Tsekkaile tuolta aloittelijoiden osiolta tekniikkavinkit, ja tarkista että penatekniikka on varmasti hallussa.

Muuten kehitys on ollut helvetin kovaa :thumbs:

Penatekniikan pitäs kyllä olla hallussa, sillä ennen kultasta kuusikkoo reeniä alla noin 1,2 vuotta. Leukojen eka on tippunu siitä syystä että tätä topiccia selaillessani törmäsin sellaseen juttuun että kannattaa ennemmin pyrkiä tekeen ennemmin 8,8,8 kun että eka sarja on 10 ja loput on 5. Eli jättää muutama varastoon ettei tuu justiin sitä että loppu sarjat on niin paljon heikompia. Ja jokainen voi tostakin laskee että 10+5+5=20 ja 8+8+8=24 :D Mutta jalkoihin ennenkaikkea oon erityisen tyytyväinen.

Noniin nyt on 4kk tullut arskaa tehtyä ja olisi tarkoistu vaihteluksi vaihtaa ohjelmaa, kaikinpuolin hyvä maku jäi ohjelmasta, hyvin tuli kehitystäkin liikkeissä.

Olisiko mitään vinkkjeä millä ohjelmalla kannattaa jatkaa arskan jälkeen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom