Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Vedin tätä ohjelmaa 6kk, ja ojentajia ei näkynyt eikä kuulunut.

Nyt 2-jakoisella olen pumpannut pari kuukautta ja keskittynyt ojentajiin kunnolla, ja nyt nuo rupee vasta pilkistämään tuolta esiin.

edit: mainittakoon, että tein pystysoutua niskantakaapunnerruksen sijaan (olkapäävamman takia), mikä vaikutti tietenkin oleellisesti ojentajien kehitykseen.
Ottaako tuo punnerrus sitten kovinkin oikkareihin? En tiedä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vedin tätä ohjelmaa 6kk, ja ojentajia ei näkynyt eikä kuulunut.

Nyt 2-jakoisella olen pumpannut pari kuukautta ja keskittynyt ojentajiin kunnolla, ja nyt nuo rupee vasta pilkistämään tuolta esiin.

edit: mainittakoon, että tein pystysoutua niskantakaapunnerruksen sijaan (olkapäävamman takia), mikä vaikutti tietenkin oleellisesti ojentajien kehitykseen.
Ottaako tuo punnerrus sitten kovinkin oikkareihin? En tiedä.

tarkoitit varmaan pystypunnerrusta etkä pystysoutua?
ottaahan se pystypunnerrus ojentajiin, varsinkin liikkeen loppuosassa. Pystysoutu taas ei millään tavalla.

tarkoitit varmaan pystypunnerrusta etkä pystysoutua?
ottaahan se pystypunnerrus ojentajiin, varsinkin liikkeen loppuosassa. Pystysoutu taas ei millään tavalla.

Tarkoitin nimenomaan pystysoutua. :)

Eipä tuossa paljon järkea ollut, nyt olkapäät ja hauberit on huomattavasti ojentajia edellä.
Minkäs tuolle voi, kun nyt vasta alkaa tajuamaan tästä harrastuksesta jotain.

No niin! Nyt ois kolmisen kuukautta vedetty tätä ohjelmaa ja tuloksia seuraavasti;

Aamupaino +3,6kg

Kyykky 60kg - -> 80kg
Penkki 50kg - -> 60kg
Leuat 6,5,4 - -> 12,11,10
N.t.p 25kg - -> 40kg
Haukat 20 - -> 27,5kg

Ihan tyytyväinen olin ohjelmaan, mutta aattelin vaihtaa nyt koska tulokset alkoivat junnaamaan paikallaan.. Mutta kokeilun arvoinen perusohjelma.
Vois kokeilla joskus uudelleen...

Mun mielestä Kyykky 60kg - -> 80kg ja Penkki 50kg - -> 60kg on aika huonosti, mutta paino noussu silti. Pitäs tulosten enempi nousta jos lihaskin kasvaa.

No niin! Nyt ois kolmisen kuukautta vedetty tätä ohjelmaa ja tuloksia seuraavasti;

Aamupaino +3,6kg

Kyykky 60kg - -> 80kg
Penkki 50kg - -> 60kg
Leuat 6,5,4 - -> 12,11,10
N.t.p 25kg - -> 40kg
Haukat 20 - -> 27,5kg

Ihan tyytyväinen olin ohjelmaan, mutta aattelin vaihtaa nyt koska tulokset alkoivat junnaamaan paikallaan.. Mutta kokeilun arvoinen perusohjelma.
Vois kokeilla joskus uudelleen...

Joo munki mielestä aika hitaasti kyllä kehittyny ku kolmessa kuukaudessa penkissäki vaan 10 kg noussu tulos vaikka noin pienissä painoissa vielä oot..

Kuusikkoa tuli tehtyä 3kk ihan hyvillä tuloksilla. Penkin mainitsen ihan sen vuoksi koska se ohjelmaan kuului, mutta sitä vaan en voinut tehdä täyspainoisesti olkapään kipeydyttyä n. 1kk:n ajaksi. Joissain liikkeissä aloituspainot oli todella alhaiset, mutta pysyipähän kehitys käynnissä ja homma mielekkäänä.

Kyykky, 80kg -> 100kg (viimesellä viikolla 110kg 10x10x8x8)
Penkki, 55kg -> 65kg
Leuat, 8x7x6 -> 10x9x8
Pystypunnerrus, 30kg -> 40kg
Hauiskääntö, 20kg -> 30kg
Vatsoja en kirjannut, mutta tein joka kerta 3-4 settiä

Omana lisänä Mave 2 x viikko, 85kg -> 110kg (5x5x5)

Paino nousi 73kg -> 77kg

Kovimmille otti pystypunnerrukset ja leukasarjojen kasvattaminen. Pystypunnerruksissa painojen nousun esteenä oli se että kolme sarjaa neljästä meni helposti ja puhtaasti, mutta viimeiset kymmenen toistoa oli lähes aina yhtä helvettiä. Leuoissa taas tuntui että joinain paivinä ei vaan noussu, vaikka muu kierto saattoi mennä kevyesti. Nyt aloitin 5x5-ohjelman, jossa keskityn etukyykyn opetteluun ja penkkikunnon hakemiseen paikkojen ollessa kunnossa. Meinaan jatkaa kuusikolla, tämän nykyisen ohjelman tuntuessa sietämättömältä.

itse olen tehnyt nyt 3 viikkoa tätä ohjelmaa, tulokset ovat nousseet seuraavasti

kyykky 60kg -----> 72,5 kg

penkki 60kg -----> 60kg

leuat 6 -----> 10

pystypunnerrus 25kg -----> 30kg

hauiskääntö 22,5---->25kg

Penkki ei vaan lähe lehittymään, turhauttaa:curs:

Painan noin 70kg ja olen 175cm pitkä. En ole punninnut itseäni muutamaan kuukauteen joten en tiedä onko tullut lisää painoa, peilin edessä ainakin näyttää kokoa tulleen vähäsen.

Itse aloitin merkitsemään tulokset maaliskuun 17. päivä. Siitä huhtikuun 7. päivään on tulokset noussut.

Leuat 8-4-3 ---> 8-5-5
Kyykky 50kg 10-10-10-12 ---> 57.5kg 10-10-10-10
Penkki 45kg 10-10-10-12 ---> 57,5kg 10-10-10-9 (Aloin tekee 4. sarjalla ja lopetan 4.)
Niskantakaa pystypunnerrus 20kg 10-10-12 ---> 25kg 10-10-10-12
Hauis 25kg 10-10-10 ---> 27,5 10-10-10
Vatsat 20-10-8 ---> 5 Kilon lisäpainolla 30-25-20.

Veikkaan että vatsat lähti nousuun tekniikan paranemisesta. Ei siis nouse jalat paitsi niissä joissa tekee tiukkaa.

Ihan tyytyväinen olen noihin nousuihin. Painoa on tullut pari kiloa.

Leuat ei nouse mitenkään hurjaa tahtia, mutta eipä se niin haittaakkaan. Teen niin kauan tätä kunnes kehitys loppuu.

Kyykky penkkisuhteesta sen verran, että alkuvaiheessa jätin aina välillä jalkatreeniä vähemmälle ja sekään ei ollut mitenkään tehokasta. Mutta nykyään en jalkoja jättäisi pois ohjelmasta. En RHP:ksi itteäni sanoisi, koska alkuaikoina ei penkkikään kiinnostanut :D

Ahaa sarjaan :D Enhä mä tuota niin aatellut, yleensä kerrotaan ykkösmaximi.
Tiedä sitten kummasta on kyse.

Bohmi, ei sitä maximia testata parin kolmen viikon välein.

Voisitteko aina kertoa onko ne ykkösmaximi vai sarjapainot jotta en vähättelis ja neuvois väärin koko ajan täällä? :D

Veikkaanpa että suurin osa puhuu sarjapainoista kun sarjoja kerta tällä ohjelmalla tehdään :D

Ainakin noista mun tuloksista näkee että on sarjapainot :)

Itse aloitin merkitsemään tulokset maaliskuun 17. päivä. Siitä huhtikuun 7. päivään on tulokset noussut.

Leuat 8-4-3 ---> 8-5-5
Kyykky 50kg 10-10-10-12 ---> 57.5kg 10-10-10-10
Penkki 45kg 10-10-10-12 ---> 57,5kg 10-10-10-9 (Aloin tekee 4. sarjalla ja lopetan 4.)
Niskantakaa pystypunnerrus 20kg 10-10-12 ---> 25kg 10-10-10-12
Hauis 25kg 10-10-10 ---> 27,5 10-10-10
Vatsat 20-10-8 ---> 5 Kilon lisäpainolla 30-25-20.

Veikkaan että vatsat lähti nousuun tekniikan paranemisesta. Ei siis nouse jalat paitsi niissä joissa tekee tiukkaa.

Ihan tyytyväinen olen noihin nousuihin. Painoa on tullut pari kiloa.

Leuat ei nouse mitenkään hurjaa tahtia, mutta eipä se niin haittaakkaan. Teen niin kauan tätä kunnes kehitys loppuu.

Kyykky penkkisuhteesta sen verran, että alkuvaiheessa jätin aina välillä jalkatreeniä vähemmälle ja sekään ei ollut mitenkään tehokasta. Mutta nykyään en jalkoja jättäisi pois ohjelmasta. En RHP:ksi itteäni sanoisi, koska alkuaikoina ei penkkikään kiinnostanut :D

kannattaa oikeesti tuo niskantakaa pystypunnerrus vaihtaa toiseen liikkeeseen ettei ne olkapäät poksu :/ ku poksahtaa varmasti väkisinki sittenku alkaa painoa tulemaan lisää ja lisää..

Voisitteko aina kertoa onko ne ykkösmaximi vai sarjapainot jotta en vähättelis ja neuvois väärin koko ajan täällä? :D

Minulla siis nuo painot mitä ilmoitin ovat sarjapainot, eivät maximit. En ole tainnut koskaan kokeilla maximeja, varmaan kehtais kokeilla kun olen saanut tämän ohjelman puhkiajettua;)

NakuNilkki, tässä vaiheessa kyllä uskon enemmän Arskaan kuin random kaveriin pakkotoistolla, ei millään pahalla tietenkään.

Tottahan on että tuo on ikävä liike jos päästää alas saakka. Mutta tämä korjaantui sillä, että rupesin päästämään tangon vain korvien tasolle niin ei ole sen jälkeen ollut mitään ongelmia.

Alotin tekee tota ohjelmaa nytten, mitä vois tehä kyykyn tai prässin tilalle kun nivunen venähtäny/revähtäny ollu jo kuukauden käyttö kelvoton, se 90asteen kulmaan meneminen sattuu

Ei se ole mikään kiveen kirjotettu laki että olkapäät poksuu niskantakaa tehtynä. Joillakin poksuu joillain ei ja niillä kellä ei poksu niin kannattaa ehdottomasti tehdä sitä silloin.

Ei se ole mikään kiveen kirjotettu laki että olkapäät poksuu niskantakaa tehtynä. Joillakin poksuu joillain ei ja niillä kellä ei poksu niin kannattaa ehdottomasti tehdä sitä silloin.

no helvetti ei tietenkää KAIKILLA poksu mutta itellä on menny olkapäät vituiksi kerran ja oli semmone 6kk olkapääreeni että ne oli taas kunnossa eikä napsunu. ja sitä vaan tarkotin että "ei se välttämättä kaikilla poksu"- niin ei sitä myöskään mun mielestä kannata koittaa ja odottaa että poksuuko vaiko ei :D mutta joo, hyvä laitila että sulla ei poksu ja näin :) ja tosiaan sehän vaikuttaa mihin asti sen tiputtaa :) sori, oli turha posti sitten vissii, turha tästäkää asiasta rueta vääntää :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom