Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Kyssäri: teettekö siis jokaisen sarjan samoilla sarjapainoilla? Itse olen vastaavanlaisella ohjelmalla treenannut näin nyt pian sen 2 kk. Ajattelin jatkaa vielä 1 kk ja sitten vaihtaa ohjelmaa, mutta tosi iso osa täällä sanoo että kroppa menee helposti ylikuntoon tuolla ohjelmalla, joten pitäiskö keskittyä tekemään pyramidisarjoja sen sijasta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
G6 lähti kokeiluun. Saa nähä miten toimii tämmöiselle n. 20 vuoden salitaustan omaavalle. Modasin niin, että joka toinen treeni ranskalaiset ja joka toinen hauiskäännöt suoralla tangolla. Järjestystä muutin niin, että leuat kyykkyjen jälkeen, jotta olkapäät vähän lämpee ennen penkkiä. Lisäksi joka toinen treeni pystärit ennen penkkiä. Itsellä olkapäät ovat jäljessä rintaa, siitä tämä modaus. Penkkituloksen nostamisella ei ole mulle merkitystä. Pakko varmaan kerran viikkoon tehdä myös pohkeita lopussa, on sen verran jäätelötikut.

Pari treeniä takana ja hyvältä tuntuu. Ei oo koskaan tullu kokeiltua 1-jakoista ennen.
 
Moi. Voiko tän golden sixin kanssa tehä seitsemän liikkeen THENX vatsalihastreenin loppuun? Vai käykö alkuperänen golden six syvillekkin vatsalihaksille? Entäs vinot?
 
@Jonexys keskity saamaan kyykyn sarjapainot sinne satasen paremmalle puolelle, kyl siinä tulee epäsuorasti rasitusta koko pakkiin. En toki väitä että tällä systeemillä sen sinne sais nousemaan....

Olis kiva kokeilla että mitä vanhasta kunnon G6 sais irti kun on yli viis vuotta nostellu voimatasoja ja reenannu vähän eri lailla. Mulle on jäänyt muisto tästä tosi raskaana, mutta erittäin suoraviivaisena ohjelmana.
 
Kyssäri: teettekö siis jokaisen sarjan samoilla sarjapainoilla? Itse olen vastaavanlaisella ohjelmalla treenannut näin nyt pian sen 2 kk. Ajattelin jatkaa vielä 1 kk ja sitten vaihtaa ohjelmaa, mutta tosi iso osa täällä sanoo että kroppa menee helposti ylikuntoon tuolla ohjelmalla, joten pitäiskö keskittyä tekemään pyramidisarjoja sen sijasta?
Juu, ja kun menee 12 toistoa joka kerralla nostan painoja seuraavalla kerralla. Tässähän tulee automaattisesti aaltomainen liike, joka tuntuu toimivan.

Koronan jälkeen menin 3v tauon jälkeen 3kk sitten salille ja tämä heti vanhasta muistista ohjelmaksi. Toimii!
 
Aloitin saliharrastuksen tyylillä kunhan vaan käyn, ekan päivän jälkeen alaselän lihakset löivät itsensä lukkoon ja siitä viikon sairasloma. Kaksi viikkoa kävin treenailemassa 3krt vko ja sitten aloitin tämän Arskan ohjelman, nyt on kolmas viikko menossa ja tulosta syntyy sekä salilla painojen nostossa että pönttöön paskan muodossa. Teen tätä 12vko ja seurailen peiliä sekä vaakaa.

Paino noussut 4vko aikana 3kg 82–>85

Syön päivittäin seuraavan setin:

Aamupala:
2 ruisleipää (voi, leikkele, juusto)
Maitorahka 250g
Kaakao 4dl

Välipala:
Rahkaa ja pähkinöitä

Lounas:
Reilusti riisi, makaroni, yms + liha
2 ruisleipä
Maitorahka

Välipala:
50g pähkinää
35g hera

-sali-:
35 hera, 70 malto

Päivällinen:
sama kuin lounas

Iltapala:
2 ruisleipä
Maitorahka

Tuosta tulee ~250proteiini, 400 HH ja ~120rasvaa ~3200kcal

Otan itselleni PT korjailemaan jos tekniikassa vikaa, myös niksit lämmittelyyn tervetulleita.


Itse arskan treeniin
Kyykky 60—>82,5
Penkki 50–> 70
Leuanveto 2-1-1 —> 4-4-4
Pystypunnerrus 17 —> 32
Hauis 20–>27,5
Vatsat teen 3x20

Olen aloitellut pienillä painoilla ja nyt kun kyykyssä alkaa olemaan jo oma perse niskassa niin hyvältähän tuo tuntuu. Olkapäät on jo huomattavasti kasvaneet.

Vatsalihaksia en saa yhtään ilman että tuen jalkoja, olen satunnaisesti rullaillut kotona. Jää se polte tuolla laitteella tehdessä kokonaan pois. Olisiko ihan aiheellista tehdä vatsoja himassa?
 
PT aika tuli nyt varattua perjantaille, tulee kahden päivän väli treeniin, mutta tekee varmasti hyvää katsoa liikkeet kuntoon.

Sali todennäköisesti vaihtuu myös tähän, treenaamaan pääsee joustavammin kuin paikallisen uimahallin aikataulujen mukaan.
 
PT aika tuli nyt varattua perjantaille, tulee kahden päivän väli treeniin, mutta tekee varmasti hyvää katsoa liikkeet kuntoon.

Sali todennäköisesti vaihtuu myös tähän, treenaamaan pääsee joustavammin kuin paikallisen uimahallin aikataulujen mukaan.
Kannattaa myös videoida oma tekeminen ja olla varma, että pt osaa asiansa. Tämä ei todellakaan ole itsestäänselvyys
 
PT ohjauksessa katsottiin noi isot liikkeet kuntoon ja videoitiin settejä. Polvet mulla on niiannu eteen ja jos liian alas meen niin alaselkä lähtee pyöristymään. Tänään kiinnitin noihin huomiota ja laskin painoja 12,5kg. Polven kulma jäi siihen 90 asteen paikkeille.

Penkissä meikä yrittänyt pitää kyljen ja kyynärpään välisen kulman 90 asteessa mikä oli päin mäntyä. Noin 80 astetta ja sekin liike korjaantui.

Muissa arskan liikkeissä ei ollut mitään teknistä vikaa, katsottiin lisäksi maastaveto ja pari hyvää vatsalihasliikettä, sillä omalta ruholta ei istumaanousu ilman tukea jaloille onnistu.

Hyvä oli setti omasta mielestä ja kehujakin tuli että pysyy liikkeissä hyvin paketti kasassa. Tästä on hyvä jatkaa loput 9 viikkoa arskan ohjelmaa 👍
 
Noniin nyt oli tuossa kuukauden väli viimeisistä tuloksista. Sairastin kaksi viikkoa jonkun bakteeritulehduksen ja tämän ajan olin kotona lepäämässä, kävi hieman pääkoppaan ettei päässyt treenaamaan yhtään tuona aikana.

Kuitenkin tuo lepo teki kropalle hyvää ja aloittelin sen jälkeen hieman kevyemmin 3 kertaa, samoja arskan liikkeitä, mutta pienemmillä painoilla ja vähemmän sarjoja. Kaksi täyttä viikkoa tullut sen jälkeen treenattua ja kehitystä tullut

Kyykky 60—>82,5 —> 100
Penkki 50–> 70 —> 75
Leuanveto 2-1-1 —> 4-4-4 —> 9-6-5
Pystypunnerrus 17 —> 32 —> 35
Hauis 20–>27,5 —> 30
Vatsat teen 3x20

Seuraava viikko kevyttä, eli pienempiä painoja, mutta enemmän toistoja. Salilla menee nyt huomattavasti enemmän aikaa kuin alussa, kun tulee lämmiteltyä enemmän liikekohtaisesti ja olen panostanut kuminauhan kanssa olkapäiden lämmittelyä.

Paino noussut tuolta 82 —> 85 —> 90kg

Tätä on nyt 6 viikkoa veivattu, kun ottaa tuon 2 viikon sairastelun pois laskuista. Eli puolessa välissä mennään.
 
Näkee heti jo kokeilematta että on helvetin rankka ohjelma...ja palautuminen vajaata. Taitaa säikyttää 90% aloittelijoista pois salilta jo parissa viikossa...
 
Näkee heti jo kokeilematta että on helvetin rankka ohjelma...ja palautuminen vajaata. Taitaa säikyttää 90% aloittelijoista pois salilta jo parissa viikossa...
Just, vai ett kokeilematta rankka. Taitaa joku muu laji olla sulle parempi ku salihommat. Ootko sä inttämäs vaa kaikkeen vastaan täällä?

G6 on erittäin hyvä ohjelma aloittelijoille.
 
Näkee heti jo kokeilematta että on helvetin rankka ohjelma...ja palautuminen vajaata. Taitaa säikyttää 90% aloittelijoista pois salilta jo parissa viikossa...
Taitaa iso osa käydä muutenkin vaan kokeilemassa sen pari viikkoa.
Ihan helvetin hyvä että pysyykin pois tieltä jos säikkyy perus treeniohjelmaa. Peilisalit sit erikseen
 
PT ohjauksessa katsottiin noi isot liikkeet kuntoon ja videoitiin settejä. Polvet mulla on niiannu eteen ja jos liian alas meen niin alaselkä lähtee pyöristymään. Tänään kiinnitin noihin huomiota ja laskin painoja 12,5kg. Polven kulma jäi siihen 90 asteen paikkeille.
Eli sua neuvottiin väärin. Polven pitää mennä yli varpaiden ja pohjaan asti. Selkä saa pyöristyä kyykyssä, siinä ei mitään ihmeellistä ole. Mikä PT neuvoo jättämään kyykyn 90 asteen kulmaan? En tajua. Miten ne voi olla trainereita.
 
Teettekö kaikki sarjat loppuun asti tässä ohjelmassa? Edit, tähän löytyikin vastaus jopa samalta sivulta. En vain lukenut oikein aluksi. 🤦‍♂️ Mistä tietää että kyykky on tarpeeksi syvä? Siitä että menee painojen kanssa niin syvälle kun mitä ilman painoja vaan voi päästä? Itse jätän ehkä max 5cm pois siitä syvimmästä mahdollisesta syvyydestä, kun polviin vihlaisee muuten ikävästi.
 
Teettekö kaikki sarjat loppuun asti tässä ohjelmassa? Edit, tähän löytyikin vastaus jopa samalta sivulta. En vain lukenut oikein aluksi. 🤦‍♂️ Mistä tietää että kyykky on tarpeeksi syvä? Siitä että menee painojen kanssa niin syvälle kun mitä ilman painoja vaan voi päästä? Itse jätän ehkä max 5cm pois siitä syvimmästä mahdollisesta syvyydestä, kun polviin vihlaisee muuten ikävästi.
Lähdetkö alhaalta paino päkiällä vai kantapäällä? Monet lähtee etukautta joka ei tehokkainta ole ja saattaa ottaa polviin.
 
Eli sua neuvottiin väärin. Polven pitää mennä yli varpaiden ja pohjaan asti. Selkä saa pyöristyä kyykyssä, siinä ei mitään ihmeellistä ole. Mikä PT neuvoo jättämään kyykyn 90 asteen kulmaan? En tajua. Miten ne voi olla trainereita.
Toi nyt riippuu hirveesti ihmisestä ja paikkojen kunnosta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom