Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

aikamies

kääpiöiden sukua
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
632
Vahvamieslajeja. Tukki/vauhtipunnerrus on 2x vko pääliikkeenä. Toki nyrkkeilykin kulkee paremmin kun ei oo penkki treenit kangistamassa.
Ok. Tukkipunnerrusta ajatellen pystäritreeni on varmaan ihan omiaan. Ja penkki ei taida olla nyrkkeilijälle se paras liike ainakaan hitaina maksimivoimasuorituksina tehtynä. Nopeus-/räjähtävän voiman treeninä vähän kepeämmillä painoilla ehkä sekin menisi? Eipä tuo kovin lajinomaista siltikään taitaisi olla, vähän niin kuin löisi kahdella kädellä yhtä aikaa :) Vaikka pitäähän sitä sitomaan pyrkivää vastustajaa ilmeisesti välillä tuuppia kaksin käsin loitommalle, että pääsee taas lyömään..
 

RSH

VIP
Liittynyt
31.10.2013
Viestejä
1 423
Ikä
43
Kaupunki
Satakunta
Ja penkki ei taida olla nyrkkeilijälle se paras liike ainakaan hitaina maksimivoimasuorituksina tehtynä.
Ei sen maksimivoiman treenin mitään hidasta nostelua tarvii olla ja kyllä se paino millä tanko liikkuu hiton lujaa nousee sitä mukaan kun maksimi nousee.
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 504
Kaupunki
Kuopio
Ei sen maksimivoiman treenin mitään hidasta nostelua tarvii olla ja kyllä se paino millä tanko liikkuu hiton lujaa nousee sitä mukaan kun maksimi nousee.
Penkki maximin hakeminen sparrikaudella on tuhoon tuomittu ajatus jo syntyessään. Penkki on turhin liike nyrkkeilijälle. Lyöntivoima tulee tekniikasta, ei penkki enkkaa parantamalla. Karkeasti sanoen mitä kovemmassa punttikunnossa olet, sitä paskempi olet kehässä.
 

RSH

VIP
Liittynyt
31.10.2013
Viestejä
1 423
Ikä
43
Kaupunki
Satakunta
Penkki maximin hakeminen sparrikaudella on tuhoon tuomittu ajatus jo syntyessään. Penkki on turhin liike nyrkkeilijälle. Lyöntivoima tulee tekniikasta, ei penkki enkkaa parantamalla. Karkeasti sanoen mitä kovemmassa punttikunnossa olet, sitä paskempi olet kehässä.
Jos luet kommenttini uudestaan, huomaat varmaan että en puhu lainkaan penkkipunnerruksesta liikkeenä tai nyrkkeilysta vaan liikenopeudesta maksimivoimatreenissä...
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 504
Kaupunki
Kuopio
Jos luet kommenttini uudestaan, huomaat varmaan että en puhu lainkaan penkkipunnerruksesta liikkeenä tai nyrkkeilysta vaan liikenopeudesta maksimivoimatreenissä...
Jep, mutta maksimivoiman haku ja nyrkkeily ottelumielessä ei voi toimia yhtäaikaa. Kausittain kyllä. Eikä kyllä voima treenissä kukaan pysty ottamaan lähelle maximi romujen kiloja niin räjähtävästi, että sitä voisi kutsua nopeusvoima treeniksi.
 
Liittynyt
12.1.2017
Viestejä
2
Nyt lähti kuntosalin kesätauon jälkeen kultainen kuusikko käyntiin. Tarkoitus tehdä 3kk ohjelmaa. Laitan tänne tuloksia kun uurastus valmis.
 

NTP

Liittynyt
23.1.2017
Viestejä
59
Lanseerasin kaikille mätisäkeille tästä Silver5-version ku ei vaan jakaa painaa kolmea kertaa viikossa kroppaa läpi. Vatsat suosiolla pois ja lopuista viidestä aina neljä treenikertaan siten, ettei väliin jää aina sama. :D
 
Liittynyt
21.10.2019
Viestejä
15
Kuukauden verran nyt golden sixiä takana, samalla myöskin VHH dietti käynnissä, mutta tästä huolimatta kuitenkin tuntunut ihan kohtalaisesti palautuvan ennen seuraavaa reeniä, vaikka joka reeni vetääkin aivan hapoille. Ekan kuukauden jälkeen kyykyssä sarjapaino noussut 10kg, penkissä pysynyt samassa, välissä nousi 2,5kiloa, mutta painon tippumisen myötä täytynyt laskea lähtöpainoon. Leukoja meni aluksi 4,3,3 nyt menee 7,6,5. Niskantakaapunnerruksessa sarjapaino noussut 5kg, hauiskäännössä pysynyt samassa ja vatsoissa jaksaa vääntää nyt 4x20, kun aluksi meni 3x20. Paino tippunut 6kg.
 
Liittynyt
5.5.2004
Viestejä
3 323
Eikä kyllä voima treenissä kukaan pysty ottamaan lähelle maximi romujen kiloja niin räjähtävästi, että sitä voisi kutsua nopeusvoima treeniksi.
Räjähtävyystreenitkin nousee jopa 85-95% alueelle. Se suhteellinen nopeus ratkaisee, eli tehdään täysillä, oli se mitä hyvänsä. Ja jos maksimit on esim. 150 niin vaikkapa 70 liikkuu tarvittaessa vähän eritavalla kuin jos olisi 100 max.
Penkki ei suoraan korreloi mitenkään muihin lajeihin, mutta jos oletetaan että tekniikka on sama niin vahvempi läväyttää silloin kovemmin/heittää pidemmälle/hyppää korkeammalle jne liike-laji kombosta riippumatta.
 
Liittynyt
4.2.2020
Viestejä
4
Itse olen aikoinaan punttihommat aloittanut g6 ohjelmalla ja nyt jääkiekko"uran" lopetuksen jälkeen pystyy jälleen panostamaan 100% salihommiin ja ajattelin jälleen laittaa homman käyntiin jo aiemmin hyväksi todetulla Arskan golden sixillä.

Punttia on toki tullut tehtyä aina pelihommien sivussa, keskittyen lähinnä räjähtävyyteen ja lihasryhmissä painotus kuitenkin enemmän keskivartalo-alakroppa osastolla. Liikkeinä rinnalleveto, kyykky ja tempaus tulleet välillä liiankin tutuiksi.

Nyt alkoi 2. Viikko g6 ohjelmaa ja hyvältä tuntuu, noudatan ohjelmaa kirjaimellisesti, ilman säveltämistä sillä haluan nähdä millaisiin tuloksiin pääsen arskan ohjeilla, vaikkakin raakaa touhua tämä on. Alkuspecseistä senverta että eka viikon sarjapainot ovat nämä:
1. Kyykky 4×10 (70kg)
2. Penkki 3x10 (65kg)
3. Leuat 3xmax (12, 8, 6)
4. Niskantakaapunnerrus 4×10 (30kg) :D
5. Hauiskääntö tangolla 3x10 (30kg)
6. Vatsoja olen tehnyt 4x20 jokainen sarja eri liike.

Toisen viikon alkaessa lisäsin ekassa treenissä kyykkyyn 5kg ja penkkiin 5kg, eli ihan ok alkaa, nyt kysyisin niiltä jotka ovat ko. Treeniä noudattaneet KUINKA usein olette pitäneet ns. Kevyen viikon? Ja miten toteutus? Itse ajattelin aina 3 raskasta/1 kevennetty, kuulostaako järkevältä? Ja kuinka silloin kevennetyllä, pidättekö sarjapainot samana, mutta sarjamäärät ja toistot vähempänä vai miten?

Btw ruokaa pyrin syömään paljon ja monipuolisesti. Painot eivät kummoisia ole sarjoissa, mutta pyrin aloittamaan varovasti ja nousujohteisesti treenata, 12vk mennään tällä ohjelmalla.

Ainiin, omat specsit: pituus 183, paino 86. Rasva% oli 13 kuukausi takaperin, varmaan siinä pyörii nytkin.
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 504
Kaupunki
Kuopio
Itse olen aikoinaan punttihommat aloittanut g6 ohjelmalla ja nyt jääkiekko"uran" lopetuksen jälkeen pystyy jälleen panostamaan 100% salihommiin ja ajattelin jälleen laittaa homman käyntiin jo aiemmin hyväksi todetulla Arskan golden sixillä.

Punttia on toki tullut tehtyä aina pelihommien sivussa, keskittyen lähinnä räjähtävyyteen ja lihasryhmissä painotus kuitenkin enemmän keskivartalo-alakroppa osastolla. Liikkeinä rinnalleveto, kyykky ja tempaus tulleet välillä liiankin tutuiksi.

Nyt alkoi 2. Viikko g6 ohjelmaa ja hyvältä tuntuu, noudatan ohjelmaa kirjaimellisesti, ilman säveltämistä sillä haluan nähdä millaisiin tuloksiin pääsen arskan ohjeilla, vaikkakin raakaa touhua tämä on. Alkuspecseistä senverta että eka viikon sarjapainot ovat nämä:
1. Kyykky 4×10 (70kg)
2. Penkki 3x10 (65kg)
3. Leuat 3xmax (12, 8, 6)
4. Niskantakaapunnerrus 4×10 (30kg) :D
5. Hauiskääntö tangolla 3x10 (30kg)
6. Vatsoja olen tehnyt 4x20 jokainen sarja eri liike.

Toisen viikon alkaessa lisäsin ekassa treenissä kyykkyyn 5kg ja penkkiin 5kg, eli ihan ok alkaa, nyt kysyisin niiltä jotka ovat ko. Treeniä noudattaneet KUINKA usein olette pitäneet ns. Kevyen viikon? Ja miten toteutus? Itse ajattelin aina 3 raskasta/1 kevennetty, kuulostaako järkevältä? Ja kuinka silloin kevennetyllä, pidättekö sarjapainot samana, mutta sarjamäärät ja toistot vähempänä vai miten?j

Btw ruokaa pyrin syömään paljon ja monipuolisesti. Painot eivät kummoisia ole sarjoissa, mutta pyrin aloittamaan varovasti ja nousujohteisesti treenata, 12vk mennään tällä ohjelmalla.

Ainiin, omat specsit: pituus 183, paino 86. Rasva% oli 13 kuukausi takaperin, varmaan siinä pyörii nytkin.
Minä kannatan oman kropan kuuntelua kevennyksissä. En näe parhaana keinona pitää se aina kun ohjelmassa lukee niin. Ihmisten palautumiskyky vaihtelee. Osa voi treenata pitkäänkin ilman kevennystä. Itseasiassa kyseenalaistan koko kevyen viikon. Itselle koko vko kevyeen on liian pitkä tovi. Riittää kun otan pari extra lepopäivää tai kevyempää treeniä kun siltä tuntuu. Kevyttä viikkoa tai pidempää treenitaukoa en ole ottanut 15 vuoteen. Ennen pidin sen aina orjallisesti joka 3. vko mutta totesin että liikaa keventelyä. Kevyen viikon treenit ei ole niin justiinsa. Kunhan treenaa kevyemmin. Sarjapainot tottakai kevyemmät kuin normi treenissä. Tarkoitus parannella hermostoa jota failure/maximi treeni rassaa.
 
Liittynyt
4.2.2020
Viestejä
4
Minä kannatan oman kropan kuuntelua kevennyksissä. En näe parhaana keinona pitää se aina kun ohjelmassa lukee niin. Ihmisten palautumiskyky vaihtelee. Osa voi treenata pitkäänkin ilman kevennystä. Itseasiassa kyseenalaistan koko kevyen viikon. Itselle koko vko kevyeen on liian pitkä tovi. Riittää kun otan pari extra lepopäivää tai kevyempää treeniä kun siltä tuntuu. Kevyttä viikkoa tai pidempää treenitaukoa en ole ottanut 15 vuoteen. Ennen pidin sen aina orjallisesti joka 3. vko mutta totesin että liikaa keventelyä. Kevyen viikon treenit ei ole niin justiinsa. Kunhan treenaa kevyemmin. Sarjapainot tottakai kevyemmät kuin normi treenissä. Tarkoitus parannella hermostoa jota failure/maximi treeni rassaa.
Joo siis olen nimenomaan todennu että ittellä kroppa vaatii tuon kolmannen raskaan viikon jälkeen pientä kevennystä, olen yleensä pitänyt koko viikon taukoa ohjelmasta ja höntsäillyt vaan jotain salilla, halusinkin kuulla juurikin eri tyylejä millain jengi ruukaa vetää tuota "kevyen viikon" treeniä läpi. Ehkä kokeilen itse pudottaa sarjoja, painoja ja toistomääriä alemmas ja hakea sitä herkistelyä. Ainakin muutama lepopäivä on auttanut hyvin ja eka treeni parin kokonaisen lepopäivän jälkeen kulkee todella hyvin.
G6 suurin ongelma itsellä ja voisin kuvitella muillakin on se viikon 3. Treeni kun paikat alkaa tukkeutuun niin todella haastava viedä treenit läpi samoilla painoilla kuin viikon ekoissa treeneissä. Mut joo jännä nähä mihin tuloksiin päästään 12 vk treenillä ko. Ohjelmalla, jos kehitys on nousujohteista, olen tyytyväinen.👍
 

jjv

Liittynyt
30.11.2005
Viestejä
325
Joo siis olen nimenomaan todennu että ittellä kroppa vaatii tuon kolmannen raskaan viikon jälkeen pientä kevennystä, olen yleensä pitänyt koko viikon taukoa ohjelmasta ja höntsäillyt vaan jotain salilla, halusinkin kuulla juurikin eri tyylejä millain jengi ruukaa vetää tuota "kevyen viikon" treeniä läpi. Ehkä kokeilen itse pudottaa sarjoja, painoja ja toistomääriä alemmas ja hakea sitä herkistelyä. Ainakin muutama lepopäivä on auttanut hyvin ja eka treeni parin kokonaisen lepopäivän jälkeen kulkee todella hyvin.
G6 suurin ongelma itsellä ja voisin kuvitella muillakin on se viikon 3. Treeni kun paikat alkaa tukkeutuun niin todella haastava viedä treenit läpi samoilla painoilla kuin viikon ekoissa treeneissä. Mut joo jännä nähä mihin tuloksiin päästään 12 vk treenillä ko. Ohjelmalla, jos kehitys on nousujohteista, olen tyytyväinen.👍
Kolme kovempaa viikkoa jonka jälkeen yksi kevyt on ainakin itsellä toimiva. Sehän riippuu tietysti siitä, kuinka kovaa se treeni on, että kuin usein ja kuinka kevyesti se kevennys kannattaa ottaa. Jos itse tekisin tota sun laittamaa ohjelmaa, niin kevyellä viikolla tekisin vain yhden työsarjan sen kolmen tai neljän sijaan ja ehkä myös aavistuksen kevyemmällä painolla. Eli jos se viimeinen kyykkytreeni on ollut sen 4x70, niin kevyellä viikolla se voi olla lämmittelyn jälkeen esim 1x70 tai 1x65. Jos tuntuu, että kroppa tarvitsee enemmänkin lepoa, niin voithan myös kevyellä viikolla tehdä myös yhden treenin vähemmän.
 
Liittynyt
4.2.2020
Viestejä
4
Nyt starttasi 4. treeniviikko.

Sarjapainot ovat kehittyneet tähän tapaan:
Ensin on 1. viikon painot, jälkeen 4. viikon sarjapainot.
1. Kyykky 4×10 (70kg)------>85kg
2. Penkki 3x10 (65kg)------->75kg
3. Leuat 3xmax (12, 8, 6)------> vaihdoin siten että teen ensin tasa sarjat, vikalla sarjalla vasta maksimi. Nyt menee 7,7, abaut 8-9
4. Niskantakaapunnerrus 4×10 (30kg) :D------->35kg
5. Hauiskääntö tangolla 3x10 (30kg)---------->35kg
6. Vatsoja olen tehnyt 4x20 jokainen sarja eri liike. -------->samoissa pysynyt.

Miltäs näyttää kokeneempien silmiin kehitys? Painoa on tullut kroppaan 4 viikon aikana noin 5 kiloa lisää, ehkä siinä muutama gramma lihastakin mukana. Kaloreita en ole laskenut yhtään, pyrin syömään vaan helvetisti ja usein päivän aikana :D
 
Liittynyt
4.2.2020
Viestejä
4
Päivittelen tänne vaikka tää g6 näyttää olevan menneen talven lumia. Nyt kun on ensimmäistä kertaa tämä 1. Jakoinen ohjelma käytössä niin täytyy sanoa että sopii kyllä itselleni loistavasti.

Viikko 8 menossa ja painoja tullut kyllä yllättävänkin hyvin sarjoihin lisää!

Kyykky 4x10 105kg
Penkki 3x10 82,5kg
Leuat 9,9,12
Ntp 4x10 40kg
Hauis 3x10 35-40kg
Vatsat 3x 25-30 riippuen liikkeestä.
 
Ylös