• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

aikamies

kääpiöiden sukua
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
613
Vahvamieslajeja. Tukki/vauhtipunnerrus on 2x vko pääliikkeenä. Toki nyrkkeilykin kulkee paremmin kun ei oo penkki treenit kangistamassa.
Ok. Tukkipunnerrusta ajatellen pystäritreeni on varmaan ihan omiaan. Ja penkki ei taida olla nyrkkeilijälle se paras liike ainakaan hitaina maksimivoimasuorituksina tehtynä. Nopeus-/räjähtävän voiman treeninä vähän kepeämmillä painoilla ehkä sekin menisi? Eipä tuo kovin lajinomaista siltikään taitaisi olla, vähän niin kuin löisi kahdella kädellä yhtä aikaa :) Vaikka pitäähän sitä sitomaan pyrkivää vastustajaa ilmeisesti välillä tuuppia kaksin käsin loitommalle, että pääsee taas lyömään..
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 038
Kaupunki
Kuopio
Ei sen maksimivoiman treenin mitään hidasta nostelua tarvii olla ja kyllä se paino millä tanko liikkuu hiton lujaa nousee sitä mukaan kun maksimi nousee.
Penkki maximin hakeminen sparrikaudella on tuhoon tuomittu ajatus jo syntyessään. Penkki on turhin liike nyrkkeilijälle. Lyöntivoima tulee tekniikasta, ei penkki enkkaa parantamalla. Karkeasti sanoen mitä kovemmassa punttikunnossa olet, sitä paskempi olet kehässä.
 

RSH

VIP
Liittynyt
31.10.2013
Viestejä
1 280
Ikä
43
Kaupunki
Satakunta
Penkki maximin hakeminen sparrikaudella on tuhoon tuomittu ajatus jo syntyessään. Penkki on turhin liike nyrkkeilijälle. Lyöntivoima tulee tekniikasta, ei penkki enkkaa parantamalla. Karkeasti sanoen mitä kovemmassa punttikunnossa olet, sitä paskempi olet kehässä.
Jos luet kommenttini uudestaan, huomaat varmaan että en puhu lainkaan penkkipunnerruksesta liikkeenä tai nyrkkeilysta vaan liikenopeudesta maksimivoimatreenissä...
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 038
Kaupunki
Kuopio
Jos luet kommenttini uudestaan, huomaat varmaan että en puhu lainkaan penkkipunnerruksesta liikkeenä tai nyrkkeilysta vaan liikenopeudesta maksimivoimatreenissä...
Jep, mutta maksimivoiman haku ja nyrkkeily ottelumielessä ei voi toimia yhtäaikaa. Kausittain kyllä. Eikä kyllä voima treenissä kukaan pysty ottamaan lähelle maximi romujen kiloja niin räjähtävästi, että sitä voisi kutsua nopeusvoima treeniksi.
 

NTP

Liittynyt
23.1.2017
Viestejä
54
Lanseerasin kaikille mätisäkeille tästä Silver5-version ku ei vaan jakaa painaa kolmea kertaa viikossa kroppaa läpi. Vatsat suosiolla pois ja lopuista viidestä aina neljä treenikertaan siten, ettei väliin jää aina sama. :D
 
Liittynyt
21.10.2019
Viestejä
5
Kuukauden verran nyt golden sixiä takana, samalla myöskin VHH dietti käynnissä, mutta tästä huolimatta kuitenkin tuntunut ihan kohtalaisesti palautuvan ennen seuraavaa reeniä, vaikka joka reeni vetääkin aivan hapoille. Ekan kuukauden jälkeen kyykyssä sarjapaino noussut 10kg, penkissä pysynyt samassa, välissä nousi 2,5kiloa, mutta painon tippumisen myötä täytynyt laskea lähtöpainoon. Leukoja meni aluksi 4,3,3 nyt menee 7,6,5. Niskantakaapunnerruksessa sarjapaino noussut 5kg, hauiskäännössä pysynyt samassa ja vatsoissa jaksaa vääntää nyt 4x20, kun aluksi meni 3x20. Paino tippunut 6kg.
 
Liittynyt
5.5.2004
Viestejä
2 821
Eikä kyllä voima treenissä kukaan pysty ottamaan lähelle maximi romujen kiloja niin räjähtävästi, että sitä voisi kutsua nopeusvoima treeniksi.
Räjähtävyystreenitkin nousee jopa 85-95% alueelle. Se suhteellinen nopeus ratkaisee, eli tehdään täysillä, oli se mitä hyvänsä. Ja jos maksimit on esim. 150 niin vaikkapa 70 liikkuu tarvittaessa vähän eritavalla kuin jos olisi 100 max.
Penkki ei suoraan korreloi mitenkään muihin lajeihin, mutta jos oletetaan että tekniikka on sama niin vahvempi läväyttää silloin kovemmin/heittää pidemmälle/hyppää korkeammalle jne liike-laji kombosta riippumatta.
 
Ylös