Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

oon treenannut salilla ''tosissani'' varmaan noin 1,5v ja ihan alussa tein tätä g6 jonkun aikaa ja tulokset nousi ihan hyvin,,,nyt tässä ohella oon tehny myös kaikennäköisillä muilla treenijaoilla esim 3-jakoinen ja jotain muuta niin uskotteko, että jos elokuussa kun sali taas aukeaa niin siirryn takaisin tähän g6 niin saisin siitä yhtä paljon ellei enemmänkin irti kuin sillon alussa, VAI pitäiskö siirtyä monijakoisempaan,, tavoitteena siis lihasmassan/voiman lisääminen ? laitan tähän tän hetkisiä maximipainoja, jotta saatte vähän tietoa,,,,penkkipunnerrus 115, takakyykky 150-160,, maastaveto 160-170.

Kyl mä jo 2-jakoista lähtisin tekemään noilla tuloksilla.

Edit. Ikää 15? Aika hyvät tulokset on :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen alko tämä ohjelma, ja tarkotus olis kokeilla tätä nyt sit sen 12 viikkoa. vielä tietty sarjapainois vähä hakemista ja saa varmaan lisäillä ainakin tän eka viikon joka reeniin lisää, mut ihan ookoolta vaikutti! tosiaan vuosi melkeen puol toista vuotta ollu oikeastaan tekemättä yhtään mitään, ja ennen sitä niin ollu sellasta kausittaista et yli 3kk en oo varmaan treenannu ikinä, niinku vuoden aikana, niin varmaan vaikuttaa hyvin mulla. kävin ottaa inbodin viime viikol ja uus aika on sovittu 12 viikon päähän, siitähän varmaan hyvin sit näkyy ainakin et miten tälläsellä alottelijalla alkaa lihaa kertymään. en käytä mitään lisäravinteita, paitsi c ja d vitkut, plus magnesium ja tietty omega 3 ku en juuri syö kalaa ollenkaan. muuten syön monipuolisesti ja nyt treenatessa sellasta 3500-4500kcal olis tarkotus ahmia joka päivä. aamupalaksi ja treenin jälkeen teen plenderis oman coctailin. saas nähä miten äijän käy :D

Eilen alko tämä ohjelma, ja tarkotus olis kokeilla tätä nyt sit sen 12 viikkoa. vielä tietty sarjapainois vähä hakemista ja saa varmaan lisäillä ainakin tän eka viikon joka reeniin lisää, mut ihan ookoolta vaikutti! tosiaan vuosi melkeen puol toista vuotta ollu oikeastaan tekemättä yhtään mitään, ja ennen sitä niin ollu sellasta kausittaista et yli 3kk en oo varmaan treenannu ikinä, niinku vuoden aikana, niin varmaan vaikuttaa hyvin mulla. kävin ottaa inbodin viime viikol ja uus aika on sovittu 12 viikon päähän, siitähän varmaan hyvin sit näkyy ainakin et miten tälläsellä alottelijalla alkaa lihaa kertymään. en käytä mitään lisäravinteita, paitsi c ja d vitkut, plus magnesium ja tietty omega 3 ku en juuri syö kalaa ollenkaan. muuten syön monipuolisesti ja nyt treenatessa sellasta 3500-4500kcal olis tarkotus ahmia joka päivä. aamupalaksi ja treenin jälkeen teen plenderis oman coctailin. saas nähä miten äijän käy :D

Palkkari on halpa lisä ja hyödyllinen. Ota harkintaan.

Tää ohjelma aiheutti kyllä jalkoihin niin jäätävät domssit pitkän tauon jälkeen, ettei meinaa paskalle taipua. Mikä on jengin mielipide, pitäisikö käydä väkisin veivaamassa jotain kyykkyä tänään ja pakottaa jalat sopeutumaan tällä tiheydellä tulevaan rasitukseen, vai venytellä ja verrytellä siihen asti, että ne hieman aukeavat ja veivata vain yläkroppaa??... Tyhmä kysymys kyllä, lähinnä mielipiteet, mitä jengi tekee jäätävien domssien kanssa, kun pitäisi reenata..

Tää ohjelma aiheutti kyllä jalkoihin niin jäätävät domssit pitkän tauon jälkeen, ettei meinaa paskalle taipua. Mikä on jengin mielipide, pitäisikö käydä väkisin veivaamassa jotain kyykkyä tänään ja pakottaa jalat sopeutumaan tällä tiheydellä tulevaan rasitukseen, vai venytellä ja verrytellä siihen asti, että ne hieman aukeavat ja veivata vain yläkroppaa??... Tyhmä kysymys kyllä, lähinnä mielipiteet, mitä jengi tekee jäätävien domssien kanssa, kun pitäisi reenata..

Tietenkin menet ja treenaat. Muuten et koskaan pääse domseista eroon kun kroppa ei totu tiheämpään frekvenssiin.

Tietenkin menet ja treenaat. Muuten et koskaan pääse domseista eroon kun kroppa ei totu tiheämpään frekvenssiin.

No ite sain ainakin silloin ekan kerran jälkeen jalat tuhottua niin, että seuraavasta kyykkysessiosta ei tullut mitään. Aattelin vaan purra hammasta ja vetää sarjat läpi, mutta kun ei edes pelkkä tanko meinannu nousta ja kivut oli melkoset. Oli pakko sen sijaan vemputtaa sarjat jalkaprässissä jollain 90kg:lla (kelkka mukaan luettuna).

Eli joo, lähtökohtaisesti domsseista huolimatta treenit kannattaa tehdä, mutta en ole täysin varma onko siinä järkeä, jos jalat eivät selvästi ole palautuneet vielä edelliskerrasta ja rautaa nousee esim. 30kg vähemmän.

Itse olen sitä mieltä, että ainoastaan kevyttä treeniä ja enemmän sitä venyttelyä niille erittäin tulehtuneille lihaksille. Ja hyvä lämmittely voi olla avuksi ennen kunnon treenejä.

Itse olen sitä mieltä, että ainoastaan kevyttä treeniä ja enemmän sitä venyttelyä niille erittäin tulehtuneille lihaksille. Ja hyvä lämmittely voi olla avuksi ennen kunnon treenejä.

Joo, totesin kyllä, ettei tässä kyykkäämään pysty, pitää totutella pikkuhiljaa. En edes taivu kyykky asentoon ilman tankoa, joten voisi olla hieman riski altista. Nopiasti tohon tottuu, nää domssit vaan tauon jälkeen on jotain avain sairaita.

Eikös hieronta tai yleensäkin verenkiertoa lisäävät aktiviteetit olisi fiksumpia DOMSien helpottamiseen kuin rikkinäisen lihaksen repiminen venyttelemällä?

Eikös hieronta tai yleensäkin verenkiertoa lisäävät aktiviteetit olisi fiksumpia DOMSien helpottamiseen kuin rikkinäisen lihaksen repiminen venyttelemällä?
Varmaan kaikista paras maltillisella liikunnalla lämmittää ensin paikat, Sitten venytellä suht rauhallisesti. Toimii ainakin minulla paremmin, Kuin kylmän kipeän lihaksen venyttäminen.

Joo, totesin kyllä, ettei tässä kyykkäämään pysty, pitää totutella pikkuhiljaa. En edes taivu kyykky asentoon ilman tankoa, joten voisi olla hieman riski altista. Nopiasti tohon tottuu, nää domssit vaan tauon jälkeen on jotain avain sairaita.

Tää sama tuli huomattua, kun tauon jälkeen lähti suoraan vääntämään jalkatreeniä samanlaisella intensiteetillä kuin ennen taukoa :D Hirveet ainakin viikon kestävät domssit..

Moikkelis! Voiko nuo haiuskäännöt ja pystypunnerrukset tehdä aluksi käsipainoilla, syö liikaa miestä pumpata tyhjällä tangolla :D Ja leuanvedon voi varmaan korvata ylätaljalla, sekä istumaannousut vatsarutistuslaitteella satunnaisesti?

Sitten vielä ruokavaliosta, riittääköhän tällaiset setit 185/70 kaipparille?

Aamupala: Kaksi metukkaleipää (ruispalat), maitorahka 250g, 1dl mutan massia + puolisen litraa täysmaitoa
Lounas: Kanan rintafilee, 1-2 desiä riisiä, kasviksia, lasi maitoa/vettä
Treenin jälkeen: 1dl mutant massia veteen sekoitettuna
Välipala: banaani, raaka egu, kroisantti, puolisen litraa täysmaitoa, kahvia (jos ei liian myöhä)
Päivällinen: Saarioisten härkäruukku, lasi maitoa tai vettä, ehkä pari tonnikalaleipää
Iltapala: Maitorahka, kananmuna raakana + rypsiöljyä, loput siitä litran maitotölkistä

Ei kannata leuanvetoa korvata ylätaljalla, vaan opetella niitä leukoja tekemään. Negatiivisiä tai kuminauhaa peliin jos ei vielä mene. Ja tommoset vatsalaitteet nyt on vähän niin ja näin, ei tietenkään haittaa jos välillä korvaat, mutta progressiota on istuumaannousuissakin hyvä pitää. Ja ruokavaliosta sen verran, että rasvaa näyttäis tulevan liikaa ja nimenomaan sitä huonoa rasvaa, elikkä kananmunan ja täysmaidon rasvat eivät sieltä parhaimmasta päästä ole.

Aattelin aloittaa tän ohjelman kun tuttu ennestään parin vuoden takaa.

Pituutta ois 180cm ja painoa n. 70kg ja tarkoitus olisi kasvattaa lihasta ja MAHDOLLISIMMAN vähän läskiä. Voisiko joku sanoa vaikka edes karkeasti kuinka paljon tarvitsen kaloreita, josta kuinka paljon protskua/rasvaa/hiilaria jne. Treenaamisen ohella pari lenkkiä viikossa, muuten ei tule muuta kovin aktiivista harrastettua. Homma on vasta aloitettu joten ihan aloittelijarimpula olen vielä.

Ja pyydän, älkää pelkästään heittäkö jotain linkkiä, haluaisin vain tietää tuon kuinka paljon pitää olla kaloreissa plussilla tuolla aktiivisuudella ja painolla/pituudella, että lihas kasvaa salitreenin ohella (ja edelleen, tarkoitus kerätä lihasmassaa ja läskiä niin minimi kuin saa).

Aattelin aloittaa tän ohjelman kun tuttu ennestään parin vuoden takaa.

Pituutta ois 180cm ja painoa n. 70kg ja tarkoitus olisi kasvattaa lihasta ja MAHDOLLISIMMAN vähän läskiä. Voisiko joku sanoa vaikka edes karkeasti kuinka paljon tarvitsen kaloreita, josta kuinka paljon protskua/rasvaa/hiilaria jne. Treenaamisen ohella pari lenkkiä viikossa, muuten ei tule muuta kovin aktiivista harrastettua. Homma on vasta aloitettu joten ihan aloittelijarimpula olen vielä.

Ja pyydän, älkää pelkästään heittäkö jotain linkkiä, haluaisin vain tietää tuon kuinka paljon pitää olla kaloreissa plussilla tuolla aktiivisuudella ja painolla/pituudella, että lihas kasvaa salitreenin ohella (ja edelleen, tarkoitus kerätä lihasmassaa ja läskiä niin minimi kuin saa).
Et sitten yhtään viitsinyt itse etsiä tietoa? No tästä tulee: 2g/painokilo prodea vähintään, 1g/painokilo rasvaa ja loput kalorit hiilarista. Kaloreita sen verran että paino nousee. Kukaan ei osaa etukäteen sanoa mitään tuosta. Seurailet puntaria ja säädät sen mukaan kalorit.

Et sitten yhtään viitsinyt itse etsiä tietoa? No tästä tulee: 2g/painokilo prodea vähintään, 1g/painokilo rasvaa ja loput kalorit hiilarista. Kaloreita sen verran että paino nousee. Kukaan ei osaa etukäteen sanoa mitään tuosta. Seurailet puntaria ja säädät sen mukaan kalorit.

Menee nyt vähän offtopiciksi, mutta kun sanot "loput kalorit hiilarista", niin kai silläkin on väliä mistä sen hiilarin saa? Esim. jos ajatellaan, että päivän proteiini- ja rasvakiintiö on täynnä iltapalan kohdalla, mutta kalorien kokonaismäärästä puuttuu muutama sata kaloria, niin kai sillä on väliä otanko ne puutuvat kalorit kaurapuurosta, kasviksista tai Coca-colasta? Tai ylipäätään, mikä on sokerin suhde lihastenkasvatuksessa? Kunhan tuo 2g protskua ja 1g rasvaa per kilogramma tulee täyteen, niin voiko sitten syödä vaikka mitä hiilari(sokeri)mättöä huvittaa?

Suositut

Back
Ylös Bottom