Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Täytyy kyllä sanoa, että aivan jäätävän hieno ohjelma! :hyvä:

Omat tulokset vähän päälle 2 kk:n jälkeen:

Kyykky 4x10x 35 -> 55
Penkki 3x10x 35 -> 55
Leuanvedot on kehittyny tosi hyvin. Myötäotteella ei tuu vieläkään kunnon leukoja mutta oon vetokoukuilla saanut aivan jäätävän hyvän tuntuman selkään ja joka reenin jälkeen menee pidemmälle ja enemmän "toistoja". Välillä myös ylätalja mukana.
NTP 4x10x 20 -> 27,5
Hauiskääntö 3x10x 17,5 -> 22,5
Vatsat olen tehnyt rutistuksilla, koko ajan puhaltamalla ulos ja pitämällä vatsan jännityksessä 4x20 ja ihan kivasti alkaa palkit muodostumaan

Oon laihtunut 1,5 vuoden aikana 95 -> 75 Nyt ohjelman aikana paino on noussut 5 kiloa ja silti vatsa jatkaa kiristymistä.

Mahtavaa! :dance:

Onnittelut Samiaanille!

Koko päivän ihan sumussa yöputkesta johtuen. Ei ois millään jaksanu, kun jetlaggi painoi päälle ihan törkeesti, mut sain kun sainkin itteni salille. Mut kyll nyt on hiano fiilis! Projekti nelikymppistä on nyt 2,5kk takana ja 24,5kk edessä. Oli tarkoitus korottaa tuota mun hurjaa 45kg:n kyykkyä 2,5kg:llä mutta salin ainoat 1,25kg prikat olivat käytössä, joten laitoin "rouheesti" keltaset 15kg:n kiekot. Niin vaan rimpulani toivat ne ylös sen neljäkymmentä kertaa. Samoin leuoissa sain kaksi kokonaista ja yhden puolikkaan x3. Tämä myös uus ennätys, kuten myös penkki jossa viimesellä setillä 60kg nousi 13 kertaa. Joten mieli on nyt enemmän kuin hyvä ja usko tekemiseen ja tähän ohjelmaan wäkevä. Rokrok.

Aloittelin tämän tuossa kuukausi sitten, yksi väliviikko tuli sairastelun takia. Salitaustaa ei ollut eikä lihaksiakaan.

Tangon painoksi kun lasken 20kg ja haukkaritangon painoksi 8kg.

Painot on nousseet seuraavasti:
Kyykky 20kg --> 45kg
Penkki (alussa ei menny ees se 3x10x20kg) 20kg --> 30kg
Haukkari 8kg --> 15kg
Vattat 20-20-10 hieman huonolla tekniikalla eli fuskaten --> 20-20-20 oikealla tekniikalla
Leukoja ei mennyt, eikä mene vieläkään kuin pari.
Niskantakaapunnerruksia en saa penkistä, joten olen käyttänyt jotain laitetta jonka nimeä en tiedä. Eli erillinen penkki ja tanko. Tanko on kiinni telineissä ja sitä voi nostaa ylös ja alas, pysäytystappeja on ehkä 10-15cm välein, joihin sen saa loksautettua paikalleen "koukuilla".

Nyt kysymys onkin, pitääkö kyykky vaihtaa pois? Polviin on ruvennut sattumaan sitä mukaa, mitä enemmän painoja on laittanut. Viimeisimmällä kerralla tein lämmöt
10x20kg
10x30kg
ja sitten aloitin tuon 4x10x45kg, joka oli varsinainen sarja. Nuo ensimmäiset sarjat tuntui polvissa, mutta nuo kunnon sarjat ei enää. Jälkeenpäin kuitenkin polvet ovat kipeät esim portaita noustessa. Pitääkö lihaksia lämmitellä enemmän, vai voiko vika olla polvissa? Omalla äidilläni esim on huonot polvet, jonka takia laskettelu ei sovi hänelle yhtään. Aiemmin ongelmaa ei ollut, kun painot olivat pienempiä. Ja muuten kyllä kroppa jaksaa hyvin, mutta polvet kipeytyy turhan paljon.

Hei!
Olen salikäynnin aloittanut nuori ja päätin aloittaa kyseisellä G6 ohjelmalla, kun sitä niin kovasti kehuttiin. Minulle on kuitenkin tullut ongelma ohjelman 4. liikkeen, niskan takaa punnerruksen, kanssa. Kyynärpääni eivät oikein pidä tästä liikkeestä ja ne naksuvat kivuliaasti liikettä tehdessä. Kysyisin teiltä, että onkohan tätä liikettä mahdollista korvata jollain muulla?

Kyynärpääni eivät oikein pidä tästä liikkeestä ja ne naksuvat kivuliaasti liikettä tehdessä. Kysyisin teiltä, että onkohan tätä liikettä mahdollista korvata jollain muulla?

Voit tehdä pystypunnerruksen tangolla eteen tai sitten käsipainoilla.

Niskan takaa punnertaminen on joillekin ihmisille paljon vaikeampaa kuin toisille olkapäden rakenteen ja ryhdin erojen takia. Ei haittaa vaikka punnerruksen tekisi edestä tai käsipainoilla.

Niskan takaa punnertaminen on joillekin ihmisille paljon vaikeampaa kuin toisille olkapäden rakenteen ja ryhdin erojen takia. Ei haittaa vaikka punnerruksen tekisi edestä tai käsipainoilla.

Minä vaihdoin parin kerran jälkeen NTP:n suosiolla etupunnerrukseksi, kun alkoivat kiertäjäkalvosimet kipeytyä. Mulla ei vaan taivu kädet millään olkapäistä tarpeeksi paljon taaksepäin, eikä ole taipuneet nuorempanakaan.
Kiertäjäkalvosimia verryttelen aina sarjatauoilla ja ennen, sekä jälkeen treenin. Ei ole enää ilmennyt kipeytymistä.
G6:lle mennään ja progressiota vaan pikkuhiljaa koko ajan lisää. Nyt on mennyt seitsemän kuukautta ja tuloksiakin on tullut. Kyllä tällä treenillä vauhtiin pääsee! :)

Mä oon tehnyt G6:sta nyt 15krt ja tulokset on noussut huimasti näinä kertoina ja paino on noussut 105kg -> 112kg ja rasvaprosentti on pienentynyt erinomaisesti :) ni mua ihmetyttää toi painon nousukin koska n.3krt viikossa dokaan ja silloin en syö ku vähäsen jotain ennen nukkumaan menoa ja selvinä päivinä pyrin syömään prodea ainakin 1g per paino kilo! Kyykyssä sarjapaino on noussut 100kg ja penkissä 35kg... perunan vaihdoin jokunen aika sitten riisiin, että saisin paremmin kaloreita koska oon huono syömään! Tuntuu oudolta toi painon nousu ku ajattelee kuinka vähän syön?!

^^ Oot Bulkviikinki melkonen fysikaalinen ihme. Varsinkin 35v jampaksi. ;)

Lihasmuistilla kehittyy hyvin, mutta tota painon nousua en tajua koska syön niin vähän. Hyvänä päivänä syön lautasellisen jugurtti aamulla jonka kanssa kaks paahtoleipää ja päälle juustoa, leikkelettä ja paprikaa, treeni päivinä palautus juoma, pääruoka, myöhemmin jotain välipalaa kuten esim. pakaste pizza, tonnikala purkki, pari kananmunaa tai rahkapirtelö mutta juopotellessa ennen nukkumaan menoa mitä jaksaa väsätä ja eiku nukkumaan.

Mä oon tehnyt G6:sta nyt 15krt ja tulokset on noussut huimasti näinä kertoina ja paino on noussut 105kg -> 112kg ja rasvaprosentti on pienentynyt erinomaisesti :) ni mua ihmetyttää toi painon nousukin koska n.3krt viikossa dokaan ja silloin en syö ku vähäsen jotain ennen nukkumaan menoa ja selvinä päivinä pyrin syömään prodea ainakin 1g per paino kilo! Kyykyssä sarjapaino on noussut 100kg ja penkissä 35kg... perunan vaihdoin jokunen aika sitten riisiin, että saisin paremmin kaloreita koska oon huono syömään! Tuntuu oudolta toi painon nousu ku ajattelee kuinka vähän syön?!

Pistähä viikinki kuvia tänne tosta sun kunnostas? :D koska mahdollistahan tuo ei ole.

Pistähä viikinki kuvia tänne tosta sun kunnostas? :D koska mahdollistahan tuo ei ole.

Mikäs tos nyt on mahdotonta :) ? Lihasmuistilla mä kehityn! Mulla on joskus aikoinaan ollut isot raudat mitä liikuttelin! Ainoo että pitäis varoa ettei olkapäät mee paskaks jossain vaiheessa... Mulla on ollu useampi treeni kaveri ja kaikkien mielestä oon kyl ihmemies :) mä oon pikkusen muokannu itelle tät ohjelmaa... Ainoo etten tota painon nousua ymmärrä... pitäis syödä paremmin joka päivä, mut mulla on tota alkoholismia :( en osaa kieltäytyä alkoholille...

Mikäs tos nyt on mahdotonta :) ? Lihasmuistilla mä kehityn! Mulla on joskus aikoinaan ollut isot raudat mitä liikuttelin! Ainoo että pitäis varoa ettei olkapäät mee paskaks jossain vaiheessa... Mulla on ollu useampi treeni kaveri ja kaikkien mielestä oon kyl ihmemies :) mä oon pikkusen muokannu itelle tät ohjelmaa... Ainoo etten tota painon nousua ymmärrä... pitäis syödä paremmin joka päivä, mut mulla on tota alkoholismia :( en osaa kieltäytyä alkoholille...

Niitä kuvia?

Täysin mahdollista. Tuollainen elopaino, jos on luonnostaan ja ennen on treenannut niin lihasmuistin avulla kehittyy aivan saatanan nopeasti kun aloittaa taas. Lihakset kun taas heräilee niin ne sitoo aivan helvetisti sitä nestettä ja varsinkin kun jos on tuollanen järkäle niin ei tuo painonnousukaan mikään ihme ole. Sitä ns. pseudolihasmassaa eli lihaksien sitomaa nestettä on monta kiloa treenaavalla ihmisellä. Tuon kokoiselle tyypille sitä varmasti kertyy aivan vitusti kun tauon jälkeen rupeaa treenaamaan, joten paino nousee varmasti ja kiristymistä tapahtuu koska lihakset turpoaa.

Niimpä nii..
Kyllä ainakin itse ymmärrän jos haluaa anonymiteetin säilyttää. Foorumille kun tulee kirjoiteltua juttuja joista ei nyt varsinaisesti halua kaikkien tietävän. Tatuoinneista vähän helpompi tunnistaa joku henkilö kuin pelkästä kropasta. Eikä tuo nyt oo niin iso homma kuten tossa selitin. Itsekin just toiseen threadiin laitoin, kun itsekin tauon jälkeen rupesin 1-jakosella veivaamaan niin kuukauteen melkein joka liikkeessä sarjapainoihin se +50 kg lisää vähän yli kuukaudessa. Elopaino kuitenkin n. 30 kg vähemmän kuin Bulkviikingillä. 100 kilosella varmasti raudat liikkunu sen verran isoissa lukemissa että ei mikään 100 kg lisäys sarjapainoihin ole siihen painoon suhteutettuna mikään maailmaa mullistava asia. Paitsi tietysti se voi siltä tuntua, jos olet vasta ruvennut pakkista lukemaan ja treenaamaan.

Ongelma oli? Painot tietysti kehittyvät tauon jälkeen aloittaessa aivan samaan tahtiin kuin aloittelijalla joka aloittaa salilla käymisen :david:

täytyy näköjään itekki pitää dieetin ajan salista taukoo ja hieroo vaa kiviä himassa. Mitäs helvettiä sitä treenaamaan ku lihasmuisti tuo kuitenkin kaikki tulokset takasin kuukaudessa tauon jälkeen, kuha oon eka polttanu sen kymmenen kiloo läskiä. winwin :david:

täytyy näköjään itekki pitää dieetin ajan salista taukoo ja hieroo vaa kiviä himassa. Mitäs helvettiä sitä treenaamaan ku lihasmuisti tuo kuitenkin kaikki tulokset takasin kuukaudessa tauon jälkeen, kuha oon eka polttanu sen kymmenen kiloo läskiä. winwin :david:

Lihasmuistilla tosiaan saa nopeasti voimat ja lihakset siihen kuntoon ku ne on joskus ollut! Mutta ei ole järkeä lopettaa missään vaiheessa! Esimerkkinä ku aloitin 17 vuotiaana kollina treenaa ja olisin tähän päivään asti treenannut vois olla aika hurjat tulokset nyt?!

Back
Ylös Bottom