Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Kysymys vatsoista: Tätä threadia kun lukee niin melkein kaikki tekee vatsoja sen 3x40 ja vielä 15kg limppu rinnan päällä. Onko nämä vatsalihassarjat oikeasti tehty sillä tavalla kuin tässä G6 ohjelmassa ilmeisesti alunperin on ollut tarkoitus eli lattialla selällään jalat koukussa ilman että jalkoja on tuettu mihinkään eikä niistä kukaan pidä kiinni? Vai jossain vatsalihaspenkissä tms? Jos tuolla ensin mainitulla tavalla niin :wtf: mulla on vissiin oikeasti universumin huonoimmat vatsalihakset :(

Mitä olette mieltä, sopisiko tälläinen ohjelma naiselle? Vai onko enemmän massankasvatukseen? Oon tehnyt viimeiset pari vuotta nelijakoisella, ja nyt kaipaisin vaihtelua. Tarkoituksena olisi päästä poliisikouluun tänä vuonna. Saisko tällä ohjelmalla paremmin valmiuksia kuntokokeeseen?

Mitä olette mieltä, sopisiko tälläinen ohjelma naiselle? Vai onko enemmän massankasvatukseen? Oon tehnyt viimeiset pari vuotta nelijakoisella, ja nyt kaipaisin vaihtelua. Tarkoituksena olisi päästä poliisikouluun tänä vuonna. Saisko tällä ohjelmalla paremmin valmiuksia kuntokokeeseen?

Poliisikoulun kuntokokeeseen varmaan kannattaa ennemmin treenata niitä liikkeitä mitä siellä kysytään, jos ne on jo tiedossa. Tuskin siellä hauiskääntöä vaaditaan. Jos et tiedä mitä siellä pitää tehdä niin sitten varmaan starting strength on parempi ohjelma yleiseen voimanlisäykseen (ketju löytyy pakkikselta).

- - - Updated - - -

Kysymys vatsoista: Tätä threadia kun lukee niin melkein kaikki tekee vatsoja sen 3x40 ja vielä 15kg limppu rinnan päällä. Onko nämä vatsalihassarjat oikeasti tehty sillä tavalla kuin tässä G6 ohjelmassa ilmeisesti alunperin on ollut tarkoitus eli lattialla selällään jalat koukussa ilman että jalkoja on tuettu mihinkään eikä niistä kukaan pidä kiinni? Vai jossain vatsalihaspenkissä tms? Jos tuolla ensin mainitulla tavalla niin :wtf: mulla on vissiin oikeasti universumin huonoimmat vatsalihakset :(

Tuo nyt on varmaan universumin paskin vatsaliike. Tee ennemmin vaikka voimapyörää tai dragonflagia.

- - - Updated - - -

Salillani ei ole kyykkytelinettä, joten kyykky täytyy korvata smith -kyykyllä tai jalkaprässillä. Kumpi on tähän ohjelmaan parempi korvaamaan? Ja jääkö jokin alue (takareidet, pohkeet tms.) sitten liian vähälle treenille, eli pitääkö lisätä liikkeitä? Salin vaihtaminen ei ole mahdollista :(

Vaihtele molempia vaikka. Itse lisäisin maastavedon ylipäätään ohjelmaan. G6 itsessään on aika epätasainen ohjelma joten mave on hyvä lisä.

Löytyi tästä ketjusta, kun tarpeeksi kauan selas Markku Tikan tekemä muunnelman G6:sta. Näyttää hyvältä itselle, kun käytössä ei ole muuta kuin vapaita painoja. Mennäänkö paljon metsään, jos vetää maven kerran viikossa 3x5?Tuntuu nuo 12 toiston sarjat turhan pitkiltä ja kun vaihtelee 1 ja 2 treeniä olis joka toinen viikko 2 kertaa viikossa mave? Kyykky siis kahdesti viikossa, etukyykky/takakyykky vuorottelulla ja sitte yksi kertaa viikossa korvataan kyykky mavella, kumpaan treeniin kannattais tuo kyykky korvata?

TREENI NRO 1
1. Maastaveto
2. Penkkipunnerrus
3. Leuanveto, myötäote
4. Pystypunnerrus (edestä)
5. Hauiskääntö tangolla
6. Istumaannousu

TREENI NRO 2
1. Kyykky
2. Dippi, leveä ote
3. Kulmasoutu tangolla
4. Kapea penkkipunnerrus
5. Leuanveto, vastaote
6. Voimapyörä

Näitä kahta treeniä sitten vuoroteltaisiin. Treeniä 3x viikossa.

Sarja- ja toistomääriksi:
1. ja 2. vko: 3-5 x 10-12
3. ja 4. vko: 3-5 x 8-10
5. ja 6. vko: 3-5 x 6-8
7. ja 8. vko: 3-5 x 4-6
Keventelyt väliin ja sama alusta.

Jos joku muutaman kk treenannut väittää saavansa 3x40 15kg lisäpainolla niin on paskapuhetta tai liikkeen pituus on noin 2,68cm edestakaisin.

Tuo nyt on varmaan universumin paskin vatsaliike. Tee ennemmin vaikka voimapyörää tai dragonflagia.

Voimapyörää, lankkurutistuksia ja jalannostoja räkissä oon aiemmin tehny. Ajattelin nyt tätä G6:sta noudattaa kirjaimellisesti kokeeksi. Ihmettelin vaan noita ihmisten tuloksia että onko ne totta vai mikä mulla mättää tässä tekemisessä.

Voimapyörää, lankkurutistuksia ja jalannostoja räkissä oon aiemmin tehny. Ajattelin nyt tätä G6:sta noudattaa kirjaimellisesti kokeeksi. Ihmettelin vaan noita ihmisten tuloksia että onko ne totta vai mikä mulla mättää tässä tekemisessä.

Varmaan vetelevät elastisen energian ja lonkankoukistajien avulla.

Päivitystä ja kuulumisia.

Nyt ois puoltoista kuukautta takana. Motivaatio reenata on pysynyt hyvänä ja paljon uutta on tullut opittua. Aika moni on tuskaillut minun tavoin tuon kyykyn kanssa. Toissa kerralla kun olin jumppailemassa, huomasin sattumoisin viiston lankunpätkän ja kokeilin laitttaa sen kantapäiden alle. Se oli siinä. Liike tuntui huomattavasti inhimillisemmältä ja kaikinpuolin terveemmältä. Mihinkään ei särkenyt epämääräisesti, vaan polte tuntui mukavasti eturimpuloissa. Persekin oli kaks päivää hellänä, niin kuin olis sammunut tukholman homobaariin. Joten kannattaa kokeilla tuota lankkua, jospa siitä löytyisi helpotusta. No yhtäpaljon ne raudat painoi, mutta sen oikein tunsi miten jalat ja hanuri teki työn.

Penkkitulokset jatkaa kasvuaan ja prikkat saa lyödä päihin mukavan usein. Huomenna jumppaillaan jo seiskakympillä.

Leuanvetoa oon sitkeesti vaan yrittänyt harrastaa, mutta tulokset eivät ole vielä kummosia. Jotain kuitenkin. Ykkönen ja parit puolikkaat on nousseet 3-2-2 setiksi. Loppuveto on vaikea, eikä rinta nouse tarpeeksi lähelle tankoa, mutta yritetään yritetään..

Hauiskäännössä oli pakko vaihtaa suora tanko mutkatankoon, kun ranteet tuli ihan älyttömän kipeiksi. Saan kyllä mutkatangolla huomattavasti paremman tuntuman ja pumpin aikaan kuin suoralla.

Orjallisesti oon Arskan ohjetta noudattanut, mitään kikkailematta. Satunnaisesti vaan välillä kokeillut kutosen lisäksi muita laitteita ja liikkeitä, lähinnä selälle, reenin päälle, silloin kun paukkuja on jäänyt. Täällä on monet epäilleet saako vaikkapa ojentajat tarpeeksi osumaa. Voin sanoa että kyllä saa. Esim penkin jälkeen, kun on viimesen tiukan sarjan puskenut, niin ojentajat on ihan tulessa. Puhun nyt siis aloittelijan näkökulmasta. Tissit, olkapäät ja selkäkin on hellänä seuraavana päivänä, ja nyt siis myös rimpulat ja perse, kun otin tuon lankun käyttöön.

Kivasti tullut ryhtiä ukkoon ja ehkä jopa vähän lihaa tarttunut tisseihin, olkiin ja ennenkaikkea latseihin. Ja tässä nyt puhun omasta näkökulmasta ja mittareista, mutta suunta on oikea ja usko tekemiseen luja. Ruoka maistuu ja uni maittaa. Pusipusi ja ryhmähali.

Leuanvetoa oon sitkeesti vaan yrittänyt harrastaa, mutta tulokset eivät ole vielä kummosia. Jotain kuitenkin. Ykkönen ja parit puolikkaat on nousseet 3-2-2 setiksi. Loppuveto on vaikea, eikä rinta nouse tarpeeksi lähelle tankoa, mutta yritetään yritetään..

Ei muuta ku negatiivisia kehiin ja yrittää siellä ylhäältä lähtiessä tosissaankin selällä jarruttaa sitä laskua eikä haukkareilla niin paranee äkkiä se loppuveto. Ja jos ego antaa periksi niin tanko johonki telineeseen semmoselle korkeudelle että yllät istualtaan siihen, ja sitten siitä vetoja silleen että jalat osoittaa suoraan eteen ja kantapäät pysyy maassa. Tuolleen saat useampia toistoja tehtyä ja samalla tuntumaa sinne selkäpuolelle. Nuo konstit on ainakin mulla auttanu parantamaan leuanvetoa hyvin. Ja oikea tekniikka on tietysti tärkeä niin menee liikkeet perille, rimpuilemalla ja hötkyämällä menee hukkaan koko homma.

Ei muuta ku negatiivisia kehiin ja yrittää siellä ylhäältä lähtiessä tosissaankin selällä jarruttaa sitä laskua eikä haukkareilla niin paranee äkkiä se loppuveto. Ja jos ego antaa periksi niin tanko johonki telineeseen semmoselle korkeudelle että yllät istualtaan siihen, ja sitten siitä vetoja silleen että jalat osoittaa suoraan eteen ja kantapäät pysyy maassa. Tuolleen saat useampia toistoja tehtyä ja samalla tuntumaa sinne selkäpuolelle. Nuo konstit on ainakin mulla auttanu parantamaan leuanvetoa hyvin. Ja oikea tekniikka on tietysti tärkeä niin menee liikkeet perille, rimpuilemalla ja hötkyämällä menee hukkaan koko homma.

Kiitti vinkistä. Pitääpäs kokeilla. Ei tuu ego vastaan. Oon yrittänyt tehä kaikki liikkeet mahollisimman puhtaasti alusta asti, mutta nuo leuat on tosiaan ollut hakalia, kun intoa on muttei voimat riitä. Tuli mieleen, että varmaan smithissä onnistuisi tuo konsti, kun laskee tangon sopivalle kohalle.

Tulipahan g6:n harjoittaminen lopetettua tossa pari viikkoa sitten, 3kk rullas. Tulokset nous kyllä mukavasti ja sopivasti. Esim. kyykky 4x10x60kg->4x10x90 kg ja leuat 7,4,4->15,7,7. Ei lisättävää, hieno ohjelma alottelijoille.

Kiitti vinkistä. Pitääpäs kokeilla. Ei tuu ego vastaan. Oon yrittänyt tehä kaikki liikkeet mahollisimman puhtaasti alusta asti, mutta nuo leuat on tosiaan ollut hakalia, kun intoa on muttei voimat riitä. Tuli mieleen, että varmaan smithissä onnistuisi tuo konsti, kun laskee tangon sopivalle kohalle.
Kokeilin eilen smithissä. Onnistuin kikkailemaan jotenkin, mutta en ole varma kohdistuiko oikeisiin lihaksiin jne. Tuolla salilla missä jumppailen ei ole kuminauhaa, jolla voisi keventää suoritusta eikä leuanvetokonetta, joten: Mikä on paras konsti kehittää leuanvetotuloksia, no itse leuanveto tietenkin, mutta mitäs muuta kannatta kokeilla? Tosiaan ei mene tällä hetkellä kuin max kolme ja nekin jonkinverran vajaita. Ovatko negatiiviset toistot ja ylätalja parhaat apuliikkeet, vai vieläkö osaatte suositella jotain muuta? Hinku leuanveto toistojen määrään on kova.

Kokeilin eilen smithissä. Onnistuin kikkailemaan jotenkin, mutta en ole varma kohdistuiko oikeisiin lihaksiin jne. Tuolla salilla missä jumppailen ei ole kuminauhaa, jolla voisi keventää suoritusta eikä leuanvetokonetta, joten: Mikä on paras konsti kehittää leuanvetotuloksia, no itse leuanveto tietenkin, mutta mitäs muuta kannatta kokeilla? Tosiaan ei mene tällä hetkellä kuin max kolme ja nekin jonkinverran vajaita. Ovatko negatiiviset toistot ja ylätalja parhaat apuliikkeet, vai vieläkö osaatte suositella jotain muuta? Hinku leuanveto toistojen määrään on kova.

Negoilla saat aika nopeesti sen ekan leuan varsinkin jos oot mies. Kun sen yhen leuan saa niin helpottaa jo huomattavasti.

Kokeile tehdä muutama kerta pelkästään negatiivisia sarjoja esm.4x5. Ylhäällä heti pirunmoinen puristus tangosta ja pidät leukaa tangon päällä sekunninpari ja siitä hallitusti lasket alaspäin niin että koko toimitus kestää 4-5 sekuntia..

Kokeile tehdä muutama kerta pelkästään negatiivisia sarjoja esm.4x5. Ylhäällä heti pirunmoinen puristus tangosta ja pidät leukaa tangon päällä sekunninpari ja siitä hallitusti lasket alaspäin niin että koko toimitus kestää 4-5 sekuntia..

Kiitos! Aika huikee tunne selässä. Mageesti tuntui miten siivet tekee töitä, kun lasketteli rauhallisesti alaspäin. Kiva polte ja "repeily". Kaikkeni antaneena saldo oli 3x5 negaa. Mä kun oon tämmönen suora pötkö, jolla on olematon selkä ja latsit, niin on kyl ollut todellisia vaikeuksia saada osuma oikeaan kohtaan, mutta nyt osui. Nyt on semmonen perus amis-olo, niinku appelsiinit kainaloissa :D Vielä joku kaunis päivä, tai vaikka ruma, sitä vielä tehdään kolme komiaa ja puhdasta sarjaa leveellä otteella, ei vielä tällä viikolla, eikä välttämättä ens kuussakaan, mutta se päivä tulee. Piste.

^Aika monesti lukee, että porukka hakee sitä tuntumaa liikkeissä - etenkin moninivelliikkeissä. Oma mielipide on se, että ne tuntuman hakemiset kannattaa unohtaa toistaiseksi ja keskittyä vaan parantamaan suoritusta. Leuanvedoissa siis enemmän leukoja hyvällä tekniikalla, ihan sama missä tuntuu. Et sää sitä saa kuitenkaan selältä pois, vaikka mitä tekisit.

Mutta miten parantaa tulosta jos liikettä ei saa tuntumaan siellä missä se työ tapahtuu? Esm. Nollasta leukojenvedon parantaminen on melko hankalaa jos sitä ei osaa kohdistaa oikealla tekniikalla oikeisiin paikkoihin ja juuri siksi tuo tuntuma aluksi on tärkeää, kun kuitenkin sitä leukaa yrittää aluksi pelkillä hauiksilla nypyttää. Mistäänmitääntiedä mutta näin on ainakin itellä ollut tämän leukarimpuilun kanssa kun puhtaasta nollasta tuli aloitettua jokuaika sitten, nyt jo kuitenkin puolenkymmentä menee hyvin joka on jo saavutus sinänsä tällä massalla ja näillä lapsenkäsillä :)

^Aika monesti lukee, että porukka hakee sitä tuntumaa liikkeissä - etenkin moninivelliikkeissä. Oma mielipide on se, että ne tuntuman hakemiset kannattaa unohtaa toistaiseksi ja keskittyä vaan parantamaan suoritusta. Leuanvedoissa siis enemmän leukoja hyvällä tekniikalla, ihan sama missä tuntuu. Et sää sitä saa kuitenkaan selältä pois, vaikka mitä tekisit.
Vähän sisälukutaitoa nyt...

Moro,

Kirjoittelin joku aika sitten tonne tuloksesi 6kk treenin jälkeen-threadiin, mutta sama vielä tiivistettynä.

Semi heikolla menestyksellä (sarjapainojen suhteen, lihaa on tullut kuitenkin lähtötilanteeseen, 60kg, nähden ihan kivasti) olen treenaillut nyt puolisen vuotta, alkuun ss-tyyppisellä ohjelmalla pari kuukautta, sitten 2-jakoisella nelisen kuukautta. Aiempaa salitaustaa ei ollut yhtään. 2-jakoisen aikaan tuntui edistyminen tuskasen hitaalta, mutta silti tuli sillä tahkottua suhteellisen pitkään. Tavoitteena olisi ennen kaikkea saada lihaa kroppaan. G6 en ole kokeillut, joten vähän kiinnostaisi miten tämä tuottaisi tulosta. Täällä tuntuu olevan sekä G6 ja SS:n kannattajia aloittelijoille, joten osaisiko joku vähän avata kumpaa tässä kannattaisi lähteä tahkoamaan tässä tilanteessa? Tällä hetkellä palasin SS-tyyppiseen ohjelmaan, mutta harkitsen vielä tosiaan edellä mainittujen ohjelmien välillä.
Tämän hetken tuloksia: 180cm/75kg, mave 102,5kg 3x5, kyykky 70kg 3x5, penkki 55kg 3x5.

Back
Ylös Bottom