Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloin kanssa kokeilemaan tällä viikolla tätä, kun kyllästyin noihin 1-5 jakoisiin. 2 treeniä tehnyt ja ainakin saatanan jumissa on paikat. Täytyy katsoa parin viikon päästä miten etenee

Itse tykkään tehdä tuon niskantakaa punnerruksen seisaaltaan. Istualteen ei tuntunut niin mukavalta. En sitten tiedä onko tuon fiiliksen takana mitään järkeä, mutta seisaalteen sen kuitenkin aion tehdä jatkossakin.
Viittaan siis tuohon kuvaan missä kaveri tekee sitä istualleen.

No niin. Nyt on kultainen kuusikko ohi. Aloitin 29.11.07 ja lopetin tänään. Kolme kertaa viikossa olin salilla, joskus sairauden vuoksi tuli jätettyä väliin; arviolta n. 10 kertaa.

Tuloksia

Kyykky: 25 -> 65kg
Penkki: 20 -> 55kg
Leuat: 4,3,1 -> 4,3,3
Niskan takaa punnerrus: 20 -> 37,5kg
Hauiskääntö 15 -> 35kg
Istumaannousu: epämääräistä rimpuilua... -> 18, 18, 18
Paino: 62 -> 73kg

Olin tätä ohjelmaa ennen laihduttanut n. 12kg ja aloitin treenata pienillä painoilla suht pitkään marraskuusta lähtien, mutta kyllä ihan syystäkin. Eipä tulleet paikat kipeiksi.

Kyykkyä olisi vielä jaksanut tehdä reippaasti enemmän, samoin kuin vatsoja. Penkki ja hauiskäännöt tekivät tiukkaa em. luvuissa. Ja vielä anekdoottina: ensimmäisillä kerroilla (kuukausi ennen tän ohjelman aloittamista) tuli aivan saatananmoiset lihassäryt, kun kokeilin tätä ohjelmaa. Mm. 30kg penkki jäi rinnalle jo toisessa sarjassa ja silti paikkoja särki jälkikäteen. Muuten kyllä lihakset kestivät ihan ok ohjelman edetessä pienillä painoilla, eli aloittakaa oikeasti maltillisilla painoilla.

Kuvia en postaile, koska uskon perhosvaikutukseen. Mutta myönnetään sen verran, että isoisäni ja isäni ovat jo haukkuneet minua läskiksi fyysisen pinta-alan kasvamisen vuoksi, salikaverit ihmettelevät miksi käytän pieniä painoja ja liikanopettaja väitti, että lihaksia olisi tullut yläkehoon. Tiedä sitten, että mitkä pitävät paikkansa :D.

Tyytyväinen olen kuitenkin tähän ohjelmaan, vaikka leuat ja muut liikkeet junnasivat paikoillaan. Ja tosiasiahan on se, että kyllä noi rautamäärätkin kasvoivat; hitaasti tai nopeasti, mutta kuitenkaan raudantuloa ei vaan voinut estää. Sanokaa mitä sanotte :piis:

Hyvin oot saanu tuloksia! Onnittelut!!
Nyt ite oon tehny tällä ohjelmalla muutaman viikon, hyvältä tuntuu!
Mulla on ollut toi syöminen vähän heikolla, oon aina reenin jälkeen syöny tonnikalaa purkillisen ja raejuustoa tai tehny munakkaan. Mutta tänään käväsin ostamassa Fastin muscle+ pussin.
Jospa siitä ois apua :)

Tämän hetkentuloksia:

-Kyykky 4x10x70kg
-Pena 3x10 52,5kg
-Leukoja ei mee ku 1 tai 2 :itku: selkää reenaan kulmasoudulla ja nyt sain kotiin leuanvetotangon niin jospa ne alkas kehittyy :whip:
- Niskantakaapunnerrus 3x10x25kg (olkapäät huonot :()
-Haba pumpataan 3x10x30kg
-Vatsan teen koneessa jossa 3x10x40kg

Kesti hetken selata tämä läpi :) Näin rookiena tulee varmasti vielä kokeiltua tätä ohjelmaa, ehkäpä jo kesällä. Hyvää kehitystä tullut monella.

Tuli nyt vain mieleen sellainen kysymys, että kun esim. selkäliikkeiden jälkeen hauikset ovat valmiiksi jonkin verran hapoilla. Kannattaako siis tehdä

a) hauikset heti selän jälkeen jolloin ne on helpompi treenata loppuun
b) Vai kannattaisiko säästää hauisliike treenin loppuun jolloin voidaan tehdä enemmän toistoja / suuremmilla sarjapainoilla.
c) meneekö tämä turhaksi hifistelyksi :D

Sama asia on mietityttänyt parissa muussakin liikkeessä.

Silvermalard:

Liikkeet on ihan tarkotuksella tossa järjestyksessä, aloittaen isoista ja päätyen pieniin. Kyykyn jälkeen työntävät ja vetävät likkeet vuorottelevat, eli ei treenata ensin tyontäviä lihaksia finaaliin tekemällä penkin jälkeen pystäri ja sitten vetäviä lihaksia finaaliin tekemällä leuat ja haba. Näin työntävät eivät syö tehoja vetäviltä (tai toisinpäin, jos aloittaisit leuka-haba-kombinaatiolla). Kyykky tehdään ekana koska se rasittaa parhaiten koko vartaloa. Ohjelma tähtää juuri tähän koko kropan sopusuhtaiseen treeniin, eli ei kannata keskittyä liikaa pohtimaan sitä, miten saada yksi lihas kunnolla loppuun. Sitä varten on useampijakoisia ohjelmia.

Kesti hetken selata tämä läpi :) Näin rookiena tulee varmasti vielä kokeiltua tätä ohjelmaa, ehkäpä jo kesällä. Hyvää kehitystä tullut monella.

Tuli nyt vain mieleen sellainen kysymys, että kun esim. selkäliikkeiden jälkeen hauikset ovat valmiiksi jonkin verran hapoilla. Kannattaako siis tehdä

a) hauikset heti selän jälkeen jolloin ne on helpompi treenata loppuun
b) Vai kannattaisiko säästää hauisliike treenin loppuun jolloin voidaan tehdä enemmän toistoja / suuremmilla sarjapainoilla.
c) meneekö tämä turhaksi hifistelyksi :D

Sama asia on mietityttänyt parissa muussakin liikkeessä.

Lukitaan vastaus c. Ihan kivalta toi hauiskääntö tuntuu, jos tätä ohjelmaa noudetaan kuten se on tarkoitettu. Hyvät pumpit tulee ainakin.

En lähtisi vaihtamaan järjestyksiä/liikkeitä.

Hyvin oot saanu tuloksia! Onnittelut!!

Kiitokset! Sinun tulokset näyttävät myös hyviltä. Selät mahdollisimman leveällä otteella on kyllä aika tukalaa tehdä :D.

Pari kuukautta ois kuusikkoa jäljellä.. Hyvältä tuntuu ja näyttääkin :) Painoakin tullu joku 3,5kg lisää. Jos tuota vielä kuukauden päivät tekis ja sitten vaihtas ohjelmaa. Minkäslaista ohjelmaa porukka suosittelis tämän jälkeen?

Tee niin kauan kun tulokset nousee ja tuntuu hyvältä. Jos kaikki kulkee, niin en itse lähtisi vaihtamaan ohjelmaa, ellei lajitreenit/kausi tule ohjelman "tielle".

Mitä sinä haluat tehdä? Sehän riippuu aika pitkälti siitä. ;) Koska arskan ohjelma on yksijakoinen, voisin kuvitella useampijakoisen olevan hyvää vaihtelua. Kuusikko on melkoista pumppausta enkä itse en näkisi ollenkaan huonommaksi vaihtoehdoksi tehä tuon jälkeen jonkin aikaa voimaohjelmaa, joka on rakennettu penkin, kyykyn ja maven ympärille.

Saako tällä ohjelmalla pohkeet, epäkkäät, takareidet ja forkut tarpeeks rasitusta, että pääsis kasvaa jos tekee jokatoinen päivä vai kannattaisko vielä niille tehdä erikseen jotain?

Millä liikkeellä leuanveto kannattais korvata, kun saan esim. alataljassa paljon paremmin treenattua selän. Olisko ala vai ylä talja parempi ja onko järkee vaihtaa? Miten on paras tehdä tuo niskantakaa punnerrus istuiltaan, istuiltaan smithissä, vai seisailtaan?

Millä liikkeellä leuanveto kannattais korvata, kun saan esim. alataljassa paljon paremmin treenattua selän. Olisko ala vai ylä talja parempi ja onko järkee vaihtaa? Miten on paras tehdä tuo niskantakaa punnerrus istuiltaan, istuiltaan smithissä, vai seisailtaan?

Ylätaljalla vois korvata, mutta itse en lähtis korvaamaan jos leukoja vaan pystyy tekee ;)

Kokeilkaa ohjelmaa ihan tälläsenään nyt ainakin sen 1-2kk ja vasta sen jälkee muuttakaa jotain jos siltä tuntuu.

Ja Niskantakaa punnerruksen olen ite tehny istualtee vapaalla tangolla

Suositut

Back
Ylös Bottom