Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Kyselinkin jo tuoll aiemmin, että voiko tota liikkeitten järjestystä vaihtaa ja ennen kaikkea kannattaako.

Kyykyssä tulokset paranevat koko ajan, tällä hetkellä 62,5. Tänään sitten hieman lisää. Penkkitulokset on sitte aika erikoiset, koska 52,5 on suurin, minkä olen saanut 3x10. Sen jälkeen kokeilin puoli kiloa enemmällä määrällä, mutta en saanut lähellekkään 3x10:iä, vikalla sarjalla meni vain 5 toistoa, ja ekallakin vain 7. Nyt sitten muutin tuon määrän 52,5:een, mutta ei sekään mennyt. Viime kerralla meni vielä huonommin. Eli penkkitulokset vaihtelee koko ajan.

Leuoissa ekalla kerralla saan yleensä 12, viime kerralla jopa 13, mutta seuraavilla sarjoilla saan leukoja vaihtelevasti 5-8.

Selkäliikkeissä puolen kilon lisäys aiheutti sen, että kolmatta sarjaa en saanut tehtyä kokonaan.

Hauiksissa olen nostellut samaa painomäärää melkein koko ajan. Ei vain mene. 24 kiloa ollut ja vikaa sarjaa en vain saa menemään kokonaan. Kyllähän sen nyt varmasti joskus pitäisi mennä, vaikka painoa ei pudottaisikaan.

Liikkeiden järjestyksen vaihtaminen olisi mielestäni järkevää, koska noita vikoja liikkeitä ei jaksa tehdä samalla teholla, kun on ensin riuhtonu täysillä. Vaikka sen kolmen kuukauden aikana painottaa jotain tiettyä liikettä enemmän, järjestystä vaihtamalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni liikkeet ovat hyvässä järjestyksessä, eikä niitä ole kovin järkevä vaihtaa. Tuossahan on isot liikkeet ensimmäisenä, ja ne ovat niitä tärkeimpiä, joihin kannattaa keskittyä. Lopussa taas ovat eristävät ja vähempiarvoiset liikkeet, joissa ei ole niin väliksi vaikka ne ei ihan 100% teholla menisikään.

Ei välttämättä kannata puskea niitä sarjoja koko ajan failureen saakka. Varsinkin kun ohjelma tehdään kolme kertaa viikkoon, niin palautumisen kanssa ollaan todella tiukoilla. Kohta puoleen sinun varmaan kannattaa pitää kevyt viikko, jonka jälkeen pudotat painoja alaspäin ja lisäilet niitä sitten pikkuhiljaa.

Aika loppuun vedän sarjat, esim. leuoissa jos tietää, ettei sitä viimeistä leukaa saa, niin tulee kuitenkin yritettyä, ihan vain varmistukseksi.

Pyrin tekemään ohjelman esim. ma-to-su, tulee sitä palautumista vähän enemmän. Joka toinen päivä tehdessä teho on tietysti huonompi.

Todella hyvä ohjelma muuten, lihasta tullut aika yliluonnollisenkin paljon. Eli oon aika yllättynyt tuloksista tämän ohjelman myötä.

Totanoin, oon ollut hyvin tyytyväinen tähän ohjelmaan kuten edellisistä viesteistä saa selville, kuitenkin olen huomannut että leuanveto/kyykky aiheuttaa niskakipuja. Keskiviikkona iski niskakivut ja vielä näin lauantainakin pysyy. Kysyn siis että kun tämä niska tästä tervehtyy niin kuinka pian uskaltaa salille mennä? Ja vedänkö alkuun kevyesti?

Aika loppuun vedän sarjat, esim. leuoissa jos tietää, ettei sitä viimeistä leukaa saa, niin tulee kuitenkin yritettyä, ihan vain varmistukseksi.

Pyrin tekemään ohjelman esim. ma-to-su, tulee sitä palautumista vähän enemmän. Joka toinen päivä tehdessä teho on tietysti huonompi.

Todella hyvä ohjelma muuten, lihasta tullut aika yliluonnollisenkin paljon. Eli oon aika yllättynyt tuloksista tämän ohjelman myötä.

Tällä ohjelmallahan ei saa treenata kahta päivää putkeen ja ma-to-su tulee kaks päivää putkeen :rolleyes:

Ite vaihoin kyykyn ja penkin paikkaa ohjelmassa, eli ensin penkki. Tämä siksi, että kyykky vie multa tosi paljon voimaa penkistä kun taas toisinpäin ei ole vaikutusta(onhan se penkki paljo kevyempi liike ku kyykky)

Vedin ekan arskatreenini nyt sitten.. Niille jotka ei oo viel vetäny ja aikoo vetää neuvoksi että tehkää penkki ennen niskantakaapunnerrusta. Niskantakaapunnerrus söi sen verran ojentajia että penkissä 20kg vähemmän kuin yleensä.

Tänään otan ohjelman testiin. Olen kyllä intissä joka vie ehkä voimia treenistä mutta niin täysillä vedetään kuin mahdollista. Ja intin ruuistahan ei paljo prodea saa niin pitänee keskittyä maidon juontiin ja heran kurlaamiseen. Parin kuukauden tauko ollu puntista ku tuo p-kausi vei niin voimat mutta jos täsä aukisa ollessa jaksais taas painaa. Mitat tällä hetkellä noin 188/85, ennen inttiä painoin 89 joten tavotteena saada kilot takaisin. Pitää raportoida tässä tilannetta parin kuukauden päästä.

Totanoin, oon ollut hyvin tyytyväinen tähän ohjelmaan kuten edellisistä viesteistä saa selville, kuitenkin olen huomannut että leuanveto/kyykky aiheuttaa niskakipuja. Keskiviikkona iski niskakivut ja vielä näin lauantainakin pysyy. Kysyn siis että kun tämä niska tästä tervehtyy niin kuinka pian uskaltaa salille mennä? Ja vedänkö alkuun kevyesti?

Ei sen kyykyn pitäisi niskaan ottaa (ellei tanko sitten ole ihan liian ylhäällä ja lepää suoraan niskan päällä), ja leuanvedossa ei ole sitäkään vaaraa. Huomaatko ite jännittäväsi niskaa noissa liikkeissä? Vaikuttais siltä että venyttelyt kuntoon ja sitte kevyemmällä raudalla tarkentaa tekniikkaa niin avot. Eipä tuo mikään polvileikkaus ole joten kun kivut hellittää niin salille vaan, kunhan kiinnität huomiota siihen niskaan.

Salilla jossa käyn ei ole mahdollista tehdä kyykkyä kuin laitteessa, jossa tanko on kiinni "kiskoissa". Vaikuttaako tämä liikkeen tehokkuuteen? Ja onko suurta merkitystä jos tekee niskan takaa punnerruksen sijasta liikkeen käsipainoilla?

Käsipainopunnerruksessa on nivelien kannalta luonnollisempi liikerata, joten minä ainakin suosittelisin korvaamaan niskantakaapunnerruksen juuri sillä.

Itel muljahtanut 2 kertaa olkapää ympäri käsipainoil pystypunnerruksessa niin olen siirtynyt tankoon. Oon kaatunut pienen olkapäälle joka muljahtanut 2 kertaa syy varmaan siin

Ajattelin alottaa huomisesta lähtien tällä ohjelmalla, mutta vähän epäilyttää onko tässä jaloille tarpeeksi rasitusta? Muutenkin minulla yläkroppa paremmassa kunnossa kuin alakroppa (ei kovin naisellisen näköistä....), ja pitäisi saada vähän tuota eroa kurottua umpeen.
Onnistuuko tällä ohjelmalla vai suureneeko ero entisestään?

Ajattelin alottaa huomisesta lähtien tällä ohjelmalla, mutta vähän epäilyttää onko tässä jaloille tarpeeksi rasitusta? Muutenkin minulla yläkroppa paremmassa kunnossa kuin alakroppa (ei kovin naisellisen näköistä....), ja pitäisi saada vähän tuota eroa kurottua umpeen.
Onnistuuko tällä ohjelmalla vai suureneeko ero entisestään?

No 4 sarjaa kintuille, loput yläkropalle, ei tämä mikään kova jalkaohjelma ole kyllä :D
Pohkeetkin tuosta puuttuu kokonaan.

Itsellänikin on jalat jäljessä, enkä ainakaan tällä ohjelmalla rupeisi tuota korjailemaan.

No 4 sarjaa kintuille, loput yläkropalle, ei tämä mikään kova jalkaohjelma ole kyllä :D
Pohkeetkin tuosta puuttuu kokonaan.

Itsellänikin on jalat jäljessä, enkä ainakaan tällä ohjelmalla rupeisi tuota korjailemaan.

12 sarjaa kinttuja viikossa alkaa olemaan jo ihan hyvä määrä. Jossain 4-jakosissa on kutakuinkin samanverran. Joten kyllä tuossa jaloille tulee aikas hyvin.

Edit: Fag:ssa olevassa 4-jakosessa on etureisille 7 sarjaa ja siellä on oma päivä jaloille.

12 sarjaa kinttuja viikossa alkaa olemaan jo ihan hyvä määrä. Jossain 4-jakosissa on kutakuinkin samanverran. Joten kyllä tuossa jaloille tulee aikas hyvin.

Edit: Fag:ssa olevassa 4-jakosessa on etureisille 7 sarjaa ja siellä on oma päivä jaloille.

Kuitenkin tuntuu vähän hassulta, kun esim olkapäitäkin treenataan se sama 12 sarjaa viikossa + epäsuora.

Vedin ekan arskatreenini nyt sitten.. Niille jotka ei oo viel vetäny ja aikoo vetää neuvoksi että tehkää penkki ennen niskantakaapunnerrusta. Niskantakaapunnerrus söi sen verran ojentajia että penkissä 20kg vähemmän kuin yleensä.

Alkuperäisessä ohjelmassahan Penkki nimenomaan ON ennen niskantakaapunnerruksia! :eek: 1. Kyykky, 2. Penkki, 3. Leuat, 4. Niskantakaa punnerrus, 5. hauis ja 6. vatsat...

Arskan järjestys on hyvä. :worship: pitäkää järjestys! :rock:

e: hidas...

Alkuperäisessä ohjelmassahan Penkki nimenomaan ON ennen niskantakaapunnerruksia! :eek: 1. Kyykky, 2. Penkki, 3. Leuat, 4. Niskantakaa punnerrus, 5. hauis ja 6. vatsat...

Arskan järjestys on hyvä. :worship: pitäkää järjestys! :rock:

e: hidas...

Harvemmin ajattelen sen tarkemmin / "opettelen" järjestystä, mutta olet oikeassa. Aattelin vaan et jos on samanlaisia treenareita ku mä ni ei tee samaa virhettä ku mä tein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom