Sellaset 5kk tein tuota Arnoldin kultaista kuusikkoa. Painoa oli puolivuotta sitten noin 66kg ja nyt 71kg. Kaikki tosin ei ole lihasta mutta vatsalihakset vielä näkyvissä. Olen siis entinen kamppailu-urheilija sarjassa 60kg (pituus 169cm), että silloin kun painoin 66kg olin aika kireessä kunnossa. Nyt ei palele pakkasella enään niin paljon
. Ennen ku aloitin salilla työskentelyn otin itseltäni mitat hauiksen, rintakehän ja hartian ympäriltä ja tälläset tulokset (tyttöystävä halus mulle isot olkapäät ja rintalihakset):
Hauis: 32,5cm -> 34cm
Rintakehä: 93cm -> 99cm
Hartiat: 106cm -> 117cm
Pientä heittoa mittauksissa voi olla etenkin rintakehän osalta. Ulkonäöllisesti etenkin rintalihakset ovat kasvaneet silminnähden. Kamppailu-"uran" aikana en juuri penkkiä tehnytkään. Mutta pari vanhaa paitaa pitänyt heittää jo pois ja jouduin ostamaan ensimmäisen L koon paidankin (kapea malli?), että jotain on tapahtunut.
Ruokailusta sen verran, että reenin jälkeen vedin palkkaria (22g protskua, 67g hiilareita 100g:ssa, body attackin Power Weight Gainer) 1,5 kertasen annoksen ohjeesta (75g jauhetta) enkä sitten mitään muuta lisäjuttuja d-vitamiinin lisäks. Söin yliopistolla (2,6€) niin paljon kun lautaselle mahtuu/jaksoin syödä joka päivä (myös vkl) mutta päivälliseksi lähes aina puuroa + banaani ja 125g rahkaa (budjetti syistä). Aamupalalla 250g rahkaa ja joku hedelmä ja iltapalaks yleensä leipää.
Tuloksista seuraavanlaista:
Kyykky: 95kg -> 105kg
Penkki: 45kg -> 60kg
Leuat: noin 16, 12, 8 (ei muutosta ?)
Pystypunnerrus: 30kg -> 35-40kg
Hauiskääntö: kulmatanko + 10kg -> kulmatanko + 17,5kg (en tiedä paljonko kulmatanko painaa :S)
Vatsat: Oon tehny näitä vähän oman ohjelman mukaan, yleensä 2 liikettä, 3 sarjaa ja toistot niin että polttelee ikävästi!
Nyt sitten se ULTIMATE kysymys! Mitä tehdään Arskan kuusikon jälkeen? Itellä alko ainakin tuntuun, että ei enään tuntunut oikein missään. Liekkö sitten liian pienet painot ollu? Oon nyt ottanut tällasen 4-jakoisen ohjelman ja ainakin jaloissa tuntuu hyvältä eli pahalta :D. Mut toi TO ja LA treeni tuntuu jotenki laimeelta Arskan jälkeen, kun ei mene niin kokonaisvaltaisesti puhki. Siks otin niihin noi vatsat extrana mut silti tuntuu, et ei haluis vielä lähtee salilta kottiin treenin jälkee... Tekniikka ongelmia kenties?
Ma: Rinta ja hauis
Exercise Sets Reps
Penkki 3x8
Vinopenkki kp 3x8
Incline Flys (vinopenkki kauas kp) 3x8
Hauiskääntö tanko 3x8
Hauiskääntö kp 3x8
Keskitetty hauiskääntö kp 3x8
Ti: Jalat
Suorinjaloin mave 3x8
Reiden koukistus 3x8
Kyykky 3x10
Jalkaprässi 3x8
Reiden ojennus 3x8
Pohkeet (tanko niskan takana) 15, 12, 10, 8
To: Selkä
Leuanveto 2x lämmittely oman tuntemuksen mukaan
Kulmasoutu 3x8
Seated row (Alatalja soutu) 3x8
One-Arm Dumbbell Row (Moottorisahan käynnistys) 3x8
Mave 3x8
+ vatsat extrana
La: Olkapäät ja ojentajat
Pystypunnerrus kp 2x lämmittely
Pystypunnerrus tanko 3x8
Sivunostot eteen kp 3x8
Bent Over Dumbbell Laterals (etukumarassa sivunostot kp) 3x8
Ylätalja ojentajat ("V" Bar) 3x8
Kapea penkki 3x8
Ojentajat niskan takaa kp / Skull crasher 3x8
+ vatsat extrana
Kaipaisin muiden kokemuksia/kommentteja mitä ootte itse lähteny tekemään/kannattais tehdä Arskan jälkeen
Ps. Nyt oon sit ajatellu alkaa vetää Creatine Monohydraattia palkkarin lisäks